Energiagazdálkodás, energiabiztonság, villamosenergia-termelés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 003
31 087
113
Újabb nyugger anyag az Akagyemik Lomonoszovról, avagy mondták is amúgy mikor ott voltunk, hogy az egyes blokkban idén esedékes a fűtőanyag csere
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Újabb index anyag a félművelt zöldhülyeségről:


"...Kevesen tudják, de a tisztán elektromos autók előtérbe helyezése eredetileg arról szólt, hogy a jármű akkumulátorát nemcsak tölteni tudjuk, de optimális felhasználás mellett – inverter segítségével – az autókban lévő akkumulátorok egy olyan hálózatkiegyenlítő berendezésegységet alkotnak, amely elektromos áramot tárol, amit aztán, hiány esetén, fel lehet használni anélkül, hogy – például – csúcserőművet létesítenénk..."

Kérdem én, csúcserőművek nélkül az elektromos autók akkumulátoraiban letárolt energiát hogyan állítanánk elő?
Annak mi értelme, hogy betárolási vesztességgel feltöltöm a kocsim akksiját, majd kitárolási veszteséggel a benne maradt maradék delejt a használat után visszatáplálom a hálózatba, hogy mikor újra indulni szeretnék, akkor újra komoly betárolási veszteséggel gyorstöltsem a kocsimat? Ahelyett, hogy közvetlenül a hálózatra dolgozó csúcserőművel állítsam elő az igényelt energiát?
Persze, értem én, az áram a falból jön, a csúcserőmű az csak egy gonosz, nyerészkedő fosszilis kapitalista szörny.

A cikk többi része pedig látványosan kerüli a valódi károsanyagkibocsátó iparágak megnevezését, helyette össze-vissza erölködik az autók és az élelmiszeripar párszázalekos felelősségének a megregulázásával. További zseniális ajánlat a cuki-romantikus háztáji kertészet propagálása, főleg az urbanizáció által a városokba szoktatott tömegek idején, ahol épp zajlik a belvárosok nagyléptékű közlekedés ellenessége és ezáltali indirekt dehumanizálása.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Újabb index anyag a félművelt zöldhülyeségről:


"...Kevesen tudják, de a tisztán elektromos autók előtérbe helyezése eredetileg arról szólt, hogy a jármű akkumulátorát nemcsak tölteni tudjuk, de optimális felhasználás mellett – inverter segítségével – az autókban lévő akkumulátorok egy olyan hálózatkiegyenlítő berendezésegységet alkotnak, amely elektromos áramot tárol, amit aztán, hiány esetén, fel lehet használni anélkül, hogy – például – csúcserőművet létesítenénk..."

Kérdem én, csúcserőművek nélkül az elektromos autók akkumulátoraiban letárolt energiát hogyan állítanánk elő?
Annak mi értelme, hogy betárolási vesztességgel feltöltöm a kocsim akksiját, majd kitárolási veszteséggel a benne maradt maradék delejt a használat után visszatáplálom a hálózatba, hogy mikor újra indulni szeretnék, akkor újra komoly betárolási veszteséggel gyorstöltsem a kocsimat? Ahelyett, hogy közvetlenül a hálózatra dolgozó csúcserőművel állítsam elő az igényelt energiát?
Persze, értem én, az áram a falból jön, a csúcserőmű az csak egy gonosz, nyerészkedő fosszilis kapitalista szörny.

A cikk többi része pedig látványosan kerüli a valódi károsanyagkibocsátó iparágak megnevezését, helyette össze-vissza erölködik az autók és az élelmiszeripar párszázalekos felelősségének a megregulázásával. További zseniális ajánlat a cuki-romantikus háztáji kertészet propagálása, főleg az urbanizáció által a városokba szoktatott tömegek idején, ahol épp zajlik a belvárosok nagyléptékű közlekedés ellenessége és ezáltali indirekt dehumanizálása.
A nagy részével egyetértek, de miért a város dehumanizálása ha kicsit kiszorulnak az autók? Szerintem ez a város humanizálása.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113

plushun

Well-Known Member
2014. augusztus 26.
6 842
19 841
113
A nagy részével egyetértek, de miért a város dehumanizálása ha kicsit kiszorulnak az autók? Szerintem ez a város humanizálása.


