A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

éber

Well-Known Member
2020. december 15.
782
2 305
93
ócsán az üzemanyag lerakatot sztem most is őrzik de nem a központi raktár része már ha jóltudom.
kiképzőbázis vólt az már szerintem a rendszerváltás elött is. de NATO csatlakozásunk elött az volt az fix akkor jártam ott 1. nek
Ezért lepett meg amit írsz,mert mikor ott jártam egy darab nehéz technika nem volt. Csak tartály uralokat láttam az udvaron,meg birkanyájat..!
No de ez már komoly hadititok,úgy hogy már nem is írok többet! :D
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0 and Loken

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 951
123 553
113
Ezért lepett meg amit írsz,mert mikor ott jártam egy darab nehéz technika nem volt. Csak tartály uralokat láttam az udvaron,meg birkanyájat..!
No de ez már komoly hadititok,úgy hogy már nem is írok többet! :D
A ludovika zászlóaljnak van ott pár btr meg 2 db t-72.
Meg a hadtörténeti múzeum technikai lerakata T-34/85-ösök is vannak. De az ott van 20 éve.
Meg az ócsai kiképző bázis.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 163
15 832
113
Szia,

2008-2009-ben volt a vilaggazdasagi valsag, 2010-ben meg volt egy kicsi utohatasa, noha mar vege volt.

Szoval azt, hogy a 2009-es 1.31%-ot levittek 2010-ben 1.05%-ra, az indokolhatja, hogy epp tul voltak egy vilaggazdasagi valsagon, ami meg tul kozel volt, ezert inkabb ovatosak voltak.

De azt, hogy 2013-ra levittek 0.69%-ra semmi mas nem indokolhatja, mint hogy mashonnan jobban tudtak lopni. :-(

ui. nyilvan a masik 3 pontot azert nem ideztem be, mert azokkal egyetertek.

OFF

Ebben mondjuk igaza van a kollégának, de facto államcsőd volt, az az IMF hitel csak elnapolt.

Más kérdés, hogy úgy néz ki hamarosan megint előállhat ugyanaz a helyzet.

Ezzel együtt tény, hogy 2016-ig semennyire nem volt prioritás a Honvédség. Olyan nagyon most sem az.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 711
76 733
113
Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás

Iroda- és szaniterkonténerek beszerzése

A katonai szervezetek (rendezvények, gyakorlatok, stb.) valamint a haderőfejlesztési infrastrukturális feladatok végrehajtása során ideiglenes képességek kialakítása érdekében szükséges beszerzés.

1. rész: Irodakonténerek beszerzése
Mennyiség: 60 darab irodakonténer
Mennyiségi eltérés: +18 db

Főbb műszaki, technikai követelmények:
  • Szabványos 20 lábas hajózási konténer méreteiben és kialakításával - ISO 668 / 1CC szabvány szerinti méretekkel és kialakításával.
  • A konténernek hegesztett acél teherviselő vázszerkezettel kell rendelkeznie, amely lehetővé teszi a belföldi és nemzetközi közúti-, vasúti-, valamint tengeri teherforgalomban történő részvételét.
A részletes műszaki leírást és követelményrendszert a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák.


2. rész: Szaniterkonténerek beszerzése

Mennyiség: 21 darab szaniterkonténer
Mennyiségi eltérés: +9 darab

Főbb műszaki, technikai követelmények:
  • Szabványos 20 lábas hajózási konténer méreteiben és kialakításával - ISO 668 / 1CC szabvány szerinti méretekkel és kialakításával.
  • A konténernek hegesztett acél teherviselő vázszerkezettel kell rendelkeznie, amely lehetővé teszi a belföldi és nemzetközi közúti-, vasúti-, valamint tengeri teherforgalomban történő részvételét.
A részletes műszaki leírást és követelményrendszert a közbeszerzési dokumentumok tartalmazzák.

Ajánlatkérő a rendelkezésre álló fedezet mértékére tekintettel a fenti mennyiségi eltérés figyelembevételével az összegezés az eljárás eredményéről dokumentumban határozza meg a tényleges szerződéses mennyiséget.


