Arra celoz, hogy ures a kassza.Ha tudnám, akkor a HM-ben dolgoznék.![]()
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Arra celoz, hogy ures a kassza.Ha tudnám, akkor a HM-ben dolgoznék.![]()
Ez konkrétan jó hír is lehet Zalanak...Az európai fegyverbeszerzés dilemmái.
Lengyelországhoz hasonlóan Dánia is európai partnerről külföldi beszállítóra váltott.
Januárban, miután megállapodást kötött Franciaországgal, Dánia bejelentette, hogy 19, tüzérségi rendszerrel [CAESAr] felszerelt teherautót kíván átadni Ukrajnának. Ezeket a Nexter/KNDS-től beszerzett teherautókat eredetileg a dán szárazföldi erőknél szánták szolgálatba.
Hónapokkal később az Elbit Systems, egy izraeli fegyvergyártó cég bejelentette, hogy két szerződést írt alá, összesen 252 millió dollár értékben tizenkilenc ATMOS és nyolc PULS rendszer szállítására egy NATO-országnak, amely valószínűleg Dánia.
Annak oka, hogy Dánia európai beszállítóról izraeli fegyvergyártó cégre váltott, számos tényezőre vezethető vissza. Ennek egyik oka az lehet, hogy a francia Caesar modernizációs folyamaton ment keresztül, hogy felvegye a versenyt a svéd Archerrel és az izraeli Atmosszal.
Egy másik tényező lehet a szállítási idő. Jelenleg három évbe telik a Caesar egyes egységeinek leszállítása, és ez a késedelem nem a francia iparra jellemző, hanem inkább az európai védelmi ipar nagyobb problémáit jelzi.
Például a német iparnak 2-4 évbe telik egy Leopard 2 hordó leszállítása, és hasonló a helyzet az IFV-k és a többcélú járművek esetében is, a német Boxerek szállítása szintén 2-3 évig tart.
Ezek a késések és kapacitásproblémák az európai iparban lehetőséget teremtettek a külföldi vállalatok számára, hogy fegyvereket adjanak el a kontinensnek. Mivel Európa ismét a fegyverek jelentős vásárlójává válik, kérdéseket vet fel az európai polgárokra gyakorolt hatás és az EU-n belüli munkahelyteremtés tekintetében.
Az európaiak többsége elutasítja a militarizálást, de ha ez elkerülhetetlen, akkor a munkahelyeknek az EU-ban kell maradniuk.
Ebben az összefüggésben a nagyszabású, például Kína elleni háborúkról szóló viták inkább fikciók, mint reálisak. Európa egy évtizedes fegyvergyártás előtt áll, és korlátozott hazai kapacitása a külföldi fegyvereladások növekedéséhez vezet.
Az európai fegyverbeszerzés dilemmái.
Lengyelországhoz hasonlóan Dánia is európai partnerről külföldi beszállítóra váltott.
Januárban, miután megállapodást kötött Franciaországgal, Dánia bejelentette, hogy 19, tüzérségi rendszerrel [CAESAr] felszerelt teherautót kíván átadni Ukrajnának. Ezeket a Nexter/KNDS-től beszerzett teherautókat eredetileg a dán szárazföldi erőknél szánták szolgálatba.
Hónapokkal később az Elbit Systems, egy izraeli fegyvergyártó cég bejelentette, hogy két szerződést írt alá, összesen 252 millió dollár értékben tizenkilenc ATMOS és nyolc PULS rendszer szállítására egy NATO-országnak, amely valószínűleg Dánia.
Annak oka, hogy Dánia európai beszállítóról izraeli fegyvergyártó cégre váltott, számos tényezőre vezethető vissza. Ennek egyik oka az lehet, hogy a francia Caesar modernizációs folyamaton ment keresztül, hogy felvegye a versenyt a svéd Archerrel és az izraeli Atmosszal.
Egy másik tényező lehet a szállítási idő. Jelenleg három évbe telik a Caesar egyes egységeinek leszállítása, és ez a késedelem nem a francia iparra jellemző, hanem inkább az európai védelmi ipar nagyobb problémáit jelzi.
Például a német iparnak 2-4 évbe telik egy Leopard 2 hordó leszállítása, és hasonló a helyzet az IFV-k és a többcélú járművek esetében is, a német Boxerek szállítása szintén 2-3 évig tart.
