MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

1349854025338.5757.jpeg
 
Nem úgy volt, hogy ez fizikai képtelenség?
Hivatkozás kellene az eredeti hírhez.
Az időszakos gyári javítások folyamatosan mennek, ez nem újdonság. A modernizálás már más tészta. Arról volt szó, hogy elfogytak a modernizálható B és BSz sárkányok. Elképzelhető, hogy a már modernizáción átesett BM és BSzM gépekbe pakoltak be, vagy módosítottak valamit a gyári javítás során, a háborús tapasztalatok figyelembevételével.
El kellene olvasni az eredeti hírt!
 
Szerintem sehol. Túl mélyen bele kellene nyúlni a konstrukcióba hozzá. Esetleg új gyártású gépek esetén megérné, de arról meg nincs szó.

Amúgy ez használati értékben változtatna a típuson? Ok, értem én.. de felhasználási módját tekintve nem teljesen mindegy? Ha új sárkányokat gyártanának, akkor még érthető lenne, de így...
 
Amúgy ez használati értékben változtatna a típuson? Ok, értem én.. de felhasználási módját tekintve nem teljesen mindegy? Ha új sárkányokat gyártanának, akkor még érthető lenne, de így...
Nem sokat, szinte semmit. Talán kevesebb az elektromos rendszer meghibásodási rátája, és kisebb a karbantartási igénye, mint a hidraulikáé. De a hidraulika is tökéletesen ellátja a feladatát. Szerintem.
 
Nem sokat, szinte semmit. Talán kevesebb az elektromos rendszer meghibásodási rátája, és kisebb a karbantartási igénye, mint a hidraulikáé. De a hidraulika is tökéletesen ellátja a feladatát. Szerintem.
Még tömegen nyernének, ha tippelni kéne. De a felhasználási módot tekintve szerintem az is mindegy.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10
Nem sokat, szinte semmit. Talán kevesebb az elektromos rendszer meghibásodási rátája, és kisebb a karbantartási igénye, mint a hidraulikáé. De a hidraulika is tökéletesen ellátja a feladatát. Szerintem.
Nem egészen. A 31-es egy nehéz gép, mindig is kihívás volt vele a leszállás, mert óriási a tehetetlensége, meg a hajtóműve se az a gyors reagálású valami. A MiG-31M-né ezt alapvetásként kezelték és kapott ilyen rendszert a gép, míg a BM-nél szintén szó volt róla, ahogy a Kinzshal-hordozó K-nál is említették, hogy a megváltozott súlyponti helyzet lekezeléséhez egy FbW lenne az ideális.
Most viszont két évvel ezelőtt megint felmerült a dolog, igaz, közvetelenül a háború előtt sok más is felmerült, nem csak ez.
Pl a típus újonnan nagyjavított példányai már nem csak az FbW-t, de új front szélvédőt is kapnának és akkor már az M-ről átvett egyrészes, jobb kilátást biztosítót.
Ez amúgy rímelt is volna a Mach 1.5-ös lekorlátozást okozó régebbi szélvédők problémájával is, arra lett volna egy jó megoldás.

Most viszont nekem úgy tűnik, simán csak a tizeniksz évvel ezelőtti BM program fut tovább.