Ajánlatok benyújtásának határideje: 04/09/2023
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 072
2 595
113
De azt, hogy 2013-ra levittek 0.69%-ra semmi mas nem indokolhatja, mint hogy mashonnan jobban tudtak lopni. :-(
Ez tévedés. Nem csak Maróth, hanem közgazdászok is elmondták már, hogy 2014-ig alig tudtunk kikerülni a recesszióból, hála a Fletó kormány alapos tevékenységének. Nem csak a világgazdasági recesszió volt tehát a probléma, hanem a hazai államcsődközeli helyzet. Sajnos utána a honvédelmi költségvetést látták olyannak, hogy abból lehet lefaragni.
A Fidesz kormányoknak tehát nem ezt kell leginkább felróni, és a javukra legyen mondva, hogy stabilizálták a gazdasági helyzetet. Hanem azt, hogy 2018 óta alig történt valami. Oké, értem, Covid, Ukrajna, stb, nem is ez a gond. Hanem nincsenek olyan hosszútávú szerződések megkötve, mint 5 éve a H helikopterek, Leo tankok, NASAMS, stb. után. Nyögvenyelősen haladnak az épületfelújítások (hangár). Szóval az utóbbi pár év teszetoszaságáért már tényleg nem lehet mást hibáztatni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 589
79 777
113
Ez tévedés. Nem csak Maróth, hanem közgazdászok is elmondták már, hogy 2014-ig alig tudtunk kikerülni a recesszióból, hála a Fletó kormány alapos tevékenységének. Nem csak a világgazdasági recesszió volt tehát a probléma, hanem a hazai államcsődközeli helyzet. Sajnos utána a honvédelmi költségvetést látták olyannak, hogy abból lehet lefaragni.
A Fidesz kormányoknak tehát nem ezt kell leginkább felróni, és a javukra legyen mondva, hogy stabilizálták a gazdasági helyzetet. Hanem azt, hogy 2018 óta alig történt valami. Oké, értem, Covid, Ukrajna, stb, nem is ez a gond. Hanem nincsenek olyan hosszútávú szerződések megkötve, mint 5 éve a H helikopterek, Leo tankok, NASAMS, stb. után. Nyögvenyelősen haladnak az épületfelújítások (hangár). Szóval az utóbbi pár év teszetoszaságáért már tényleg nem lehet mást hibáztatni.
Szerinted miért nincsenek?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 805
113
Az európai fegyverbeszerzés dilemmái.


Lengyelországhoz hasonlóan Dánia is európai partnerről külföldi beszállítóra váltott.

Januárban, miután megállapodást kötött Franciaországgal, Dánia bejelentette, hogy 19, tüzérségi rendszerrel [CAESAr] felszerelt teherautót kíván átadni Ukrajnának. Ezeket a Nexter/KNDS-től beszerzett teherautókat eredetileg a dán szárazföldi erőknél szánták szolgálatba.

Hónapokkal később az Elbit Systems, egy izraeli fegyvergyártó cég bejelentette, hogy két szerződést írt alá, összesen 252 millió dollár értékben tizenkilenc ATMOS és nyolc PULS rendszer szállítására egy NATO-országnak, amely valószínűleg Dánia.

Annak oka, hogy Dánia európai beszállítóról izraeli fegyvergyártó cégre váltott, számos tényezőre vezethető vissza. Ennek egyik oka az lehet, hogy a francia Caesar modernizációs folyamaton ment keresztül, hogy felvegye a versenyt a svéd Archerrel és az izraeli Atmosszal.

Egy másik tényező lehet a szállítási idő. Jelenleg három évbe telik a Caesar egyes egységeinek leszállítása, és ez a késedelem nem a francia iparra jellemző, hanem inkább az európai védelmi ipar nagyobb problémáit jelzi.

Például a német iparnak 2-4 évbe telik egy Leopard 2 hordó leszállítása, és hasonló a helyzet az IFV-k és a többcélú járművek esetében is, a német Boxerek szállítása szintén 2-3 évig tart.

