A radarokat leszámítva a felderítő rendszereknek nincs komoly energiaigénye, mert passzívak: kamerák, SIGINT-lehallgatók. stb.
Egy radart is simán tudnak etetni, legfeljebb hatótávja nem akkor mint amit egy BusinessJetre rakott nagy SAR radar tud, de így is bőven elég. Ezeket alapból így tervezik.
Hermes 900 Rotax motorja 150 lóerős, ami
110 kW-nak fele meg. A Girpen
PS-05 radarjának 10kW max energia kisugárzása - csak hogy egy példát mondjak. Egy kisebb radart röhögve elműködtetnek a nagyobb drónok mint a HERMES meg HERON.
Nagyobb motor teljesítményre alapból a felszállásnál van csak szükség, levegőben maradás már nem kerül annyi energiába merevszárnyas drónoknál.
Az ELBIT szerinte a HERMES 900 két modult tud magával vinni és működtetni az alábbiak szerint egyidőben:
- Elektro-optikai megfigyelés látható és infravörös fénytartományban, lézeres célmegjelölés,
- Szintetikus apertúrájú radar (SAR), térképezési funkció,
- Földi mozgócélok detektálása és megfigyelése (GMTI & MPR),
- Ellenséges rádió kommunikáció lehallgatása és helymeghatározása (COMINT/DF),
- GSM mobil kommunikáció megfigyelése (COMINT GSM),
- Rádiókommunikáció zavarása (COMMJAM),
- Nem kommunikációs jellegű (pl. radar) elektronikai jelek forrásainak felderítése, helymeghatározása (ELINT),
- Elektronikai hadviselési tevékenység, zavarás (EW),
- Hyperspektrális megfigyelő rendszerek
Szóval biztos nem csak akkor tudja őket működtetni, amikor leáll a légcsavar. Ne vicceljünk már!