[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 806
57 605
113
Azt mondtátok ne legyen szabdalva az eleje a gépnek, megpróbálkoztam így is valamit összehozni.

3d9e65291ce83a88232620f4ad1fd613.jpg


Most csak a motor elhelyezése s hajtás volna fontos. A 8V vagy 10V-s motor után egy hidraulikus hajtás lenne beépítve! Innentől kezdve a váltót egy hidraulikus motor hajtaná! Így a motor már elférne talán az orrban! Mivel az orrész nem lesz alakítva így szerintem emelkedik a motor magassága! (Nem lehet annyira letenni). Ám ha az ablakot megfelezzük akkor egy törökös ablakot kapunk s a motor is elfér!
A váltó a sofőr mellet, alatt közvetlen, majd az osztásház!
A hátsórészt teljesen kilehetne takarítani! Rudazatok tömkelege szünne meg, ami a rengeteg meghibásodás forrása volt! Meglehetne oldani a hátsó deszantot is.

Szerintem azon a helyen amit kinéztél egy személygépkocsi motorja se férne el.
A méretarányok valószínűleg nem jók.
iu

És így néz ki valósan belülről egy BTR:
iu

iu

Szerintem jól látszik, hogy mi a probléma. Gyakorlatilag csak oda tudnál motort tenni ahol a vezető ül, és azt is hosszában, mert az első kerekek kormányzottak, így szűk bent a hely.
Jól látszik, hogy ahova te motort tennél ott valójában nincs hely.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 905
123 285
113
Szerintem azon a helyen amit kinéztél egy személygépkocsi motorja se férne el.
A méretarányok valószínűleg nem jók.
iu

És így néz ki valósan belülről egy BTR:
iu

iu

Szerintem jól látszik, hogy mi a probléma. Gyakorlatilag csak oda tudnál motort tenni ahol a vezető ül, és azt is hosszában, mert az első kerekek kormányzottak, így szűk bent a hely.
Jól látszik, hogy ahova te motort tennél ott valójában nincs hely.
Általánosságban a méretarányok felismerése problèmát szokott neki jelenteni az ötleteléseinél
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 806
57 605
113
Általánosságban a méretarányok felismerése problèmát szokott neki jelenteni az ötleteléseinél

Én se biztos, hogy jobb vagyok.
Amúgy én erre jutottam keresztbe épített sorhatos motor esetén:

Kiemelném, hogy a Paint Mesterkedésem közben nem a cummins, hanem a BMW sorhat méreteivel számoltam!
A cummins nem tudom, hogy elférne e így!
1befb230ec56adeb29e7afc8c0519fd7.jpg



Képmagyarázat:
1. Piros: BMW S6 dízel
2. Narancs: ZF8HP váltó
3. Barna: Egyedileg készített központi osztómű+hátsó tengely önzáró difije egyben
4. Kék: Vízhűtés
5. Zöld nyilak: Légáramlás iránya
6. Fekete vonalak: Az egyik az új motortérfal, a másik pedig a légterelő fal (áramlás terelő)
7. Lila: Öntömítő üzemanyagtartály.

Ahogyan nézem kb. 1 üléspárnyival lehetne hosszabb a központi ülőpad. (akár). Elég sokminden kikerülne a küzdőtérből.
Ha egy nem belógó távirányítsú fegyver lenne a tetején, akkor előrefelé még két üléspárnyit lehetne nyújtani.
Így elvileg 10-12 ember is elférne mint utas. Vagy ugyan ennyi katona egy csomó cuccal.
APC konfigurációnak szerintem élhető lenne. (Oké, tudom, oldalajtó...)


A másik komolyabb faragást ígénylő (és drágább) megvalósítás az lenne, hogy a motort keresztbe oda teszed ahol az oldalajtó van, és a mostani torony alatti részhez a váltót és az osztóművet. Ezen a részen a tetőre a távirányítós fegyót, elől meg maradna a sofőr a parancsnok.
Cserébe hátra menne a deszant és lehetne hátsó ajtó.
Hátránya: Nem éred el a fegyvert ha bizgerálni kell, illetve a váltó+difi szerelés elég nagy szívás lenne így. Cserébe hátra felé menne ki a deszant, minimum 8 fő.
Én így látom.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 806
57 605
113
A másik ami fontos, hogy én kapcsolható központi osztóművel számolok.
A rajzolt konfiguráció esetén csak a hátsó két tengelyt hajtanánk meg alapból.
Ha sáros szar talajra mennénk, akkor zárnánk rá (kapcsolóval, mechanikusan) az első két tengelyt a hajtásra.
Így sokkal kisebb lenne normál üzemnél a hajtási veszteség.
 

