T-14 Armata

  1. Ez nekem egyszerű!
  2. A kettő modulra osztott, párhuzamosított(redundáns) rendszer dupla üzembiztonság!
  3. Motor-találat esetén is jó eséllyel mozgásképes marad vmilyen szinten!
  4. ...SŐT: Egy dupla motortalálat esetén is tud az akkuval tud fedezékbe kúszni/ködösíteni/egyebek => esély túlélni, egy hibás/kilőtt motorral (szinte) NULLA-esély.
  5. Ezek a "Nünükéim"!

Az utolsó érv a döntő! ;)



U.I.: ... + bónus: ha van két ilyen önálló motor-henerátor rendszer + akku(k) hozzá, akkor minek a 100(+) kg-s APU.
Lehet is akár, DE nem kell, nincs APU beépítési "kényszer", mint a klasszikus konstrukcóknál!

U.I: 2.0 : Érdekesség, a MiG-21-nek volt vmi nagyon jó teljesítményű/kapacitású/megbízhatóságú aksija beépítve!
Ezüst volt az egyik anód vagy katód anyaga az emlékeim szerint 100(+) kilós aksinak. :oops:
Lopták/adták/vették is őket a rendszer-összeomlás-váltás alatt/után "rendesen"!


.



Nem.
1 tank,1 motor, 1 erőátvitel, 1 apu.
Okkal nem gyártanak dízel elektromos hajtású tankot,pedig a szovjetek már 60 éve is ezrével gyártottak dízel-elektromos hajtású dózereket,mozdonyokat,nem szarokat,aztán mégsem foglalkoztatja őket ezt tankba szerelni,pedig megvan a tapasztalat,a technológia,de mégsem.
 
  1. Ez nekem egyszerű!
  2. A kettő modulra osztott, párhuzamosított(redundáns) rendszer dupla üzembiztonság!
  3. Motor-találat esetén is jó eséllyel mozgásképes marad vmilyen szinten!
  4. ...SŐT: Egy dupla motortalálat esetén is tud az akkuval tud fedezékbe kúszni/ködösíteni/egyebek => esély túlélni, egy hibás/kilőtt motorral (szinte) NULLA-esély.
  5. Ezek a "Nünükéim"!

Az utolsó érv a döntő! ;)



U.I.: ... + bónus: ha van két ilyen önálló motor-henerátor rendszer + akku(k) hozzá, akkor minek a 100(+) kg-s APU.
Lehet is akár, DE nem kell, nincs APU beépítési "kényszer", mint a klasszikus konstrukcóknál!

U.I: 2.0 : Érdekesség, a MiG-21-nek volt vmi nagyon jó teljesítményű/kapacitású/megbízhatóságú aksija beépítve!
Ezüst volt az egyik anód vagy katód anyaga az emlékeim szerint 100(+) kilós aksinak. :oops:
Lopták/adták/vették is őket a rendszer-összeomlás-váltás alatt/után "rendesen"!


.



Ettől 100x ésszerűbb/egyszerűbb lenne a meglévő V12-höz kifejleszteni egy közös csöves rendszert,meg normális, minimum a 20 évvel ezelőtti, nyugati szgk-k azonos motorjainak az anyagminőségével,technológiájával gyártani, mindjárt tudna 2000 lovat,röhögve, 10x ennyi üzemóráig,30%- al kisebb fogyasztás mellett.
Egy hosszabb rükvercet,meg egy hidrodinamikus kuplungot bele,és agyonver bármilyen nyugati tankot mozgékonyságban az Armata, ill a T sorozat.
Csak semmi buzulás.
;)
 
Okkal nem gyártanak dízel elektromos hajtású tankot,pedig a szovjetek már 60 éve is ezrével gyártottak dízel-elektromos hajtású dózereket,mozdonyokat,nem szarokat,aztán mégsem foglalkoztatja őket ezt tankba szerelni,pedig megvan a tapasztalat,a technológia,de mégsem.

Ennek szerintem vezérlés technikai oka volt. Érdemes megnézni milyen vezérlése van mondjuk egy Kelet-Német LEW MX vonatnak (HÉV) és milyen egy mai svájci FLIRT-nek. De autóknál is szembe tűnő. Sokat csökkentek a méretek azóta.
Eszükbe meg azért nem jutott, amiért a hagyományos GTD-s meghajtás sem. Akkor valakinek az érdeke volt ez az X dízel projekt, nagyon sok K+F pénz hót feleslegesen.
 
Ennek szerintem vezérlés technikai oka volt. Érdemes megnézni milyen vezérlése van mondjuk egy Kelet-Német LEW MX vonatnak (HÉV) és milyen egy mai svájci FLIRT-nek. De autóknál is szembe tűnő. Sokat csökkentek a méretek azóta.
Eszükbe meg azért nem jutott, amiért a hagyományos GTD-s meghajtás sem. Akkor valakinek az érdeke volt ez az X dízel projekt, nagyon sok K+F pénz hót feleslegesen.




1000 más oka is lehet
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Ettől 100x ésszerűbb/egyszerűbb lenne a meglévő V12-höz kifejleszteni egy közös csöves rendszert,meg normális, minimum a 20 évvel ezelőtti, nyugati szgk-k azonos motorjainak az anyagminőségével,technológiájával gyártani, mindjárt tudna 2000 lovat,röhögve, 10x ennyi üzemóráig,30%- al kisebb fogyasztás mellett.
Egy hosszabb rükvercet,meg egy hidrodinamikus kuplungot bele,és agyonver bármilyen nyugati tankot mozgékonyságban az Armata, ill a T sorozat.
Csak semmi buzulás.
;)
Valamiért nagyon becsípődött ez a dolog neked, hogy a szovjetek 70 éve megcsinálták az azóta létező legjobb motort amit valami csoda folytán nem képesek megfelelő minőségben gyártani (bár ez felveti azt a kérdéskört, hogy gyakorlatilag az elmúlt 70 évben sem voltak képesek soha legyártani megefelelő minősében, ha ma nem megy). Csak azt áruld már el, hogy 70 év alatt, hogy nem sikerült megoldani az állítólagos minőségi problémákat? Mert bármilyen hihetetlen, de az akkori szovjet és a mai orosz gyártástechnológia és anyagtudomány közt összemérhetetlen a különbség és nem a szovjet javára. Az meg külön érdekes vargabetű az érvrendszeredben, hogy 2023-ban nem nézed ki az orosz hadiiparból, hogy képes elérni a 20 évvel ezelőtti nyugati színvonalat (tőlem nem áll távol ez a gondoloat, de ettől még furának találom). No meg az is érdekelne, hogy szerinted a világ az elmúlt 70 évben semmit nem fejlődött, hogy még ma is agyonveri egy 70 éves dizájn az egész piacot? Ezeket te tényleg komolyan gondolod?
 
Én az X alakú dízel mellet nem nagyon tudok észérvet tankban.
De tény, hogy laikus vagyok e téren.
Nekem kicsit olyan ez, mint annó az ellendugattyús dízel, ami papíron nagyon hatékony, aztán meg...



Én sem értem, mondjuk biztos sok pénzt adott rá az állam, az uzv meg nagyot akart fingani,és túllőtt a célon....:rolleyes:
Teljesen jó motorgyára van a kamaznak, van videó a csövön,van saját fejlesztésű közös csöves rendszerük kotróba,tgk-ba,mostanra egy uzv-nek ez nem lenne kérdés, erre csak elbaszakodtak 10 évet az X motorral.
Meg ugye ott a gt,meg a V12 is,hát szopjanak,ha így szeretik.
 
Én az X alakú dízel mellet nem nagyon tudok észérvet tankban.
De tény, hogy laikus vagyok e téren.
Nekem kicsit olyan ez, mint annó az ellendugattyús dízel, ami papíron nagyon hatékony, aztán meg...
Kicsi a helyigénye, ezzel az elrendezéssel nagyon kompakt motorokat lehet létrehozni és nem mellesleg ebből a kompaktságból erednek a hátrányainak jelentős része.
 
Kicsi a helyigénye, ezzel az elrendezéssel nagyon kompakt motorokat lehet létrehozni és nem mellesleg ebből a kompaktságból erednek a hátrányainak jelentős része.

Köszönjük emese ;)
Mi is látjuk, hogy kicsi, csak éppen e miatt amikor berakod egy fémdobozba (harckocsi motortér) akkor k*rvára nem tudod szerelni, mert semmihez sem férsz hozzá, főleg nem az alsó hengersorhoz.
Ahogyan a hűtése is jó szar lehet, ráadásul nem is egyenletes.
2 helyet 4 közös nyomócső kell, ami 4 db nagy nyomású szivattyú 2 db helyet 4 db víz pumpa, üzemanyag pumpa dettó, vezérnűtengely 4 helyet 8 stb stb....
Ez akkor működik jól, ha beteszed egy légcsavaros repülőgép orrába, amiről csak úgy lekapod a burkolatot ha szerelni kell, meg szemből egyenletesen fújja a menetszél. Nah, ez egy tankban nincsen!
Ellenben a T-14 egy k*rva nagy tank, szóval nincs semmiféle ésszerű indoka annak, hogy a jelenleginél kompaktabb motort rakjál bele!

Szóval ész érveket várnék bárkitől arra, hogy egy ekkora harckocsiba mi a szarért kell egy ilyen konstrukciósan alkalmatlan motort betenni!
 
