Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

Újabb nyugger anyag az Akagyemik Lomonoszovról, avagy mondták is amúgy mikor ott voltunk, hogy az egyes blokkban idén esedékes a fűtőanyag csere
 
Újabb index anyag a félművelt zöldhülyeségről:


"...Kevesen tudják, de a tisztán elektromos autók előtérbe helyezése eredetileg arról szólt, hogy a jármű akkumulátorát nemcsak tölteni tudjuk, de optimális felhasználás mellett – inverter segítségével – az autókban lévő akkumulátorok egy olyan hálózatkiegyenlítő berendezésegységet alkotnak, amely elektromos áramot tárol, amit aztán, hiány esetén, fel lehet használni anélkül, hogy – például – csúcserőművet létesítenénk..."

Kérdem én, csúcserőművek nélkül az elektromos autók akkumulátoraiban letárolt energiát hogyan állítanánk elő?
Annak mi értelme, hogy betárolási vesztességgel feltöltöm a kocsim akksiját, majd kitárolási veszteséggel a benne maradt maradék delejt a használat után visszatáplálom a hálózatba, hogy mikor újra indulni szeretnék, akkor újra komoly betárolási veszteséggel gyorstöltsem a kocsimat? Ahelyett, hogy közvetlenül a hálózatra dolgozó csúcserőművel állítsam elő az igényelt energiát?
Persze, értem én, az áram a falból jön, a csúcserőmű az csak egy gonosz, nyerészkedő fosszilis kapitalista szörny.

A cikk többi része pedig látványosan kerüli a valódi károsanyagkibocsátó iparágak megnevezését, helyette össze-vissza erölködik az autók és az élelmiszeripar párszázalekos felelősségének a megregulázásával. További zseniális ajánlat a cuki-romantikus háztáji kertészet propagálása, főleg az urbanizáció által a városokba szoktatott tömegek idején, ahol épp zajlik a belvárosok nagyléptékű közlekedés ellenessége és ezáltali indirekt dehumanizálása.
 
Újabb index anyag a félművelt zöldhülyeségről:


"...Kevesen tudják, de a tisztán elektromos autók előtérbe helyezése eredetileg arról szólt, hogy a jármű akkumulátorát nemcsak tölteni tudjuk, de optimális felhasználás mellett – inverter segítségével – az autókban lévő akkumulátorok egy olyan hálózatkiegyenlítő berendezésegységet alkotnak, amely elektromos áramot tárol, amit aztán, hiány esetén, fel lehet használni anélkül, hogy – például – csúcserőművet létesítenénk..."

Kérdem én, csúcserőművek nélkül az elektromos autók akkumulátoraiban letárolt energiát hogyan állítanánk elő?
Annak mi értelme, hogy betárolási vesztességgel feltöltöm a kocsim akksiját, majd kitárolási veszteséggel a benne maradt maradék delejt a használat után visszatáplálom a hálózatba, hogy mikor újra indulni szeretnék, akkor újra komoly betárolási veszteséggel gyorstöltsem a kocsimat? Ahelyett, hogy közvetlenül a hálózatra dolgozó csúcserőművel állítsam elő az igényelt energiát?
Persze, értem én, az áram a falból jön, a csúcserőmű az csak egy gonosz, nyerészkedő fosszilis kapitalista szörny.

A cikk többi része pedig látványosan kerüli a valódi károsanyagkibocsátó iparágak megnevezését, helyette össze-vissza erölködik az autók és az élelmiszeripar párszázalekos felelősségének a megregulázásával. További zseniális ajánlat a cuki-romantikus háztáji kertészet propagálása, főleg az urbanizáció által a városokba szoktatott tömegek idején, ahol épp zajlik a belvárosok nagyléptékű közlekedés ellenessége és ezáltali indirekt dehumanizálása.
A nagy részével egyetértek, de miért a város dehumanizálása ha kicsit kiszorulnak az autók? Szerintem ez a város humanizálása.
 
