MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 868
29 733
113
1349854025338.5757.jpeg
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 040
93
Nem úgy volt, hogy ez fizikai képtelenség?
Hivatkozás kellene az eredeti hírhez.
Az időszakos gyári javítások folyamatosan mennek, ez nem újdonság. A modernizálás már más tészta. Arról volt szó, hogy elfogytak a modernizálható B és BSz sárkányok. Elképzelhető, hogy a már modernizáción átesett BM és BSzM gépekbe pakoltak be, vagy módosítottak valamit a gyári javítás során, a háborús tapasztalatok figyelembevételével.
El kellene olvasni az eredeti hírt!
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 998
15 863
113
Szerintem sehol. Túl mélyen bele kellene nyúlni a konstrukcióba hozzá. Esetleg új gyártású gépek esetén megérné, de arról meg nincs szó.

Amúgy ez használati értékben változtatna a típuson? Ok, értem én.. de felhasználási módját tekintve nem teljesen mindegy? Ha új sárkányokat gyártanának, akkor még érthető lenne, de így...
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
488
2 040
93
Amúgy ez használati értékben változtatna a típuson? Ok, értem én.. de felhasználási módját tekintve nem teljesen mindegy? Ha új sárkányokat gyártanának, akkor még érthető lenne, de így...
Nem sokat, szinte semmit. Talán kevesebb az elektromos rendszer meghibásodási rátája, és kisebb a karbantartási igénye, mint a hidraulikáé. De a hidraulika is tökéletesen ellátja a feladatát. Szerintem.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 998
15 863
113
Nem sokat, szinte semmit. Talán kevesebb az elektromos rendszer meghibásodási rátája, és kisebb a karbantartási igénye, mint a hidraulikáé. De a hidraulika is tökéletesen ellátja a feladatát. Szerintem.
Még tömegen nyernének, ha tippelni kéne. De a felhasználási módot tekintve szerintem az is mindegy.
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 819
67 123
113
Nem sokat, szinte semmit. Talán kevesebb az elektromos rendszer meghibásodási rátája, és kisebb a karbantartási igénye, mint a hidraulikáé. De a hidraulika is tökéletesen ellátja a feladatát. Szerintem.
Nem egészen. A 31-es egy nehéz gép, mindig is kihívás volt vele a leszállás, mert óriási a tehetetlensége, meg a hajtóműve se az a gyors reagálású valami. A MiG-31M-né ezt alapvetásként kezelték és kapott ilyen rendszert a gép, míg a BM-nél szintén szó volt róla, ahogy a Kinzshal-hordozó K-nál is említették, hogy a megváltozott súlyponti helyzet lekezeléséhez egy FbW lenne az ideális.
Most viszont két évvel ezelőtt megint felmerült a dolog, igaz, közvetelenül a háború előtt sok más is felmerült, nem csak ez.
Pl a típus újonnan nagyjavított példányai már nem csak az FbW-t, de új front szélvédőt is kapnának és akkor már az M-ről átvett egyrészes, jobb kilátást biztosítót.
Ez amúgy rímelt is volna a Mach 1.5-ös lekorlátozást okozó régebbi szélvédők problémájával is, arra lett volna egy jó megoldás.

Most viszont nekem úgy tűnik, simán csak a tizeniksz évvel ezelőtti BM program fut tovább.