már megint...Legyen valami témába vágó is. Challenger 2 vs. T-80UD szimuláció:
Fogalma sincs - ahogy egy maréknyi embert kivéve - a Chobham-páncélról,
Tudom, hogy kedvenc.

Az igazán vicces inkább az, hogy a T-54-es fele olyan nehéz, mégis jobban páncélozott, mint a Tigris II XD
Meg nem mellesleg simán ki is tudja lőni a Tigris II-est![]()
A sínheggesztésnél befolyik a sínpár közé, és csak a sín felülete olvad meg. Ott nincs semmiféle átovasztás.Termit jól működik, ha koncentrált a hőforrás, itt nagyjából felfelé ment minden.
Ha koncentrált, akkor kb 120mm acél pár másodperc alatt sima ügy, így hegesztenek sínpárokat össze, de ehhez speciális formákat raknak sínpár közé, majd jön a cuccos.
Mondjuk ha harckocsikat kéne eltakartani, nem fárasztanám magam komoly páncéltöréssel.
Az igazán vicces inkább az, hogy a T-54-es fele olyan nehéz, mégis jobban páncélozott, mint a Tigris II XD
Meg nem mellesleg simán ki is tudja lőni a Tigris II-est![]()
És ha belegondol az ember, gyártani is tudták volna 1944-ben is már akár. Az ágyú már kész volt, a motor is megvolt már gyakorlatilag. Vagy volt valami olyan a páncélzatában, amit akkor nem tudtak volna gyártani?
Jó, pl. stabilizátort talán nem, de a korai T-54 változatokban sem volt még. Éjjellátó sem.
Hát nem éppen. 1946-ban ment át a teszteken, 1947-től indult az alacsony ütemű gyártás és 1948-ban teljesen szolgálatba állt.A T-54-nél ehhez képest volt vagy 9 békeévük reszelgetni a részleteket.
Semmi vicces nincs ebben, ezt hívják majd 10 év innovációjának.Az igazán vicces inkább az, hogy a T-54-es fele olyan nehéz, mégis jobban páncélozott, mint a Tigris II XD
Meg nem mellesleg simán ki is tudja lőni a Tigris II-est![]()
Dehogy tudták volna gyárrtani 44-ban. Ha tudták volna akkor ne pöcsölnek vele még 6-8 évet.És ha belegondol az ember, gyártani is tudták volna 1944-ben is már akár. Az ágyú már kész volt, a motor is megvolt már gyakorlatilag. Vagy volt valami olyan a páncélzatában, amit akkor nem tudtak volna gyártani?
Jó, pl. stabilizátort talán nem, de a korai T-54 változatokban sem volt még. Éjjellátó sem.
Semmi vicces nincs ebben, ezt hívják majd 10 év innovációjának.

Ki is javítottam mielőtt írtad volna....Milyen 10 év???
1944-es gyártás a Tiger II, a T-54-es meg 1947-es.
1948-ban már 593 db! T-54-es készült!
4 év van köztük![]()

Hát nem éppen. 1946-ban ment át a teszteken, 1947-től indult az alacsony ütemű gyártás és 1948-ban teljesen szolgálatba állt.
Dehogy tudták volna gyárrtani 44-ban. Ha tudták volna akkor ne pöcsölnek vele még 6-8 évet.
Cserébe az IS-3 pontatlanabb volt, jóval, pusztán a motor rezgésétől repedtek szét az alvázak, olyan mértékben, hogy igen hamar kikopott mindenhonnan ahová eljutott, hiába a szép forma, plusz mindemellé a két síkban döntött törzs frontpáncél általában a nem kívánt hatást érte el, mert a nem közvetlen szemből, hanem rézsútosan érkező lövedékeknek jobb és átüthetőbb célfelületet adott. Az IS-3 egy szar dizájn volt a Tiger 2 meg a picsából is le tudta küzdeni.De az IS-3 is jobban páncélozott és nagyobb tűzerejű volt, mint a Tiger II. Az IS-3 1945-ös gyártás, 1 év van köztük.
A Tiger II 69 tonnás volt, az IS-3 meg 49 tonna.![]()
meg azért egy "kicsit" előmelegítik előtte, plusz szerintem a két szélső lap is "szigetelés"A sínheggesztésnél befolyik a sínpár közé, és csak a sín felülete olvad meg. Ott nincs semmiféle átovasztás.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..