MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113
Felesleges. A Szu-35 már most jó erre és aktívan ki is próbálták R-37M-el. Légigyőzelem is van vele.
A Szu-34 a fix profilú szívócsatorna és a hatalmas homlokfelületű és hullámellenállású kabinszekció miatt csak transzszonikusig gyorsítható gazdaságosan.
A gép 12 tonna kerozinja a szubszonikus tartós repülésre van optimalizálva úgy, hogy csak korlátozott szuperszonikus szakaszok vannak a feladatban.
A Szu-35-ös forszázs nélkül is képes két R-37M-el a törzs alatt és két R-77-1-essel a szárnyak alatt a Mach 1.2-re.
De a lényeg, hogy a radarja már most képes az R-37M maradéktalan kiszolgálására, míg a Szu-34-es radarja csak korlátozottan tudja azt, ami maximálisan kell egy R-77-1-es kihasználásához és nincs tervben ennek a képességnek a bővítése.

Itt ugye a SzU-35Sz-ről beszélünk?
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 897
5 204
113
Még. Itt arról van szó, hogy amennyiben arra fordulna a dolog, hogy egymás ellen, proxik nélkül háborúznának, akkor mi lenne.

Nekik azért van erre szükségük elsősorban, mert soha nem hazai pályán háborúznak, ergo nem áll rendelkezésre megfelelő mennyiségű telepített légtérfigyelő eszköz, az ilyen típusú kapacitást oda kell vinni. Az oroszoknak ott van helyben (számosságban) az összes légvédelmi komplexumuk meg mellé az ezeket kiszolgáló légtérfigyelő radarok sokasága.
Igen, ezeket mind ki lehet lőni, csakhogy az önmagában egy jelzés lesz, ha ezeket "láthatatlanul" elkezdik kiszedni, ugyanis tudni fogják, mely repterekről jöhetett a kötelék, ami tehet róla, a többit meg tudod.

Idén történt, és az ukránok Patriot lelövésként hivatkoznak rá - fel is pingálták valamelyik Patriot komplexum elemre a sziluetteket nagy büszkén, amit utána a Raytheon fel is használt PR célokra.

Nem tudom milyen térképet nézel, de a legtöbb földrajzi szcenárióban a "közelben tartózkodó vadászoknak" be kell lépniük az orosz ellenőrzés alatt álló légtérbe ahhoz, hogy leküzdjék a MiGeket, még mielőtt azok rakétát indíthatnának pl egy, nem a határ közvetlen közelében repkedő AWACSra.
Ha a határtól 200-300 km re repül az AWACS nem.AIM120D hatótávja 160 km nagy sebességgel közeledő célpont ellen.Még bőven saját légtérből tudna indítani rá egy F22/F35 az amraamot.Az viszont igaz hogy ebben az esetben a 31-es Orosz légtérben érné találat.De tegyük fel ha konfliktus van egyik felet se fogja érdekelni ha az ellenfél gépét még annak légterében éri találat.
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 933
48 688
113
Ha a határtól 200-300 km re repül az AWACS nem.AIM120D hatótávja 160 km nagy sebességgel közeledő célpont ellen.Még bőven saját légtérből tudna indítani rá egy F22/F35 az amraamot.Az viszont igaz hogy ebben az esetben a 31-es Orosz légtérben érné találat.De tegyük fel ha konfliktus van egyik felet se fogja érdekelni ha az ellenfél gépét még annak légterében éri találat.
Ha a határtól 2-300 kilométerre repül az AWACS, az egy Oroszország méretű ellenfél légterének csak egész kis részét fogja lefedni.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 897
5 204
113
Ha a határtól 2-300 kilométerre repül az AWACS, az egy Oroszország méretű ellenfél légterének csak egész kis részét fogja lefedni.
"Békeidőben" természetesen repülnek a határ mentén.De éles helyzetben "öngyilkosság" lenne közvetlenül az Orosz határon repülni ahol még a nagy hatótávú légvédelmi komplexukok is elérik könnyedén.De ez forditva is igaz az Orosz A50-esekre is.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and Negan

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 201
113
Új, szigorúan titkos fotók kerültek elő, amelyből világossá vált, hogy elkezdték módosítani a MiG-31-et az XXL verzióra.

5z7bG5vOOS4.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
Ez a "nyúlánk" jelző az aerodinamikát fedi. A második-harmadik generációs típusok fejlesztésében a legelső helyen az alaktényező javítása szerepelt.
Érdemes összevetni a MiG-25-öst, főleg az R alváltozatokat mondjuk a mai F-35-össel.
Hogy olyan kifejezetten gnóm fazonú gépeket ne is említsek, mint az új koreai, vagy török gépek.
Egyszerűen ma már máshová optimalizálják az aerodinamikai formát és így olyan "földi hívságokra" is van mód, mint a tökéletes kilátást biztosító hatalmas kabin.
Ami nem mellesleg a korai negyedik generációs F-15-ösnél és különösen az F-16-osnál még olyan elegánsan illeszkedett a törzs kontúrjába, pedig a kilátásnál egyikre sincs panasz.
Habár a tények makacs dolgok, hiszen az F-16-os nem nagyon lépi át a Mach 2-t, míg a 15-ös csak pucéran és akkor is elég kelletlenül.
Gyorsulna még, de ahogy a pilóták megjegyzik, "már szaga van".
Az F-22-esnél aztán megint egy áramvonalasabb dekket látunk, mindjárt jobban is érzi magát az a gép Mach 2 környékén, igaz, az a gép nem hegyes, inkább lapos.
A gép szárnya erősen nyilazott és az orr hegyétől elég hátra van húzva, így a lökéshullám kúpokon belül marad.
Tehát a gép szuperszonikus alaktényezője összességében a harmadik generációs gépekét idézi.

De az igazi nyúlánk gépek a harmadik generációsak voltak, ahol a hosszú, hegyes orr után csak sokkal tovább kezdődött az egészen kis kabintető.
Kis túlzással egy MiG-25 kabinkontúrja olyan egy F-16-oshoz képest, mint egy Reno-i verseny Mustang kabinteteje egy P-51D-hez képest.
De a hosszú orrú MiG-25-ös meg is hálálja ezt, mert a szubszonikus tartományban amúgy a méretéhez képest nem túl erős, de annál gazdaságtalanabb hajtóműveivel Mach 1.5 és 11 ezer méter felett egyszer csak elkezd élni a gép és meg sem áll Mach 2.7 - 2.8-ig.
 

Lucullus

Well-Known Member
2022. március 13.
125
496
63
Valszeg krími példány lesz a gép, mert emlékszem pár hónappal ezelőtt volt olyasmi hír, hogy a Nyikolajev/Odessza irányából érkező Storm Shadow-k egyikét még menet közben kapta el az egyik 31-es
Elvileg a létrehozásának egyik célja ez volt? Szibéria fölött a sarkkör felől érkező tomahawkokat elkapni. Nagyon csípem ezt a gépet. Igazi klingon technika.