[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

svajcibeka

Well-Known Member
2013. február 10.
1 528
4 782
113
Mert a kint látott dolgok összehasonlítási alapot adnak az embereknek ami a fejlődés igényét generàlja. Mivel őszintén szólva a régi gárda megragadt a jó bakànak a tártáska mrg az acélbili szintjén.
Én nem azt mondom hogy ne tanuljunk a többiektől. De a tanuláshoz miért kell több száz embert, évekig minden féle indokkal vadidegen országokba küldeni. Mások érdekei miatt. Gyakorlatilag megszállóként. Tanulni talán másképp is lehetne.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 114
50 470
113
Én azt láttam, hogy egy csomó dologra rányílt a katonák szeme külszolgálatban. Mondjuk az enyém is.

Pl. csak a te szakvonaladat nézve, mondok egy jó példát rá:

Kint voltunk, és alapvetően a helikopteres vonalat az amerikaiak adták a Blackhawk helikopterekkel, a merevszárnyú repülés meg a franciák dolga volt. Egyszer kijött hozzánk egy magyar Ancsa, tele cuccokkal. És ott bizony az történt, hogy amikor a repülőtér belső részére bejött a magyar gép, akkor a francia légiszemélyzet is jött segíteni kipakolni a raktérből a cuccokat, mert látták, hogy mi magyar békefenntartók pakolunk. Csak hát a magyar repülőszemélyzet közben meg maradt a pilótafülkében, és eszükben sem jutott segiteni nekünk, még úgy sem, hogy látták hogy már a franciák is pakolnak. Utána mondta az egyik francia pilóta hogy amit a magyar személyzet művelt, az extraordinary volt. Aztán a mi bandánk katona tagjai nem győztek mosakodni, meg mondani hogy hát igen, a magyar honvédségnél a pilóták ilyen istenkomplexusban szenvednek.

De volt ott más is. Pl. amikor a szolgálatpk-k, meg úgy egyáltalán a katona tisztek rádöbbentek hogy milyen brutális és tök felesleges adminisztrációval dolgoznak, meg hogy már a saját nyomorukon röhögtek, hogy mennyire körülményesek vagyunk, meg merevek, és rugalmatlanok minden kapcsán. És semmi speckó nem volt a lesajnált ANZAC vagy francia, amcsi rendszerben. Csak megszokták pl. azt hogy rengeteg nációval kell együtt létezni, dolgozni, és csak simán rugalmasan kezeltek egy rakat dolgot.

Na, ilyen ez, mikor nincs rálátásod a dolgokra, meg bele vagy ragadva a saját mocsaradba. Nagyon sok dologra rányilt a szemem ott kint nekem is. De főleg a magyar katonáknak, pedig nem volt veszély, lényegében nyaralgatás volt az egész.
Én ezt mind elhiszem, de NATO-missziókat szolgálni továbbra sem honvédelem.
A tapasztalatcserére, “rálátásra” talán elég lehet a mostaninál sokkal többhadgyakorlat is a kiszemelt külföldi haderők bevonásával.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Én nem azt mondom hogy ne tanuljunk a többiektől. De a tanuláshoz miért kell több száz embert, évekig minden féle indokkal vadidegen országokba küldeni. Mások érdekei miatt. Gyakorlatilag megszállóként. Tanulni talán másképp is lehetne.
Amíg nem veszel részt éles, téttel rendelkező bevetésen, addig nem tudod meg, mennyit ér a kiképzésed. Ugyanígy nem tudod meg, hogy mennyit ér az a struktúra, amit kigondoltál, amíg nem használod arra, amire való. Az éles bevetésnél nincs jobb kiképzés.
Hiába tudsz a gyakorlótéren mindent frankón, ha lefagysz élesben.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 337
4 896
113
Adj már meg nekem egy számot, hogy mekkora légiereje volt az angoloknak Falklandon!
Ha jól rémlik, csak a Black Buck hadművelethez 15 tanker támogatta a két Vulcan útját. Egy támadásban. Mi most 17 gépet max. a polgári gépekkel feltöltött szállítóflottánkkal együtt tudunk egyszerre a levegőbe emelni, díszelgés céljából, nem bármilyen műveletre.
De mindegy is, mert az egy reptéren összevont erőinket egyetlen jól célzott támadás földhöz szögezheti egy konfliktus esetén...
 
T

Törölt tag

Guest
Ha jól rémlik, csak a Black Buck hadművelethez 15 tanker támogatta a két Vulcan útját. Egy támadásban. Mi most 17 gépet max. a polgári gépekkel feltöltött szállítóflottánkkal együtt tudunk egyszerre a levegőbe emelni, díszelgés céljából, nem bármilyen műveletre.
De mindegy is, mert az egy reptéren összevont erőinket egyetlen jól célzott támadás földhöz szögezheti egy konfliktus esetén...
Te most miről beszélsz?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 268
13 519
113
Utána mondta az egyik francia pilóta hogy amit a magyar személyzet művelt, az extraordinary volt. Aztán a mi bandánk katona tagjai nem győztek mosakodni, meg mondani hogy hát igen, a magyar honvédségnél a pilóták ilyen istenkomplexusban szenvednek.

Gondolom az Ancsa pilóták abból indultak ki, hogy a ker. pilóták sem állnak neki az utasok csomagjait pakolni.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
904
4 564
93
Gondolom az Ancsa pilóták abból indultak ki, hogy a ker. pilóták sem állnak neki az utasok csomagjait pakolni.
Szerintem meg nem ugyanaz, mikor látod hogy a saját magyar katona bajtársaid, akiknek a fele tiszt és főtiszt, ( csak azért irom, mert tudom hogy vannak akik rangkórságban szenvednek) elkezdik pakolni a csomagokat tőled 5 m távolságra, meg látod hogy a francia hajózó személyzet is segít, te meg nézel mint egy birka, mert a magyar honvédségben neked előjogaid vannak, és még külföldön is büdös megfogni egy csomagot. De legyen, nem kell mindenkinek más nemzetek szokásait átvenni, csak arra céloztam, hogy tapasztalat ez is. Hogy másképp is lehet.

Mi köze egy kereskedelmi pilótának ehez? Nekem sem dolgom hogy pakoljak. Meg a shift leadereknek sem volt az, meg a deputy provost marshallnak sem volt az a dolga, meg a financial officernek sem. Szóval akkor akár maradhatott volna a raktérben minden, aztán néztünk volna egymást órákig mint az ökrök a vályúnál....
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 508
36 027
113
Lehet, de ez a Storm Shadow operátort nem érdekli.
A hsz második fele a lényegesebb.
Ha oda jutunk az idióta politikánkkal,hogy a szomszédaink nyugati támogatással nekünk esnek,teljesen mindegy,hogy milyen haderőnk van.
Blast radius, nem akciórádiusz. Tudod mi a különbség?
Azzal,hogy Mk83 légibomba hatóerejű harci része van,ezt a kérdést megvállaszoltam.
És akkor pár szót a légierő mellett is.
Nincs baj a 18 gépes légierővel, ha az 18 különböző lokációban van széttelepítve.
És egyenként légvédelemmel levédve. Legalább háborús időkre.

Ez is az ukrán háború tapasztalata, mert az ukránok már a támadás éjszakáján szétpakolták a gépeiket. Pl a Szu-25-ösökkel átmentek használatból kivont régi repterekre, de mentek a többivel is autópályaszakaszokra. És ott a sok betonfedezék is.
Nem véletlen, hogy az orosz idáig jóformán csak akkor semmisített meg ukrán repülőtechnikát, ha az a levegőben volt. Arányaiban jóval kevesebb semmisült meg a földön.
Ez viszont fontos dolog.De akkor is szükség van a jol felszerelt légi bázisra,mert kitelepülésből nem lehet tartósan harcolni.Időről-időre a gépeknek vissza kell térniük a karbantartó bázisra.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
9 268
13 519
113
Szerintem meg nem ugyanaz, mikor látod hogy a saját magyar katona bajtársaid, akiknek a fele tiszt és főtiszt, ( csak azért irom, mert tudom hogy vannak akik rangkórságban szenvednek) elkezdik pakolni a csomagokat tőled 5 m távolságra, meg látod hogy a francia hajózó személyzet is segít, te meg nézel mint egy birka, mert a magyar honvédségben neked előjogaid vannak, és még külföldön is büdös megfogni egy csomagot. De legyen, nem kell mindenkinek más nemzetek szokásait átvenni, csak arra céloztam, hogy tapasztalat ez is. Hogy másképp is lehet.

Mi köze egy kereskedelmi pilótának ehez? Nekem sem dolgom hogy pakoljak. Meg a shift leadereknek sem volt az, meg a deputy provost marshallnak sem volt az a dolga, meg a financial officernek sem. Szóval akkor akár maradhatott volna a raktérben minden, aztán néztünk volna egymást órákig mint az ökrök a vályúnál....

Attól még pilóta úrék grófokként tekintenek magukra, és valami ilyen logika mentén volt büdös nekik pakolni.
 
  • Dühítő
Reactions: vasszekely

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 595
18 039
113
Gondolom az Ancsa pilóták abból indultak ki, hogy a ker. pilóták sem állnak neki az utasok csomagjait pakolni.
De, fordult elő olyan, hogy pilótaként beugrasz, mert a földi kiszolgálók valami okból nem jönnek, de az utasoknak meg kell a cucc - charterezésnél jellemző, isten háta mögötti kis reptereknél.
Ez simán emberi faktor, mindegy pilóta e az illető vagy mondjuk bankár. A facebook pilótáknak pl. rendszerint büdös bármi, amitől bepiszkolódhat az inge - de a többség szó nélkül feltörli a kiömlött kávét vagy bemászik a rádiótérbe...
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
1 038
12 436
113
Amíg nem veszel részt éles, téttel rendelkező bevetésen, addig nem tudod meg, mennyit ér a kiképzésed. Ugyanígy nem tudod meg, hogy mennyit ér az a struktúra, amit kigondoltál, amíg nem használod arra, amire való. Az éles bevetésnél nincs jobb kiképzés.
Hiába tudsz a gyakorlótéren mindent frankón, ha lefagysz élesben.
Ebben van igazság, de. A missziókban kétféle ország vesz részt: aki befolyást, és ezzel anyagi hasznot szerez, és az akit behülyítenek hogy ezzel ő is az igazság bajnoka a jó csapatban, közben csak egy bepalizott finanszírozó. Na ezért van itthon emberekben ellenérzés a missziókkal kapcsolatban. Járulékos haszna hogy egy nagyon szűk állomány tapasztalatot szerez, persze.
 

amper

Well-Known Member
2011. december 12.
1 038
12 436
113
Még mindig nem igazán értem ,hogy mit is akarsz kihozni most ebből. Senki nem vitatja,és én is teljesen egyet értek veled abban,hogy mennyire fontos (lenne) a légvédelem és a tüzérség kiépítése megfelelő minőségben és megfelelő mennyiségben. De! Azzal mi a problémád,ha emellé még tudsz emelni 14 Gripent is? Ha meg 14 helyett 24-28 géped van már az mekkora pluszt jelent? És miért hozzuk ezeket a számokat? Talán mert most lett a Gripen support meghosszabítva 2036-ig és beszerezve plusz 4 gép? És itt böki a csörét sokaknak az,hogy ez a 4 gép,bár legalább valami,de tényleg "csak" a missziózós mennyiség, hogy ha épp a baltikumban kell repkedni akkor is legyen itthon egy teljes század. Ehelyett 10-14 géppel már fel lehetett volna állítani egy újabb századot. Árban ennél kedvezőbb megoldás nem nagyon lesz a légierő már érezhető mennyiségű bővítésére. 24-28 Gripen elég lenne mindenre is? A legkevésbé sem, de azért ne csináljunk úgy,mintha ekkora mennyiség lófasz se lenne, főleg a térségünkben.
Mert a plusz gépeket nem emeled fel. Mert egy fekete folt marad utánuk a betonon. Foltnak.meg drága. A 4 gép a Nato vállalás miatt kell pl. baltikum. A többit addig nem szabad megvenni amíg nem tudod a földön megvédeni.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
31 981
140 549
113
Ebben van igazság, de. A missziókban kétféle ország vesz részt: aki befolyást, és ezzel anyagi hasznot szerez, és az akit behülyítenek hogy ezzel ő is az igazság bajnoka a jó csapatban, közben csak egy bepalizott finanszírozó. Na ezért van itthon emberekben ellenérzés a missziókkal kapcsolatban. Járulékos haszna hogy egy nagyon szűk állomány tapasztalatot szerez, persze.
Hát az a nagyon szűk az leginkább a ceg több mint fele...
 
T

Törölt tag

Guest
Ebben van igazság, de. A missziókban kétféle ország vesz részt: aki befolyást, és ezzel anyagi hasznot szerez, és az akit behülyítenek hogy ezzel ő is az igazság bajnoka a jó csapatban, közben csak egy bepalizott finanszírozó. Na ezért van itthon emberekben ellenérzés a missziókkal kapcsolatban. Járulékos haszna hogy egy nagyon szűk állomány tapasztalatot szerez, persze.
Milyen szűk állományról beszélsz?
 
  • Tetszik
Reactions: Catles

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 689
5 930
113
Szerintem meg nem ugyanaz, mikor látod hogy a saját magyar katona bajtársaid, akiknek a fele tiszt és főtiszt, ( csak azért irom, mert tudom hogy vannak akik rangkórságban szenvednek) elkezdik pakolni a csomagokat tőled 5 m távolságra, meg látod hogy a francia hajózó személyzet is segít, te meg nézel mint egy birka, mert a magyar honvédségben neked előjogaid vannak, és még külföldön is büdös megfogni egy csomagot. De legyen, nem kell mindenkinek más nemzetek szokásait átvenni, csak arra céloztam, hogy tapasztalat ez is. Hogy másképp is lehet.

Mi köze egy kereskedelmi pilótának ehez? Nekem sem dolgom hogy pakoljak. Meg a shift leadereknek sem volt az, meg a deputy provost marshallnak sem volt az a dolga, meg a financial officernek sem. Szóval akkor akár maradhatott volna a raktérben minden, aztán néztünk volna egymást órákig mint az ökrök a vályúnál....
MINDEN pilóta ilyen aki feladatban van, függetlenül a nemzetiségtől! Ne kerverjük össze őket a "pihenőssel"!