• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 633
5 358
113
:cool:


e472ba9fb33bfe7fd23094134916e0e0.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 095
113
Egyébként függeszkedéskor füstölt a H225M...
Meg már ganés a borítás a gázelvezető mögött, Deeee amúgy jó. :D
Ezen a füstösségen elgondokodtam.
Ugyanis attól, hogy a franszoá gázturbina úgy füstöl, mint az orosz, még felmerül a kérdés, hogy vajon a jenki technika is füstös-e?
Merthogy mind az Apache, mind a Blackhawk, mind a Viper, mind a Venom, mind a Chinook kiömlője mögött nincs törzselem, amit összekenhetne.
A Stallion/Super Stallion/King Stallion esetében van, de ott a kiömlő jól ki van forgatva. De ha épp nincs, akkor kormos az is:


És a helikoptergázturbinák üzemjellegétől nem is áll annyira távol a kormolás.
 

Kecske

Well-Known Member
2020. május 24.
211
1 092
93
Ezen a füstösségen elgondokodtam.
Ugyanis attól, hogy a franszoá gázturbina úgy füstöl, mint az orosz, még felmerül a kérdés, hogy vajon a jenki technika is füstös-e?
Merthogy mind az Apache, mind a Blackhawk, mind a Viper, mind a Venom, mind a Chinook kiömlője mögött nincs törzselem, amit összekenhetne.
A Stallion/Super Stallion/King Stallion esetében van, de ott a kiömlő jól ki van forgatva. De ha épp nincs, akkor kormos az is:


És a helikoptergázturbinák üzemjellegétől nem is áll annyira távol a kormolás.
Én is így látom hogy a kiömlők elhelyezése miatt ilyen látványos a kormolás (pl. Mi-8-nál is középen van, de mintha úgy tűnne kevésbé van forgatva a törzs felé).
Hasonló gázturbinával szerelt Rooivalkon nincs olyan korom mint pl. ezen a két brazil gépen:

xXA6fyX.jpg

zy5XdTb.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and fishbed

Lupus80

Well-Known Member
2020. december 20.
211
530
93
Ezen a füstösségen elgondokodtam.
Ugyanis attól, hogy a franszoá gázturbina úgy füstöl, mint az orosz, még felmerül a kérdés, hogy vajon a jenki technika is füstös-e?
Merthogy mind az Apache, mind a Blackhawk, mind a Viper, mind a Venom, mind a Chinook kiömlője mögött nincs törzselem, amit összekenhetne.
A Stallion/Super Stallion/King Stallion esetében van, de ott a kiömlő jól ki van forgatva. De ha épp nincs, akkor kormos az is:


És a helikoptergázturbinák üzemjellegétől nem is áll annyira távol a kormolás.
Azért az üzemanyag is befolyásolja a kormolást., az adalékolás nagyon sokat számít.
A standardok sokat megengednek a korom gátló képességen. Lsd. nyári/téli vagy uni JP-MiL standard
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 095
113
A helikopter gázturbinák normál üzemi tartománya általában 90% körüli fordulatszám.
Mivel tengelyteljesítményre és nem tolóerőre dolgoznak, amikor a pilóta a kollektív kart meghúzva nagy lapátszöggel emeli a gépet, akkor a plusz kerozin elégésével nem a fordulatszám nő meg, hanem a szabadturbina forgatónyomatéka.
Az ehhez szükséges azonnali gázhőnöveléshez dús keverékképzés kell.
Alapvetően a belsőégésű dugattyús és turbinás hajtóművek közös jellemzője, hogy a dús tüzelőanyag-levegő keverék nagyobb égési sebességet és ezáltal gyorsabb energiafelszabadulást hoz.
Ebből két dolog következik:
Az egyik, hogy ha egy adott helikoptergázturbina normál utazó teljesítménye 90 százalékos fordulatszámú, akkor a felszállás, megfüggés, emelkedés többlet energiaigényéhez mégtöbb kerozint kell betáplálni, aminek egy része csak megsül, kokszolódik.
A másik, hogy egy helikopter turbina család fejlesztése során ha csak a nettó tengelyteljesítményt húzzák fel, akkor azt a legkönnyebb a keverék további dúsításával előidézni, amitől az újabb hajtóműtípus jobban fog kormolni.