Magyar folyami erők / MH 1. Tűzszerész és Folyamőr Ezred

- Akkor vegyél! Üres zsebből mindent lehet venni! Toronyórát láncostól, meg még kakukkoljon is!
Ide, minek? Ezért? Lásd - Baja-12 - Itt látod a kikötőben épen, szépen egymásmellet.
YVKKySg.png

Majd jött 2005 valakinek egy isteni ötlete!
Ha jól emlékszem, még 2000/2001-ben állították le és vonták ki.
 
És a hadihajósoké (régi-új terminus szerint: folyamőröké) is.

A Hadihajózás Napja alkalmából tartottunk ünnepi sorakozót az MH Hadikikötőben...

1848. július 25-én bocsájtották vízre az első magyar gépi hajtású hadihajót, a Mészáros hadigőzöst. Az újkori magyar hadihajózás megalakulásának 175. évfordulóján tartott megemlékezésen Bagi Szilárd alezredes, alakulatunk hadihajós parancsnokhelyettese köszöntötte az állományt. Szalkay Dániel hadnagy ünnepi beszédében a fegyvernemi ünnep alkalmából felhívta az állomány figyelmét, hogy a gazdag történelmi múlt mellé felelősség is társul: napjaink hadihajósai – alkalmazkodva a kihívásokhoz – minden nap azon dolgoznak, hogy sokrétű feladataik végrehajtása során méltó utódai lehessenek a nagy elődöknek. Beszéde zárásaként a hajóparancsnok a hadihajósok haza iránti elkötelezettségéről osztotta meg gondolatait: „A hadihajósok közösségébe tartozni minden tekintetben különleges érzés egy katona számára, hiszen ez egy sajátos közösség, sajátos feladatokkal és élményekkel, én pedig büszke vagyok rá, hogy ennek a közösségnek a tagja lehetek.” – fogalmazott.
⚓
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97
Az Otter nem hídvető.

Te erted, hogy mit jelent az otter, mint szo? Szerinted ez mi, ha nem egy uszo hid?



A közel 70 tonnás Leopardok mégis hogy jutnak át a Dunán vagy a Tiszán ha nem használhatóak a hidak?!

Meg mi van, ha ciganyok hullanak az egbol? :eek:Avagy malacok repkednek mindenfele? :rolleyes:


Ugy hivjak, hogy pontonhid, baszki, es Szentesen lakik, es a PMP-t csillioszor bevetettek mar, meg akar 150 tonnas uszalynak is mukodik:



A szentesi katonák az elmúlt években már többször is építettek hidat a zászlóalj tiszai vízi gyakorlóterén, de az ő nevükhöz fűződik 2003-ban, a március 15-i nemzeti ünnep alkalmából, a Dunán épített Európa-híd is, amelyen akkor naponta több tízezer gyalogos kelhetett át Pestről Budára, vagy fordítva.
A pontonhidakat elsősorban katonai céllal alkalmazzák a világ számos részén. Például a Magyar Honvédség, az 1990-es évek második felében, balkáni IFOR/SFOR szerepvállalás során, két pontonhidat is üzemeltetett a Száva folyón – tudtuk meg Nyers József mérnök ezredestől.

A szentesi műszaki zászlóalj parancsnoka a honvedelem.hu érdeklődésére elmondta azt is, hogy egy pontonhíd megépítését a különféle katonai szabályzatok egyértelműen rögzítik. Így nagyon fontos még az építés megkezdése előtt a folyó és a leendő híd környékének részletes felderítése, szemrevételezése. Ezt az eszközök előkészítése követi.

A köznyelv által csak pontonhídnak nevezett eszköz hivatalos neve PMP szalaghíd, amelynek úgynevezett készletei vannak. A szentesi műszaki zászlóalj összesen három ilyen készlettel rendelkezik. Egy készlet harminckét darab folyami hídkompból, négy darab parti hídkompból és két darab nyompályás elemből áll. Ez utóbbira akkor van szükség, ha a híd fel-, és lejárója sárosabb, ingoványosabb területen található, így szükséges azokat a nyompályával biztonságosabbá tenni. A hídkompok szállításához Kraz 225-ös típusú járműveket rendszeresítettek.

