MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

Felesleges. A Szu-35 már most jó erre és aktívan ki is próbálták R-37M-el. Légigyőzelem is van vele.
A Szu-34 a fix profilú szívócsatorna és a hatalmas homlokfelületű és hullámellenállású kabinszekció miatt csak transzszonikusig gyorsítható gazdaságosan.
A gép 12 tonna kerozinja a szubszonikus tartós repülésre van optimalizálva úgy, hogy csak korlátozott szuperszonikus szakaszok vannak a feladatban.
A Szu-35-ös forszázs nélkül is képes két R-37M-el a törzs alatt és két R-77-1-essel a szárnyak alatt a Mach 1.2-re.
De a lényeg, hogy a radarja már most képes az R-37M maradéktalan kiszolgálására, míg a Szu-34-es radarja csak korlátozottan tudja azt, ami maximálisan kell egy R-77-1-es kihasználásához és nincs tervben ennek a képességnek a bővítése.

Itt ugye a SzU-35Sz-ről beszélünk?
 
Még. Itt arról van szó, hogy amennyiben arra fordulna a dolog, hogy egymás ellen, proxik nélkül háborúznának, akkor mi lenne.

Nekik azért van erre szükségük elsősorban, mert soha nem hazai pályán háborúznak, ergo nem áll rendelkezésre megfelelő mennyiségű telepített légtérfigyelő eszköz, az ilyen típusú kapacitást oda kell vinni. Az oroszoknak ott van helyben (számosságban) az összes légvédelmi komplexumuk meg mellé az ezeket kiszolgáló légtérfigyelő radarok sokasága.
Igen, ezeket mind ki lehet lőni, csakhogy az önmagában egy jelzés lesz, ha ezeket "láthatatlanul" elkezdik kiszedni, ugyanis tudni fogják, mely repterekről jöhetett a kötelék, ami tehet róla, a többit meg tudod.

Idén történt, és az ukránok Patriot lelövésként hivatkoznak rá - fel is pingálták valamelyik Patriot komplexum elemre a sziluetteket nagy büszkén, amit utána a Raytheon fel is használt PR célokra.

Nem tudom milyen térképet nézel, de a legtöbb földrajzi szcenárióban a "közelben tartózkodó vadászoknak" be kell lépniük az orosz ellenőrzés alatt álló légtérbe ahhoz, hogy leküzdjék a MiGeket, még mielőtt azok rakétát indíthatnának pl egy, nem a határ közvetlen közelében repkedő AWACSra.
Ha a határtól 200-300 km re repül az AWACS nem.AIM120D hatótávja 160 km nagy sebességgel közeledő célpont ellen.Még bőven saját légtérből tudna indítani rá egy F22/F35 az amraamot.Az viszont igaz hogy ebben az esetben a 31-es Orosz légtérben érné találat.De tegyük fel ha konfliktus van egyik felet se fogja érdekelni ha az ellenfél gépét még annak légterében éri találat.
 
Ha a határtól 200-300 km re repül az AWACS nem.AIM120D hatótávja 160 km nagy sebességgel közeledő célpont ellen.Még bőven saját légtérből tudna indítani rá egy F22/F35 az amraamot.Az viszont igaz hogy ebben az esetben a 31-es Orosz légtérben érné találat.De tegyük fel ha konfliktus van egyik felet se fogja érdekelni ha az ellenfél gépét még annak légterében éri találat.
Ha a határtól 2-300 kilométerre repül az AWACS, az egy Oroszország méretű ellenfél légterének csak egész kis részét fogja lefedni.
 
Ha a határtól 2-300 kilométerre repül az AWACS, az egy Oroszország méretű ellenfél légterének csak egész kis részét fogja lefedni.
"Békeidőben" természetesen repülnek a határ mentén.De éles helyzetben "öngyilkosság" lenne közvetlenül az Orosz határon repülni ahol még a nagy hatótávú légvédelmi komplexukok is elérik könnyedén.De ez forditva is igaz az Orosz A50-esekre is.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and Negan
Új, szigorúan titkos fotók kerültek elő, amelyből világossá vált, hogy elkezdték módosítani a MiG-31-et az XXL verzióra.

5z7bG5vOOS4.jpg
 
Ez a "nyúlánk" jelző az aerodinamikát fedi. A második-harmadik generációs típusok fejlesztésében a legelső helyen az alaktényező javítása szerepelt.
Érdemes összevetni a MiG-25-öst, főleg az R alváltozatokat mondjuk a mai F-35-össel.
Hogy olyan kifejezetten gnóm fazonú gépeket ne is említsek, mint az új koreai, vagy török gépek.
Egyszerűen ma már máshová optimalizálják az aerodinamikai formát és így olyan "földi hívságokra" is van mód, mint a tökéletes kilátást biztosító hatalmas kabin.
Ami nem mellesleg a korai negyedik generációs F-15-ösnél és különösen az F-16-osnál még olyan elegánsan illeszkedett a törzs kontúrjába, pedig a kilátásnál egyikre sincs panasz.
Habár a tények makacs dolgok, hiszen az F-16-os nem nagyon lépi át a Mach 2-t, míg a 15-ös csak pucéran és akkor is elég kelletlenül.
Gyorsulna még, de ahogy a pilóták megjegyzik, "már szaga van".
Az F-22-esnél aztán megint egy áramvonalasabb dekket látunk, mindjárt jobban is érzi magát az a gép Mach 2 környékén, igaz, az a gép nem hegyes, inkább lapos.
A gép szárnya erősen nyilazott és az orr hegyétől elég hátra van húzva, így a lökéshullám kúpokon belül marad.
Tehát a gép szuperszonikus alaktényezője összességében a harmadik generációs gépekét idézi.

De az igazi nyúlánk gépek a harmadik generációsak voltak, ahol a hosszú, hegyes orr után csak sokkal tovább kezdődött az egészen kis kabintető.
Kis túlzással egy MiG-25 kabinkontúrja olyan egy F-16-oshoz képest, mint egy Reno-i verseny Mustang kabinteteje egy P-51D-hez képest.
De a hosszú orrú MiG-25-ös meg is hálálja ezt, mert a szubszonikus tartományban amúgy a méretéhez képest nem túl erős, de annál gazdaságtalanabb hajtóműveivel Mach 1.5 és 11 ezer méter felett egyszer csak elkezd élni a gép és meg sem áll Mach 2.7 - 2.8-ig.
 
Valszeg krími példány lesz a gép, mert emlékszem pár hónappal ezelőtt volt olyasmi hír, hogy a Nyikolajev/Odessza irányából érkező Storm Shadow-k egyikét még menet közben kapta el az egyik 31-es
Elvileg a létrehozásának egyik célja ez volt? Szibéria fölött a sarkkör felől érkező tomahawkokat elkapni. Nagyon csípem ezt a gépet. Igazi klingon technika.