Ezek a késések és kapacitásproblémák az európai iparban lehetőséget teremtettek a külföldi vállalatok számára, hogy fegyvereket adjanak el a kontinensnek. Mivel Európa ismét a fegyverek jelentős vásárlójává válik, kérdéseket vet fel az európai polgárokra gyakorolt hatás és az EU-n belüli munkahelyteremtés tekintetében.

Az európaiak többsége elutasítja a militarizálást, de ha ez elkerülhetetlen, akkor a munkahelyeknek az EU-ban kell maradniuk.

Ebben az összefüggésben a nagyszabású, például Kína elleni háborúkról szóló viták inkább fikciók, mint reálisak. Európa egy évtizedes fegyvergyártás előtt áll, és korlátozott hazai kapacitása a külföldi fegyvereladások növekedéséhez vezet.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 650
8 306
113
Az európai fegyverbeszerzés dilemmái.


Lengyelországhoz hasonlóan Dánia is európai partnerről külföldi beszállítóra váltott.

Januárban, miután megállapodást kötött Franciaországgal, Dánia bejelentette, hogy 19, tüzérségi rendszerrel [CAESAr] felszerelt teherautót kíván átadni Ukrajnának. Ezeket a Nexter/KNDS-től beszerzett teherautókat eredetileg a dán szárazföldi erőknél szánták szolgálatba.

Hónapokkal később az Elbit Systems, egy izraeli fegyvergyártó cég bejelentette, hogy két szerződést írt alá, összesen 252 millió dollár értékben tizenkilenc ATMOS és nyolc PULS rendszer szállítására egy NATO-országnak, amely valószínűleg Dánia.

Annak oka, hogy Dánia európai beszállítóról izraeli fegyvergyártó cégre váltott, számos tényezőre vezethető vissza. Ennek egyik oka az lehet, hogy a francia Caesar modernizációs folyamaton ment keresztül, hogy felvegye a versenyt a svéd Archerrel és az izraeli Atmosszal.

Egy másik tényező lehet a szállítási idő. Jelenleg három évbe telik a Caesar egyes egységeinek leszállítása, és ez a késedelem nem a francia iparra jellemző, hanem inkább az európai védelmi ipar nagyobb problémáit jelzi.

Például a német iparnak 2-4 évbe telik egy Leopard 2 hordó leszállítása, és hasonló a helyzet az IFV-k és a többcélú járművek esetében is, a német Boxerek szállítása szintén 2-3 évig tart.

Ezek a késések és kapacitásproblémák az európai iparban lehetőséget teremtettek a külföldi vállalatok számára, hogy fegyvereket adjanak el a kontinensnek. Mivel Európa ismét a fegyverek jelentős vásárlójává válik, kérdéseket vet fel az európai polgárokra gyakorolt hatás és az EU-n belüli munkahelyteremtés tekintetében.

Az európaiak többsége elutasítja a militarizálást, de ha ez elkerülhetetlen, akkor a munkahelyeknek az EU-ban kell maradniuk.

Ebben az összefüggésben a nagyszabású, például Kína elleni háborúkról szóló viták inkább fikciók, mint reálisak. Európa egy évtizedes fegyvergyártás előtt áll, és korlátozott hazai kapacitása a külföldi fegyvereladások növekedéséhez vezet.
Ez konkrétan jó hír is lehet Zalanak...
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 711
76 733
113
Az európai fegyverbeszerzés dilemmái.


Lengyelországhoz hasonlóan Dánia is európai partnerről külföldi beszállítóra váltott.

Januárban, miután megállapodást kötött Franciaországgal, Dánia bejelentette, hogy 19, tüzérségi rendszerrel [CAESAr] felszerelt teherautót kíván átadni Ukrajnának. Ezeket a Nexter/KNDS-től beszerzett teherautókat eredetileg a dán szárazföldi erőknél szánták szolgálatba.

