Gyors megoldások egyike --szerintem-- a 3-4-ből, hogy a "polcon lévő", 1.200LE körüli tizenévvel ezelőtti, erősebb gázturbina-változatot előveszik, és az időközben bekövetkezett anyag-/gyártás-technológiai/... fejlődéseket beépítve eldöntik, hogy a legkevesebb 10%-os javulásokat a fogyasztás/teljesítmény/tömeg jellemzőkből hogyan súlyozva legyen megépítve gyorsan újabb változatuk.
Az ilyen adott szakterület fejlődési görbék alapján a döntéshozó vezetők számára a sokéves szakmai tanulmányok nélkül is becsülhető lenne az reálisan elérhető eredmény: gázturbina 1.500 LE-vel, bőven a súlyhatár alatt, a diesel+25% fogyasztással, ami náluk nem költség --inkább logisztikai-- probléma "csak"!
U.I. ide: "...Az ilyen adott szakterület fejlődési görbéi alapján a vezetők számára sokéves szakmai tanulmányok nélkül is becsülhető lehetőségek alapján..."
NA a hazai döntéshozataloknál ennek döntés-előkészítésnek nyomait sem látom. Sajnos!!!
A "Zrínyi"-ben sem!
A másik gyors megoldás elemei bőven évtizedek óta meg vannak "oroszéknál", a diesel-elektromos megoldás formájában!
Ez esetben az elektromotor sokkal jobb indító-nyomatéka miatt egy kb. 1.200-1.300 LE-s elektromos teljesítmény elég lenne.
Ez kb. 900-1.000kW, és jelenleg a megfizethető polgári kategória is 1kg/kW körüli mutatóval rendelkezik, tehát generátor+e-motor összesen 2.000 kW körüli teljesítménye bőven beleférne az ismert adatok alapján hasonló súly körüli jelenlegi nyomatékváltó+erőátvitel keretbe.
Én még azt is megtenném, hogy a (sokkal) nagyobb megbízhatóság érdekében nem egy 1.200(+) LE-s V12-est raknék az egy generátor meghajtására, hanem két egyforma --a V12-esből visszavágott-- V8-asra tenném az egy-egy generátort.
... + természetesen egy "puffer" akksit, ééés
!
U.I.: Papíron, Mo-ról, a fotelből! Mindehhez Oo-ban a nyilvános források alapján is mindenük is megvan, "csak" egy (szak-)politikai döntés hiányzik.
.