Pista a hegyről

Well-Known Member
2018. április 4.
960
2 384
93
Teljesen laikus agymenés, csak megihletett a téma. Írjátok meg hogy mennyire működőképes egy ilyen átrendezés tisztán elméleti alapon. Ha teljesen f@szság, akkor csak annyit.
436043328_428064533153251_2614881443505240713_n.png


  • motortér elöl, jobb oldalon a sötétszürke mező
  • torony távirányított, belül nem vagy minimális helyigény
-szürkére festett mező szabad hely ami nem férne a motortérbe + lőszer stb
- pk+irányzó a jelzett helyen, beszállni az oldalajtón vagy felül tudnak
-desszant a motortér helyén, hátul ajtókon

Egyáltalán megvalósítható-e így a hajtás? Elférne e? (ezt nem tudva semmi konkrétumon nem agyaltam (toronytípus, motor stb))
Ha igen lenne e értelme?
Köszi!
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 253
68 017
113
Azt mondtátok ne legyen szabdalva az eleje a gépnek, megpróbálkoztam így is valamit összehozni.

3d9e65291ce83a88232620f4ad1fd613.jpg


Most csak a motor elhelyezése s hajtás volna fontos. A 8V vagy 10V-s motor után egy hidraulikus hajtás lenne beépítve! Innentől kezdve a váltót egy hidraulikus motor hajtaná! Így a motor már elférne talán az orrban! Mivel az orrész nem lesz alakítva így szerintem emelkedik a motor magassága! (Nem lehet annyira letenni). Ám ha az ablakot megfelezzük akkor egy törökös ablakot kapunk s a motor is elfér!
A váltó a sofőr mellet, alatt közvetlen, majd az osztásház!
A hátsórészt teljesen kilehetne takarítani! Rudazatok tömkelege szünne meg, ami a rengeteg meghibásodás forrása volt! Meglehetne oldani a hátsó deszantot is.
Ez tuti meghaladja a képességeinket.
Ennyit nem nézek ki a HM közeli vállalatokbol.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 253
68 017
113
Teljesen laikus agymenés, csak megihletett a téma. Írjátok meg hogy mennyire működőképes egy ilyen átrendezés tisztán elméleti alapon. Ha teljesen f@szság, akkor csak annyit.
436043328_428064533153251_2614881443505240713_n.png


  • motortér elöl, jobb oldalon a sötétszürke mező
  • torony távirányított, belül nem vagy minimális helyigény
-szürkére festett mező szabad hely ami nem férne a motortérbe + lőszer stb
- pk+irányzó a jelzett helyen, beszállni az oldalajtón vagy felül tudnak
-desszant a motortér helyén, hátul ajtókon

Egyáltalán megvalósítható-e így a hajtás? Elférne e? (ezt nem tudva semmi konkrétumon nem agyaltam (toronytípus, motor stb))
Ha igen lenne e értelme?
Köszi!
Itt már annyira szét kéne vágni és új elemeket betoldani hogy kizart hogy ennek nekialljanak. Plusz elvesztik az uszokepesseg. Plusz egy csomó tesztelés kellene. Nincs olyan cég ami ezt itthon megcsinalna gazdaságosan és a hadi iparban mozog.
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 596
14 916
113
Itt már annyira szét kéne vágni és új elemeket betoldani hogy kizart hogy ennek nekialljanak. Plusz elvesztik az uszokepesseg. Plusz egy csomó tesztelés kellene. Nincs olyan cég ami ezt itthon megcsinalna gazdaságosan és a hadi iparban mozog.
Van az a pènz. :rolleyes:

Ha meg nem működik az sem tragèdia.:oops:
 
  • Vicces
Reactions: alali77

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 204
113
Én se biztos, hogy jobb vagyok.
Amúgy én erre jutottam keresztbe épített sorhatos motor esetén:

Kiemelném, hogy a Paint Mesterkedésem közben nem a cummins, hanem a BMW sorhat méreteivel számoltam!
A cummins nem tudom, hogy elférne e így!
1befb230ec56adeb29e7afc8c0519fd7.jpg



Képmagyarázat:
1. Piros: BMW S6 dízel
2. Narancs: ZF8HP váltó
3. Barna: Egyedileg készített központi osztómű+hátsó tengely önzáró difije egyben
4. Kék: Vízhűtés
5. Zöld nyilak: Légáramlás iránya
6. Fekete vonalak: Az egyik az új motortérfal, a másik pedig a légterelő fal (áramlás terelő)
7. Lila: Öntömítő üzemanyagtartály.

