[HUN] Helikopterbeszerzés

Ez sem feltetlenul igaz.
Olyan ez,mint a tobbtipusos legiero bizton dragabb uzemeltetni legendája.
A valosagban meg azert vesznek a draga fo típus mellé egy olcsóbbat,mert nincs keret csak a dragabb gépből kiallitani a szukseges gepletszamot .Vagyis takarekossagbol.
Miből gondolod, hogy az Airbus vagy az AW bármelyike is olcsó lenne?
Hogy jön ez ide?
A több típust fenntartani fajlagosan drágább, ez a valóság.
 
Ez sem feltetlenul igaz.
Olyan ez,mint a tobbtipusos legiero bizton dragabb uzemeltetni legendája.
A valosagban meg azert vesznek a draga fo típus mellé egy olcsóbbat,mert nincs keret csak a dragabb gépből kiallitani a szukseges gepletszamot .Vagyis takarekossagbol.
Már megint össze-vissza hajigálsz be információkat.
Amiről te beszélsz, az az azonos feladatra több típust elve. Itt meg teljesen eltérő feladatokról van szó.
Igen, volt róla szó, hogy Leonardo típusokkal oldják meg a Honvédség igényeit, azonban ez végül nem így alakult. Szerintem a civil szektorral való nagyobb együttműködés döntött az Airbus mellett. Idehaza ugye a légimentők révén több az Airbus rendszereit ismerő pilóta.
A rendőrség MD-it ne vegyük ide, mert szerintem azok is Airbusra fognak váltani, ha ki kell futtatni a típusaikat.
Az egy gyártótól történő felszerelkezésnek is vannak logisztikai előnyei.
Amit esetleg nyersz a logisztikai készletezésen a csereszabatos alkatrészek miatt, azt ugyan úgy megnyered a kiképzésen. (A H145/H225 nagyon hasonló rendszereket használ)
Másrészt, ha egy központi raktárból, logisztikai rendszerből kell kiszolgálni a flottát, az is spórolást jelent. Időben, pénzben, és emberi erőforrásban.
 
Már megint össze-vissza hajigálsz be információkat.
Amiről te beszélsz, az az azonos feladatra több típust elve. Itt meg teljesen eltérő feladatokról van szó.
Igen, volt róla szó, hogy Leonardo típusokkal oldják meg a Honvédség igényeit, azonban ez végül nem így alakult. Szerintem a civil szektorral való nagyobb együttműködés döntött az Airbus mellett. Idehaza ugye a légimentők révén több az Airbus rendszereit ismerő pilóta.
A rendőrség MD-it ne vegyük ide, mert szerintem azok is Airbusra fognak váltani, ha ki kell futtatni a típusaikat.
Az egy gyártótól történő felszerelkezésnek is vannak logisztikai előnyei.
Amit esetleg nyersz a logisztikai készletezésen a csereszabatos alkatrészek miatt, azt ugyan úgy megnyered a kiképzésen. (A H145/H225 nagyon hasonló rendszereket használ)
Másrészt, ha egy központi raktárból, logisztikai rendszerből kell kiszolgálni a flottát, az is spórolást jelent. Időben, pénzben, és emberi erőforrásban.
Ez ugyanugy megvan a Leonardo gepeken,es a valosagban a konkret alkatreszbazis szintjen is.Aerbus helikoptereknel ez nincs igy,kulon alkatreszbazisuk van,kulon tervezesi es karbantartasi filozofiajuk.
Jo lenne vrgre felfogni,hogy ezek a helikopterek meg az Airbus elott lettek kifejlesztve,teljesen fuggetlenul egymastol.A Mokus,a H225 es a H145 3 egymastol teljesen fuggetlen tervezésű gép (francia gepek is eredetileg ket kulon franci gyar fejlesztesei,amiket egyesitettek anno,nem alkotnak gepcsaladot).NEM EGY GEPCSALAD.
Leonardo kinalataban is a Lynx/Wildcat es a Merlin különálló tipusok,az AW109/119/139/149/169/189/249 alkot egy gepcsaladot,amik között logisztikai atjarhatosag van.Petsze kulonbozo mertegben,mert a 109 es a 189 kozott es a meretkayegoria okan is korlatos.De egy tervezesi filozofia,egy koncepcio.Bell helik is ilyenek.
 