A nagy részével egyetértek, de miért a város dehumanizálása ha kicsit kiszorulnak az autók? Szerintem ez a város humanizálása.


Ezzel kapcsolatban egy másik új de a témához kapcsolódó cikk. Amúgy érdekes módon itt már kimondja a valóságot is a cikk írója, nevezetesen, hogy; "AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁS ÖNMAGÁBAN KÉPTELEN AZ IPARI NÖVEKEDÉSBŐL SZÁRMAZÓ KIBOCSÁTÁSÁT ELLENSÚLYOZNI, MÉG AKKOR IS, HA 2050-RE MINDEN AUTÓ ELEKTROMOS LESZ."

Amúgy meg pár napja hallgattam egy rádió beszélgetést egy klimatológussal, ahol elmondta, hogy már tök mindegy, hogy 2035-re kötelezően bevezetik az új autókra vonatkozó - mármint, hogy új járművek csak elektromos meghajtásúak lehetnek - szabályokat vagy sem, mivel a "csak" másfél fokos globális hőmérséklet emelkedést nem fogjuk tudni megtartani, az már ennél magasabb lesz. Egyébként meg pont átélői vagyunk a drasztikus hőmérséklet emelkedésnek, soha ilyen meleg október (meg szeptember) nem volt idehaza. Szóval szépen baszhatjuk az egészet, ezt már megakadályozni nem tudjuk. A technológiai fejlődésünk ára lesz saját fajunk kipusztulása.
 

Ezzel kapcsolatban egy másik új de a témához kapcsolódó cikk. Amúgy érdekes módon itt már kimondja a valóságot is a cikk írója, nevezetesen, hogy; "AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁS ÖNMAGÁBAN KÉPTELEN AZ IPARI NÖVEKEDÉSBŐL SZÁRMAZÓ KIBOCSÁTÁSÁT ELLENSÚLYOZNI, MÉG AKKOR IS, HA 2050-RE MINDEN AUTÓ ELEKTROMOS LESZ."

Amúgy meg pár napja hallgattam egy rádió beszélgetést egy klimatológussal, ahol elmondta, hogy már tök mindegy, hogy 2035-re kötelezően bevezetik az új autókra vonatkozó - mármint, hogy új járművek csak elektromos meghajtásúak lehetnek - szabályokat vagy sem, mivel a "csak" másfél fokos globális hőmérséklet emelkedést nem fogjuk tudni megtartani, az már ennél magasabb lesz. Egyébként meg pont átélői vagyunk a drasztikus hőmérséklet emelkedésnek, soha ilyen meleg október (meg szeptember) nem volt idehaza. Szóval szépen baszhatjuk az egészet, ezt már megakadályozni nem tudjuk. A technológiai fejlődésünk ára lesz saját fajunk kipusztulása.
Hát ha nem is a kipusztulása, de a megritkulása rengeteg szenvedéssel, nélkülözéssel és tragédiával.

Akusztikai foglalat (hangsugárzó) "fejlesztésekor" (transmission line speaker) kínlódtam meg, döbbentem rá, s tettem mottómmá a már sajnos nem létező akusztikai fórumon, azt hogy:

Minden probléma megoldása újabb problémákat vet fel.

S az emberiség bőszen ezt műveli,
Mindennel.
Fuldoklunk a városokban a kipufogógázokban?
Nosza elektromosítsunk, s exportáljuk ki a városlakók szeme elöl az energiatermelés, tárolás minden kellemetlen, káros aspektusát - még azt is írjuk rá, hogy zero emission, meg hogy csendes, tiszta, egészséges!