Ahogyan nézem kb. 1 üléspárnyival lehetne hosszabb a központi ülőpad. (akár). Elég sokminden kikerülne a küzdőtérből.
Ha egy nem belógó távirányítsú fegyver lenne a tetején, akkor előrefelé még két üléspárnyit lehetne nyújtani.
Így elvileg 10-12 ember is elférne mint utas. Vagy ugyan ennyi katona egy csomó cuccal.
APC konfigurációnak szerintem élhető lenne. (Oké, tudom, oldalajtó...)


A másik komolyabb faragást ígénylő (és drágább) megvalósítás az lenne, hogy a motort keresztbe oda teszed ahol az oldalajtó van, és a mostani torony alatti részhez a váltót és az osztóművet. Ezen a részen a tetőre a távirányítós fegyót, elől meg maradna a sofőr a parancsnok.
Cserébe hátra menne a deszant és lehetne hátsó ajtó.
Hátránya: Nem éred el a fegyvert ha bizgerálni kell, illetve a váltó+difi szerelés elég nagy szívás lenne így. Cserébe hátra felé menne ki a deszant, minimum 8 fő.
Én így látom.

A másik ami fontos, hogy én kapcsolható központi osztóművel számolok.
A rajzolt konfiguráció esetén csak a hátsó két tengelyt hajtanánk meg alapból.
Ha sáros szar talajra mennénk, akkor zárnánk rá (kapcsolóval, mechanikusan) az első két tengelyt a hajtásra.
Így sokkal kisebb lenne normál üzemnél a hajtási veszteség.

...+ a többi hsz-hez is kapcsolódva:

Amellett, hogy a motor-váltó cseréjénél sokkal előrebb valónak tartom --és ha-csak-lehet előtte megvalósítandónak tartom--:
  1. a "tárcsafékesítést"
  2. a gumicserét a sokkal civil-munkagépes vagy Gidrán-ra,
  3. + a min 1,5-3t pótpáncélt --amiket az előzőek már bőven lehetővé tesznek !!!--


Ezek után is csak akkor látom érdemesnek a motor-váltó cserét, ha az eredeti motorral is megbízhatóan elérhető 350LE-nél legalább 30%-kkal többet tud.

Egyébként minek is kellen és lenne költséghatákony azt az 50--150e€/$ közötti összeget elkölteni --Cumming motor-váltó--az alig-jobb eredményért?

A technikai kihívás, meg gumigerincű/PP-s szakpolitika orra alá dörgölve az "amatőrök" eredményét velül szemben: itt topogunk a felvetett javaslatokkal a (Bömössel is) a nedves-álmok-netovábbjának --hátul-desszantolás-- kapujában!
Van egy ritka keskeny motorunk --a "Bömös", van középen egy -jelen helyzetben qrva-sz@r helyen lévő váltó osztómű, körbe-ülve szardínizva lövészekkel, és van hátul egy motor a számára szükséges duplázott-helyen.

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

.

...gonosz vagyok: várok, hogy kinek jut eszébe először! :p + ;) + :oops:

.


.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 253
68 017
113
Én se biztos, hogy jobb vagyok.
Amúgy én erre jutottam keresztbe épített sorhatos motor esetén:

Kiemelném, hogy a Paint Mesterkedésem közben nem a cummins, hanem a BMW sorhat méreteivel számoltam!
A cummins nem tudom, hogy elférne e így!
1befb230ec56adeb29e7afc8c0519fd7.jpg



Képmagyarázat:
1. Piros: BMW S6 dízel
2. Narancs: ZF8HP váltó
3. Barna: Egyedileg készített központi osztómű+hátsó tengely önzáró difije egyben
4. Kék: Vízhűtés
5. Zöld nyilak: Légáramlás iránya
6. Fekete vonalak: Az egyik az új motortérfal, a másik pedig a légterelő fal (áramlás terelő)
7. Lila: Öntömítő üzemanyagtartály.

Ahogyan nézem kb. 1 üléspárnyival lehetne hosszabb a központi ülőpad. (akár). Elég sokminden kikerülne a küzdőtérből.
Ha egy nem belógó távirányítsú fegyver lenne a tetején, akkor előrefelé még két üléspárnyit lehetne nyújtani.
Így elvileg 10-12 ember is elférne mint utas. Vagy ugyan ennyi katona egy csomó cuccal.
APC konfigurációnak szerintem élhető lenne. (Oké, tudom, oldalajtó...)