Hónapokkal később az Elbit Systems, egy izraeli fegyvergyártó cég bejelentette, hogy két szerződést írt alá, összesen 252 millió dollár értékben tizenkilenc ATMOS és nyolc PULS rendszer szállítására egy NATO-országnak, amely valószínűleg Dánia.

Annak oka, hogy Dánia európai beszállítóról izraeli fegyvergyártó cégre váltott, számos tényezőre vezethető vissza. Ennek egyik oka az lehet, hogy a francia Caesar modernizációs folyamaton ment keresztül, hogy felvegye a versenyt a svéd Archerrel és az izraeli Atmosszal.

Egy másik tényező lehet a szállítási idő. Jelenleg három évbe telik a Caesar egyes egységeinek leszállítása, és ez a késedelem nem a francia iparra jellemző, hanem inkább az európai védelmi ipar nagyobb problémáit jelzi.

Például a német iparnak 2-4 évbe telik egy Leopard 2 hordó leszállítása, és hasonló a helyzet az IFV-k és a többcélú járművek esetében is, a német Boxerek szállítása szintén 2-3 évig tart.

Ezek a késések és kapacitásproblémák az európai iparban lehetőséget teremtettek a külföldi vállalatok számára, hogy fegyvereket adjanak el a kontinensnek. Mivel Európa ismét a fegyverek jelentős vásárlójává válik, kérdéseket vet fel az európai polgárokra gyakorolt hatás és az EU-n belüli munkahelyteremtés tekintetében.

Az európaiak többsége elutasítja a militarizálást, de ha ez elkerülhetetlen, akkor a munkahelyeknek az EU-ban kell maradniuk.

Ebben az összefüggésben a nagyszabású, például Kína elleni háborúkról szóló viták inkább fikciók, mint reálisak. Európa egy évtizedes fegyvergyártás előtt áll, és korlátozott hazai kapacitása a külföldi fegyvereladások növekedéséhez vezet.

Patricia Marins - Housewife; Rio de Janeiro, Brasil. Ezt írja magáról. Ismerni kellene őt valahonnan?
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 526
93 805
113
Patricia Marins - Housewife; Rio de Janeiro, Brasil. Ezt írja magáról. Ismerni kellene őt valahonnan?
Első blikkre jobb lenne ismerni, mint nem. ;)
images


Demkó meg Drummond (KNDS lobbista) követi, igy keverte az algoritmus elém.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 711
76 733
113
Közbeszerzési értesítőből

Részvételi felhívás

Légi és egyéb járművek berendezéseinek javítása, karbantartása és kapcsolódó szolgáltatások

A beszerzés célja a Magyar Honvédség - légijárművek üzemeltetésében érintett katonai szervezetei - által üzembentartott, a légijárművek földi kiszolgálási feladatait ellátó, speciális repülőtéri földi kiszolgáló eszközök karbantartása, javítása, üzembentartásukhoz kapcsolódó tartalékalkatrészek, fogyóanyagok beszerzése.

A beszerzés tárgyához kapcsolódó, karbantartásra, javításra tervezett eszközök típusai (és üzemeltetési helyszíne) elsősorban, de nem kizárólagosan (gyártó szerint):

TLD
1. TMX-150 repülőgép vontató (2 db, Kecskemét),
2. TMX-450-50 repülőgép nehézvontató (1 db, Pápa),
3. TMX-150-18 repülőgép nehézvontató (1 db, Kecskemét),
4. JST-20 repülőgép vontató (3 db, Kecskemét),
5. JST-25 repülőgép vontató (2 db, Szolnok),
6. JST-25 repülőgép vontató (1 db, Kecskemét),
7. JST-30 DPN repülőgép vontató (2 db, Kecskemét),
8. JCT-60 repülőgép vontató (2 db, Pápa),
9. JET-16 repülőgép vontató (10 db, Szolnok),
10. JET-16 repülőgép vontató (4 db, Pápa),
11. JET-16 repülőgép vontató (1 db, Kecskemét),
12. ACU repülőgép légkondicionáló (2 db, Kecskemét),
13. ASU repülőgép levegős indító (1 db, Kecskemét),
14. GPU-409-C DUP GPU földi áramforrás (3 db Kecskemét),
15. GPU-409-C DUP GPU földi áramforrás (1 db, Kecskemét),
16. NBL Hydro önjáró csomagrakodó szalag (1 db, Pápa),
17. BC-6521 poggyászkocsi (8 db, Pápa),
18. BC-6521 poggyászkocsi (2 db, Szolnok),
19. BC-6521 poggyászkocsi (1 db, Kecskemét),
20. PFA-50 Military Loader/Transporter, (1 db, Kecskemét)

