Ez sem feltetlenul igaz.
Olyan ez,mint a tobbtipusos legiero bizton dragabb uzemeltetni legendája.
A valosagban meg azert vesznek a draga fo típus mellé egy olcsóbbat,mert nincs keret csak a dragabb gépből kiallitani a szukseges gepletszamot .Vagyis takarekossagbol.
Már megint össze-vissza hajigálsz be információkat.
Amiről te beszélsz, az az azonos feladatra több típust elve. Itt meg teljesen eltérő feladatokról van szó.
Igen, volt róla szó, hogy Leonardo típusokkal oldják meg a Honvédség igényeit, azonban ez végül nem így alakult. Szerintem a civil szektorral való nagyobb együttműködés döntött az Airbus mellett. Idehaza ugye a légimentők révén több az Airbus rendszereit ismerő pilóta.
A rendőrség MD-it ne vegyük ide, mert szerintem azok is Airbusra fognak váltani, ha ki kell futtatni a típusaikat.
Az egy gyártótól történő felszerelkezésnek is vannak logisztikai előnyei.
Amit esetleg nyersz a logisztikai készletezésen a csereszabatos alkatrészek miatt, azt ugyan úgy megnyered a kiképzésen. (A H145/H225 nagyon hasonló rendszereket használ)
Másrészt, ha egy központi raktárból, logisztikai rendszerből kell kiszolgálni a flottát, az is spórolást jelent. Időben, pénzben, és emberi erőforrásban.