Leonardo kinalataban is a Lynx/Wildcat es a Merlin különálló tipusok,az AW109/119/139/149/169/189/249 alkot egy gepcsaladot,amik között logisztikai atjarhatosag van.
Jah! Kapcsolók, kijelzők, meg szelepek szintjén.
Annyira meg már a H225-öst is sztenderdizálta az Airbus.
A felsorolt típusok között, ha van is hasonlóság, meg egyesek között azonos fő darabok, de ne találd már ki, hogy egy AW109 meg egy AW149 oly sok mindenben egyezne.
 
Jah! Kapcsolók, kijelzők, meg szelepek szintjén.
Annyira meg már a H225-öst is sztenderdizálta az Airbus.
A felsorolt típusok között, ha van is hasonlóság, meg egyesek között azonos fő darabok, de ne találd már ki, hogy egy AW109 meg egy AW149 oly sok mindenben egyezne.
Tervezes koncepcioban egyeznek.
De konkret alkatreszbazisban mar kategoriafuggo az atfefes AW109 es azAW189 között ez minimalis,de tobb,mint a H225 es a H145 között.
AW109/119/169 egy alcsalad,AW139/149/189 egy masik alcsalad,mig az AW149/249 a legnagyobb atfedesu,azoknak a komplett hajtaslanca azonos.
AW101 es a Eildcat/ Lynx esete meg a Leonardo kinalataban olyanok,mint az Airbusnal a H225-145.Kulon,onallo megorokolt tipusok.
Szerintem jobban jartunk volna a Leonardo gepeivel,de ez most mar mind1.
Amerikai vonallal is jobban jartunk volna,de most mar ez is mind1.
 
Szerinted meddig repülnek még a magyar Mi-17-esek?
Ameddig a kormányunk engedi s szüksége van rá! A franciák H-225 hajtóművének teljesítménye pont jó volna rá! Ugyan az a profil! Na de ezt már megbeszéltük! Kuka- vastelep! Nem számít semmi, van itt pénz rengeteg!
Megy az NDK-s helikopterek után! Szori.
 
Nem az M225-be kellene beférnie?
Sajnos nem, - mivel a H-225-nek a hátsó ajtaját nem tudod kinyitni mivel ott a póttartály!
Ha nem használnád a póttartályt akkor sem jó, mivel a H-225 hátulsó két oldala össze-fele tart. Így a hátsó ajtó ugye amin felgördülhetne a gépbe az szűkebb mint a belsőrész! Jóval. Így nem használható a H-225 hátsó deszant s egyéb eszköz szállíthatósággal. Így marad nála az oldal.
- Ezért kérdeztem a Mi-17-re.
 
Sajnos nem, - mivel a H-225-nek a hátsó ajtaját nem tudod kinyitni mivel ott a póttartály!
Ha nem használnád a póttartályt akkor sem jó, mivel a H-225 hátulsó két oldala össze-fele tart. Így a hátsó ajtó ugye amin felgördülhetne a gépbe az szűkebb mint a belsőrész! Jóval. Így nem használható a H-225 hátsó deszant s egyéb eszköz szállíthatósággal. Így marad nála az oldal.
- Ezért kérdeztem a Mi-17-re.
Akkor nem váltja ki funkcióban a Mi-17-et.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Sajnos nem, - mivel a H-225-nek a hátsó ajtaját nem tudod kinyitni mivel ott a póttartály!
Ha nem használnád a póttartályt akkor sem jó, mivel a H-225 hátulsó két oldala össze-fele tart. Így a hátsó ajtó ugye amin felgördülhetne a gépbe az szűkebb mint a belsőrész! Jóval. Így nem használható a H-225 hátsó deszant s egyéb eszköz szállíthatósággal. Így marad nála az oldal.
- Ezért kérdeztem a Mi-17-re.
Ugye egyáltalán nem zavar, hogy a Mi-17-eseink nem rámpás gépek?
A H225-nek meg NINCS hátsó ajtaja. A hátsó részen van egy csomagtér, amibe egy póttartály elhelyezhető, de nem kívülről.
Különben minden stimmel.... o_O
Akkor nem váltja ki funkcióban a Mi-17-et.
De! Mindkettő alapvetően csapat és teherszállító gép, hasonló terhelhetőséggel. A Mi-17-nek nagyobb a tehertere, így számszerűleg több ember szállítására képes.
Egy könnyű, vagy ultrakönnyű járművet mindkettő csak függesztve tud szállítani.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Sajnos nem, - mivel a H-225-nek a hátsó ajtaját nem tudod kinyitni mivel ott a póttartály!
Ha nem használnád a póttartályt akkor sem jó, mivel a H-225 hátulsó két oldala össze-fele tart. Így a hátsó ajtó ugye amin felgördülhetne a gépbe az szűkebb mint a belsőrész! Jóval. Így nem használható a H-225 hátsó deszant s egyéb eszköz szállíthatósággal. Így marad nála az oldal.
- Ezért kérdeztem a Mi-17-re.