Egy készlethez tartozik még tizenkét darab BMK típusú tolóhajó, amelyek szállítását Zil típusú gépjárművekhez rögzített eszközökkel végzik – árulta el Nyers József mérnök ezredes, akitől megtudtuk azt is, hogy egy készletből összesen 227 méter hosszú hidat lehet építeni.

Ugyancsak még a híd építésének megkezdése előtt a folyó partján ki kell jelölni egy úgynevezett építő udvart, ahol a pontonelemek vízre tétele történik. Ennek közelében szükséges az is, hogy a vízpart jól megközelíthető legyen, hiszen a katonák a part mellett állítják össze a hidat. Nyers ezredes szerint, lehetőség van az egész híd megépítésére és egyben történő befordítására, de a szentesi katonák a gyakorlatban a legtöbbször a két parton két „félhidat" építenek meg, majd azokat befordítva a folyó közepén zárják az építmény.

Az építés egyébként nem vesz igénybe sok időt. A vízre tétel után zárni kell magát, a négy elemből álló hídkompot, majd következik az kompok egymáshoz illesztése. Természetesen ehhez a munkához jól felkészített katonákra van szükség. E feladatot a szentesi katonák rendszeresen gyakorolják a tiszai vízi gyakorlótéren, illetve a Damjanich Laktanyában kialakított „száraz" kiképzőpályán is, ahol drótköteleken rögzített és lengő pontonelemek segítségével – a vízen történő munkát megközelítő érzésével – készülhetnek a műszakiak egy valós hídépítésre.

Egy hídkomp kezelő személyzete három katonából áll. Egyikük a Kraz tehergépjármű vezetője, a többiek pedig az
elemek rögzítését és összekapcsolását végzik. A hídkompok mozgatását végző BMK tolóhajókban pedig ketten tartózkodnak. Vagyis ezekből az adatokból könnyen kiszámítható, hogy hány ember kell egy pontonhíd elkészítéséhez – mondta a szentesi zászlóalj parancsnoka.


Nagyon is kell az Otter vagy M3!
Dehogy kell, az baszarintana be, ha meg egy platformot vezetnenek be, baszki. Total felesleges lenne a PMP melle.

Mert egyáltalán nincs MANPADS-unk! A Mistral tök nem egy kategória a Stingerrel, Sungurral, mert majdnem kétszer olyan nehéz! Állvány nélkül nem bevethető!
Perpillanat legkevesbe fontos. Ami legvedelemhez fontos lenne, az egy normalis GBAD, csapatszintre, meg egy altalanos medium- es long-range umbrella, mint a David's Sling, mert a NASAMS az csak foltokra eleg.

Mi franc köze van a légvédelemhez a Spike-nak? o_O
Osszekeveredett iras kozben... arra celoztam, hogy a Spike helyere a Mistralt is feltehetik majd a helikre avagy barmelyik harcjarmure is.
 
Te erted, hogy mit jelent az otter, mint szo? Szerinted ez mi, ha nem egy uszo hid?

Te írtál hídvetőt, Makkmarci! Most meg rajtam kéred számon, hogy az Otter nem hídvető?!? :D
A hídvető az a Leguan! Az Otter és az M3 meg egy kétéltű komp / pontonhíd.

Meg mi van, ha ciganyok hullanak az egbol? :eek:Avagy malacok repkednek mindenfele? :rolleyes:


Ugy hivjak, hogy pontonhid, baszki, es Szentesen lakik, es a PMP-t csillioszor bevetettek mar, meg akar 150 tonnas uszalynak is mukodik:



A szentesi katonák az elmúlt években már többször is építettek hidat a zászlóalj tiszai vízi gyakorlóterén, de az ő nevükhöz fűződik 2003-ban, a március 15-i nemzeti ünnep alkalmából, a Dunán épített Európa-híd is, amelyen akkor naponta több tízezer gyalogos kelhetett át Pestről Budára, vagy fordítva.
A pontonhidakat elsősorban katonai céllal alkalmazzák a világ számos részén. Például a Magyar Honvédség, az 1990-es évek második felében, balkáni IFOR/SFOR szerepvállalás során, két pontonhidat is üzemeltetett a Száva folyón – tudtuk meg Nyers József mérnök ezredestől.