A másik komolyabb faragást ígénylő (és drágább) megvalósítás az lenne, hogy a motort keresztbe oda teszed ahol az oldalajtó van, és a mostani torony alatti részhez a váltót és az osztóművet. Ezen a részen a tetőre a távirányítós fegyót, elől meg maradna a sofőr a parancsnok.
Cserébe hátra menne a deszant és lehetne hátsó ajtó.
Hátránya: Nem éred el a fegyvert ha bizgerálni kell, illetve a váltó+difi szerelés elég nagy szívás lenne így. Cserébe hátra felé menne ki a deszant, minimum 8 fő.
Én így látom.
Hát Fip, szerintem ez is csak az álom kategória.

Erősebb Kamaz motor, egy jobb torony, vagy egy messzebbre hordó fegyver, némi pancelozas aztán ennyi. Esetleg gumicsere pár darabon amik jobban járnak közúton de ez már sci-fi kategória itthon.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 204
113
Nagyon máshol se, ez ette meg az orosz BTR-87-et meg az ukránok hasonló projektjeit is.

A vége egy új jármű nem pedig ilyen volumenű átépítés.

A "kipások" futószalagon csinálták sikeresen a zsákmányolt orosz technikákkal, ezt villám-fejlesztés/-gyártás üzemmódban.
Egész sikeresen "tolták", amíg szükséges volt, addig amíg nem vették át az amcsiktól a azok vezetőinek helyét, Washingtonban. Miután ezzel megnyílt nekik az amcsi ingyenpénz csapja, átáltak annak a kimaxolására természetesen.

Addig azonban "csak" a túlélésük múlt azon, hogy megy-e nekik ez az átépítős futószalag a szükséges fordulaton.
Ha a színfalak mögé nézek, nekünk is erősen kéne ezen dolgoznunk, vagy folytaódik tovább a jelenlegi hátéralkus
"Jól tejel a magyar marha...", + a "A Kis-Kudarc a Magyar-Siker! + Hajrá Magyarok!" folyamat.

Kedvelnék egy változást már! :hadonaszos:
... ezen a téren IS! :oops:


.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 905
123 285
113
A "kipások" futószalagon csinálták sikeresen a zsákmányolt orosz technikákkal, ezt villám-fejlesztés/-gyártás üzemmódban.
Egész sikeresen "tolták", amíg szükséges volt, addig amíg nem vették át az amcsiktól a azok vezetőinek helyét, Washingtonban. Miután ezzel megnyílt nekik az amcsi ingyenpénz csapja, átáltak annak a kimaxolására természetesen.

Addig azonban "csak" a túlélésük múlt azon, hogy megy-e nekik ez az átépítős futószalag a szükséges fordulaton.
Ha a színfalak mögé nézek, nekünk is erősen kéne ezen dolgoznunk, vagy folytaódik tovább a jelenlegi hátéralkus
"Jól tejel a magyar marha...", + a "A Kis-Kudarc a Magyar-Siker! + Hajrá Magyarok!" folyamat.

Kedvelnék egy változást már! :hadonaszos:
... ezen a téren IS! :oops:


.
Ugyan azt tudom neked mondani, mint amikor a liberálisok panaszkodtak, hogy a mucsai nép nem kér az ötleteikből:
Tessék lecserélni a társadalmat. Más nyitja nincs a dolognak, mivel amilyen a nép olyanok a megválasztott vezetői. Oszt akkor majd lesz igény a dologra.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 204
113
Ugyan azt tudom neked mondani, mint amikor a liberálisok panaszkodtak, hogy a mucsai nép nem kér az ötleteikből:
Tessék lecserélni a társadalmat. Más nyitja nincs a dolognak, mivel amilyen a nép olyanok a megválasztott vezetői.

  1. Ezen dolgozom!
  2. Nélkülem is folyamatban van!
  3. ... +: Ez egy egészséges , természtes társadalmi folyamat, azzal együtt is, hogy az érdekelt nem akarja!



A lényeg: A motoros feladvány? ;)


Szerintem/Remélem más is tud józan észt használni és sikeresen LMezni! :hadonaszos:

.

Tök1xű ! ;)

.


.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 015
32 991
113
Ugyan azt tudom neked mondani, mint amikor a liberálisok panaszkodtak, hogy a mucsai nép nem kér az ötleteikből:
Tessék lecserélni a társadalmat. Más nyitja nincs a dolognak, mivel amilyen a nép olyanok a megválasztott vezetői.
Nem a népet kell lecserélni,hanem a rendszert.Az államszervezet ad egy érvényesülési keretet.A nép ehez a helyzethez alkalmaszkodik.Ha az államszervezet egy félfeudális maffiaállam,akkor a nép szervilis lesz-fölfele nyalni kell,lefele taposni.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 056
14 204
113
Nem a népet kell lecserélni,hanem a rendszert.Az államszervezet ad egy érvényesülési keretet.A nép ehez a helyzethez alkalmaszkodik.Ha az államszervezet egy félfeudális maffiaállam,akkor a nép szervilis lesz-fölfele nyalni kell,lefele taposni.


Nyelvbotlás volt! ... motor?

.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 145
113
Teljesen laikus agymenés, csak megihletett a téma. Írjátok meg hogy mennyire működőképes egy ilyen átrendezés tisztán elméleti alapon. Ha teljesen f@szság, akkor csak annyit.
436043328_428064533153251_2614881443505240713_n.png


  • motortér elöl, jobb oldalon a sötétszürke mező
  • torony távirányított, belül nem vagy minimális helyigény
-szürkére festett mező szabad hely ami nem férne a motortérbe + lőszer stb
- pk+irányzó a jelzett helyen, beszállni az oldalajtón vagy felül tudnak
-desszant a motortér helyén, hátul ajtókon

Egyáltalán megvalósítható-e így a hajtás? Elférne e? (ezt nem tudva semmi konkrétumon nem agyaltam (toronytípus, motor stb))
Ha igen lenne e értelme?
Köszi!
Minden megvalósítható, de ez egy új jármű. Úgy kell jelentős javulást elérni, hogy minimális alkatrészhez nyúlsz hozzá. Kivágni mindig lehet, de hozzáadni (újratervezés) mindig kb. egy nagyságrenddel drágább.
Ha kevés alkatrészt basztatsz, akkor az olcsó lesz. Ha készen megvehető elemeket teszel bele akkor egyszerűsödik az egész folyamat. A drága mindig a mérnöki óradíj, és a szar megvalósítás utáni újratervezés.
Amit felvázoltál, az több sebből vérzik. Csak hirtelen a 2 legszembeötlőbb problémára hívnám fel a figyelmedet:
A BMP-s két ajtós megoldást meg sürgősen felejtsd el! :)
Ha hátulra teszed a deszant teret, akkor nincs értelme a középső padsornak. Akkor már egy modern elrendezést érdemes megcsinálni lenyitható rámpával, oldalsó ülésekkel.
Alapvetően ezt az oroszok meg az ukránok is kihozták már kicsiben. 5-10 évre nem feltétlenül kell nekünk ilyenbe belekezdeni.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 253
68 017
113
A "kipások" futószalagon csinálták sikeresen a zsákmányolt orosz technikákkal, ezt villám-fejlesztés/-gyártás üzemmódban.
Egész sikeresen "tolták", amíg szükséges volt, addig amíg nem vették át az amcsiktól a azok vezetőinek helyét, Washingtonban. Miután ezzel megnyílt nekik az amcsi ingyenpénz csapja, átáltak annak a kimaxolására természetesen.

Addig azonban "csak" a túlélésük múlt azon, hogy megy-e nekik ez az átépítős futószalag a szükséges fordulaton.
Ha a színfalak mögé nézek, nekünk is erősen kéne ezen dolgoznunk, vagy folytaódik tovább a jelenlegi hátéralkus
"Jól tejel a magyar marha...", + a "A Kis-Kudarc a Magyar-Siker! + Hajrá Magyarok!" folyamat.

Kedvelnék egy változást már! :hadonaszos:
... ezen a téren IS! :oops:


.
Az ott van, illetve volt XX éve, ez még itt van. Meg valami Csepel művek szeruseg megcsinált volna a 70-80-as években de itt ma már senki sem.
Nem arról van szó hogy nem lehet, mert meglehetne persze, és lenne is tesztpeldany, prototípus. Csak ahogy valamelyik Rába, Currus, Ikarus, stb ezt megkapja egyből azzal jönne hogy akkor előre 400 milliárd, aztán majd kész lesz vagy nem, de még többe is fog kerülni ez csak az előleg. Aztán menne a monyakolas, zsemlefujas, idohuzas és penznyeles. 600 BTR-t nem tudnának 50-60 éven belul átalakítani így.
Ezért mondom hogy a legminimalisabb hozzanyulas esetén esetleg lehetne róla szó. Gyakorlatilag harminc év alatt több Komondor prototipus készült el mint átalakított és felujitott Btr.
Nincs rá se akarat, se képesség, se pénz.