Kicsit olvass már utána a típusoknak, vagy legalább nézegess képeket, légyszives, jó tanács ;)
 
Nem elhanyagolható tény, hogy a Mi-17-ben kb. hokedlin ül a deszant,
Azon persze lehet javítani energiaelnyelő ülésekkel. De mivel ez nem nagyon volt szempont (mármint, hogy itthon komplett szakaszokat passzírozzanak bele), így persze senkit sem érdekelt. Elvileg meg lehetne csinálni a deszanttér közepére is elnyelő üléssort. Egyszerűen függőleges oszlopokat kell belerögzíteni, és azokra rugalmasan felfüggeszteni az üléseket. Pláne úgy nincs ennek értelme, hogy elég rég óta tudott dolog, hogy váltani kell az orosz technikát.
Ha nagyon akarnak, akkor bele lehetne a clamshell ajtós variánsainkba is járművet tolni, csak ezt nem üzemszerű keretek között. Mert rámpát bármihez oda lehet tolni. De ez persze csak odaútas jegy lenne. Egy kiemelést már nem vállalnék vele, csak függesztett teherrel.
 
A desszant tér fallal végződik mely mögött csomagtér van,amit a hátsó ajtón keresztül tudsz megpakolni.
Érdekesség hogy ezen tér esetleges tűzoltását a hátsó falon lévő két lyukon keresztül,a desszanttér KÉZI! tűzoltó palackjaival végezhetjük!(Átdugod a csövet). Komolyan mondom néhol olyan gagyi megoldások vannak ezen a gépen az oroszhoz képest...
 
Ugye egyáltalán nem zavar, hogy a Mi-17-eseink nem rámpás gépek?
Az általad idézett szövegben nem szerepelt az, hogy a mi-17 rámpás gép.
Egyébként attól hogy nincs saját rámpája, lehet mögé tolni, amin keresztül egy UAZ-al be is parkolhatnak, parkoltak a nagy méretű hátsó tehertérajtókon. Az Airbus gépeinkbe ilyenre nincs esély!

 
Nos , ami van , ami folyamatban és ami lehetséges: 145 -s kiváló ( sajnos balesetben , egy veszteség , ami még drámaibb , a gép teljes személyzete ); 225 -s van/ érkezések folyamatban; és ami még lehetséges vagy kell esetleg : olyan teher-szállító , ahol a deszant képes a helikoptert hátulról is elhagyni ( ne adj Isten bekötöttet is ugrani) ; - okosak eldöntik kell-e é egyáltalán - ; az új olasz harcihelikopter ( szerintem az Apache felejtős)
 
Az általad idézett szövegben nem szerepelt az, hogy a mi-17 rámpás gép.
Egyébként attól hogy nincs saját rámpája, lehet mögé tolni, amin keresztül egy UAZ-al be is parkolhatnak, parkoltak a nagy méretű hátsó tehertérajtókon. Az Airbus gépeinkbe ilyenre nincs esély!


Aztán de ki lennénk segítve azzal, hogy ha helikopterenként egy UAZ-t el tudnának vinni!