Én az X alakú dízel mellet nem nagyon tudok észérvet tankban.
De tény, hogy laikus vagyok e téren.
Nekem kicsit olyan ez, mint annó az ellendugattyús dízel, ami papíron nagyon hatékony, aztán meg...

Négy három hengerből álló sor pontosan fele annyi helyet foglal mint két hathengeres sor.

Ennyi.

Hogy ez mennyire nem mindegy, induljunk ki a világháborús repcsimotorokból (V12) amik 2+ méter hosszúak voltak. A nagyobbak meg majdnem három méteresek.

Az azért nem mindegy egy harckocsiba, pláne ha még keresztbe is akarod esetleg berakni a motort.

Cserébe lesz egy csomó problémád pl hogy a kenőolaj az egyik hengersoron erre, az ellentétesen meg arra folyik.

Valahol olyan mint a Wankel motor, jól hangzik, sokan próbálták, eddig senkinek se jött annyira be.
 
Sok sokkal jobb megoldás van a jelenlegi "tuggyuk-mégis-miért-ezt eröltetik" változatnál!

Szépen össze szedegettük jobbnál jobb megoldásokat! :) Jöhetnek megvenni! :oops:
... mindegyiket! ;)

.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Hogy ez mennyire nem mindegy, induljunk ki a világháborús repcsimotorokból (V12) amik 2+ méter hosszúak voltak. A nagyobbak meg majdnem három méteresek.

Az azért nem mindegy egy harckocsiba, pláne ha még keresztbe is akarod esetleg berakni a motort.

Az orosz V12-es keresztben van a T-72/90-ben, ahogyan a GTD-1200-as is a T-80-asban :cool:
A szélesebb és nagyobb Armatában biztos nem fért volna el egyik sem XD
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Köszönjük emese ;)
Mi is látjuk, hogy kicsi, csak éppen e miatt amikor berakod egy fémdobozba (harckocsi motortér) akkor k*rvára nem tudod szerelni, mert semmihez sem férsz hozzá, főleg nem az alsó hengersorhoz.
Ahogyan a hűtése is jó szar lehet, ráadásul nem is egyenletes.
2 helyet 4 közös nyomócső kell, ami 4 db nagy nyomású szivattyú 2 db helyet 4 db víz pumpa, üzemanyag pumpa dettó, vezérnűtengely 4 helyet 8 stb stb....
Ez akkor működik jól, ha beteszed egy légcsavaros repülőgép orrába, amiről csak úgy lekapod a burkolatot ha szerelni kell, meg szemből egyenletesen fújja a menetszél. Nah, ez egy tankban nincsen!
Ellenben a T-14 egy k*rva nagy tank, szóval nincs semmiféle ésszerű indoka annak, hogy a jelenleginél kompaktabb motort rakjál bele!

Szóval ész érveket várnék bárkitől arra, hogy egy ekkora harckocsiba mi a szarért kell egy ilyen konstrukciósan alkalmatlan motort betenni!




Nevezett moci is adagolós,nincs 4 nagynyomású,stb.
Ez 1 pénzgyár az uzv főrészvényeseinek,szvsz .
Egyébiránt ennyi év alatt meg lehetett volna oldani a problémáit,csak kb minden századik rubel jutott el fejlesztő üzemig,a többi meg bugattivá vált(pl).
 
Köszönjük emese ;)
Mi is látjuk, hogy kicsi, csak éppen e miatt amikor berakod egy fémdobozba (harckocsi motortér) akkor k*rvára nem tudod szerelni, mert semmihez sem férsz hozzá, főleg nem az alsó hengersorhoz.
Ahogyan a hűtése is jó szar lehet, ráadásul nem is egyenletes.
2 helyet 4 közös nyomócső kell, ami 4 db nagy nyomású szivattyú 2 db helyet 4 db víz pumpa, üzemanyag pumpa dettó, vezérnűtengely 4 helyet 8 stb stb....
Ez akkor működik jól, ha beteszed egy légcsavaros repülőgép orrába, amiről csak úgy lekapod a burkolatot ha szerelni kell, meg szemből egyenletesen fújja a menetszél. Nah, ez egy tankban nincsen!
Ellenben a T-14 egy k*rva nagy tank, szóval nincs semmiféle ésszerű indoka annak, hogy a jelenleginél kompaktabb motort rakjál bele!

Szóval ész érveket várnék bárkitől arra, hogy egy ekkora harckocsiba mi a szarért kell egy ilyen konstrukciósan alkalmatlan motort betenni!
Ne köszönjük Emesézz! Te kérdezted az előnyét én meg elmondtam. Nem én tehetek róla, hogy ezzel az egy dologgal be is zárult az előnyök hosszú sora. No meg minek kérddezed, ha tudod a választ?
 