Ezek a késések és kapacitásproblémák az európai iparban lehetőséget teremtettek a külföldi vállalatok számára, hogy fegyvereket adjanak el a kontinensnek. Mivel Európa ismét a fegyverek jelentős vásárlójává válik, kérdéseket vet fel az európai polgárokra gyakorolt hatás és az EU-n belüli munkahelyteremtés tekintetében.
Az európaiak többsége elutasítja a militarizálást, de ha ez elkerülhetetlen, akkor a munkahelyeknek az EU-ban kell maradniuk.
Ebben az összefüggésben a nagyszabású, például Kína elleni háborúkról szóló viták inkább fikciók, mint reálisak. Európa egy évtizedes fegyvergyártás előtt áll, és korlátozott hazai kapacitása a külföldi fegyvereladások növekedéséhez vezet.
Első blikkre jobb lenne ismerni, mint nem.Patricia Marins - Housewife; Rio de Janeiro, Brasil. Ezt írja magáról. Ismerni kellene őt valahonnan?
Csak átfutottam, de biztos, hogy erre az egészre szánnak 55 millió forintot? Csak a vontatótraktorok az elején ennek a tízszerese kell, hogy legyen, vagy a végén a két Unimog is több, mint 55 millió.Közbeszerzési értesítőből
Részvételi felhívás
Légi és egyéb járművek berendezéseinek javítása, karbantartása és kapcsolódó szolgáltatások
A beszerzés célja a Magyar Honvédség - légijárművek üzemeltetésében érintett katonai szervezetei - által üzembentartott, a légijárművek földi kiszolgálási feladatait ellátó, speciális repülőtéri földi kiszolgáló eszközök karbantartása, javítása, üzembentartásukhoz kapcsolódó tartalékalkatrészek, fogyóanyagok beszerzése.
A beszerzés tárgyához kapcsolódó, karbantartásra, javításra tervezett eszközök típusai (és üzemeltetési helyszíne) elsősorban, de nem kizárólagosan (gyártó szerint):
TLD
1. TMX-150 repülőgép vontató (2 db, Kecskemét),
2. TMX-450-50 repülőgép nehézvontató (1 db, Pápa),
3. TMX-150-18 repülőgép nehézvontató (1 db, Kecskemét),
4. JST-20 repülőgép vontató (3 db, Kecskemét),
5. JST-25 repülőgép vontató (2 db, Szolnok),
6. JST-25 repülőgép vontató (1 db, Kecskemét),
7. JST-30 DPN repülőgép vontató (2 db, Kecskemét),
8. JCT-60 repülőgép vontató (2 db, Pápa),
9. JET-16 repülőgép vontató (10 db, Szolnok),
10. JET-16 repülőgép vontató (4 db, Pápa),
11. JET-16 repülőgép vontató (1 db, Kecskemét),
12. ACU repülőgép légkondicionáló (2 db, Kecskemét),
13. ASU repülőgép levegős indító (1 db, Kecskemét),
14. GPU-409-C DUP GPU földi áramforrás (3 db Kecskemét),
15. GPU-409-C DUP GPU földi áramforrás (1 db, Kecskemét),
16. NBL Hydro önjáró csomagrakodó szalag (1 db, Pápa),
17. BC-6521 poggyászkocsi (8 db, Pápa),
18. BC-6521 poggyászkocsi (2 db, Szolnok),
19. BC-6521 poggyászkocsi (1 db, Kecskemét),
20. PFA-50 Military Loader/Transporter, (1 db, Kecskemét)
MALLAGHAN
21. Tristair Lr önjáró utaslépcső (1 db, Kecskemét),
22. Tristair Fc Lr önjáró utaslépcső (2 db, Kecskemét),
23. ML6100D ambulift (1 db, Kecskemét),
24. TSU 1000 Iveco Daily szennyvíz kiszolgáló gépjármű (2 db, Kecskemét),
25. WSU 1000 Iveco Daily ivóvíz kiszolgáló gépjármű (2 db, Kecskemét),
VESTERGAARD
26. ELEPHANT SIGMA jégtelenítő gépjármű (1 db, Kecskemét),
27. ELEPHANT MY LITE jégtelenítő gépjármű (1 db, Kecskemét),
28. ELEPHANT MY jégtelenítő gépjármű (1 db, Pápa),
