[HUN] Vadászgépek beszerzése

Magyarország nem kerül lépéskényszerbe F-35-ös lengyel, cseh, meg román rendszeresítésekkel? Mert hamarosan ez igencsak borítja az erő egyensúlyt a régiónkban, nemde? Gondolom ez az ellenérdekelt feleket nem érdekli. Mondjuk a lengyelek őrületes fegyverkezése, és elképesztő összegű beszerzései számunkra nem követhetőek. Viszont a románok ha csak kissebb mennyiségben de rendszeresítik, akkor az konkrétan életveszélyes fejlemény a számunkra.. Pláne ha a megálmodott valós kb. 32 db mennyiséget rendszeresítik. Erre a gripen flotta növelése, esetleg potensebb izraeli légvédelem jelenthet bármiféle ellensúlyt a részünkről? Maradunk 4G szinten, ami a légierőt illeti, miközben papíron baráti államok állva hagynak, és potens elrettentő haderővé lépnek elő, vagy csatlakozunk? Nincs más alternatíva az F35-nek, és ez jó sokáig így is marad. Ha demokrata kormányzat kerül hatalomra, nem lenne





bölcs nekünk is csatlakozni az egyre bővülő klubbhoz?
A szakma mit mond?
 
vagy áramot termel vagy mozgási energiát generál a 2 eggyütt nem megy neki nagy mértékbe ezért kell egyszerre több is a levegőbe belőllük.
amég az eggyik dolgozik a másik kapaszkodik felfele.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: L.O.B and Aladeen
állítólag csak akkor képes ilyenre amikor vitorlázik. azt meg nem teheti folyton mert lepottyan
Marhaság.Ezeket a dronokat pontosan erre tervezték.Ezekkel váltották ki az O sorozatot.Ezeket a dronokat is le lehet lőni,de legalább pilóta nincs rajtuk.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Marhaság.Ezeket a dronokat pontosan erre tervezték.Ezekkel váltották ki az O sorozatot.Ezeket a dronokat is le lehet lőni,de legalább pilóta nincs rajtuk.
nem is állítottam hogy ne lehetne lelőni őket csak hogy kraft nincs bennük elég hogy mindent csináljanak egyszere ezért kompromisszumot kötöttek minde nagyon sok minden más esetén a tervezők.
 
pedig ezt te is kitudod számolni a rendszerek maximális teljesítménye nyílvános ahogy az is hogy mennyi áramot tud generálni egy egy hajtómű. (ugye ez nem eggyezik meg a leadott teljesítménnyel)
Rapierben az L39be is beépitett Garrett turbina tengelyteljesitményt leadó változata van,semmivel se kisebb az áramelőállitó képessége.
Szima szerecsenymosdatás-hazudozás.
 
  • Tetszik
Reactions: bel
Rapierben az L39be is beépitett Garrett turbina tengelyteljesitményt leadó változata van,semmivel se kisebb az áramelőállitó képessége.
Szima szerecsenymosdatás-hazudozás.
csak a reaper ha erre gondolsz drágább mint a használt gripen meg mellesleg nem eladó legalábbis nekünk
 
pedig ezt te is kitudod számolni a rendszerek maximális teljesítménye nyílvános ahogy az is hogy mennyi áramot tud generálni egy egy hajtómű. (ugye ez nem eggyezik meg a leadott teljesítménnyel)
A radarokat leszámítva a felderítő rendszereknek nincs komoly energiaigénye, mert passzívak: kamerák, SIGINT-lehallgatók. stb.

Egy radart is simán tudnak etetni, legfeljebb hatótávja nem akkor mint amit egy BusinessJetre rakott nagy SAR radar tud, de így is bőven elég. Ezeket alapból így tervezik. ;)

Hermes 900 Rotax motorja 150 lóerős, ami 110 kW-nak fele meg. A Girpen PS-05 radarjának 10kW max energia kisugárzása - csak hogy egy példát mondjak. Egy kisebb radart röhögve elműködtetnek a nagyobb drónok mint a HERMES meg HERON.
Nagyobb motor teljesítményre alapból a felszállásnál van csak szükség, levegőben maradás már nem kerül annyi energiába merevszárnyas drónoknál.

Az ELBIT szerinte a HERMES 900 két modult tud magával vinni és működtetni az alábbiak szerint egyidőben:

  • Elektro-optikai megfigyelés látható és infravörös fénytartományban, lézeres célmegjelölés,
  • Szintetikus apertúrájú radar (SAR), térképezési funkció,
  • Földi mozgócélok detektálása és megfigyelése (GMTI & MPR),
  • Ellenséges rádió kommunikáció lehallgatása és helymeghatározása (COMINT/DF),
  • GSM mobil kommunikáció megfigyelése (COMINT GSM),
  • Rádiókommunikáció zavarása (COMMJAM),
  • Nem kommunikációs jellegű (pl. radar) elektronikai jelek forrásainak felderítése, helymeghatározása (ELINT),
  • Elektronikai hadviselési tevékenység, zavarás (EW),
  • Hyperspektrális megfigyelő rendszerek
Szóval biztos nem csak akkor tudja őket működtetni, amikor leáll a légcsavar. Ne vicceljünk már! :D
 
A Saab oldalán még semmi ránk vonatkozó , ha majd ott megjelenik , hogy pl.: Magyarország vett X db modernizált Gripen "C"/ "D"- t , akkor végre a búr vonal kiesik , ettől függetlenül minden elismerésem Negan felé , nagyon kitartó , bár az elmúlt hetek visszaolvasása alapján teljesen felesleges!Ez eldőlt!
 
