Harckocsi páncélok és lőszerek

  • Téma indítója Téma indítója rejsz felügyelő
  • Indítva Indítva
Legyen valami témába vágó is. Challenger 2 vs. T-80UD szimuláció:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
már megint...

Fogalma sincs - ahogy egy maréknyi embert kivéve - a Chobham-páncélról, milyen anyagminőségeket vegyen alapul, de "szimulációt" csinál, majd eltalálja a tornyot a legerősebb részen.
 
Tudom, hogy kedvenc.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Az igazán vicces inkább az, hogy a T-54-es fele olyan nehéz, mégis jobban páncélozott, mint a Tigris II XD
Meg nem mellesleg simán ki is tudja lőni a Tigris II-est :rolleyes:
 
Az igazán vicces inkább az, hogy a T-54-es fele olyan nehéz, mégis jobban páncélozott, mint a Tigris II XD
Meg nem mellesleg simán ki is tudja lőni a Tigris II-est :rolleyes:

És ha belegondol az ember, gyártani is tudták volna 1944-ben is már akár. Az ágyú már kész volt, a motor is megvolt már gyakorlatilag. Vagy volt valami olyan a páncélzatában, amit akkor nem tudtak volna gyártani?
Jó, pl. stabilizátort talán nem, de a korai T-54 változatokban sem volt még. Éjjellátó sem.
 
Termit jól működik, ha koncentrált a hőforrás, itt nagyjából felfelé ment minden.

Ha koncentrált, akkor kb 120mm acél pár másodperc alatt sima ügy, így hegesztenek sínpárokat össze, de ehhez speciális formákat raknak sínpár közé, majd jön a cuccos.

Mondjuk ha harckocsikat kéne eltakartani, nem fárasztanám magam komoly páncéltöréssel.
A sínheggesztésnél befolyik a sínpár közé, és csak a sín felülete olvad meg. Ott nincs semmiféle átovasztás.
 
Az igazán vicces inkább az, hogy a T-54-es fele olyan nehéz, mégis jobban páncélozott, mint a Tigris II XD
Meg nem mellesleg simán ki is tudja lőni a Tigris II-est :rolleyes:

Ezen azért annyira ne lepődjunk meg, az egyiket egyetlen év alatt fejlesztették ki, rakták sorozatgyártásba ÉS vetették be élesben, és azt is csak úgy, hogy a bevált Panther alvázat vették alapul amihez nagyon nem nyúltak, és nagyrészt meglévő alkatrészeket, motort, ágyút kellett használni.

Lehetetlen volt ennyi idő alatt elpöcsölni azzal, hogy a harckocsi és a torony méretét, alakját optimalizálják. Csináltak egy nagy dobozt amibe befért az ágyú és ráraktak annyi páncélt ami kb minden ellen is elég volt.

A T-54-nél ehhez képest volt vagy 9 békeévük reszelgetni a részleteket. Nem csoda hogy olyan jó lett, amilyen.
 
És ha belegondol az ember, gyártani is tudták volna 1944-ben is már akár. Az ágyú már kész volt, a motor is megvolt már gyakorlatilag. Vagy volt valami olyan a páncélzatában, amit akkor nem tudtak volna gyártani?
Jó, pl. stabilizátort talán nem, de a korai T-54 változatokban sem volt még. Éjjellátó sem.

Elvileg igen. Elvileg tudták volna. Amúgy a T-54-es az 1948-as :)

A T-54-nél ehhez képest volt vagy 9 békeévük reszelgetni a részleteket.
Hát nem éppen. 1946-ban ment át a teszteken, 1947-től indult az alacsony ütemű gyártás és 1948-ban teljesen szolgálatba állt.
 
És ha belegondol az ember, gyártani is tudták volna 1944-ben is már akár. Az ágyú már kész volt, a motor is megvolt már gyakorlatilag. Vagy volt valami olyan a páncélzatában, amit akkor nem tudtak volna gyártani?
Jó, pl. stabilizátort talán nem, de a korai T-54 változatokban sem volt még. Éjjellátó sem.
Dehogy tudták volna gyárrtani 44-ban. Ha tudták volna akkor ne pöcsölnek vele még 6-8 évet.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
De az IS-3 is jobban páncélozott és nagyobb tűzerejű volt, mint a Tiger II. Az IS-3 1945-ös gyártás, 1 év van köztük.
A Tiger II 69 tonnás volt, az IS-3 meg 49 tonna. :D
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider
Hát nem éppen. 1946-ban ment át a teszteken, 1947-től indult az alacsony ütemű gyártás és 1948-ban teljesen szolgálatba állt.

Csak az első modellek nagyon nem ugyanazok, mint ami a "klasszikus" T-54-es. Teljesen más torony, rengeteg hibaforrás. Inkább volt egy T-44-es egy erősebb ágyúval. Ezért nem is építették őket nagy számban (több T-34-es épült), majd le is állt a gyártás.

A klasszik T-54 az már erősen 50-es évek eleje és nagyon elnagyoltan egy pimpelt T-44 alváz egy pimpelt JSz-3 toronnyal.

A tisztánlátás kedvéért, az első "T-54" még így néz ki:

MiniArt%2BT-54-1%2B1946%2Bmod%2B%25281%2529.png
 
De az IS-3 is jobban páncélozott és nagyobb tűzerejű volt, mint a Tiger II. Az IS-3 1945-ös gyártás, 1 év van köztük.
A Tiger II 69 tonnás volt, az IS-3 meg 49 tonna. :D
Cserébe az IS-3 pontatlanabb volt, jóval, pusztán a motor rezgésétől repedtek szét az alvázak, olyan mértékben, hogy igen hamar kikopott mindenhonnan ahová eljutott, hiába a szép forma, plusz mindemellé a két síkban döntött törzs frontpáncél általában a nem kívánt hatást érte el, mert a nem közvetlen szemből, hanem rézsútosan érkező lövedékeknek jobb és átüthetőbb célfelületet adott. Az IS-3 egy szar dizájn volt a Tiger 2 meg a picsából is le tudta küzdeni.
 
A sínheggesztésnél befolyik a sínpár közé, és csak a sín felülete olvad meg. Ott nincs semmiféle átovasztás.
meg azért egy "kicsit" előmelegítik előtte, plusz szerintem a két szélső lap is "szigetelés"

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Itt jol látszik a szigetelés, forma:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7