Vezesd le kèrlek.Ezt akkor fogjuk talán közelíteni ha 30-as években a Gripen mellé jön 5G-s gép és egy darabig együtt szolgálnak...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Vezesd le kèrlek.Ezt akkor fogjuk talán közelíteni ha 30-as években a Gripen mellé jön 5G-s gép és egy darabig együtt szolgálnak...
Melyik rész nem világos?Vezesd le kèrlek.
Miért? A cseh légtér miben tér a magyartól? Csak mert ott aktív kiképzés folyik L-39-cel, és L-159-cel!Hajjajaj!
Ha már az NFTC-vel példálozol, akkor nem ártott volna utánanézni, hogy ebből mennyi van sugárhajtású gépen, és mit kell csinálni. És akkor ne is ecseteljük, hogy mennyiben tér el a kanadai és a magyar légtér egymástól.
Tudtommal több jelenlegi Gripen pilótánk is aktív oktatói státuszban volt az NFTC-ben. Mind Texanon, mind Hawkon. Szerinted mennyi idő lesz nekik megszerezni a típusátképzést?Egyébként hány olyan pilótája van a Honvédségnek, akinek van szakszója L-39 NG-re? Hát oktatói?
Még egyszer végezd már el a 3 századhoz szükséges új (!) pilóta mennyiség szorzását, meg az előbb említett minimális 250-300 órás minimális képzési időt!Ha egy-egy albatroszból nem lehet kihozni átlag 140-180 órát évente, akkor meg valahol komoly gondok vannak.
Miért ne lenne jó a következő típushoz. Max. még pár óra gyorsabb gépen is elfér.Mert hogy most az a realitás, hogy 4 új gép lesz, tökmindegy, hogy mit mondott egy már nyugdíjas tábornok. Egyáltalán jó lesz a következő típushoz, (ami mi is lesz?) az L-39 NG?
Megmondanád, hogy mennyi volt az eredeti terv Gripenből nálunk, meg a cseheknél?! Ehhez képest most mennyi F-35-öst rendeltek?Az, hogy a csehek egy rakat L-159-et tartottak hadrendben nem viszonyítási alap. Legyártattak az Aeroval egy rahedlit, aztán kezdeni kellett vele valamit.
Mit gondoltál, hogyan reagálok egy ilyen komment után?Ezek fényében javaslom, hogy konzultálj a lovasoktatóddal, mert elég magas a ló.
Frankón elhiszed, amit leírsz?
Miből gondolod, hogy lesz nekünk belátható időn belül 3 századunk?Még egyszer végezd már el a 3 századhoz szükséges új (!) pilóta mennyiség szorzását, meg az előbb említett minimális 250-300 órás minimális képzési időt!
Miért játszod @expert -et? Olvass vissza!Miből gondolod, hogy lesz nekünk belátható időn belül 3 századunk?
Attól, hogy a légierő erről álmodozik attól nem lesz realitás belátható időn belül örüljünk ha 2 század 5g gépet ki tudunk izzadni anélkül, hogy úgy járjunk, mint a Gripenekkel...Miért játszod @expert -et? Olvass vissza!
De nem csak a légierő álmodozik erről.Attól, hogy a légierő erről álmodozik attól nem lesz realitás belátható időn belül örüljünk ha 2 század 5g gépet ki tudunk izzadni anélkül, hogy úgy járjunk, mint a Gripenekkel...
Nyilván olcsóbb lesz, mint az amcsi, de annyival nem hogy még 1 századot ki tudjunk izzadni minden más melletDe nem csak a légierő álmodozik erről.
Ráadásul ne az F35 "maffia védelmi pénz" kategóriájába eső költségeivel számolj, hanem egy annál lényegesen olcsóbb modellel. Részben hazai hozzáadott értékkel. Akár a gyártásban, akár az üzemeltetésben. Jelenleg még a monompóliumával az F35/amerikaiak azt húz le akit akar.
Ahogy megjelenik a konkurencia, ez változni fog.
Ezek nem mostani problémák.Nyilván olcsóbb lesz, mint az amcsi, de annyival nem hogy még 1 századot ki tudjunk izzadni minden más mellet
Jó akkor ha szerinted sok mikor legközelebb beszélek ott szolgáló parkettassal javaslom hogy dobjuk ki a gripent mert ap légierőnk van és vegyünk helyette valami olcsó gépet pók meg pár zlint…vagy meg jobb. Nosztalgiazzunk egy század stukaFel kéne fogni,hogy nem védelmi pénz az F35 vásárlás.Azért veszi mindenki,ki hozzájuthat és van is rá pénze,mert az éri meg legjobban az árát.
Persze nekünk nemcsak drága.,hanem felesleges is.Nekünk egy AP légierőnk van,amire igazábol még sok is a Gripen.
Bocsi.Melyik rész nem világos?
Ha veszünk 2 század KF-21-est vagy "lopakodó L-39NG2-est" (akármit) és azok '35-ig beérkeznek akkor a meglévő Gripenekkel együtt lesz 3 századnyi gépünk egy darabig.
24-28 gépet tartok reálisnak a Gripenek után. Ez inkább másfél-két század - attól függően hogy 16-nak vagy 12-nek veszel egy századot, meg kell-e/van-e két üléses a váltótípusból. Persze csak ha marad a feszült nemzetközi helyzet a következő évtized elején.Bocsi.
Nem volt időm.
Nem hiszek benne(3 század) amíg 1 normális sincs kiállítva.
Ha nem a k. drága F-35, akkor a KF-21-nek lehet még legtöbb realitása, esélye. Koreaiak adnak hozzá hitelt is - lásd lengyelek esete.Normál repidő,fegyverzet, külszolgálat(nem csak bap misszió)
Koreaiakkal nagy kapcsolatunk egyenlőre még nincs.
Ez a 16 gèpes sztori most lett tèma.-28 gépet tartok reálisnak a Gripenek után. Ez inkább másfél-két század - attól függően hogy 16-nak vagy 12-nek veszel egy századot, meg kell-e/van-e két üléses ebből.
Nem gondolom, hogy a lengyel pèlda az üdvözítő.Ha nem a k. drága F-35, akkor a KF-21-nek lehet még legtöbb realitása, esélye. Koreaiak adnak hozzá hitelt is - lásd lengyelek esete.
Szóval egy Gripenhez hasonló lízing programot lehetne velük csinálni, csak előbb virítsák azt a 5G-s verziót.
2028-32 között lehet komolyabban téma a típusváltás kérdése, addig igazából tárgytalan a dolog.
Az L-159 könnyű csapásmérőt ne hasonlítsuk már a L-39NG-hez waze. Az ALCA sokkal potensebb és ténylegesen harci gép, amig a másik kiképző vacak, redundáns elemek, önvédelmi képesség és lokátor nélkül. Csöves fegyver az ALCA-nal, Plamn 23mm gépágyú konténer. L-39NG nem bírja el, nehézgéppuskás konténer lesz. ALCA lézer GBU-k, AIM-9, és még tervezve volt anno légi utántöltési lehetőség is, ja meg persze Litening konténer. Nos az NG... alig fegverterheletőség, nincs onvédelem, nincs páncél, nincs felderítő konténer, jóval gyengébb hajtómű stb. Nem összemérhető a két repülőgép csak annyi hogy AEROHajjajaj!
Ha már az NFTC-vel példálozol, akkor nem ártott volna utánanézni, hogy ebből mennyi van sugárhajtású gépen, és mit kell csinálni. És akkor ne is ecseteljük, hogy mennyiben tér el a kanadai és a magyar légtér egymástól.
Nem tudom mire vélni a kirohanásodat.
Egy század pilótáit nem egyszerre kell képezni, nem csak pilóta kell és évekkel előre kell gondolkozni.
Ha most tudják, hogy több gépet akarnak, majd, akkor már most el lehet kezdeni a pilótaképzést, ki ehet küldeni őket más NATO tagállamokhoz is, és mire itt lesznek az újabb Gripenek, addigra lesz rá pilóta is.
Egyébként hány olyan pilótája van a Honvédségnek, akinek van szakszója L-39 NG-re? Hát oktatói?
Ha egy-egy albatroszból nem lehet kihozni átlag 140-180 órát évente, akkor meg valahol komoly gondok vannak.
Mert hogy most az a realitás, hogy 4 új gép lesz, tökmindegy, hogy mit mondott egy már nyugdíjas tábornok. Egyáltalán jó lesz a következő típushoz, (ami mi is lesz?) az L-39 NG?
Az, hogy a csehek egy rakat L-159-et tartottak hadrendben nem viszonyítási alap. Legyártattak az Aeroval egy rahedlit, aztán kezdeni kellett vele valamit.
Ezek fényében javaslom, hogy konzultálj a lovasoktatóddal, mert elég magas a ló.
5G-s gépet saját zsebből nehezen vennénk - ha van hozzá hitel az azért komoly előny. Nagyon úgy fest hogy egyelőre csak a koreaiak adnak erre pénzt.Ez a 16 gèpes sztori most lett tèma.
28 gèp simán 2 század.
Ha van 2 ülèses azt èn átraknám az l39-ek mellènkikèpzèsre. Ha már lessz.
Nem gondolom, hogy a lengyel pèlda az üdvözítő.
Szerintem ők pont inverzbe vannak mint mi. De ez nem pozitív.
Nem lesz F-35-ös szint - az biztos, de azért közelíti majd várhatóan.Olcsó húsnak nem híg a leve? Kf 21
Kèrdezem.
Koreaik elég gyorsan haladnak azzal e géppel, de valóban: várjuk ki a végét!Ha egy lövèszpáncèlossal èvekig szarakodnak egy vadászgèppel meddig.
Mèg az amcsik/oroszok/kínaiak is.
Ez most is megvan, aztán nem feltétlenül elég!Nos , a szd. feltöltéshez : 1,5×- ös
Nem kell több , ennyi elég is!