A szentesi műszaki zászlóalj parancsnoka a honvedelem.hu érdeklődésére elmondta azt is, hogy egy pontonhíd megépítését a különféle katonai szabályzatok egyértelműen rögzítik. Így nagyon fontos még az építés megkezdése előtt a folyó és a leendő híd környékének részletes felderítése, szemrevételezése. Ezt az eszközök előkészítése követi.

A köznyelv által csak pontonhídnak nevezett eszköz hivatalos neve PMP szalaghíd, amelynek úgynevezett készletei vannak. A szentesi műszaki zászlóalj összesen három ilyen készlettel rendelkezik. Egy készlet harminckét darab folyami hídkompból, négy darab parti hídkompból és két darab nyompályás elemből áll. Ez utóbbira akkor van szükség, ha a híd fel-, és lejárója sárosabb, ingoványosabb területen található, így szükséges azokat a nyompályával biztonságosabbá tenni. A hídkompok szállításához Kraz 225-ös típusú járműveket rendszeresítettek.

Egy készlethez tartozik még tizenkét darab BMK típusú tolóhajó, amelyek szállítását Zil típusú gépjárművekhez rögzített eszközökkel végzik – árulta el Nyers József mérnök ezredes, akitől megtudtuk azt is, hogy egy készletből összesen 227 méter hosszú hidat lehet építeni.

Ugyancsak még a híd építésének megkezdése előtt a folyó partján ki kell jelölni egy úgynevezett építő udvart, ahol a pontonelemek vízre tétele történik. Ennek közelében szükséges az is, hogy a vízpart jól megközelíthető legyen, hiszen a katonák a part mellett állítják össze a hidat. Nyers ezredes szerint, lehetőség van az egész híd megépítésére és egyben történő befordítására, de a szentesi katonák a gyakorlatban a legtöbbször a két parton két „félhidat" építenek meg, majd azokat befordítva a folyó közepén zárják az építmény.

Az építés egyébként nem vesz igénybe sok időt. A vízre tétel után zárni kell magát, a négy elemből álló hídkompot, majd következik az kompok egymáshoz illesztése. Természetesen ehhez a munkához jól felkészített katonákra van szükség. E feladatot a szentesi katonák rendszeresen gyakorolják a tiszai vízi gyakorlótéren, illetve a Damjanich Laktanyában kialakított „száraz" kiképzőpályán is, ahol drótköteleken rögzített és lengő pontonelemek segítségével – a vízen történő munkát megközelítő érzésével – készülhetnek a műszakiak egy valós hídépítésre.

Egy hídkomp kezelő személyzete három katonából áll. Egyikük a Kraz tehergépjármű vezetője, a többiek pedig az
elemek rögzítését és összekapcsolását végzik. A hídkompok mozgatását végző BMK tolóhajókban pedig ketten tartózkodnak. Vagyis ezekből az adatokból könnyen kiszámítható, hogy hány ember kell egy pontonhíd elkészítéséhez – mondta a szentesi zászlóalj parancsnoka.


Dehogy kell, az baszarintana be, ha meg egy platformot vezetnenek be, baszki. Total felesleges lenne a PMP melle.


Perpillanat legkevesbe fontos. Ami legvedelemhez fontos lenne, az egy normalis GBAD, csapatszintre, meg egy altalanos medium- es long-range umbrella, mint a David's Sling, mert a NASAMS az csak foltokra eleg.
MANPADS is fontos lenne: olcsó, bárhová tud egy kisebb légvédelmi ernyőt varázsoni és teljesen felderíthetetlen. Az ellenségnek számolni kell azzal, hogy bármelyik bokorban lehet egy légvédelmi rakéta. Ukrajnában is ezek okokzzák az orosz veszteségek nagy részét, mert az oroszok nem tudják hol vannak vagy hol nincsenek a többi légvédelmi rendszerrel ellentétben.
Börödni mániája (nem alaptalanul), hogy semmi nem mozdulhat légvédelem nélkül. Ezt a legolcsóbban és leggyorsabban MANPADS-al lehet megoldani.
A David's Sling kategória is kell, de MANPADS is hasznos és szükséges.
 
