[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 425
120 708
113
A bulgárok BTR-60-asait így rakják rendbe az ukránok

Ukraine_Modernizes_BTR-60PB_Armored_Personnel_Carriers_from_Bulgaria_925_001.jpg

The Ukranians have made the following technical modifications to the Bulgarian BTR-60PBs. Originally from Soviet stock and considered beyond repair due to their wear, these vehicles receive more than essential replacements, including swapping the old twin 90-horsepower GAZ-40P engines for two new 102-horsepower Deutz BF4M2012 engines from Germany. This upgrade boosts the vehicle's power to 205 horsepower while maintaining a weight of 10,500 kg. The modernization strategy prefers using two engines instead of one to simplify the process and minimize structural changes, contrasting with previous Bulgarian updates that required significant modifications to the armored hull and engine compartment.

Changes include replacing impractical hatches with proper doors on the sides of the troop compartment, facilitating easier exit for soldiers. The seating arrangement inside has also been modified to improve capacity. The vehicle now accommodates seven paratroopers and three crew members—a commander, a driver-mechanic, and a gunner, the latter managing an enclosed machine gun turret.

The armament includes a 14.5-mm KPVT machine gun and a 7.62-mm PKT machine gun, enhanced with new optical and thermal sighting systems. Additionally, the driver-mechanic's station is equipped with the Ukrainian "SPO MBT" thermal imaging system, featuring cameras that provide visibility for up to 600 meters ahead and 25 meters to the rear. The armor of the BTR-60PB has been fortified with Armox 500T steel panels, effective against small arms and heavy machine gun fire, while maintaining the vehicle’s amphibious capabilities.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 635
46 608
113
A bulgárok BTR-60-asait így rakják rendbe az ukránok

Ukraine_Modernizes_BTR-60PB_Armored_Personnel_Carriers_from_Bulgaria_925_001.jpg

The Ukranians have made the following technical modifications to the Bulgarian BTR-60PBs. Originally from Soviet stock and considered beyond repair due to their wear, these vehicles receive more than essential replacements, including swapping the old twin 90-horsepower GAZ-40P engines for two new 102-horsepower Deutz BF4M2012 engines from Germany. This upgrade boosts the vehicle's power to 205 horsepower while maintaining a weight of 10,500 kg. The modernization strategy prefers using two engines instead of one to simplify the process and minimize structural changes, contrasting with previous Bulgarian updates that required significant modifications to the armored hull and engine compartment.

Changes include replacing impractical hatches with proper doors on the sides of the troop compartment, facilitating easier exit for soldiers. The seating arrangement inside has also been modified to improve capacity. The vehicle now accommodates seven paratroopers and three crew members—a commander, a driver-mechanic, and a gunner, the latter managing an enclosed machine gun turret.

The armament includes a 14.5-mm KPVT machine gun and a 7.62-mm PKT machine gun, enhanced with new optical and thermal sighting systems. Additionally, the driver-mechanic's station is equipped with the Ukrainian "SPO MBT" thermal imaging system, featuring cameras that provide visibility for up to 600 meters ahead and 25 meters to the rear. The armor of the BTR-60PB has been fortified with Armox 500T steel panels, effective against small arms and heavy machine gun fire, while maintaining the vehicle’s amphibious capabilities.
Távozz tőlem, Sátán! :cool:
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 140
12 192
113
Korábban már említettem, hogy BTR-80-asok beszerzésekor lett volna lehetőség a BMP-1 UTD-20 motorjának, vagy a 2S1 Gvozgyika JAMZ-238N beépítésére.

Ebből 2 dolog következik.
  1. Az osztómű maximális nyomatékátvitele legalább 1079 Nm (max(torque(UTD-20;JAMZ-238N))

  2. Az UTD-20-szal jártunk volna legjobban - ez esetben akár a 3 tengelyesítésre is sor kerülhetett volna, lévén alig hosszabb, mint az általam javasol GM Duramax L5P 7632 mm-re!
    Ráadásul ennek a legkisebb a tömege is!
TípusTeljesítményNyomatéktömeghosszszélességmagasság
Kamaz 740326078583511609001100
UTD-20300883-1030+5 (?)6657901150742/732
JAMZ-238N30010791150/1210134510301065
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 996
14 070
113

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 808
77 965
113
Korábban már említettem, hogy BTR-80-asok beszerzésekor lett volna lehetőség a BMP-1 UTD-20 motorjának, vagy a 2S1 Gvozgyika JAMZ-238N beépítésére.