Ne köszönjük Emesézz! Te kérdezted az előnyét én meg elmondtam. Nem én tehetek róla, hogy ezzel az egy dologgal be is zárult az előnyök hosszú sora. No meg minek kérddezed, ha tudod a választ?

Te még mindig nem tudsz értve olvasni, inkább hagyjuk egymást ;)
 
Te még mindig nem tudsz értve olvasni, inkább hagyjuk egymást ;)
Ne rám fogd, hogy képtelen vagy felfogni azt az egyszerű tényt, hogy az x motor egyetlen értelmes előnye a többi elrendezéssel szemben a kis mérete. Miért ezt választották az oroszok? Gondolom nem akartak még nagyobb teknőt a harckocsijuknak. Az, hogy képtelenek voltak vagy 10 év alatt kiizzadni egy normális x elrendezésű motort az egy másik kérdés. Mint ahogy az is megér egy misét, hogy lehet-e egyáltalán 21. századi mércével mérve normális x elrendezésű harckocsimotorrt létrehozni vagy sem. No meg az is, hogy belásd, ez egy szar választás volt a részükről...
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Pogány and fip7
No meg az is, hogy belásd, ez egy szar választás volt a részükről...

Nem akarok személyeskedni, de te minimum funkcionális analfabéta vagy! :confused:

Ez a hozzászólás szerinted dicséret volt? Lásd:
Köszönjük emese ;)
Mi is látjuk, hogy kicsi, csak éppen e miatt amikor berakod egy fémdobozba (harckocsi motortér) akkor k*rvára nem tudod szerelni, mert semmihez sem férsz hozzá, főleg nem az alsó hengersorhoz.
Ahogyan a hűtése is jó szar lehet, ráadásul nem is egyenletes.
2 helyet 4 közös nyomócső kell, ami 4 db nagy nyomású szivattyú 2 db helyet 4 db víz pumpa, üzemanyag pumpa dettó, vezérnűtengely 4 helyet 8 stb stb....
Ez akkor működik jól, ha beteszed egy légcsavaros repülőgép orrába, amiről csak úgy lekapod a burkolatot ha szerelni kell, meg szemből egyenletesen fújja a menetszél. Nah, ez egy tankban nincsen!
Ellenben a T-14 egy k*rva nagy tank, szóval nincs semmiféle ésszerű indoka annak, hogy a jelenleginél kompaktabb motort rakjál bele!

Szóval ész érveket várnék bárkitől arra, hogy egy ekkora harckocsiba mi a szarért kell egy ilyen konstrukciósan alkalmatlan motort betenni!

Juss már el oda kőnyörgöm, hogy a saját anyanyelvedet normálisan beszéled és érted!
Nem tudok veled beszélgetni, ha szög egyszerű magyar mondatok megértése is meghaladja a képességeidet! :(
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Az orosz V12-es keresztben van a T-72/90-ben, ahogyan a GTD-1200-as is a T-80-asban :cool:
A szélesebb és nagyobb Armatában biztos nem fért volna el egyik sem XD

Akkor igazán nem értem miért nem rakják bele egyszerűen a jó öreg V-2-es pimpelt változatát, hiszen siman elfér és világverő.

Volt lassan 100 éve. :p
 
Nem akarok személyeskedni, de te minimum funkcionális analfabéta vagy! :confused:

Ez a hozzászólás szerinted dicséret volt? Lásd:


Juss már el oda kőnyörgöm, hogy a saját anyanyelvedet normálisan beszéled és érted!
Nem tudok veled beszélgetni, ha szög egyszerű magyar mondatok megértése is meghaladja a képességeidet! :(
A köszönjük Emese az magyarul azt jelenti, hogy én is látom barom, ne mondd a nyilvánvalót. De ha te is tudod a kérdésre a választ (ami szerinted nem mellesleg nyilvánvaló), akkor minek kérdezed? Mit vártál válaszként a kérdésedre? Csodát? Nincs csoda, csak az, hogy képtelen vagy abból kiindulni, hogy bármi lehet szar ami orosz. Márpedig az x motor szar, ennyire egyszerű. De ne gondold, hogy az oroszok hülyék és nem látták a hátrányokat, csak nemes egyszerűséggel megoldást kellett találni arra a problémára, hogy az orosz iparnak 2023-ban 35literes hengerűrtartalom kell 1500 lóerőhöz. Márpedig egy 35 literes motor buzi nagy a T-14 teknőjét meg nem lehetett tovább növelni.
 
Ami pedig a keresztbe berakott pimpelt T-72 motort illeti, itt a válasz: úgy hívják, hogy power pack, és mint látszik ez a power pack (mint minden power pack) még az apró x motorral is méretes darab.

1618420962-armata-3.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre