[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 268
13 519
113
Ha egy csepp esze van a Főninek, akkor vagy iszonyatosan lenyomjak egy 40-45 gépes Gripen E + legmodernebb fegyverzet együttes árát, vagy a lengyelekkel együtt berendel a Boramaeből két szazadot, aztan a Block3+ verziókból továbbiakat (azok lesznek majd full stealth, ha minden igaz.) Utóbbiba a minap szálltak be az arabok (UAE megvette Indonezia részét), lesz pénz bőven, gyorsan kell lépni.

Kurvára üres a kassza, és nem biztató a közeli jövő.
 

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 859
2 488
113
Az F-35 ma már szinte kizárható; ha a tervezett 14 további évig gyártják még, akkor már a jelenlegi 2500 (!) gépes rendelésállománnyal is gyakorlatilag előre elkelt az összes hely (és az már a jelenlegi full 156 gép/év gyártási kapacitás helyett 179-180 géppel számolva!)
Ha egy csepp esze van a Főninek, akkor vagy iszonyatosan lenyomjak egy 40-45 gépes Gripen E + legmodernebb fegyverzet együttes árát, vagy a lengyelekkel együtt berendel a Boramaeből két szazadot, aztan a Block3+ verziókból továbbiakat (azok lesznek majd full stealth, ha minden igaz.) Utóbbiba a minap szálltak be az arabok (UAE megvette Indonezia részét), lesz pénz bőven, gyorsan kell lépni.
A mondanivalód második részével értek egyet , ha a gripen kifut a koreai gép várható szerintem , de addig kellene a gripenek rendszerben maradnia amíg nem készül el a Block3.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 594
18 025
113
Az ukránok tudod miről üzemeltetnek?
Reptéri guruló útról.
Attól, hogy ilyen előre kiépített pályáról gyakorolnak, attól az nem jelenti azt, hogy éles helyzetben is onnan fognak.

Na azért ez nem ilyen egyszerű...

Most lehet nézni a SAAB csudijó videóit a napfényes idős üzemről az autóútról, csak éppen ez a medence előtti randicsaj állapot.
  • Egyrészt mindig verőfényes napsütésben mennek ezek - VFR üzem mehet. Ami ok, pilcsi leszáll, de mi van akkor, ha éjszaka érsz vissza? Autóúton nincsenek küszöb/pályavég fények, szegélyfények (ami a jogi minimum), illetve nincs középvonalfény, aiming point fény, nincs bevezető fénysor... na akkor mi van? Gurulóút egy fokkal jobb, ott van középvvonalon fény legalább... de az meg még mindig a reptér területe
  • És ha esik az eső? Gázturbinásoknál kialakítástól függően alapból rászámolsz 30-45% kigurulási úthosszt, mert ugye vizes a pálya. Vagyis ekkora hossz minimum kell. Ha teherrel jössz vissza akkor is módosul a féktáv (ezért van több lehajtó, köztük high speed 70 fokos lehajtók reptereken)
  • Maga a kifutópálya egy drága dolog, ennek egyik oka a jóesőelvezető karakterisztika. Autóút ebben hogy is áll?
  • Akadálymentesítése is macera, ostacle clearence megvan?
  • Ezt ha már itt tartunk tisztán is kell tartani, értsd letakarítani előtte és tisztán tartani (FOD)
  • Meg mondjuk oldalszeles leszállás esetén a pályaszélesség hirelen fontos tényező tud lenni (hibahatár)
És akkor most csak simán a reptechnikai oldal. Nem beszéltünk arról az egyszerű tényről, hogy egy normálisabb ellenfél leköveti a kiszolgáló jármávek mozgását, összeegyezteti a repülőgép mozgásával és time critical célként elkeni az egész bandát.
Szóval az ukrán kényszerből csinálja, jókora áldozatokkal és időleges jelleggel - nekik is vissza kellett települni a reptereikre, egyszerűen mert bármi maintenance igény fellép, azt az út szélén nem csinálod meg (megjegyzem fel is mosták velük a padlót, hogy elkezdtek az SS miatt fenyegetést jelenteni).

A szomorú igazság az, hogy nem kitelepülősdi kell, hanem normális légvédelem. Aki top end harci repülést akar üzemeltetni, az legyen már képes a légterét tisztességesen megvédeni, vagy amig ez a képessége nincs kiépitve, ne is nagyon szórakozzon akkor ezzel.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 520
11 544
113
Na azért ez nem ilyen egyszerű...

