T-14 Armata



Video a cikkben, szerintem automata váltót kapott,és gázfröccsökkel vált vissza, szépen, egészséges feketén pamacsol, lassan összeáll ez,mint a mákostészta.
Elvileg kezdettől fogva automata váltóval tervezték az Armatát, ahogy a T-72B3M-t (leánykori nevén T-72B3 obr. 2016), és a T-90M-t is. A T-80BVM-nél viszont úgy tudom megmaradt a 4+1 sebességes manuális váltó
 
Elvileg kezdettől fogva automata váltóval tervezték az Armatát, ahogy a T-72B3M-t (leánykori nevén T-72B3 obr. 2016), és a T-90M-t is. A T-80BVM-nél viszont úgy tudom megmaradt a 4+1 sebességes manuális váltó
Elvileg kezdettől fogva automata váltóval tervezték az Armatát, ahogy a T-72B3M-t (leánykori nevén T-72B3 obr. 2016), és a T-90M-t is. A T-80BVM-nél viszont úgy tudom megmaradt a 4+1 sebességes manuális váltó
Igen ezek nem automata váltósak.
 
Elvileg kezdettől fogva automata váltóval tervezték az Armatát, ahogy a T-72B3M-t (leánykori nevén T-72B3 obr. 2016), és a T-90M-t is. A T-80BVM-nél viszont úgy tudom megmaradt a 4+1 sebességes manuális váltó



Úgy tudom 7 sebesség ban bennük előre,és 2 hátra,már a legelső T72 óta.
T80 at nem tudom, a turbinához milyen váltója van,azt sem,hogy milyen irányban van benne a turbina tengelye,amiről leveszik a tengelyteljesítnényt.
 
Úgy tudom 7 sebesség ban bennük előre,és 2 hátra,már a legelső T72 óta.
T80 at nem tudom, a turbinához milyen váltója van,azt sem,hogy milyen irányban van benne a turbina tengelye,amiről leveszik a tengelyteljesítnényt.
Annyiban igen, hogy a T-72 az 7+1 sebességes, míg a T-80 ahogy te is mondod vszeg a turbina sajátosságai miatt 4+1-es
Az T-90, nem T-72. A T-90-nél nem tudom.
T-90M-nél is maradt az 1 hátra fokozat, aminek a problémáit épp valamelyik marjinkai videón láttuk, ahol gyorsabb volt megfordulnia, mint kitolatnia a tüzelőállásból. Plusz nem véletlen ezért kapnak a seggükre az obr. 2022 változatok (72B3 és 90M egyaránt) ERA blokkokat

Az Armata váltókiosztása ami sötét ló, mert olvastam már ott 12 sebességes verziót is 6+6 konfigurációban meg olyat, hogy 8 előre és 4 hátra, de igazából a rosseb tudja
 
Annyiban igen, hogy a T-72 az 7+1 sebességes, míg a T-80 ahogy te is mondod vszeg a turbina sajátosságai miatt 4+1-es

T-90M-nél is maradt az 1 hátra fokozat, aminek a problémáit épp valamelyik marjinkai videón láttuk, ahol gyorsabb volt megfordulnia, mint kitolatnia a tüzelőállásból. Plusz nem véletlen ezért kapnak a seggükre az obr. 2022 változatok (72B3 és 90M egyaránt) ERA blokkokat

Az Armata váltókiosztása ami sötét ló, mert olvastam már ott 12 sebességes verziót is 6+6 konfigurációban meg olyat, hogy 8 előre és 4 hátra, de igazából a rosseb tudja



Rejtély,hogy a szovjetek miért nem érezték a szükségét egy gyorsabb rükvercnek.
Már az első 72-esek bevezetésekor is sokkal gyorsabban tolattak a nyugati tankok.
 
Rejtély,hogy a szovjetek miért nem érezték a szükségét egy gyorsabb rükvercnek.
Már az első 72-esek bevezetésekor is sokkal gyorsabban tolattak a nyugati tankok.
Asszem eredetileg jórészt doktrinális okok miatt tartották elegendőnek az egy hátramenetet, plusz @fip7 kolléga tudja pontosan megmondani, de mintha olyan brutál nyomatékot ad az az egy hátramenet, hogy azzal a beragadt másik tankot is ki lehet húzni, ami azért megint egy szempont. Plusz valszeg ott van a teknő mérete jelentette probléma is, hogy csak korlátozott számú fokozattal ellátott váltó fér be.
 
Asszem eredetileg jórészt doktrinális okok miatt tartották elegendőnek az egy hátramenetet, plusz @fip7 kolléga tudja pontosan megmondani, de mintha olyan brutál nyomatékot ad az az egy hátramenet, hogy azzal a beragadt másik tankot is ki lehet húzni, ami azért megint egy szempont. Plusz valszeg ott van a teknő mérete jelentette probléma is, hogy csak korlátozott számú fokozattal ellátott váltó fér be.