29. ELEPHANT SIGMA BETA jégtelenítő gépjármű (1 db, Pápa),
30. MVTS szennyvíz kiszolgáló gépjármű (1 db, Pápa),
ITW GSE
31. ITW GSE 4400 földi áramforrás (2 db, Kecskemét),
32. ITW GSE 6400 földi áramforrás (1 db, Kecskemét),
HAULOTTE
33. HA16RJT mobil szerelőkosár (1 db, Kecskemét),
34. HA16RJT mobil szerelőkosár(1 db, Kecskemét),
DENGE
35. TC 3771 vontatott csomagrakodó szalag (2 db, Kecskemét),
GUINAULT
36. GA100V12 földi áramforrás (1 db, Pápa),
37. GA100V13 földi áramforrás (1 db, Pápa),
38. GF-10V30 földi áramforrás (1 db, Pápa),
HEIDEN
39. HMF-BG-135-900 földi áramforrás (9 db, Szolnok),
ELECTRO AIR
40. APA-110M (AC/DC) földi áramforrás (3 db, Szolnok),
41. APA-110 (EAR 2x600) földi áramforrás (3 db, Szolnok),
POLAR THERM
42. 120 HD repülőtéri hőlégfúvó (3 db, Szolnok),
GENIE
43. GS 3246 elektromos önjáró szerelőállvány (1 db, Kecskemét),
44. GS 3246 elektromos önjáró szerelőállvány (1 db, Kecskemét (ARB)),
AMSS
45. ATLAS 2000 légikonténer rakodó (2 db, Pápa),
46. SKYWAY 96-232 önjáró utaslépcső (1 db, Pápa),
47. CTTT palettaszállító utánfutó (2 db, Pápa),
LINDE
48. H35D villás emelőgép (2 db, Pápa),
49. H35EXL villás emelőgép (1 db, Pápa),
50. H80D/900 villás emelőgép (2 db, Pápa),
DEICI
51. AGRI-MAX-65,8 teleszkópos rakodógép (1 db, Pápa),
ZODIAC
52. CDS 2437 vontatható utaslépcső (1 db, Pápa),
WACKERBAUER
53. HLA heli-lifter (3 db, Szolnok),
HELI
54. CPCD120-C2Z-09 dízel üzemű homlokvillás emelőgép (1 db, Kecskemét),
55. CPCD50-DE2G dízel üzemű homlokvillás emelőgép (1 db, Kecskemét),
56. CDD20-D930 elektromos üzemű gyalogkíséretű emelőgép (2 db, Kecskemét),
COMAC
57. C100B Essential Felülettisztító berendezés (1 db, Kecskemét),
58. Antea 50 BT - Felülettisztító berendezés (1 db, Kecskemét),
VOLVO
59. FL-6 - Vontató gépjármű (4 db, Kecskemét),
OPEL
60. Combo Life - Follow me car (2 db, Kecskemét),
NINGBO RUYI JOINT STOCK CO.LTD
61. DB-20 Elektromos platós szállító berendezés (1 db, Kecskemét),
TRONAIR
62. 03A5840C000 Faroktámasz 7 t (1 db, Kecskemét),
63. 1102190105 Hidraulikus emelő 25 t (1 db, Kecskemét),
64. 02A7874C-0110 Hidraulikus emelő 20 t (6 db, Kecskemét),
DESHONS
65. DH0706 Elektromos hidraulika kocsi (1 db, Kecskemét),
NEWBOW
66. NBOT-2 Oxigénes kocsi (1 db, Kecskemét),
67. NBNT-2B Nitrogénes kocsi (2 db, Kecskemét),
68. NBOT-4 Levegős kocsi (2 db, Kecskemét),
69. NB70467 Oxigénes kocsi (2 db, Kecskemét),
HUSQVARNA
70. TS-346 Repülőtéri karbantartó eszköz (1 db, Kecskemét),
SARSYS
71. STFT 3003 Vontatott fékhatásmérő eszköz (1 db, Kecskemét),
TORNADO INTERNATIONAL
72. PKZ 2.0 poggyászkocsi (7 db, Kecskemét),
H145M helikopter emelő/szállító kerék
73. H145M helikopter emelő/szállító kerék (40 db, Szolnok),
MERCEDES-BENZ
74. Unimog U423 repülőgép vontató (2 db Kecskemét),
HALL Technical Services, LLC
75. TB-9267 Vontatórúd (1 db, Pápa),
AERO SPECIALTIES
76. Vontatórúd Part Number: 001704 (1 db, Pápa)
Nettó keretösszeg összesen: 55 669 291,- Ft
A keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2023. évben: nettó 10 000 000,-Ft keretösszegig
2024. évben: nettó 22 047 244,-Ft keretösszegig
2025. évben: nettó 23 622 047,-Ft keretösszegig
Megrendelő a keretösszeg 70%-nak felhasználására vállal kötelezettséget.