Ebből 2 dolog következik.
  1. Az osztómű maximális nyomatékátvitele legalább 1079 Nm (max(torque(UTD-20;JAMZ-238N))

  2. Az UTD-20szal jártunk volna legjobban - ez esetben akár a 3 tengelyesítésre is sor kerülhetett volna, lévén alig hosszabb, mint az általam javasol GM Duramax L5P 7632 mm-re!
    Ráadásul ennek a legkisebb a tömege is!
TípusTeljesítményNyomatéktömeghosszszélességmagasság
Kamaz 740326078583511609001100
UTD-20300883-1030+5 (?)6657901150742/732
JAMZ-238N30010791150/1210134510301065
Minek cserélgettünk volna egy szar motort egy hasonlóan szar motorra?
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 996
14 070
113
.

Én a Rheinmetall-al csináltatnám!
:oops:
:hadonaszos:


.



Nem értem mi a gondotok vele:
  • Német,
  • drága lesz, nem-kicsit...
  • 10 év múlva megjön a fele,
  • közben tolhatjátok a rendszám-cserés poént!


Mindenben jó, a Főni is simizi majd mindenki buksiját, aki bólogat! Nnnna:
:hadonaszos:



Ne lazsáljatok, B+, bekészítettem kólasör-pocornt!
:D

.

Poénkodás nélkül nem lehet elviselni a megrendelt --remélem, mert ha magatoktól még rosszabb-- időhúzást, gumicsont-nyam-nyam-ot! Hajrááá... :hadonaszos:

.

.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 017
66 465
113
Azért xar mert made in USSR.
Közben az ukránok felkoppintott Btr-60-asaba ami egy ésszerű felújítás szerintem a beepitett két Deutz motor Kínában készült, de az jó mert német.
Mondjuk a 60-asnal épp a két motorral szokott gond lenni annak idején mert folyton elterő fordulatszámon működtek és ez problémát okozott.
De az ukránnak gyorsan kellettek így nem érte meg mokolni hogy egy motor legyen benn mint a bulgar fejlesztésben.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 635
46 608
113
Csak arra akarok utalni, hogy ők se bontották szét atomjaira a gépet és építették újra.
Háát arra idejük sem nagyon van. Meg ugye nekik elég, hogyha elindul, meg gyorsan tud menni. Nem az örökkévalóságnak építik.
Még a dupla motort is meghagyták, hogy egyszerűsítsék a modernizálást és ne kelljen sokat mókolni vele....
Igen, emiatt nem életszerűek a nagy szétvágós megoldások. A soros hibrid megoldást is csak azért mertem bedobni, mert ott sem kellene alapvető szerkezeti elemhez hozzányúlni, meg egy ilyen rendszer modularis elemeinek elhelyezése gyakorlatilag korlátlan variálhatósagot tesznek lehetővé.
Ha maradunk a sima dízeles megoldásnál, akkor az belefér, hogy a motortér középvonalában a V8-at sor6-ra cseréled, kardánnal az osztóműre kötve, de nekem már egy keresztbefordítás is meredeknek tűnik.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 760
14 880
113
Én továbbra is azt gondolom, hogy a BTR-80-asainkat nem mint lövésszállítókat, hanem mint platform- és speciális feladatú járműveket kellene hadrendben tartani.

  • Mistral légrak hordozó
  • nagyobb hatótávolságú páncéltörő rakéta hordozó
  • aknavetős jármű
  • felderítő jármű
  • tűztámogató jármű
  • radar platform
  • híradós jármű
stb.

Lövésszállítóként való megtartása min, egy olyan átépítést igényelne, mint amit a romulánok csináltak (és egy BTR-3 szerű jármű lett az eredménye).
 

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
2 423
10 278
113
Én továbbra is azt gondolom, hogy a BTR-80-asainkat nem mint lövésszállítókat, hanem mint platform- és speciális feladatú járműveket kellene hadrendben tartani.

  • Mistral légrak hordozó
  • nagyobb hatótávolságú páncéltörő rakéta hordozó
  • aknavetős jármű
  • felderítő jármű
  • tűztámogató jármű
  • radar platform
  • híradós jármű
stb.

Lövésszállítóként való megtartása min, egy olyan átépítést igényelne, mint amit a romulánok csináltak (és egy BTR-3 szerű jármű lett az eredménye).
Csak kb 50x lett elmondva, hogy maradni fog feladatkörrel együtt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7