Ezzel kapcsolatban egy másik új de a témához kapcsolódó cikk. Amúgy érdekes módon itt már kimondja a valóságot is a cikk írója, nevezetesen, hogy; "AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁS ÖNMAGÁBAN KÉPTELEN AZ IPARI NÖVEKEDÉSBŐL SZÁRMAZÓ KIBOCSÁTÁSÁT ELLENSÚLYOZNI, MÉG AKKOR IS, HA 2050-RE MINDEN AUTÓ ELEKTROMOS LESZ."

Amúgy meg pár napja hallgattam egy rádió beszélgetést egy klimatológussal, ahol elmondta, hogy már tök mindegy, hogy 2035-re kötelezően bevezetik az új autókra vonatkozó - mármint, hogy új járművek csak elektromos meghajtásúak lehetnek - szabályokat vagy sem, mivel a "csak" másfél fokos globális hőmérséklet emelkedést nem fogjuk tudni megtartani, az már ennél magasabb lesz. Egyébként meg pont átélői vagyunk a drasztikus hőmérséklet emelkedésnek, soha ilyen meleg október (meg szeptember) nem volt idehaza. Szóval szépen baszhatjuk az egészet, ezt már megakadályozni nem tudjuk. A technológiai fejlődésünk ára lesz saját fajunk kipusztulása.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113

Ezzel kapcsolatban egy másik új de a témához kapcsolódó cikk. Amúgy érdekes módon itt már kimondja a valóságot is a cikk írója, nevezetesen, hogy; "AZ ELEKTROMOS AUTÓZÁS ÖNMAGÁBAN KÉPTELEN AZ IPARI NÖVEKEDÉSBŐL SZÁRMAZÓ KIBOCSÁTÁSÁT ELLENSÚLYOZNI, MÉG AKKOR IS, HA 2050-RE MINDEN AUTÓ ELEKTROMOS LESZ."

Amúgy meg pár napja hallgattam egy rádió beszélgetést egy klimatológussal, ahol elmondta, hogy már tök mindegy, hogy 2035-re kötelezően bevezetik az új autókra vonatkozó - mármint, hogy új járművek csak elektromos meghajtásúak lehetnek - szabályokat vagy sem, mivel a "csak" másfél fokos globális hőmérséklet emelkedést nem fogjuk tudni megtartani, az már ennél magasabb lesz. Egyébként meg pont átélői vagyunk a drasztikus hőmérséklet emelkedésnek, soha ilyen meleg október (meg szeptember) nem volt idehaza. Szóval szépen baszhatjuk az egészet, ezt már megakadályozni nem tudjuk. A technológiai fejlődésünk ára lesz saját fajunk kipusztulása.
Hát ha nem is a kipusztulása, de a megritkulása rengeteg szenvedéssel, nélkülözéssel és tragédiával.

Akusztikai foglalat (hangsugárzó) "fejlesztésekor" (transmission line speaker) kínlódtam meg, döbbentem rá, s tettem mottómmá a már sajnos nem létező akusztikai fórumon, azt hogy:

Minden probléma megoldása újabb problémákat vet fel.

S az emberiség bőszen ezt műveli,
Mindennel.
Fuldoklunk a városokban a kipufogógázokban?
Nosza elektromosítsunk, s exportáljuk ki a városlakók szeme elöl az energiatermelés, tárolás minden kellemetlen, káros aspektusát - még azt is írjuk rá, hogy zero emission, meg hogy csendes, tiszta, egészséges!

