T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 884
58 066
113
Márpedig egy 35 literes motor buzi nagy a T-14 teknőjét meg nem lehetett tovább növelni.

38.8 literes a T-72-es motorja, abba elfért, a sokkal nagyobb T-14-ben meg nem :rolleyes:

De ha te is tudod a kérdésre a választ (ami szerinted nem mellesleg nyilvánvaló), akkor minek kérdezed? Mit vártál válaszként a kérdésedre? Csodát?

Semmit nem vártam tőled, mert fingod sincs a témáról, mint úgy általában!
Nálad értelmesebb emberektől kérdeztem, mert érdekelt, hogy mi az amit én nem veszek észre?
Az nem érv, hogy nincs hely a motornak, mert van! Nem is kicsi!
Akkor meg? o_O

Akkor igazán nem értem miért nem rakják bele egyszerűen a jó öreg V-2-es pimpelt változatát, hiszen siman elfér és világverő.

Volt lassan 100 éve. :p

Sok szempontból amúgy igen.
Én a GTD-1200-ast raktam volna bele, főleg, hogy létezik 1400 LE-s verzió is.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 756
80 177
113
38.8 literes a T-72-es motorja, abba elfért, a sokkal nagyobb T-14-ben meg nem :rolleyes:



Semmit nem vártam tőled, mert fingod sincs a témáról, mint úgy általában!
Nálad értelmesebb emberektől kérdeztem, mert érdekelt, hogy mi az amit én nem veszek észre?
Az nem érv, hogy nincs hely a motornak, mert van! Nem is kicsi!
Akkor meg? o_O



Sok szempontból amúgy igen.
Én a GTD-1200-ast raktam volna bele, főleg, hogy létezik 1400 LE-s verzió is.
Aki válaszolt neked rajtam kívül láss csodát koppra azt mondta amit én, nevezetesen, hogy kicsi. Bár valószínűleg ő is világtalan azért, mert a te fejedbe nem fér be, hogy nincs hely a teknőben.
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 884
58 066
113
Bár valószínűleg ő is világtalan azért, mert a te fejedbe nem fér be, hogy nincs hely a teknőben.

Ha ez az érve akkor az... Bizonyítani kellene, hogy nincs ott hely, egy a T szériánál jóval nagyobb páncél teknőben!
bc96515aae1e55169d4fd9472167faf0.jpg

Minden piros vonal 88 cm.... ennyit segítek ;)
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 778
28 801
113
Viszont a szélessége kb. tökéletesen ugyanakkorának néz ki.
Valószínűleg a vasúti szállíthatóság miatt.
Egy kategóriával szélesebb, mint a meglévő állomány, már N2300, nem 2200
Kis érdekes részlet az Armata méretnövekedése kapcsán, hogy a T-90M kivételével az eddigi típusokon használt N2200-as túlméretes szállítmány jelzés helyett ezekre már N2300 van felfestve. És miután a korábban egyszer már felvázolt Nxxxx kódolásban a második szám az oldalsó túlnyúlást jelzi, így megállapítható, hogy a szélessége milyen méretkategóriába esik.

Szóval felcsapva az orosz vasutakon alkalmazott manuált és a hozzájuk mellékelt magyarázó ábrát, az jön le, hogy a 3-as kategória alapján az Armata pontos szélessége (akárcsak a T-90M-é) valahol 3600 és 3700 milliméter között lehet.
ris7-negabarit.jpg

A боковая szöveggel jelzett részt kell nézni
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 540
25 770
113
Viszont a szélessége kb. tökéletesen ugyanakkorának néz ki.
Mert ugye a szélessége meghatározza az úthálózaton való hasznàlhatóságát ! Nem lehet akár milyen széles mert nem férne be sehová! A civil közlekedésben a standard maximális szélesség 250cm ! Ez felett már túlméretes a szàllítmány !
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 348
55 893
113
Az élet szép!:D
Valamiért nagyon becsípődött ez a dolog neked, hogy a szovjetek 70 éve megcsinálták az azóta létező legjobb motort

Inkább 90 éve.


amit valami csoda folytán nem képesek megfelelő minőségben gyártani (bár ez felveti azt a kérdéskört, hogy gyakorlatilag az elmúlt 70 évben sem voltak képesek soha legyártani megefelelő minősében, ha ma nem megy).


mivel azt mondjátok,hogy kb 1000 órát bír,ezért nyilvánvalóan nem hajlandóak,képesek rá.