Ajánlatok benyújtásának határideje: 05/09/2023
Ja, most látom, hogy karbantartási szerződés. Már mindenben a beszerzést várom…Csak átfutottam, de biztos, hogy erre az egészre szánnak 55 millió forintot? Csak a vontatótraktorok az elején ennek a tízszerese kell, hogy legyen, vagy a végén a két Unimog is több, mint 55 millió.
Vesznek karbantartó kapacitást. Ez is beszerzés még ha csak tágan értelmezve.Ja, most látom, hogy karbantartási szerződés. Már mindenben a beszerzést várom…![]()
Ezt a bikkfanyelvet... Miért bonyolult azt írni a "Repülőtéri karbantartó eszköz" helyett, hogy fűnyíró kerti traktor? Ennyi erővel a sarokba támasztott cirokseprű is repülőtéri karbantartó eszköz.HUSQVARNA
70. TS-346 Repülőtéri karbantartó eszköz (1 db, Kecskemét)
Mert a veszerzésnél fontos, hogy valamilyen létező logisztikai kategóriába is beleferjen.Ezt a bikkfanyelvet... Miért bonyolult azt írni a "Repülőtéri karbantartó eszköz" helyett, hogy fűnyíró kerti traktor? Ennyi erővel a sarokba támasztott cirokseprű is repülőtéri karbantartó eszköz.
![]()
Husqvarna TS 346 Kerti traktor
Husqvarna TS 346 Kerti traktor | 117cm | 721cm3 | 13.8kW | 220kg | Cikkszám: 960410372 | Minden ami Husqvarna AKCIÓ - Szerszámdoboz Áruházszerszamdoboz.hu
most volt elvileg nemrég ugyhogy szerintem esélytelen. szoftvaer frissítés meg fegyverintegrációEgy idei Gripen upgrad-nak milyen esélyei lennének?
Egy idei Gripen upgrad-nak milyen esélyei lennének?
https://hvg.hu/itthon/20211217_raketa_honvedseg_gripen Maróth akkor ezt mégsem intézte el?A kb két éve húzódó MS20 Block2-re gondolsz? Aláírt szerződés nincs, valószínűleg pénz sincs rá, plsz ott van ugye a svéd Nato csatlakozásos herce hurca....
Iris-T-t vehettünk volna eddig is már, az nem függ a legújabb MS-től, de lehet, hogy keverem a 4 plusz géppel, hogy arra nincs szerződés, az MS20Block2-re meg van, mindenesetre óriási csend van róla már jó ideje.https://hvg.hu/itthon/20211217_raketa_honvedseg_gripen Maróth akkor ezt mégsem intézte el?
szerintem ezt a rakéták beérkezésével fogjuk megtudni hogy megtörtént a frissítés ténylegesen.Iris-T-t vehettünk volna eddig is már, az nem függ a legújabb MS-től, de lehet, hogy keverem a 4 plusz géppel, hogy arra nincs szerződés, az MS20Block2-re meg van, mindenesetre óriási csend van róla már jó ideje.
Az IRIS-T-re kötöttek szerződést 2021 végén 13,6 millió euró értékben. Szerintem azért nincs még itt mert sorban állás van, mint minden fegyverre. AMRAAM-ra is vagy 3 évet kellett várni, az IRIS-T rakétákat gyártó DIEHL is egy eléggé elfogalt: ukrán légvédelmet kell folyamatosan rakétákkal ellátnia.Iris-T-t vehettünk volna eddig is már, az nem függ a legújabb MS-től, de lehet, hogy keverem a 4 plusz géppel, hogy arra nincs szerződés, az MS20Block2-re meg van, mindenesetre óriási csend van róla már jó ideje.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..