MALLAGHAN
21. Tristair Lr önjáró utaslépcső (1 db, Kecskemét),
22. Tristair Fc Lr önjáró utaslépcső (2 db, Kecskemét),
23. ML6100D ambulift (1 db, Kecskemét),
24. TSU 1000 Iveco Daily szennyvíz kiszolgáló gépjármű (2 db, Kecskemét),
25. WSU 1000 Iveco Daily ivóvíz kiszolgáló gépjármű (2 db, Kecskemét),

VESTERGAARD
26. ELEPHANT SIGMA jégtelenítő gépjármű (1 db, Kecskemét),
27. ELEPHANT MY LITE jégtelenítő gépjármű (1 db, Kecskemét),
28. ELEPHANT MY jégtelenítő gépjármű (1 db, Pápa),
29. ELEPHANT SIGMA BETA jégtelenítő gépjármű (1 db, Pápa),
30. MVTS szennyvíz kiszolgáló gépjármű (1 db, Pápa),

ITW GSE
31. ITW GSE 4400 földi áramforrás (2 db, Kecskemét),
32. ITW GSE 6400 földi áramforrás (1 db, Kecskemét),

HAULOTTE
33. HA16RJT mobil szerelőkosár (1 db, Kecskemét),
34. HA16RJT mobil szerelőkosár(1 db, Kecskemét),

DENGE
35. TC 3771 vontatott csomagrakodó szalag (2 db, Kecskemét),

GUINAULT
36. GA100V12 földi áramforrás (1 db, Pápa),
37. GA100V13 földi áramforrás (1 db, Pápa),
38. GF-10V30 földi áramforrás (1 db, Pápa),

HEIDEN
39. HMF-BG-135-900 földi áramforrás (9 db, Szolnok),

ELECTRO AIR
40. APA-110M (AC/DC) földi áramforrás (3 db, Szolnok),
41. APA-110 (EAR 2x600) földi áramforrás (3 db, Szolnok),

POLAR THERM
42. 120 HD repülőtéri hőlégfúvó (3 db, Szolnok),

GENIE
43. GS 3246 elektromos önjáró szerelőállvány (1 db, Kecskemét),
44. GS 3246 elektromos önjáró szerelőállvány (1 db, Kecskemét (ARB)),

AMSS
45. ATLAS 2000 légikonténer rakodó (2 db, Pápa),
46. SKYWAY 96-232 önjáró utaslépcső (1 db, Pápa),
47. CTTT palettaszállító utánfutó (2 db, Pápa),

LINDE
48. H35D villás emelőgép (2 db, Pápa),
49. H35EXL villás emelőgép (1 db, Pápa),
50. H80D/900 villás emelőgép (2 db, Pápa),

DEICI
51. AGRI-MAX-65,8 teleszkópos rakodógép (1 db, Pápa),

ZODIAC
52. CDS 2437 vontatható utaslépcső (1 db, Pápa),

WACKERBAUER
53. HLA heli-lifter (3 db, Szolnok),

HELI
54. CPCD120-C2Z-09 dízel üzemű homlokvillás emelőgép (1 db, Kecskemét),
55. CPCD50-DE2G dízel üzemű homlokvillás emelőgép (1 db, Kecskemét),
56. CDD20-D930 elektromos üzemű gyalogkíséretű emelőgép (2 db, Kecskemét),

COMAC
57. C100B Essential Felülettisztító berendezés (1 db, Kecskemét),
58. Antea 50 BT - Felülettisztító berendezés (1 db, Kecskemét),

VOLVO
59. FL-6 - Vontató gépjármű (4 db, Kecskemét),

OPEL
60. Combo Life - Follow me car (2 db, Kecskemét),

NINGBO RUYI JOINT STOCK CO.LTD
61. DB-20 Elektromos platós szállító berendezés (1 db, Kecskemét),

TRONAIR
62. 03A5840C000 Faroktámasz 7 t (1 db, Kecskemét),
63. 1102190105 Hidraulikus emelő 25 t (1 db, Kecskemét),
64. 02A7874C-0110 Hidraulikus emelő 20 t (6 db, Kecskemét),

DESHONS
65. DH0706 Elektromos hidraulika kocsi (1 db, Kecskemét),

NEWBOW
66. NBOT-2 Oxigénes kocsi (1 db, Kecskemét),
67. NBNT-2B Nitrogénes kocsi (2 db, Kecskemét),
68. NBOT-4 Levegős kocsi (2 db, Kecskemét),
69. NB70467 Oxigénes kocsi (2 db, Kecskemét),

HUSQVARNA
70. TS-346 Repülőtéri karbantartó eszköz (1 db, Kecskemét),

SARSYS
71. STFT 3003 Vontatott fékhatásmérő eszköz (1 db, Kecskemét),

TORNADO INTERNATIONAL
72. PKZ 2.0 poggyászkocsi (7 db, Kecskemét),

H145M helikopter emelő/szállító kerék
73. H145M helikopter emelő/szállító kerék (40 db, Szolnok),

MERCEDES-BENZ
74. Unimog U423 repülőgép vontató (2 db Kecskemét),

HALL Technical Services, LLC
75. TB-9267 Vontatórúd (1 db, Pápa),

AERO SPECIALTIES
76. Vontatórúd Part Number: 001704 (1 db, Pápa)



Nettó keretösszeg összesen: 55 669 291,- Ft

A keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2023. évben: nettó 10 000 000,-Ft keretösszegig
2024. évben: nettó 22 047 244,-Ft keretösszegig
2025. évben: nettó 23 622 047,-Ft keretösszegig

Megrendelő a keretösszeg 70%-nak felhasználására vállal kötelezettséget.


Ajánlatok benyújtásának határideje: 05/09/2023
 

alter ego

Well-Known Member
2022. március 22.
546
1 537
93
Közbeszerzési értesítőből

Részvételi felhívás

Légi és egyéb járművek berendezéseinek javítása, karbantartása és kapcsolódó szolgáltatások

A beszerzés célja a Magyar Honvédség - légijárművek üzemeltetésében érintett katonai szervezetei - által üzembentartott, a légijárművek földi kiszolgálási feladatait ellátó, speciális repülőtéri földi kiszolgáló eszközök karbantartása, javítása, üzembentartásukhoz kapcsolódó tartalékalkatrészek, fogyóanyagok beszerzése.

A beszerzés tárgyához kapcsolódó, karbantartásra, javításra tervezett eszközök típusai (és üzemeltetési helyszíne) elsősorban, de nem kizárólagosan (gyártó szerint):

TLD
1. TMX-150 repülőgép vontató (2 db, Kecskemét),
2. TMX-450-50 repülőgép nehézvontató (1 db, Pápa),
3. TMX-150-18 repülőgép nehézvontató (1 db, Kecskemét),
4. JST-20 repülőgép vontató (3 db, Kecskemét),
5. JST-25 repülőgép vontató (2 db, Szolnok),
6. JST-25 repülőgép vontató (1 db, Kecskemét),
7. JST-30 DPN repülőgép vontató (2 db, Kecskemét),
8. JCT-60 repülőgép vontató (2 db, Pápa),
9. JET-16 repülőgép vontató (10 db, Szolnok),
10. JET-16 repülőgép vontató (4 db, Pápa),
11. JET-16 repülőgép vontató (1 db, Kecskemét),
12. ACU repülőgép légkondicionáló (2 db, Kecskemét),
13. ASU repülőgép levegős indító (1 db, Kecskemét),
14. GPU-409-C DUP GPU földi áramforrás (3 db Kecskemét),
15. GPU-409-C DUP GPU földi áramforrás (1 db, Kecskemét),
16. NBL Hydro önjáró csomagrakodó szalag (1 db, Pápa),
17. BC-6521 poggyászkocsi (8 db, Pápa),
18. BC-6521 poggyászkocsi (2 db, Szolnok),
19. BC-6521 poggyászkocsi (1 db, Kecskemét),
20. PFA-50 Military Loader/Transporter, (1 db, Kecskemét)

MALLAGHAN
21. Tristair Lr önjáró utaslépcső (1 db, Kecskemét),
22. Tristair Fc Lr önjáró utaslépcső (2 db, Kecskemét),
23. ML6100D ambulift (1 db, Kecskemét),
24. TSU 1000 Iveco Daily szennyvíz kiszolgáló gépjármű (2 db, Kecskemét),
25. WSU 1000 Iveco Daily ivóvíz kiszolgáló gépjármű (2 db, Kecskemét),

VESTERGAARD
26. ELEPHANT SIGMA jégtelenítő gépjármű (1 db, Kecskemét),
27. ELEPHANT MY LITE jégtelenítő gépjármű (1 db, Kecskemét),
28. ELEPHANT MY jégtelenítő gépjármű (1 db, Pápa),
29. ELEPHANT SIGMA BETA jégtelenítő gépjármű (1 db, Pápa),
30. MVTS szennyvíz kiszolgáló gépjármű (1 db, Pápa),

ITW GSE
31. ITW GSE 4400 földi áramforrás (2 db, Kecskemét),
32. ITW GSE 6400 földi áramforrás (1 db, Kecskemét),

HAULOTTE
33. HA16RJT mobil szerelőkosár (1 db, Kecskemét),
34. HA16RJT mobil szerelőkosár(1 db, Kecskemét),

DENGE
35. TC 3771 vontatott csomagrakodó szalag (2 db, Kecskemét),

GUINAULT
36. GA100V12 földi áramforrás (1 db, Pápa),
37. GA100V13 földi áramforrás (1 db, Pápa),
38. GF-10V30 földi áramforrás (1 db, Pápa),

HEIDEN
39. HMF-BG-135-900 földi áramforrás (9 db, Szolnok),

ELECTRO AIR
40. APA-110M (AC/DC) földi áramforrás (3 db, Szolnok),
41. APA-110 (EAR 2x600) földi áramforrás (3 db, Szolnok),

POLAR THERM
42. 120 HD repülőtéri hőlégfúvó (3 db, Szolnok),

GENIE
43. GS 3246 elektromos önjáró szerelőállvány (1 db, Kecskemét),
44. GS 3246 elektromos önjáró szerelőállvány (1 db, Kecskemét (ARB)),

AMSS
45. ATLAS 2000 légikonténer rakodó (2 db, Pápa),
46. SKYWAY 96-232 önjáró utaslépcső (1 db, Pápa),
47. CTTT palettaszállító utánfutó (2 db, Pápa),

LINDE
48. H35D villás emelőgép (2 db, Pápa),
49. H35EXL villás emelőgép (1 db, Pápa),
50. H80D/900 villás emelőgép (2 db, Pápa),

DEICI
51. AGRI-MAX-65,8 teleszkópos rakodógép (1 db, Pápa),

ZODIAC
52. CDS 2437 vontatható utaslépcső (1 db, Pápa),

WACKERBAUER
53. HLA heli-lifter (3 db, Szolnok),

HELI
54. CPCD120-C2Z-09 dízel üzemű homlokvillás emelőgép (1 db, Kecskemét),
55. CPCD50-DE2G dízel üzemű homlokvillás emelőgép (1 db, Kecskemét),
56. CDD20-D930 elektromos üzemű gyalogkíséretű emelőgép (2 db, Kecskemét),

COMAC
57. C100B Essential Felülettisztító berendezés (1 db, Kecskemét),
58. Antea 50 BT - Felülettisztító berendezés (1 db, Kecskemét),

VOLVO
59. FL-6 - Vontató gépjármű (4 db, Kecskemét),

OPEL
60. Combo Life - Follow me car (2 db, Kecskemét),

NINGBO RUYI JOINT STOCK CO.LTD
61. DB-20 Elektromos platós szállító berendezés (1 db, Kecskemét),

TRONAIR
62. 03A5840C000 Faroktámasz 7 t (1 db, Kecskemét),
63. 1102190105 Hidraulikus emelő 25 t (1 db, Kecskemét),
64. 02A7874C-0110 Hidraulikus emelő 20 t (6 db, Kecskemét),

DESHONS
65. DH0706 Elektromos hidraulika kocsi (1 db, Kecskemét),

NEWBOW
66. NBOT-2 Oxigénes kocsi (1 db, Kecskemét),
67. NBNT-2B Nitrogénes kocsi (2 db, Kecskemét),
68. NBOT-4 Levegős kocsi (2 db, Kecskemét),
69. NB70467 Oxigénes kocsi (2 db, Kecskemét),

HUSQVARNA
70. TS-346 Repülőtéri karbantartó eszköz (1 db, Kecskemét),

SARSYS
71. STFT 3003 Vontatott fékhatásmérő eszköz (1 db, Kecskemét),

TORNADO INTERNATIONAL
72. PKZ 2.0 poggyászkocsi (7 db, Kecskemét),

H145M helikopter emelő/szállító kerék
73. H145M helikopter emelő/szállító kerék (40 db, Szolnok),

MERCEDES-BENZ
74. Unimog U423 repülőgép vontató (2 db Kecskemét),

HALL Technical Services, LLC
75. TB-9267 Vontatórúd (1 db, Pápa),

AERO SPECIALTIES
76. Vontatórúd Part Number: 001704 (1 db, Pápa)



Nettó keretösszeg összesen: 55 669 291,- Ft

A keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2023. évben: nettó 10 000 000,-Ft keretösszegig
2024. évben: nettó 22 047 244,-Ft keretösszegig
2025. évben: nettó 23 622 047,-Ft keretösszegig

Megrendelő a keretösszeg 70%-nak felhasználására vállal kötelezettséget.


Ajánlatok benyújtásának határideje: 05/09/2023
Csak átfutottam, de biztos, hogy erre az egészre szánnak 55 millió forintot? Csak a vontatótraktorok az elején ennek a tízszerese kell, hogy legyen, vagy a végén a két Unimog is több, mint 55 millió.
 
  • Tetszik
Reactions: perceptron

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 711
76 733
113
Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás

Különleges Légi Műveleti Osztag helikoptervezető felszerelés beszerzése (vészrádió)

  • 32 készlet vészrádió (01-P58100R003), a műszaki leírásban meghatározott tartozékokkal
  • 5 db CSR programtöltő kábel (30-P58234R001)
  • 2 CTS-6025 CSAR rádióteszt készlet (67-P58581R001)
  • 40 darab tartalékelem (60-P58140R001)
  • Felhasználói szintű képzés biztosítása, maximum 15 felhasználó részére.
Részvételi határidő: 11.9.2023
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 217
30 266
113
HUSQVARNA
70. TS-346 Repülőtéri karbantartó eszköz (1 db, Kecskemét)
Ezt a bikkfanyelvet... Miért bonyolult azt írni a "Repülőtéri karbantartó eszköz" helyett, hogy fűnyíró kerti traktor? Ennyi erővel a sarokba támasztott cirokseprű is repülőtéri karbantartó eszköz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 589
79 777
113
Ezt a bikkfanyelvet... Miért bonyolult azt írni a "Repülőtéri karbantartó eszköz" helyett, hogy fűnyíró kerti traktor? Ennyi erővel a sarokba támasztott cirokseprű is repülőtéri karbantartó eszköz.
Mert a veszerzésnél fontos, hogy valamilyen létező logisztikai kategóriába is beleferjen.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros