Lehet, de ez a Storm Shadow operátort nem érdekli.Bandera meg a háborút nagy részét német koncentrációs táborban töltötte.....
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Lehet, de ez a Storm Shadow operátort nem érdekli.Bandera meg a háborút nagy részét német koncentrációs táborban töltötte.....
Ha jól rémlik, csak a Black Buck hadművelethez 15 tanker támogatta a két Vulcan útját. Egy támadásban. Mi most 17 gépet max. a polgári gépekkel feltöltött szállítóflottánkkal együtt tudunk egyszerre a levegőbe emelni, díszelgés céljából, nem bármilyen műveletre.Adj már meg nekem egy számot, hogy mekkora légiereje volt az angoloknak Falklandon!
Te most miről beszélsz?Ha jól rémlik, csak a Black Buck hadművelethez 15 tanker támogatta a két Vulcan útját. Egy támadásban. Mi most 17 gépet max. a polgári gépekkel feltöltött szállítóflottánkkal együtt tudunk egyszerre a levegőbe emelni, díszelgés céljából, nem bármilyen műveletre.
De mindegy is, mert az egy reptéren összevont erőinket egyetlen jól célzott támadás földhöz szögezheti egy konfliktus esetén...
Csak félreértettelek, bocsánat, csak most tudtam továbbolvasni...Te most miről beszélsz?
Utána mondta az egyik francia pilóta hogy amit a magyar személyzet művelt, az extraordinary volt. Aztán a mi bandánk katona tagjai nem győztek mosakodni, meg mondani hogy hát igen, a magyar honvédségnél a pilóták ilyen istenkomplexusban szenvednek.
Szerintem meg nem ugyanaz, mikor látod hogy a saját magyar katona bajtársaid, akiknek a fele tiszt és főtiszt, ( csak azért irom, mert tudom hogy vannak akik rangkórságban szenvednek) elkezdik pakolni a csomagokat tőled 5 m távolságra, meg látod hogy a francia hajózó személyzet is segít, te meg nézel mint egy birka, mert a magyar honvédségben neked előjogaid vannak, és még külföldön is büdös megfogni egy csomagot. De legyen, nem kell mindenkinek más nemzetek szokásait átvenni, csak arra céloztam, hogy tapasztalat ez is. Hogy másképp is lehet.Gondolom az Ancsa pilóták abból indultak ki, hogy a ker. pilóták sem állnak neki az utasok csomagjait pakolni.
De igen,honvédelmi érdek.A NATO garantálja a védelmünket.Én ezt mind elhiszem, de NATO-missziókat szolgálni továbbra sem honvédelem.
A tapasztalatcserére, “rálátásra” talán elég lehet a mostaninál sokkal többhadgyakorlat is a kiszemelt külföldi haderők bevonásával.
A hsz második fele a lényegesebb.Lehet, de ez a Storm Shadow operátort nem érdekli.
Azzal,hogy Mk83 légibomba hatóerejű harci része van,ezt a kérdést megvállaszoltam.Blast radius, nem akciórádiusz. Tudod mi a különbség?
Ez viszont fontos dolog.De akkor is szükség van a jol felszerelt légi bázisra,mert kitelepülésből nem lehet tartósan harcolni.Időről-időre a gépeknek vissza kell térniük a karbantartó bázisra.És akkor pár szót a légierő mellett is.
Nincs baj a 18 gépes légierővel, ha az 18 különböző lokációban van széttelepítve.
És egyenként légvédelemmel levédve. Legalább háborús időkre.
Ez is az ukrán háború tapasztalata, mert az ukránok már a támadás éjszakáján szétpakolták a gépeiket. Pl a Szu-25-ösökkel átmentek használatból kivont régi repterekre, de mentek a többivel is autópályaszakaszokra. És ott a sok betonfedezék is.
Nem véletlen, hogy az orosz idáig jóformán csak akkor semmisített meg ukrán repülőtechnikát, ha az a levegőben volt. Arányaiban jóval kevesebb semmisült meg a földön.
Szerintem meg nem ugyanaz, mikor látod hogy a saját magyar katona bajtársaid, akiknek a fele tiszt és főtiszt, ( csak azért irom, mert tudom hogy vannak akik rangkórságban szenvednek) elkezdik pakolni a csomagokat tőled 5 m távolságra, meg látod hogy a francia hajózó személyzet is segít, te meg nézel mint egy birka, mert a magyar honvédségben neked előjogaid vannak, és még külföldön is büdös megfogni egy csomagot. De legyen, nem kell mindenkinek más nemzetek szokásait átvenni, csak arra céloztam, hogy tapasztalat ez is. Hogy másképp is lehet.
Mi köze egy kereskedelmi pilótának ehez? Nekem sem dolgom hogy pakoljak. Meg a shift leadereknek sem volt az, meg a deputy provost marshallnak sem volt az a dolga, meg a financial officernek sem. Szóval akkor akár maradhatott volna a raktérben minden, aztán néztünk volna egymást órákig mint az ökrök a vályúnál....
De, fordult elő olyan, hogy pilótaként beugrasz, mert a földi kiszolgálók valami okból nem jönnek, de az utasoknak meg kell a cucc - charterezésnél jellemző, isten háta mögötti kis reptereknél.Gondolom az Ancsa pilóták abból indultak ki, hogy a ker. pilóták sem állnak neki az utasok csomagjait pakolni.
Ebben van igazság, de. A missziókban kétféle ország vesz részt: aki befolyást, és ezzel anyagi hasznot szerez, és az akit behülyítenek hogy ezzel ő is az igazság bajnoka a jó csapatban, közben csak egy bepalizott finanszírozó. Na ezért van itthon emberekben ellenérzés a missziókkal kapcsolatban. Járulékos haszna hogy egy nagyon szűk állomány tapasztalatot szerez, persze.Amíg nem veszel részt éles, téttel rendelkező bevetésen, addig nem tudod meg, mennyit ér a kiképzésed. Ugyanígy nem tudod meg, hogy mennyit ér az a struktúra, amit kigondoltál, amíg nem használod arra, amire való. Az éles bevetésnél nincs jobb kiképzés.
Hiába tudsz a gyakorlótéren mindent frankón, ha lefagysz élesben.
Mert a plusz gépeket nem emeled fel. Mert egy fekete folt marad utánuk a betonon. Foltnak.meg drága. A 4 gép a Nato vállalás miatt kell pl. baltikum. A többit addig nem szabad megvenni amíg nem tudod a földön megvédeni.Még mindig nem igazán értem ,hogy mit is akarsz kihozni most ebből. Senki nem vitatja,és én is teljesen egyet értek veled abban,hogy mennyire fontos (lenne) a légvédelem és a tüzérség kiépítése megfelelő minőségben és megfelelő mennyiségben. De! Azzal mi a problémád,ha emellé még tudsz emelni 14 Gripent is? Ha meg 14 helyett 24-28 géped van már az mekkora pluszt jelent? És miért hozzuk ezeket a számokat? Talán mert most lett a Gripen support meghosszabítva 2036-ig és beszerezve plusz 4 gép? És itt böki a csörét sokaknak az,hogy ez a 4 gép,bár legalább valami,de tényleg "csak" a missziózós mennyiség, hogy ha épp a baltikumban kell repkedni akkor is legyen itthon egy teljes század. Ehelyett 10-14 géppel már fel lehetett volna állítani egy újabb századot. Árban ennél kedvezőbb megoldás nem nagyon lesz a légierő már érezhető mennyiségű bővítésére. 24-28 Gripen elég lenne mindenre is? A legkevésbé sem, de azért ne csináljunk úgy,mintha ekkora mennyiség lófasz se lenne, főleg a térségünkben.
Hát az a nagyon szűk az leginkább a ceg több mint fele...Ebben van igazság, de. A missziókban kétféle ország vesz részt: aki befolyást, és ezzel anyagi hasznot szerez, és az akit behülyítenek hogy ezzel ő is az igazság bajnoka a jó csapatban, közben csak egy bepalizott finanszírozó. Na ezért van itthon emberekben ellenérzés a missziókkal kapcsolatban. Járulékos haszna hogy egy nagyon szűk állomány tapasztalatot szerez, persze.
Milyen szűk állományról beszélsz?Ebben van igazság, de. A missziókban kétféle ország vesz részt: aki befolyást, és ezzel anyagi hasznot szerez, és az akit behülyítenek hogy ezzel ő is az igazság bajnoka a jó csapatban, közben csak egy bepalizott finanszírozó. Na ezért van itthon emberekben ellenérzés a missziókkal kapcsolatban. Járulékos haszna hogy egy nagyon szűk állomány tapasztalatot szerez, persze.
MINDEN pilóta ilyen aki feladatban van, függetlenül a nemzetiségtől! Ne kerverjük össze őket a "pihenőssel"!Szerintem meg nem ugyanaz, mikor látod hogy a saját magyar katona bajtársaid, akiknek a fele tiszt és főtiszt, ( csak azért irom, mert tudom hogy vannak akik rangkórságban szenvednek) elkezdik pakolni a csomagokat tőled 5 m távolságra, meg látod hogy a francia hajózó személyzet is segít, te meg nézel mint egy birka, mert a magyar honvédségben neked előjogaid vannak, és még külföldön is büdös megfogni egy csomagot. De legyen, nem kell mindenkinek más nemzetek szokásait átvenni, csak arra céloztam, hogy tapasztalat ez is. Hogy másképp is lehet.
Mi köze egy kereskedelmi pilótának ehez? Nekem sem dolgom hogy pakoljak. Meg a shift leadereknek sem volt az, meg a deputy provost marshallnak sem volt az a dolga, meg a financial officernek sem. Szóval akkor akár maradhatott volna a raktérben minden, aztán néztünk volna egymást órákig mint az ökrök a vályúnál....
Azt ugye tudod, hogy a Kinzsal harci része önmagában meghaladja egy Mk83-as bruttó tömegét?Azzal,hogy Mk83 légibomba hatóerejű harci része van,ezt a kérdést megvállaszoltam.
Kinzsal az Iskander légi inditású változata.Oké,az első változatok harci része volt 450kiló,a mostani fejlesztett modell már 500-700kilós harci résszel rendelkezik.Hogy a Kinzsal harci része mekkora pontosan,azt nem tudjuk.Azt ugye tudod, hogy a Kinzsal harci része önmagában meghaladja egy Mk83-as bruttó tömegét?
Egy 4.5 tonna indulótömegű masszív rakétatestről beszélünk, amelynek az égésvégi tömege is másfél-két tonna és közel 3 Mach-al csapódik be a célba.
Hol van ehhez képest egy 454 kg-os Mk83-as bombácska a maga épphogy szuperszonikus becsapódásával és a szerény 250+ kg-os töltetével?
Amit egy Kinzsal becsapódása a célban leművel, az leginkább egy megerősített orrészű KAB-1500-ös, vagy stílszerűen az egykori 3000 fontos harcirészű szubszonikus AGM-86C ALCM becsapódásához hasonlítható.
Nem tudom milyen világban élsz, de ha az egyik félnek van módja egy tucat Kinzsalt küldeni egy reptérre, akkor annak lesz módja ezt megismételni is, mondjuk pár óra múlva (hogy a kárelhárítókat is úgy kelljen összetakarítani). Meg utána mégegyszer.Ha tucatnyi Kinzsal csapódik a felszállómezőbe,a jol felkészitett kárelháritásnak 24órán belül újra üzemképesnek kell tudnia tennie a repteret.
De van ennyi repterünk. Még több is. Mi a problémád akkor?Nem tudom milyen világban élsz, de ha az egyik félnek van módja egy tucat Kinzsalt küldeni egy reptérre, akkor annak lesz módja ezt megismételni is, mondjuk pár óra múlva (hogy a kárelhárítókat is úgy kelljen összetakarítani). Meg utána mégegyszer.
Ha jól emlékszem, abból indult a beszélgetés, hogy a vadászbombázó flottánk számára hatalmas kitettség, hogy gyakorlatilag egy bázison léteznek, és nincsenek széttelepítve. A fent vázolt fenyegetettség ellen az egyik leghatásosabb megelőző tevékenység az lenne, hogy a mostani egy helyett lenne mondjuk 5-6 (vagy több) repterünk, amelyeken folyamatosan rotálódnának a gépek.
Ez ugyanis a reptereket támadó ellenfél feladatát többszörözi meg.