Ebből a négyből egy sem igaz; tudom; ilyennel dolgozom...
Nem zero emission, mert ipari módszerekkel állítjuk elő az áramot veszteségekkel a kitermelt nyersanyagú, gyártott erőművekkel, továbbítjuk a gyártott vezetékekkel, transzformáljuk, egyenirányítjuk stb,. stb.
Nem csendes, (megmértem; semmivel nem csendesebb, csak máshogy zajos mint a keskenyebb kerekű saját autóm) mert nehéz, mint a dög, tehát nagy méretű, széles gumikkal kell szerelni.
Nem tiszta, mert ugyanúgy termeli a gumiport...még a töltőkábelt is képtelenség tisztán megúszva összetekerni...
Egészséges...erre inkább már nem is mondok semmit...
S mindennel így csinálunk.
Pedig csak túl sokan lettünk úgy a Földön, hogy ebből mindenki a világon úgy szeretne élni, fogyasztani, ahogy a szerencsésebb kb. 20 százalék.

Ez pedig nem megy.

Ui:

Mindenki hajtogatja össze vissza a varázslatos hangú TL sugárzókat:
...amivel rengeteg problémát generál.

Na, én végül kiegyenesítettem, lett is 276 cm magas, a tetején a hangsugárzóval (meg rengeteg bonyodalommal...)
Szépen szól meg minden, viszont nem feleségkompatibilis; mert nem tud rátenni virágot...

Pedig az egész világot a nők miatt fúrtuk, faragtuk át...már Ádám is elb....
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113
"Akár 30 százalékkal is drágíthatja ezen a télen a magyarországi gáz árát egy új bolgár adó, amit kifejezetten az orosz gázra vetettek ki. A bolgár tranzit januártól megkerülhetetlen lesz, de egyáltalán nem világos, hogy az oroszok a magyarokkal fizettetik-e ki a különadót. Budapest tiltakozik Brüsszelben, csak sajnos olyan szabályokra és elvekre hivatkozva, amelyeket egyébként maga sem tart be. A bolgárok motivációja sem teljesen világos, és rengeteg a félrebeszélés a két ország között is. Háttér."
 

Flamand

Well-Known Member
2021. augusztus 26.
4 355
20 989
113
"Akár 30 százalékkal is drágíthatja ezen a télen a magyarországi gáz árát egy új bolgár adó, amit kifejezetten az orosz gázra vetettek ki. A bolgár tranzit januártól megkerülhetetlen lesz, de egyáltalán nem világos, hogy az oroszok a magyarokkal fizettetik-e ki a különadót. Budapest tiltakozik Brüsszelben, csak sajnos olyan szabályokra és elvekre hivatkozva, amelyeket egyébként maga sem tart be. A bolgárok motivációja sem teljesen világos, és rengeteg a félrebeszélés a két ország között is. Háttér."
Erre lehetne egy olyan haknit csinálni a bolgárok felé.hogy minden az országon keresztül haladó autót,kamiont,és trailert,úton-útfélen szarrá ellenőrizni,és büntetni. Kis dolog de szerintem hatásos lenne.
 

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113
Erre lehetne egy olyan haknit csinálni a bolgárok felé.hogy minden az országon keresztül haladó autót,kamiont,és trailert,úton-útfélen szarrá ellenőrizni,és büntetni. Kis dolog de szerintem hatásos lenne.
Azért kiváncsi lennék bulgár kollégák hogyan derítik ki azt, hogy egy gázmolekulát Kazahsztánban hoztak felszínre vagy Oroszországban.
 
  • Tetszik
Reactions: Flamand and megazez

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 765
26 166
113
Emlékszem még egyetemen jött egy osztrák céghez szakad honfitársunk, aki szélturbinákról tartott előadást, na ő saját maga mondta, hogy az egész biznisz az állami támogatások nélkül földbeállna mint a gerely...
 

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113

rm40

Well-Known Member
2013. február 23.
1 637
3 342
113
 
  • Tetszik
Reactions: bel and fishbed

Shadow

Well-Known Member
2018. október 29.
1 327
4 534
113