Ebből a négyből egy sem igaz; tudom; ilyennel dolgozom...
Nem zero emission, mert ipari módszerekkel állítjuk elő az áramot veszteségekkel a kitermelt nyersanyagú, gyártott erőművekkel, továbbítjuk a gyártott vezetékekkel, transzformáljuk, egyenirányítjuk stb,. stb.
Nem csendes, (megmértem; semmivel nem csendesebb, csak máshogy zajos mint a keskenyebb kerekű saját autóm) mert nehéz, mint a dög, tehát nagy méretű, széles gumikkal kell szerelni.
Nem tiszta, mert ugyanúgy termeli a gumiport...még a töltőkábelt is képtelenség tisztán megúszva összetekerni...
Egészséges...erre inkább már nem is mondok semmit...
S mindennel így csinálunk.
Pedig csak túl sokan lettünk úgy a Földön, hogy ebből mindenki a világon úgy szeretne élni, fogyasztani, ahogy a szerencsésebb kb. 20 százalék.

Ez pedig nem megy.

Ui:

Mindenki hajtogatja össze vissza a varázslatos hangú TL sugárzókat:
...amivel rengeteg problémát generál.

Na, én végül kiegyenesítettem, lett is 276 cm magas, a tetején a hangsugárzóval (meg rengeteg bonyodalommal...)
Szépen szól meg minden, viszont nem feleségkompatibilis; mert nem tud rátenni virágot...

Pedig az egész világot a nők miatt fúrtuk, faragtuk át...már Ádám is elb....
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
"Akár 30 százalékkal is drágíthatja ezen a télen a magyarországi gáz árát egy új bolgár adó, amit kifejezetten az orosz gázra vetettek ki. A bolgár tranzit januártól megkerülhetetlen lesz, de egyáltalán nem világos, hogy az oroszok a magyarokkal fizettetik-e ki a különadót. Budapest tiltakozik Brüsszelben, csak sajnos olyan szabályokra és elvekre hivatkozva, amelyeket egyébként maga sem tart be. A bolgárok motivációja sem teljesen világos, és rengeteg a félrebeszélés a két ország között is. Háttér."
 
"Akár 30 százalékkal is drágíthatja ezen a télen a magyarországi gáz árát egy új bolgár adó, amit kifejezetten az orosz gázra vetettek ki. A bolgár tranzit januártól megkerülhetetlen lesz, de egyáltalán nem világos, hogy az oroszok a magyarokkal fizettetik-e ki a különadót. Budapest tiltakozik Brüsszelben, csak sajnos olyan szabályokra és elvekre hivatkozva, amelyeket egyébként maga sem tart be. A bolgárok motivációja sem teljesen világos, és rengeteg a félrebeszélés a két ország között is. Háttér."
Erre lehetne egy olyan haknit csinálni a bolgárok felé.hogy minden az országon keresztül haladó autót,kamiont,és trailert,úton-útfélen szarrá ellenőrizni,és büntetni. Kis dolog de szerintem hatásos lenne.
 
Erre lehetne egy olyan haknit csinálni a bolgárok felé.hogy minden az országon keresztül haladó autót,kamiont,és trailert,úton-útfélen szarrá ellenőrizni,és büntetni. Kis dolog de szerintem hatásos lenne.
Azért kiváncsi lennék bulgár kollégák hogyan derítik ki azt, hogy egy gázmolekulát Kazahsztánban hoztak felszínre vagy Oroszországban.
 
  • Tetszik
Reactions: Flamand and megazez
Emlékszem még egyetemen jött egy osztrák céghez szakad honfitársunk, aki szélturbinákról tartott előadást, na ő saját maga mondta, hogy az egész biznisz az állami támogatások nélkül földbeállna mint a gerely...
 
Orbán Viktor szerint rámozdulunk a zöldenergiára, hogy függetlenek legyünk energia téren is:
Időzítve:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: BJani and aamen
 
  • Tetszik
Reactions: bel and fishbed
Sok szerencset a baloldal kormanyvaltasahoz...

Vajon tényleg 18-19 fokra fűtenek a skandinávok vagy ez csak nagyotmondás? Személy szerint nekem ok de a kölkök meg az asszony szerintem szétfagynának. Azt amit megspórolnék a gázon kb el is költeném a gyógyszertárban…