Te erted, hogy mit jelent az otter, mint szo? Szerinted ez mi, ha nem egy uszo hid?





Meg mi van, ha ciganyok hullanak az egbol? :eek:Avagy malacok repkednek mindenfele? :rolleyes:


Ugy hivjak, hogy pontonhid, baszki, es Szentesen lakik, es a PMP-t csillioszor bevetettek mar, meg akar 150 tonnas uszalynak is mukodik:



A szentesi katonák az elmúlt években már többször is építettek hidat a zászlóalj tiszai vízi gyakorlóterén, de az ő nevükhöz fűződik 2003-ban, a március 15-i nemzeti ünnep alkalmából, a Dunán épített Európa-híd is, amelyen akkor naponta több tízezer gyalogos kelhetett át Pestről Budára, vagy fordítva.
A pontonhidakat elsősorban katonai céllal alkalmazzák a világ számos részén. Például a Magyar Honvédség, az 1990-es évek második felében, balkáni IFOR/SFOR szerepvállalás során, két pontonhidat is üzemeltetett a Száva folyón – tudtuk meg Nyers József mérnök ezredestől.

A szentesi műszaki zászlóalj parancsnoka a honvedelem.hu érdeklődésére elmondta azt is, hogy egy pontonhíd megépítését a különféle katonai szabályzatok egyértelműen rögzítik. Így nagyon fontos még az építés megkezdése előtt a folyó és a leendő híd környékének részletes felderítése, szemrevételezése. Ezt az eszközök előkészítése követi.

A köznyelv által csak pontonhídnak nevezett eszköz hivatalos neve PMP szalaghíd, amelynek úgynevezett készletei vannak. A szentesi műszaki zászlóalj összesen három ilyen készlettel rendelkezik. Egy készlet harminckét darab folyami hídkompból, négy darab parti hídkompból és két darab nyompályás elemből áll. Ez utóbbira akkor van szükség, ha a híd fel-, és lejárója sárosabb, ingoványosabb területen található, így szükséges azokat a nyompályával biztonságosabbá tenni. A hídkompok szállításához Kraz 225-ös típusú járműveket rendszeresítettek.

Egy készlethez tartozik még tizenkét darab BMK típusú tolóhajó, amelyek szállítását Zil típusú gépjárművekhez rögzített eszközökkel végzik – árulta el Nyers József mérnök ezredes, akitől megtudtuk azt is, hogy egy készletből összesen 227 méter hosszú hidat lehet építeni.

Ugyancsak még a híd építésének megkezdése előtt a folyó partján ki kell jelölni egy úgynevezett építő udvart, ahol a pontonelemek vízre tétele történik. Ennek közelében szükséges az is, hogy a vízpart jól megközelíthető legyen, hiszen a katonák a part mellett állítják össze a hidat. Nyers ezredes szerint, lehetőség van az egész híd megépítésére és egyben történő befordítására, de a szentesi katonák a gyakorlatban a legtöbbször a két parton két „félhidat" építenek meg, majd azokat befordítva a folyó közepén zárják az építmény.

Az építés egyébként nem vesz igénybe sok időt. A vízre tétel után zárni kell magát, a négy elemből álló hídkompot, majd következik az kompok egymáshoz illesztése. Természetesen ehhez a munkához jól felkészített katonákra van szükség. E feladatot a szentesi katonák rendszeresen gyakorolják a tiszai vízi gyakorlótéren, illetve a Damjanich Laktanyában kialakított „száraz" kiképzőpályán is, ahol drótköteleken rögzített és lengő pontonelemek segítségével – a vízen történő munkát megközelítő érzésével – készülhetnek a műszakiak egy valós hídépítésre.

Egy hídkomp kezelő személyzete három katonából áll. Egyikük a Kraz tehergépjármű vezetője, a többiek pedig az
elemek rögzítését és összekapcsolását végzik. A hídkompok mozgatását végző BMK tolóhajókban pedig ketten tartózkodnak. Vagyis ezekből az adatokból könnyen kiszámítható, hogy hány ember kell egy pontonhíd elkészítéséhez – mondta a szentesi zászlóalj parancsnoka.



