Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Türk testvèreink csak adnának el nekünk.
Távozz tőlem, Sátán!A bulgárok BTR-60-asait így rakják rendbe az ukránok
The Ukranians have made the following technical modifications to the Bulgarian BTR-60PBs. Originally from Soviet stock and considered beyond repair due to their wear, these vehicles receive more than essential replacements, including swapping the old twin 90-horsepower GAZ-40P engines for two new 102-horsepower Deutz BF4M2012 engines from Germany. This upgrade boosts the vehicle's power to 205 horsepower while maintaining a weight of 10,500 kg. The modernization strategy prefers using two engines instead of one to simplify the process and minimize structural changes, contrasting with previous Bulgarian updates that required significant modifications to the armored hull and engine compartment.
Changes include replacing impractical hatches with proper doors on the sides of the troop compartment, facilitating easier exit for soldiers. The seating arrangement inside has also been modified to improve capacity. The vehicle now accommodates seven paratroopers and three crew members—a commander, a driver-mechanic, and a gunner, the latter managing an enclosed machine gun turret.
The armament includes a 14.5-mm KPVT machine gun and a 7.62-mm PKT machine gun, enhanced with new optical and thermal sighting systems. Additionally, the driver-mechanic's station is equipped with the Ukrainian "SPO MBT" thermal imaging system, featuring cameras that provide visibility for up to 600 meters ahead and 25 meters to the rear. The armor of the BTR-60PB has been fortified with Armox 500T steel panels, effective against small arms and heavy machine gun fire, while maintaining the vehicle’s amphibious capabilities.
Csak arra akarok utalni, hogy ők se bontották szét atomjaira a gépet és építették újra.Távozz tőlem, Sátán!
Még a dupla motort is meghagyták, hogy egyszerűsítsék a modernizálást és ne kelljen sokat mókolni vele....Csak arra akarok utalni, hogy ők se bontották szét atomjaira a gépet és építették újra.
Had idèzzek.
Én a Rheinmetall-al csináltatnám!
.
Távozz tőlem, Sátán!
.
Én a Rheinmetall-al csináltatnám!
.
Had idèzzek
Távozz tőlem, Sátán!
Minek cserélgettünk volna egy szar motort egy hasonlóan szar motorra?Korábban már említettem, hogy BTR-80-asok beszerzésekor lett volna lehetőség a BMP-1 UTD-20 motorjának, vagy a 2S1 Gvozgyika JAMZ-238N beépítésére.
Ebből 2 dolog következik.
- Az osztómű maximális nyomatékátvitele legalább 1079 Nm (max(torque(UTD-20;JAMZ-238N))
- Az UTD-20szal jártunk volna legjobban - ez esetben akár a 3 tengelyesítésre is sor kerülhetett volna, lévén alig hosszabb, mint az általam javasol GM Duramax L5P 7632 mm-re!
Ráadásul ennek a legkisebb a tömege is!
Minek cserélgettünk volna egy szar motort egy hasonlóan szar motorra?
Korábban már említettem, hogy BTR-80-asok beszerzésekor lett volna lehetőség a BMP-1 UTD-20 motorjának, vagy a 2S1 Gvozgyika JAMZ-238N beépítésére.
.
Én a Rheinmetall-al csináltatnám!
.
Had idèzzek
Távozz tőlem, Sátán!
Miért lenne "szarabb" a BMP motorja a BTR-nél?Amikor beszereztük, már akkor is szar volt a BTR motorja. Az akkor kb 40 éves BMP-1 motorról nem is beszélve.
Akkor ugyanolyan szar, ezen nem veszünk össze.Miért lenne "szarabb" a BMP motorja a BTR-nél?
Minden főbb paraméterében jobb.
Háát arra idejük sem nagyon van. Meg ugye nekik elég, hogyha elindul, meg gyorsan tud menni. Nem az örökkévalóságnak építik.Csak arra akarok utalni, hogy ők se bontották szét atomjaira a gépet és építették újra.
Igen, emiatt nem életszerűek a nagy szétvágós megoldások. A soros hibrid megoldást is csak azért mertem bedobni, mert ott sem kellene alapvető szerkezeti elemhez hozzányúlni, meg egy ilyen rendszer modularis elemeinek elhelyezése gyakorlatilag korlátlan variálhatósagot tesznek lehetővé.Még a dupla motort is meghagyták, hogy egyszerűsítsék a modernizálást és ne kelljen sokat mókolni vele....
Csak kb 50x lett elmondva, hogy maradni fog feladatkörrel együtt.Én továbbra is azt gondolom, hogy a BTR-80-asainkat nem mint lövésszállítókat, hanem mint platform- és speciális feladatú járműveket kellene hadrendben tartani.
stb.
- Mistral légrak hordozó
- nagyobb hatótávolságú páncéltörő rakéta hordozó
- aknavetős jármű
- felderítő jármű
- tűztámogató jármű
- radar platform
- híradós jármű
Lövésszállítóként való megtartása min, egy olyan átépítést igényelne, mint amit a romulánok csináltak (és egy BTR-3 szerű jármű lett az eredménye).