A doktrínát nem ismerem,mármint a vonatkozót,azt tisztázzuk,hogy a nyomatékot a motor adja,nem a sebesség fokozat.
Még annyi, hogy ha szükségét érezték volna,megoldották volna a hosszabb rükvercet,ahhoz nem kell teknőt módosítani.
Sokféle megoldása van,a korabeli, szovjet dózerekben irányváltó volt a sebesség fokozathoz,ugyanúgy ment hátra,mint előre,ahol hagytad a sebességváltót,irányt váltottál,és ugyanúgy 3-dikban tolattál,annyi, hogy 5 volt előre,4 hátra,de az 5. már sok lett volna tolatni.
Még annyi,hogy a T-72 ben,szekvencionális váltó van,-erre hagyok időt,akkoriban-míg a dózerban hagyományos,kulisszás "H" sémában kapcsolható váltó volt.
Előbbinél mai napig nincs jobb,kézikapcsolású,főleg a kétkerelűekben,ill versenyautókban,extrém sportos utcai autókban használják.
 
Asszem eredetileg jórészt doktrinális okok miatt tartották elegendőnek az egy hátramenetet, plusz @fip7 kolléga tudja pontosan megmondani, de mintha olyan brutál nyomatékot ad az az egy hátramenet, hogy azzal a beragadt másik tankot is ki lehet húzni, ami azért megint egy szempont. Plusz valszeg ott van a teknő mérete jelentette probléma is, hogy csak korlátozott számú fokozattal ellátott váltó fér be.
Ez tök jól hangzik, csak faszság. Mi köze van a nagy sebességű tolatás képességének a sárból való kirángatás képességéhez? Nincs olyan, hogy vagy ezt tudja vagy azt, ez a két tulajdonság megfér egymás mellett, lásd a a rengeteg nyugati harckocsi.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Rejtély,hogy a szovjetek miért nem érezték a szükségét egy gyorsabb rükvercnek.
Már az első 72-esek bevezetésekor is sokkal gyorsabban tolattak a nyugati tankok.

Mert a nyugati tankoknál doktrina volt, hogy egyik lesállásból gyorsan felvesz egy újabb lőpozíciót egy hátrább lévő állásból, a másiknál pedig alapvetően a támadás volt fókuszban (lsd - miért olyan bazi nagyok a nyugati tankok, a keletiek meg kicsik? Célfelület..).

Olyan mennyiségnél pedig amit a szovjetek gyártottak szempont volt, hogy mechanikailag egyszerű és tömeggyártásra alkalmas legyen. Egy (mechanikus) hátrameneti sebesség van, ott pedig egy áttétel, ez az áttétel akkor vagy gyors, vagy nyomatékos, az utóbbinak több értelme van.

A doktrínát nem ismerem,mármint a vonatkozót,azt tisztázzuk,hogy a nyomatékot a motor adja,nem a sebesség fokozat.

Szinte teljesen mindegy mennyi nyomatéka van a motornak, mert a hajtásláncra az áttétel adja le a nyomatékot.

Egyébként minden további nélkül meg lehetne oldani a T-72/90 családnál is, hogy ugyanannyival menjen hátra, mint előre, csak ugye vagy 25 000 T-72-t kellett volna ehhez átépíteni..
 
Mert a nyugati tankoknál doktrina volt, hogy egyik lesállásból gyorsan felvesz egy újabb lőpozíciót egy hátrább lévő állásból, a másiknál pedig alapvetően a támadás volt fókuszban (lsd - miért olyan bazi nagyok a nyugati tankok, a keletiek meg kicsik? Célfelület..).

Olyan mennyiségnél pedig amit a szovjetek gyártottak szempont volt, hogy mechanikailag egyszerű és tömeggyártásra alkalmas legyen. Egy (mechanikus) hátrameneti sebesség van, ott pedig egy áttétel, ez az áttétel akkor vagy gyors, vagy nyomatékos, az utóbbinak több értelme van.
Ez is marhaság, a szovjet stratégia volt a támadás, de a szovjet taktika természetesen ugynúgy ismerte, oktatta és használta taktikai szinten a hátrafelé mozgást mint ahogy mindn mást.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Ez is marhaság, a szovjet stratégia volt a támadás, de a szovjet taktika természetesen ugynúgy ismerte, oktatta és használta taktikai szinten a hátrafelé mozgást mint ahogy mindn mást.

Nézd, egy irányzék működését nem voltál képes megérteni, úgyhogy inkább nem kezdek bele abba, hogyan működik egy váltó.
 
Mert ugye micsoda baromság a nyomatékos hátramenet, amikor előre elakadsz, de hátramenetben azért még ki tudsz jönni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Nézd, egy irányzék működését nem voltál képes megérteni, úgyhogy inkább nem kezdek bele abba, hogyan működik egy váltó.
Ember, gondolkodj már egy kicsit! 1-es előremeneti fokozatban is ki lehet hútni valamit, annyi a titok, hogy neme lőre, ahnem hátra akasztasz... De ha nagyon tolatva akarsz húzni még mindíg ott van a Leopard 2, ott valahogy sikerült megoldani a két hátrameneti fokozatot, amiből az egyikkel lehet vonatatni, a mmásikkal meg "száguldozni". Bár lehet, hoyg a németek sem értettek a váltóhoz. De ha ezt betudjuk az automata váltónak akkor ott a Leopard 1 ami ugyan nem majd 40-el hanem csak 25-tel de még így is 4-5x gyorsabban tudott tolatni mint a T-72 család

ÉS köszönöm értem az irányzékot még ha számodra ez hihetetlen is.
 
T-14 Afganit KAZ tesztelése az Armija-2023 -on .

RRzctIjSzYo.jpg