  • Tetszik
Reactions: polyfag
A radarokat leszámítva a felderítő rendszereknek nincs komoly energiaigénye, mert passzívak: kamerák, SIGINT-lehallgatók. stb.

Egy radart is simán tudnak etetni, legfeljebb hatótávja nem akkor mint amit egy BusinessJetre rakott nagy SAR radar tud, de így is bőven elég. Ezeket alapból így tervezik. ;)

Hermes 900 Rotax motorja 150 lóerős, ami 110 kW-nak fele meg. A Girpen PS-05 radarjának 10kW max energia kisugárzása - csak hogy egy példát mondjak. Egy kisebb radart röhögve elműködtetnek a nagyobb drónok mint a HERMES meg HERON.
Nagyobb motor teljesítményre alapból a felszállásnál van csak szükség, levegőben maradás már nem kerül annyi energiába merevszárnyas drónoknál.

Az ELBIT szerinte a HERMES 900 két modult tud magával vinni és működtetni az alábbiak szerint egyidőben:

  • Elektro-optikai megfigyelés látható és infravörös fénytartományban, lézeres célmegjelölés,
  • Szintetikus apertúrájú radar (SAR), térképezési funkció,
  • Földi mozgócélok detektálása és megfigyelése (GMTI & MPR),
  • Ellenséges rádió kommunikáció lehallgatása és helymeghatározása (COMINT/DF),
  • GSM mobil kommunikáció megfigyelése (COMINT GSM),
  • Rádiókommunikáció zavarása (COMMJAM),
  • Nem kommunikációs jellegű (pl. radar) elektronikai jelek forrásainak felderítése, helymeghatározása (ELINT),
  • Elektronikai hadviselési tevékenység, zavarás (EW),
  • Hyperspektrális megfigyelő rendszerek
Szóval biztos nem csak akkor tudja őket működtetni, amikor leáll a légcsavar. Ne vicceljünk már! :D
nem nem áll le a légcsavar az rontaná a siklószámot.
csak kiforgatják a légcsavar szabadon járóba.
ez kevesebb energiaszükséglettel jár de ehhez is kell energia.

mindegy nekem. nállam okosabb és támába jártasabb emberkék állították és magyarázták el. én hiszek nekik végülis nekik ez a munkájuk nekem nem
 
  • Tetszik
  • Hűha
Reactions: Aladeen and L.O.B
nem nem áll le a légcsavar az rontaná a siklószámot.
csak kiforgatják a légcsavar szabadon járóba.
ez kevesebb energiaszükséglettel jár de ehhez is kell energia.

mindegy nekem. nállam okosabb és támába jártasabb emberkék állították és magyarázták el. én hiszek nekik végülis nekik ez a munkájuk nekem nem
Eléggé hülyére vettek, de ha neked ez így jó akkor legyen...

Egy elég komoly ELTA SAR radar energia igénye 3kW - 110-et termel a HERMES motorja.
"IAI-Elta describes the ELM 2060P as a “true all-weather day-night sensor.” The pod weighs 1,310 pounds and requires 3 Kw of power"

 
Eléggé hülyére vettek, de ha neked ez így jó akkor legyen...

Egy elég komoly ELTA SAR radar energia igénye 3kW - 110-et termel a HERMES motorja.
"IAI-Elta describes the ELM 2060P as a “true all-weather day-night sensor.” The pod weighs 1,310 pounds and requires 3 Kw of power"

elöbb 110 a motor maximális teljesítménye volt. nem a megtermelt elektromos áramé
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
A Saab oldalán még semmi ránk vonatkozó , ha majd ott megjelenik , hogy pl.: Magyarország vett X db modernizált Gripen "C"/ "D"- t , akkor végre a búr vonal kiesik , ettől függetlenül minden elismerésem Negan felé , nagyon kitartó , bár az elmúlt hetek visszaolvasása alapján teljesen felesleges!Ez eldőlt!
Örülhetünk ha a az augusztusi repnapig megszületik az egyesség a további gépekről. Azért ezek bonyolult ügyletek szoktak lenni...
 
elöbb 110 a motor maximális teljesítménye volt. nem a megtermelt elektromos áramé
Megjegyzemha áramot termelsz az Alba turbinájával,akkor annak is arra fog elmenni az energiája,nem a reptetésre.
De még1x,ez szerecsenymosdatás.Egy hülye,hazug magyarázat,hogy miért kellett megvennünk az Albát.
Dupla pénzkidobás,hogy az Alba ilyen változatát még ki kell fejleszteni,miközben a dronok kész vannak.
 
Megjegyzemha áramot termelsz az Alba turbinájával,akkor annak is arra fog elmenni az energiája,nem a reptetésre.
De még1x,ez szerecsenymosdatás.Egy hülye,hazug magyarázat,hogy miért kellett megvennünk az Albát.
Dupla pénzkidobás,hogy az Alba ilyen változatát még ki kell fejleszteni,miközben a dronok kész vannak.
Azért veszünk ennyi L-39NG, mert Boboé volt a cég és ő kilobbizta. Még jól jártunk, mert ő 24-et akart vetetni belőle eredetileg a pletykák szerint...