Csak azt áruld már el, hogy 70 év alatt, hogy nem sikerült megoldani az állítólagos minőségi problémákat? Mert bármilyen hihetetlen, de az akkori szovjet és a mai orosz gyártástechnológia és anyagtudomány közt összemérhetetlen a különbség és nem a szovjet javára.


Honnan a majonézes,rántotthúsos,olvasztott sajtos,pirított zsemlés szendvicsből tudjam?
Többször leírtam, hogy én is értetlenül állok a jelenség előtt,hiszen ettől tudtak/tudnak sokkal jobb minőségben is motorokat gyártani.

Az meg külön érdekes vargabetű az érvrendszeredben, hogy 2023-ban nem nézed ki az orosz hadiiparból, hogy képes elérni a 20 évvel ezelőtti nyugati színvonalat (tőlem nem áll távol ez a gondoloat, de ettől még furának találom).


Lásd egyel fejjebb.

No meg az is érdekelne, hogy szerinted a világ az elmúlt 70 évben semmit nem fejlődött, hogy még ma is agyonveri egy 70 éves dizájn az egész piacot? Ezeket te tényleg komolyan gondolod?

Láthatóan igen,a Leopard 2 A6 motorjáról találtam szétszedett állapotban képeket,ami a dízel technológiában,max a 60' ,hogy érts,a 78 körül piacra dobott golf1 1.6 dízelben modernebb szelepvezérlés volt,mint a nevezett harci szekér, lökőrudas trágyadombja.
Ezek műszaki tények.
Kb 4x leírtam neked ezt,kötöttem neked az utcán látható 30,40,50,évvel későbbi autókhoz,motorkerékpárokhoz,hogy tudj viszonyítani,nem fogom ötödszörre is bepötyögni telóról.
Kérlek kérdezz meg 1 autószerelőt,vagy 500-at,mind ugyanezt el fogja mondani, kb 99-%ban ugyanazokkal a példának felhozott autókkal.
A hadiipar a legnagyobb pénzgyár,meg a gyógyítás,rakd össze.
Szép napot.
:D
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 756
80 177
113
Az élet szép!:D


Inkább 90 éve.





mivel azt mondjátok,hogy kb 1000 órát bír,ezért nyilvánvalóan nem hajlandóak,képesek rá.





Honnan a majonézes,rántotthúsos,olvasztott sajtos,pirított zsemlés szendvicsből tudjam?
Többször leírtam, hogy én is értetlenül állok a jelenség előtt,hiszen ettől tudtak/tudnak sokkal jobb minőségben is motorokat gyártani.




Lásd egyel fejjebb.



Láthatóan igen,a Leopard 2 A6 motorjáról találtam szétszedett állapotban képeket,ami a dízel technológiában,max a 60' ,hogy érts,a 78 körül piacra dobott golf1 1.6 dízelben modernebb szelepvezérlés volt,mint a nevezett harci szekér, lökőrudas trágyadombja.
Ezek műszaki tények.
Kb 4x leírtam neked ezt,kötöttem neked az utcán látható 30,40,50,évvel későbbi autókhoz,motorkerékpárokhoz,hogy tudj viszonyítani,nem fogom ötödszörre is bepötyögni telóról.
Kérlek kérdezz meg 1 autószerelőt,vagy 500-at,mind ugyanezt el fogja mondani, kb 99-%ban ugyanazokkal a példának felhozott autókkal.
A hadiipar a legnagyobb pénzgyár,meg a gyógyítás,rakd össze.
Szép napot.
:D
Ha te se tudod a választ és értetlenül állsz előtte, akkor nem kéne elgondolkoznod azon, hogy tévedsz?

A Leopard 2 motorja 79-ben állt rendszerbe, ne az legyen az összehasonlítási alap, hisz nemhogy nyugaton de még a németeknél is van már modernebb harckocsimotor. Vagy ha ez az alap akkor a 79-es szovjet motor legyen az ellenpélda.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 569
10 260
113
Nem kifogásoltam a szélességet, csak megemlítettem. Elvileg ez a "mire jó az X motor" témakör. Ami rövidebb de magasabb és ha minden igaz keresztbe van beépítve, mint a V12-esek.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 089
16 402
113
Láthatóan igen,a Leopard 2 A6 motorjáról találtam szétszedett állapotban képeket,ami a dízel technológiában,max a 60' ,hogy érts,a 78 körül piacra dobott golf1 1.6 dízelben modernebb szelepvezérlés volt,mint a nevezett harci szekér, lökőrudas trágyadombja.
Ezek műszaki tények.

Ez nem meglepő, mert az egész MTU motorcsalád moduláris, bővíthető, és a használata a Panzer 68 (mint a neve is mutatja, 60-as évek végi) svájci harckocsiba tervezett 8 hengeres diesel erőforrással kezdődött.

Kb 4x leírtam neked ezt,kötöttem neked az utcán látható 30,40,50,évvel későbbi autókhoz,motorkerékpárokhoz,hogy tudj viszonyítani,nem fogom ötödszörre is bepötyögni telóról.
Kérlek kérdezz meg 1 autószerelőt,vagy 500-at,mind ugyanezt el fogja mondani, kb 99-%ban ugyanazokkal a példának felhozott autókkal.

Csakhogy ez nem 10 000-en arconpörgő benzines, kéthengeres motorkerékpár motor, meg a puruttyagolf Lidlbejárós kisdiesele, hanem egy lomha 1-2 ezres fordulaton böfögő nagy V-12-es harckocsi diesel. Oda meg az egyszerű OHV vezérlés pedig tökéletesen elég, hadseregnél pedig kifejezetten előnyös minden KISS megoldás...

Az MTU-nál (leánykori nevén Maybach... ;) ) 110 éve csinálnak nagy dieselmotorokat, harkocsiba, léghajóban stb., tippem szerint tudják, hogyan kell és mit miért kell alkalmazni.


A következő lépcsőfokot az alulvezérelt, felülszelepelt motorok jelentették. Ezeket angol elnevezése (Overhead Valve, rövidítve OHV) némileg zavart okozhat, hiszen csak a felülszelepelést tartalmazza, az alulvezérlést hozzá kell érteni. A köznyelv az OHV motorokat tolórudas vagy nyomórudasnak is hívja, ugyanis a hengertömbön és a hengerfejen keresztül futó furaton át futnak a szelepemelő rudak – ám ezek az oldalteszelepelt motoroktól eltérően nem közvetlenül a szelepet bökdösik, hanem szelephimbával kapcsolódnak.

OHV motor: a szelepek nem kényszerülnek függőleges szögbe, ráadásul V2-es motornál elég egyetlen vezérműtengely. A hengerfejben a piros színnel jelölt dolgok a szelephimbák, alattuk a zöld tölcsérkék a szelepek, a halvány sárga szívószálak a nyomórudak

OHV motor: a szelepek nem kényszerülnek függőleges szögbe, ráadásul V2-es motornál elég egyetlen vezérműtengely.
A hengerfejben a piros színnel jelölt dolgok a szelephimbák, alattuk a zöld tölcsérkék a szelepek, a halvány sárga szívószálak a nyomórudak

Az oldalteszelepeléshez képest az OHV-k több előnnyel is rendelkeznek. A legfontosabb, hogy az égéstér kialakításában nagyobb szabadságot hagynak – kialakítható például az ideálisnak tekinthető félgömb alakú égéstér, ugyanis a szelepek nem csak függőlegesen állhatnak. A jobb gázáramlás és égési feltételek mellett így nagyobb fajlagos teljesítmény érhető el – az OHV motorok éveken keresztül tökéletesnek bizonyultak, ám egy ponton a teljesítmény üldözése ismét eljutott arra a szintre, amikor már nagyon pontosan kirajzolódtak a hátrányok. Egyszerűen ennek is megvannak a maga korlátai: ahol nem szükséges a magas fordulat és a nagy fajlagos teljesítmény, ott kiválóak. Ráadásul V-motoroknál eleve előnyös, hogy elég egyetlen vezérműtengely - ugyanis egy SOHC V-motornál hengersoronként egy, a DOHC V-motornál pedig hengersoronként kettő, azaz összesen négy vezérműtengely kell, ami eléggé megdrágítja a dolgot.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 348
55 893
113
Ez nem meglepő, mert az egész MTU motorcsalád moduláris, bővíthető, és a használata a Panzer 68 (mint a neve is mutatja, 60-as évek végi) svájci harckocsiba tervezett 8 hengeres diesel erőforrással kezdődött.



Csakhogy ez nem 10 000-en arconpörgő benzines, kéthengeres motorkerékpár motor, meg a puruttyagolf Lidlbejárós kisdiesele, hanem egy lomha 1-2 ezres fordulaton böfögő nagy V-12-es harckocsi diesel. Oda meg az egyszerű OHV vezérlés pedig tökéletesen elég, hadseregnél pedig kifejezetten előnyös minden KISS megoldás...

Az MTU-nál (leánykori nevén Maybach... ;) ) 110 éve csinálnak nagy dieselmotorokat, harkocsiba, léghajóban stb., tippem szerint tudják, hogyan kell és mit miért kell alkalmazni.


A következő lépcsőfokot az alulvezérelt, felülszelepelt motorok jelentették. Ezeket angol elnevezése (Overhead Valve, rövidítve OHV) némileg zavart okozhat, hiszen csak a felülszelepelést tartalmazza, az alulvezérlést hozzá kell érteni. A köznyelv az OHV motorokat tolórudas vagy nyomórudasnak is hívja, ugyanis a hengertömbön és a hengerfejen keresztül futó furaton át futnak a szelepemelő rudak – ám ezek az oldalteszelepelt motoroktól eltérően nem közvetlenül a szelepet bökdösik, hanem szelephimbával kapcsolódnak.

OHV motor: a szelepek nem kényszerülnek függőleges szögbe, ráadásul V2-es motornál elég egyetlen vezérműtengely. A hengerfejben a piros színnel jelölt dolgok a szelephimbák, alattuk a zöld tölcsérkék a szelepek, a halvány sárga szívószálak a nyomórudak

OHV motor: a szelepek nem kényszerülnek függőleges szögbe, ráadásul V2-es motornál elég egyetlen vezérműtengely.
A hengerfejben a piros színnel jelölt dolgok a szelephimbák, alattuk a zöld tölcsérkék a szelepek, a halvány sárga szívószálak a nyomórudak

Az oldalteszelepeléshez képest az OHV-k több előnnyel is rendelkeznek. A legfontosabb, hogy az égéstér kialakításában nagyobb szabadságot hagynak – kialakítható például az ideálisnak tekinthető félgömb alakú égéstér, ugyanis a szelepek nem csak függőlegesen állhatnak. A jobb gázáramlás és égési feltételek mellett így nagyobb fajlagos teljesítmény érhető el – az OHV motorok éveken keresztül tökéletesnek bizonyultak, ám egy ponton a teljesítmény üldözése ismét eljutott arra a szintre, amikor már nagyon pontosan kirajzolódtak a hátrányok. Egyszerűen ennek is megvannak a maga korlátai: ahol nem szükséges a magas fordulat és a nagy fajlagos teljesítmény, ott kiválóak. Ráadásul V-motoroknál eleve előnyös, hogy elég egyetlen vezérműtengely - ugyanis egy SOHC V-motornál hengersoronként egy, a DOHC V-motornál pedig hengersoronként kettő, azaz összesen négy vezérműtengely kell, ami eléggé megdrágítja a dolgot.



Dudinak magyarázd,ne nekem.