Most lehet nézni a SAAB csudijó videóit a napfényes idős üzemről az autóútról, csak éppen ez a medence előtti randicsaj állapot.
  • Egyrészt mindig verőfényes napsütésben mennek ezek - VFR üzem mehet. Ami ok, pilcsi leszáll, de mi van akkor, ha éjszaka érsz vissza? Autóúton nincsenek küszöb/pályavég fények, szegélyfények (ami a jogi minimum), illetve nincs középvonalfény, aiming point fény, nincs bevezető fénysor... na akkor mi van? Gurulóút egy fokkal jobb, ott van középvvonalon fény legalább... de az meg még mindig a reptér területe
  • És ha esik az eső? Gázturbinásoknál kialakítástól függően alapból rászámolsz 30-45% kigurulási úthosszt, mert ugye vizes a pálya. Vagyis ekkora hossz minimum kell. Ha teherrel jössz vissza akkor is módosul a féktáv (ezért van több lehajtó, köztük high speed 70 fokos lehajtók reptereken)
  • Maga a kifutópálya egy drága dolog, ennek egyik oka a jóesőelvezető karakterisztika. Autóút ebben hogy is áll?
  • Akadálymentesítése is macera, ostacle clearence megvan?
  • Ezt ha már itt tartunk tisztán is kell tartani, értsd letakarítani előtte és tisztán tartani (FOD)
  • Meg mondjuk oldalszeles leszállás esetén a pályaszélesség hirelen fontos tényező tud lenni (hibahatár)
És akkor most csak simán a reptechnikai oldal. Nem beszéltünk arról az egyszerű tényről, hogy egy normálisabb ellenfél leköveti a kiszolgáló jármávek mozgását, összeegyezteti a repülőgép mozgásával és time critical célként elkeni az egész bandát.
Szóval az ukrán kényszerből csinálja, jókora áldozatokkal és időleges jelleggel - nekik is vissza kellett települni a reptereikre, egyszerűen mert bármi maintenance igény fellép, azt az út szélén nem csinálod meg (megjegyzem fel is mosták velük a padlót, hogy elkezdtek az SS miatt fenyegetést jelenteni).

A szomorú igazság az, hogy nem kitelepülősdi kell, hanem normális légvédelem. Aki top end harci repülést akar üzemeltetni, az legyen már képes a légterét tisztességesen megvédeni, vagy amig ez a képessége nincs kiépitve, ne is nagyon szórakozzon akkor ezzel.
Hát, a finnek gyakorolják a leszállást autópályás szükség reptérre éjszaka, világítással és anélkül is.
Keress rá. Amit utált egy nyilatkozó pilóta az a havas leszállás ilyen pályára.
Valamint este tartanak egy szünetet amikor tehénfejés van, ne zavarják őket a gépek.

Egy jó autótról is gyorsan el elvezetik a vizet ha az elvárás. Gyorsforgalmi úton nagyon szigorú elvárás itthon is, autópályán nem is nagyon futsz bele pocsolyába itthon. (a sok rinya közben ami megy az utakról, a magyar gyorsforgalmi úthálózat tök jó, és jó a vonalvezetése is)
 
T

Törölt tag

Guest
Orbán is annak szánta - meglepő hogy itt bárki is komolyan gondolja hogy tényleg van ennyi ajánlat...
Egyáltalán nem!
Nyilván a 10 nem pontos szám. Vedd szónoki technikának!
A reális a szám valahol 6-8 körül van.
A meglepő, hogy nem látod, hogy a politikai célok egy normális országban mindig is előbbre valóak, mint a technikai megvalósítás.
Hogy milyen gépek biztosítják az ország légterét részletkérdés.
Egy politikus kizárólag azt fogja nézni, hogy milyen előnyök, hátrányok származnak egy beszerzésből.
Vannak az Fórumon jelenlegi, és exfórumtársak, akik játsszák az "autóskártyát", de látni kell, hogy egy politikus maximum képességekben (úgy mint air policing), költségvonzatban, valamint politikai haszonszerzésben gondolkoznak.
Ha szerencsénk van, akkor a saját politikusaink mindig szem előtt tartják az egész ország érdekét - persze a saját privát politikai érvényesülés az alap!
Egy vadászgép beszerzés/rendszeresítés ráadásul nem egy választási ciklusos ügy. Sem a vevő, sem az eladó felöli oldalon.
Lúdbőrözök attól, hogy F-35-ösbe beruházzunk, de ha jövőre befigyel egy új amerikai republikánus ciklus - neadjisten Trump visszatér - simán lehet, hogy kölcsönös összeborulás lesz a vége.
Attól, hogy a svédek okoskodnak, nagy öntudatukban, az az ő bajuk. Jelenleg a piac szerencsére elég bő, és csak tovább fog bővülni. A kínálati piacon pedig nem jelent jót az eladói oldalon a nagy önérzet. Kérlek szépen, ott le kell menni kutyába, ha el akarsz adni.
Erre képes a Saab. Kérdés, hogy a politikusaik is?
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 144
48 062
113
Egyáltalán nem!
Nyilván a 10 nem pontos szám. Vedd szónoki technikának!
A reális a szám valahol 6-8 körül van.
A meglepő, hogy nem látod, hogy a politikai célok egy normális országban mindig is előbbre valóak, mint a technikai megvalósítás.
Hogy milyen gépek biztosítják az ország légterét részletkérdés.
Egy politikus kizárólag azt fogja nézni, hogy milyen előnyök, hátrányok származnak egy beszerzésből.
Vannak az Fórumon jelenlegi, és exfórumtársak, akik játsszák az "autóskártyát", de látni kell, hogy egy politikus maximum képességekben (úgy mint air policing), költségvonzatban, valamint politikai haszonszerzésben gondolkoznak.
Ha szerencsénk van, akkor a saját politikusaink mindig szem előtt tartják az egész ország érdekét - persze a saját privát politikai érvényesülés az alap!
Egy vadászgép beszerzés/rendszeresítés ráadásul nem egy választási ciklusos ügy. Sem a vevő, sem az eladó felöli oldalon.
Lúdbőrözök attól, hogy F-35-ösbe beruházzunk, de ha jövőre befigyel egy új amerikai republikánus ciklus - neadjisten Trump visszatér - simán lehet, hogy kölcsönös összeborulás lesz a vége.
Attól, hogy a svédek okoskodnak, nagy öntudatukban, az az ő bajuk. Jelenleg a piac szerencsére elég bő, és csak tovább fog bővülni. A kínálati piacon pedig nem jelent jót az eladói oldalon a nagy önérzet. Kérlek szépen, ott le kell menni kutyába, ha el akarsz adni.
Erre képes a Saab. Kérdés, hogy a politikusaik is?
Jelenleg tutira nincs 2-3 milliárd dollárunk egy új vadászgép flottára. A technikai fejlesztésesk is úgy állnak, hogy ha nem F-35, akkor nincs igazán komoly előrelépést jelentős típus az ajánlatok között.
Szóval a legvalószínűbb hogy a szájkaraté ellenére marad a Gripen még vagy 8-10 évig.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 303
113
Jelenleg tutira nincs 2-3 milliárd dollárunk egy új vadászgép flottára. A technikai fejlesztésesk is úgy állnak, hogy ha nem F-35, akkor nincs igazán komoly előrelépést jelentős típus az ajánlatok között.
Szóval a legvalószínűbb hogy a szájkaraté ellenére marad a Gripen még vagy 8-10 évig.
marad hát még tovább is főleg a 2 üllésesek airpolicra meg kiképzésre az új generációhoz (mert 8-10 év múlva már esedékes lessz.)
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 305
16 628
113
Jelenleg tutira nincs 2-3 milliárd dollárunk egy új vadászgép flottára. A technikai fejlesztésesk is úgy állnak, hogy ha nem F-35, akkor nincs igazán komoly előrelépést jelentős típus az ajánlatok között.
Szóval a legvalószínűbb hogy a szájkaraté ellenére marad a Gripen még vagy 8-10 évig.
Ez a legvalószínűbb.

A kèrdès annyi volt a svèd politika mennyire szól bele.

Ez nem a saabon múlik.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and bel

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 303
113
Ez a legvalószínűbb.

A kèrdès annyi volt a svèd politika mennyire szól bele.

Ez nem a saabon múlik.
svéd politika kb semennyire sem fog beleszólni. azzal be is zárhatnák a saab europai részlegét kb. amúgy is hatalmas bajban vannak emléksze jópár évvel ezelötti vitára akkor az 5. genes saab ot tették legelőrre sokan ami el fog készülni a törökön csak nevettek és temették.
na kb ennyit fordult a világ. a török 5. genes gép hamarosan repül a saab 5. genese megmaradt rajzasztalon mert eddig még digitális kép se nagyon készült a kiválasztott példányról mert addig nem jutottak hogy a 3 variáció küzül kiválasszanak egyet és nekiálljanak.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 303
113
jó és szép a svéd repipar de kb legoztak a griffnél 5. gent nem tudnak legozni a t7 el és az e vel bár kintlesznek a vízből de a saab kb amerikai céggé vállásához vezető úton már elindultak ne legyenek illúziói senkinek ha észak és délamerikába fog termelni europába csak a marketing megy (mert új típus tervezése kizárt belátható időn bellül) a saab amerikai (kontinens) céggé fog vállni.
 
  • Hűha
Reactions: Kim Philby

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
7 305
16 628
113
svéd politika kb semennyire sem fog beleszólni. azzal be is zárhatnák a saab europai részlegét kb. amúgy is hatalmas bajban vannak emléksze jópár évvel ezelötti vitára akkor az 5. genes saab ot tették legelőrre sokan ami el fog készülni a törökön csak nevettek és temették.
na kb ennyit fordult a világ. a török 5. genes gép hamarosan repül a saab 5. genese megmaradt rajzasztalon mert eddig még digitális kép se nagyon készült a kiválasztott példányról mert addig nem jutottak hogy a 3 variáció küzül kiválasszanak egyet és nekiálljanak.
A Saab minden szempontból nagy bajban lessz.

Mert a nagyok megeszik ..

Eddig is svèdország ès ez a pár kis megrendelès tartotta èletben.

Legalábbis vadászgèp szinten.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
28 954
103 388
113
Jelenleg tutira nincs 2-3 milliárd dollárunk egy új vadászgép flottára. A technikai fejlesztésesk is úgy állnak, hogy ha nem F-35, akkor nincs igazán komoly előrelépést jelentős típus az ajánlatok között.
Szóval a legvalószínűbb hogy a szájkaraté ellenére marad a Gripen még vagy 8-10 évig.
4-5 millárd dollár a pesti reptér visszavétele, arra is találtak keretet. Beszállnak a franciák cserében a nagyobb paksi üzletért, ahonnan a németek kilökték magukat, kiszorítottuk igény szerint.

Tehát egy nagy amcsi összeborulás nemcsak 2-3 milliárd dodót, hanem 10-et is megérhet. Szal, sose mond, hogy soha.
 
T

Törölt tag

Guest
Jelenleg tutira nincs 2-3 milliárd dollárunk egy új vadászgép flottára. A technikai fejlesztésesk is úgy állnak, hogy ha nem F-35, akkor nincs igazán komoly előrelépést jelentős típus az ajánlatok között.
Szóval a legvalószínűbb hogy a szájkaraté ellenére marad a Gripen még vagy 8-10 évig.
Pedig le is írtam neked. o_O
Nem is jelenlegről beszélünk. Egy vadászgép beszerzés ciklusokon átívelő valami.
2026-27-ig semmi nem veszélyezteti a gépek működését. Élő szerződésünk van. A svédek meg meg sem próbálhatnak ennek keresztbe tenni. Elvileg pont a NATO csatlakozás a fő téma. Nagyon nem jó fényt vetne egy leendő tagtól, ha szabotálná egy már NATO tag légierő harcképességét. Tehát sem addig, sem a csatlakozásuk után nem szabotálhatják a Gripenek hazai működését. Ha annyira elmérgesedne a helyzet, hogy végleg blokkoljuk a dolgot, akkor kell gyors megoldást találni. De ne feledjük a franciák milyen gyorsan dobtak használt Rafale-t a görögöknek!
És hogy a pénzügyi akadályokat is végigvesszük. Egyik megoldás sem holnapután kell kifizetni. Lenne némi előleg kötelezettségünk, de a gépek szállítása több évre elhúzódó folyamat. Tehát több év költségvetéseit terhelné bármilyen beszerzés. Ezen felül ahogy a mellékelt ábra mutatja a jelenlegi helyzetben a hadiipar előtt is megnyíltak a finanszírozási opciók.
Ezen felül ne feledjük el, hogy 2024-ben az EU-ban, és az Államokban is választások lesznek. Bármelyik (vagy mindkét) helyen is lesz változás, akkor nekünk nyert ügyünk lesz. Mert miért nincs pénz? Nyilvánvalóan a visszatartott EU-s pénzek, és ezek gazdaságfojtó hatásai miatt.
Az EU-ban jobboldali összetételű parlament jön létre, akkor sokkal könnyebben előkerülnek a kérdéses összegek.
De ha Trump kerül vissza a Fehér Házba, akkor talán még gyorsabb lesz ez a folyamat.
A rá jellemző stílusú maximum 2 telefon után Európa vezetői nyakukat törve fogják Orbánt hívogatni, hogy diktálja már be bankszámlaszámot, amire azt az elmaradt 6-7000Mrd Forintot utalhassák. Ha meg Trumpnak belengetjük, hogy a visszakapott pénz jelentős részét F-35-re költenénk, akkor nem csak felhívja őket, de bepattan az Airforce 1-ba, sárga hercegként, ostort pattogtatva belovagol a Bundestagba.
 
T

Törölt tag

Guest
4-5 millárd dollár a pesti reptér visszavétele, arra is találtak keretet. Beszállnak a franciák cserében a nagyobb paksi üzletért, ahonnan a németek kilökték magukat, kiszorítottuk igény szerint.

Tehát egy nagy amcsi összeborulás nemcsak 2-3 milliárd dodót, hanem 10-et is megérhet. Szal, sose mond, hogy soha.
Egészen pontosan erre gondoltam!
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 446
9 628
113
Pedig le is írtam neked. o_O
Nem is jelenlegről beszélünk. Egy vadászgép beszerzés ciklusokon átívelő valami.
2026-27-ig semmi nem veszélyezteti a gépek működését. Élő szerződésünk van. A svédek meg meg sem próbálhatnak ennek keresztbe tenni. Elvileg pont a NATO csatlakozás a fő téma. Nagyon nem jó fényt vetne egy leendő tagtól, ha szabotálná egy már NATO tag légierő harcképességét. Tehát sem addig, sem a csatlakozásuk után nem szabotálhatják a Gripenek hazai működését. Ha annyira elmérgesedne a helyzet, hogy végleg blokkoljuk a dolgot, akkor kell gyors megoldást találni. De ne feledjük a franciák milyen gyorsan dobtak használt Rafale-t a görögöknek!
És hogy a pénzügyi akadályokat is végigvesszük. Egyik megoldás sem holnapután kell kifizetni. Lenne némi előleg kötelezettségünk, de a gépek szállítása több évre elhúzódó folyamat. Tehát több év költségvetéseit terhelné bármilyen beszerzés. Ezen felül ahogy a mellékelt ábra mutatja a jelenlegi helyzetben a hadiipar előtt is megnyíltak a finanszírozási opciók.
Ezen felül ne feledjük el, hogy 2024-ben az EU-ban, és az Államokban is választások lesznek. Bármelyik (vagy mindkét) helyen is lesz változás, akkor nekünk nyert ügyünk lesz. Mert miért nincs pénz? Nyilvánvalóan a visszatartott EU-s pénzek, és ezek gazdaságfojtó hatásai miatt.
Az EU-ban jobboldali összetételű parlament jön létre, akkor sokkal könnyebben előkerülnek a kérdéses összegek.
De ha Trump kerül vissza a Fehér Házba, akkor talán még gyorsabb lesz ez a folyamat.
A rá jellemző stílusú maximum 2 telefon után Európa vezetői nyakukat törve fogják Orbánt hívogatni, hogy diktálja már be bankszámlaszámot, amire azt az elmaradt 6-7000Mrd Forintot utalhassák. Ha meg Trumpnak belengetjük, hogy a visszakapott pénz jelentős részét F-35-re költenénk, akkor nem csak felhívja őket, de bepattan az Airforce 1-ba, sárga hercegként, ostort pattogtatva belovagol a Bundestagba.

Ismét szeretnék mindenkit emlékeztetni arra, hogy 2020-ban David Cornstein, Trump budapesti nagykövete azt mondta, hogy csalódott lenne, ha nem az F35-öt vennénk: https://index.hu/belfold/2020/10/15/davidcornsteintavozointerju/
Később pedig már azt mondta, hogy meg lenne lepve, ha nem F35-öt vennénk és még némi F35 regionális alkatrész központot is vizionált Magyarországra.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
46 143
88 790
113
Ismét szeretnék mindenkit emlékeztetni arra, hogy 2020-ban David Cornstein, Trump budapesti nagykövete azt mondta, hogy csalódott lenne, ha nem az F35-öt vennénk: https://index.hu/belfold/2020/10/15/davidcornsteintavozointerju/
Később pedig már azt mondta, hogy meg lenne lepve, ha nem F35-öt vennénk és még némi F35 regionális alkatrész központot is vizionált Magyarországra.
Azóta eltelt 3 év, már másik elnök van, másik nagykövet és más lett a világ... ha akkor nem Cornstein a nagykövet, lehet hogy az AMRAAM/NASAMS sem lett volna aláírva.
 

imike

Well-Known Member
2013. január 29.
2 446
9 628
113
Azóta eltelt 3 év, már másik elnök van, másik nagykövet ...
A másik elnök és nagykövet majd elmúlik. A következő 4-5-10 évről ment a beszélgetés, és jövőre nagy eséllyel megint Republikánus elnök lesz. Huszár ezt írta: "De ha Trump kerül vissza a Fehér Házba, akkor talán még gyorsabb lesz ez a folyamat." - én erre válaszoltam.