Dehogy kell, az baszarintana be, ha meg egy platformot vezetnenek be, baszki. Total felesleges lenne a PMP melle.


Perpillanat legkevesbe fontos. Ami legvedelemhez fontos lenne, az egy normalis GBAD, csapatszintre, meg egy altalanos medium- es long-range umbrella, mint a David's Sling, mert a NASAMS az csak foltokra eleg.


Osszekeveredett iras kozben... arra celoztam, hogy a Spike helyere a Mistralt is feltehetik majd a helikre avagy barmelyik harcjarmure is.

Azért egyesével átkompozni a leókat az sokkal lassabb, mint ha összekapcsolt, rendes pontonhídon átgurulnának. Ezért lenne jó az M3/Otter
 
Te erted, hogy mit jelent az otter, mint szo? Szerinted ez mi, ha nem egy uszo hid?





Meg mi van, ha ciganyok hullanak az egbol? :eek:Avagy malacok repkednek mindenfele? :rolleyes:


Ugy hivjak, hogy pontonhid, baszki, es Szentesen lakik, es a PMP-t csillioszor bevetettek mar, meg akar 150 tonnas uszalynak is mukodik:



A szentesi katonák az elmúlt években már többször is építettek hidat a zászlóalj tiszai vízi gyakorlóterén, de az ő nevükhöz fűződik 2003-ban, a március 15-i nemzeti ünnep alkalmából, a Dunán épített Európa-híd is, amelyen akkor naponta több tízezer gyalogos kelhetett át Pestről Budára, vagy fordítva.
A pontonhidakat elsősorban katonai céllal alkalmazzák a világ számos részén. Például a Magyar Honvédség, az 1990-es évek második felében, balkáni IFOR/SFOR szerepvállalás során, két pontonhidat is üzemeltetett a Száva folyón – tudtuk meg Nyers József mérnök ezredestől.

A szentesi műszaki zászlóalj parancsnoka a honvedelem.hu érdeklődésére elmondta azt is, hogy egy pontonhíd megépítését a különféle katonai szabályzatok egyértelműen rögzítik. Így nagyon fontos még az építés megkezdése előtt a folyó és a leendő híd környékének részletes felderítése, szemrevételezése. Ezt az eszközök előkészítése követi.

A köznyelv által csak pontonhídnak nevezett eszköz hivatalos neve PMP szalaghíd, amelynek úgynevezett készletei vannak. A szentesi műszaki zászlóalj összesen három ilyen készlettel rendelkezik. Egy készlet harminckét darab folyami hídkompból, négy darab parti hídkompból és két darab nyompályás elemből áll. Ez utóbbira akkor van szükség, ha a híd fel-, és lejárója sárosabb, ingoványosabb területen található, így szükséges azokat a nyompályával biztonságosabbá tenni. A hídkompok szállításához Kraz 225-ös típusú járműveket rendszeresítettek.

Egy készlethez tartozik még tizenkét darab BMK típusú tolóhajó, amelyek szállítását Zil típusú gépjárművekhez rögzített eszközökkel végzik – árulta el Nyers József mérnök ezredes, akitől megtudtuk azt is, hogy egy készletből összesen 227 méter hosszú hidat lehet építeni.

Ugyancsak még a híd építésének megkezdése előtt a folyó partján ki kell jelölni egy úgynevezett építő udvart, ahol a pontonelemek vízre tétele történik. Ennek közelében szükséges az is, hogy a vízpart jól megközelíthető legyen, hiszen a katonák a part mellett állítják össze a hidat. Nyers ezredes szerint, lehetőség van az egész híd megépítésére és egyben történő befordítására, de a szentesi katonák a gyakorlatban a legtöbbször a két parton két „félhidat" építenek meg, majd azokat befordítva a folyó közepén zárják az építmény.

Az építés egyébként nem vesz igénybe sok időt. A vízre tétel után zárni kell magát, a négy elemből álló hídkompot, majd következik az kompok egymáshoz illesztése. Természetesen ehhez a munkához jól felkészített katonákra van szükség. E feladatot a szentesi katonák rendszeresen gyakorolják a tiszai vízi gyakorlótéren, illetve a Damjanich Laktanyában kialakított „száraz" kiképzőpályán is, ahol drótköteleken rögzített és lengő pontonelemek segítségével – a vízen történő munkát megközelítő érzésével – készülhetnek a műszakiak egy valós hídépítésre.

Egy hídkomp kezelő személyzete három katonából áll. Egyikük a Kraz tehergépjármű vezetője, a többiek pedig az
elemek rögzítését és összekapcsolását végzik. A hídkompok mozgatását végző BMK tolóhajókban pedig ketten tartózkodnak. Vagyis ezekből az adatokból könnyen kiszámítható, hogy hány ember kell egy pontonhíd elkészítéséhez – mondta a szentesi zászlóalj parancsnoka.



Dehogy kell, az baszarintana be, ha meg egy platformot vezetnenek be, baszki. Total felesleges lenne a PMP melle.


Perpillanat legkevesbe fontos. Ami legvedelemhez fontos lenne, az egy normalis GBAD, csapatszintre, meg egy altalanos medium- es long-range umbrella, mint a David's Sling, mert a NASAMS az csak foltokra eleg.


Osszekeveredett iras kozben... arra celoztam, hogy a Spike helyere a Mistralt is feltehetik majd a helikre avagy barmelyik harcjarmure is.
A pmp-ket az imádság tartja a rendszerben és hídként a lynxet se bírja el nem hogy a leopardot vagy a pzh-t.

A hidak cseréje pont, hogy prioritás.
 
A pmp-ket az imádság tartja a rendszerben és hídként a lynxet se bírja el nem hogy a leopardot vagy a pzh-t.

A hidak cseréje pont, hogy prioritás.
de hídból csak olyan pontont szabad beszerezni ami lángálló zártcellás habbal van kitöltve. vagy legalábbis ennek lehetősége adott. üres bádogtartályt megerősítettt tetővel bármelyik hajógyár tud készíteni....
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pogány
Azért egyesével átkompozni a leókat az sokkal lassabb, mint ha összekapcsolt, rendes pontonhídon átgurulnának. Ezért lenne jó az M3/Otter
Furcsa, de ez nem feltétlen van így. A pontonhídnak mindig kisebb a teherbírása, mint a ponton elemekből összerakott hídnak.
A pontonon egyszerre csak nagyon nagy távközökkel lehet a terheléshatárt jelentő járműveknek közlekedni. Ha szétszabdalod a hidat részekre, akkor lehet, hogy még gyorsabb is leszel. Mellesleg a Leo-k a jelenlegi pontonokra csak nagyon nagy sóhajok közepette mehetnének fel. Híd formációban viszont egyáltalán nem!
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Aladeen
de hídból csak olyan pontont szabad beszerezni ami lángálló zártcellás habbal van kitöltve. vagy legalábbis ennek lehetősége adott. üres bádogtartályt megerősítettt tetővel bármelyik hajógyár tud készíteni....
Minek kellene lángállónak lennie?
 
de hídból csak olyan pontont szabad beszerezni ami lángálló zártcellás habbal van kitöltve. vagy legalábbis ennek lehetősége adott. üres bádogtartályt megerősítettt tetővel bármelyik hajógyár tud készíteni....
De zártcellás, nem éghető habot is bárki bele tud borogatni. Nekem.zártcellás habbal van szigetelve a tetőm. Csak még kell venni a habot. Hordóban adják, A/B komponens, és beleöntöd. Totál nulla dolog, meg honvédségi szintén is..
 
De zártcellás, nem éghető habot is bárki bele tud borogatni. Nekem.zártcellás habbal van szigetelve a tetőm. Csak még kell venni a habot. Hordóban adják, A/B komponens, és beleöntöd. Totál nulla dolog, meg honvédségi szintén is..
igen megvan a szigetelő szakma is. csak az a nem mindegy hogy úgy tervezték beletölthető legyen e a hab vagy vem (injektálható) mert ami nem azt kár megvenni. fejleszteni elhetne nem nagy szám csak az pénz. mert a mérnők nem órabérbe dolgozik mint aki betölti azt a habot hanem egy termékből minimum 10 évig akar élni ha nem nyugdíjig mint nyugaton és ehhez több mérnök kell. a melosok fizuja kerekítési hiba de őket is fizetni kell ha nincs munka kkaor is,
 
  • Vicces
Reactions: krisss
Azért egyesével átkompozni a leókat az sokkal lassabb, mint ha összekapcsolt, rendes pontonhídon átgurulnának. Ezért lenne jó az M3/Otter
De nem kompoznak, mert 220+ méterig bőven elég a jelenlegi PMP kit. A kompozas pont egy opció, amit a torok nem tudna, ha jól tudom.

Ráadásul a szerbeknek saját PMP upgradelt verziojuk van, amit biztosan lehet tőlük venni, és hibátlanul illeszthető lesz avagy pótolja a jelenlegi PMP kitet.
 
de hídból csak olyan pontont szabad beszerezni ami lángálló zártcellás habbal van kitöltve. vagy legalábbis ennek lehetősége adott. üres bádogtartályt megerősítettt tetővel bármelyik hajógyár tud készíteni....
Ennél is jobb, ha fémhabból készül.
 
De nem kompoznak, mert 220+ méterig bőven elég a jelenlegi PMP kit. A kompozas pont egy opció, amit a torok nem tudna, ha jól tudom.

Ráadásul a szerbeknek saját PMP upgradelt verziojuk van, amit biztosan lehet tőlük venni, és hibátlanul illeszthető lesz avagy pótolja a jelenlegi PMP kitet.
60 tonna teherbírású szallaghidon eleg nyűgös dolog a 70 tonnas gepsarkannyal atzotyogni
 
60 tonna teherbírású szallaghidon eleg nyűgös dolog a 70 tonnas gepsarkannyal atzotyogni
A PMPvel 100-150 tonnakat usztattak, honnan jon ez a 60 tonna...?

KIkerestem neked magyarul is, meg fenykepet is mellekeltek: https://hu.wikipedia.org/wiki/PMP_pontonhíd


150 tonnás komp PMP készletből

A fenti készletből 50 perc alatt lehet egy nagy méretű folyón átívelő hidat létrehozni, illetve kisebb elemeket, úszó platformokat, melyeken akár gépek működtethetőek (pl parti építkezéseknél), akár fegyverek is alkalmazhatóak. A következő elemek összeállítása megszokott:[2]
  • 382 m hosszú, 3,29 m széles 20 t terhelhetőségű híd.
  • 227 m hosszú 6,5 m széles 60 t terhelhetőségű híd
  • 16 db 40 t teherbírású komp/platform 2-2 pontonból (12 motorcsónak van, tehát a maradék 4 db egyszerre történő mozgatásához továbbiak kellenek)
  • 10 db 60 t terhelhetőségű komp/platform 3-3 pontonból
  • 8 db 80 t terhelhetőségű komp/platform egyenként 4 pontonból
  • 4 db 110 t terhelhetőségű komp/platform 4 pontonból és egy parti pontonból
  • 4 db 150 t terhelhetőségű komp/platform 7 pontonból és egy parti elemből (ezen akár 4 db T-55 vagy 3 db T-72 szállítható egyszerre)
 
60 tonna teherbírású szallaghidon eleg nyűgös dolog a 70 tonnas gepsarkannyal atzotyogni
Csak az a modul van Szentesen?

Akkor a szerbektol ezt kell venni, a nagyobb kapacitasuakat, amelyek sajat motorral is jonnek mar - utobbiak 1992 korul mar megjelentek a JNAnal (legalabbis nekunk bemutattak eligazitason, bar kep nem volt meg rola.)

Ezek mondjuk nem kitoltottek szerintem, ahogyan @Szittya emlitette, de ketlem, hogy ne lehetne barmikor megoldani a szerbekkel,...? Nekem ez pont olyan problemank hangzik, amit siman meg lehet oldani magunknak ill kozosen.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord