To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Találtam egy ilyet irakból a közelmúltból.
Az nincs beleírva, hogy nyilván dobták az úszóképességet, hiszen a hullámtörő ugrott róla. De nagyon úgy néz ki.
Én igazság szerint még azon is elgondolkodnék, hogy mi a csöcsnek ez az üveg + felhajtható acéllemez a szélvédőn.
Felhajintani rá egy lvl. 5 lövedékállót, aztán el is lehet felejteni azt a kézzel nyitható szart.
A másik fontos az lenne, hogy a sofőrnek oldalra is kellene egy kisebb - akár lőrés szerű - oldalsó ablak is (az előbbi lvl 5 üveggel lezárva), amivel jelentősen nőne a sofőr kilátása. Cserébe dobható lenne az összes lőrés, + sofőr és a parancsnok miatt berakott periszkóp is.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Találtam egy ilyet irakból a közelmúltból.
3 hónapja én is belefutottam... (azt kerestem hogy mi igaz abból hogy magyar BTR-ek is lettek eladva Iraknak és egy szál erre vezetett hogy lehet hogy a lengyeleknek vagy az ukránoknak lettek eladva és ez lett belőle)
 
Az nincs beleírva, hogy nyilván dobták az úszóképességet, hiszen a hullámtörő ugrott róla. De nagyon úgy néz ki.
Én igazság szerint még azon is elgondolkodnék, hogy mi a csöcsnek ez az üveg + felhajtható acéllemez a szélvédőn.
Felhajintani rá egy lvl. 5 lövedékállót, aztán el is lehet felejteni azt a kézzel nyitható szart.
A másik fontos az lenne, hogy a sofőrnek oldalra is kellene egy kisebb - akár lőrés szerű - oldalsó ablak is (az előbbi lvl 5 üveggel lezárva), amivel jelentősen nőne a sofőr kilátása. Cserébe dobható lenne az összes lőrés, + sofőr és a parancsnok miatt berakott periszkóp is.
Ha üveg van kell elé az acéllap, hogy legalább egy géppuska vagy gépkarabély találattól ne legyen használhatatlan az üveg.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Ha üveg van kell elé az acéllap, hogy legalább egy géppuska vagy gépkarabély találattól ne legyen használhatatlan az üveg.
Nem kell! Ma már azért egy 3-4 kamerás day/night rendszer felszerelése a periszkópok helyére nem fogja megdönteni a projekt költségvetését.
Erre mindenképpen szükség is lenne, mivel nálam az egyik alap tétel, hogy az infra lámpákat le kell róla szerelni.
Ma már menetrögzítő kamerában is lehet olyan minőséget kapni, amelyik elegendő lehet egy tartalék rendszer kiszolgálásához. Az a röhelyes, hogy szerintem olyat is kapni, amelyik még módosítás nélkül is beférne a periszkópok házába.
 
Nem kell! Ma már azért egy 3-4 kamerás day/night rendszer felszerelése a periszkópok helyére nem fogja megdönteni a projekt költségvetését.
Erre mindenképpen szükség is lenne, mivel nálam az egyik alap tétel, hogy az infra lámpákat le kell róla szerelni.
Ma már menetrögzítő kamerában is lehet olyan minőséget kapni, amelyik elegendő lehet egy tartalék rendszer kiszolgálásához. Az a röhelyes, hogy szerintem olyat is kapni, amelyik még módosítás nélkül is beférne a periszkópok házába.
Ha ott a kamera minek egyáltalán az ablak? Amúgy nagyon nem olcsók azok a kamerarendszerek amiről beszélsz.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
"Also, water jets were removed from the vehicle."
Bocs! Az utolsó sorra ezek szerint már nem volt erőm. Én csak a képről következtettem...
Különben szerintem a soros motor behelyezése majdnem biztosan magával kell vonja a jet kiszedését.
Egyszerűen a releváns sor6os motorok magasabbak és hosszabbak a V8-nál.
De ahogy korábban is írtam, azokat egy szimpla hidraulikus motorral hajtott független 2 propelleres rendszerrel kiválthatják.
Ez slankítani fog az osztóművön, kardan "borzalmon", és cserébe egy hidraulikus kompresszorral hajtható a vízi hajtás, meg az elejébe átszerelt hidraulikus csörlő is.
Asszem elektromos rendszert csak akkor pakolnék bele, ha vagy soros hibridet csinálnak, vagy ha teljesen hagyják az úszóképességet.
Akkor ugye csak egy elektromos csörlő kell előre.
Hidraulikus rendszer esetén nem kell annyira nagy generátor a motortérbe.
Maga a hidraulikus kompresszor egyszerüen felszerelhető az osztómű jet kihajtásának kardán bekötésére.
 
Ha ott a kamera minek egyáltalán az ablak? Amúgy nagyon nem olcsók azok a kamerarendszerek amiről beszélsz.
Pont amiatt, hogy ne legyen olyan drága. Tartalék rendszerről beszélünk.
Amennyiben megkap két kis ablakot kétoldalt a gép, akkor elsődlegesen a szélvédőn keresztül vezet a sofőr. Éjszaka éjjellátóban.
Ahogy írtam, tartalék rendszernek elegendő egy fos menetrögzítő kamera rendszer beszerelése.
Cserébe elhagyható a felhajtható acéllemez a saját rudazattal.
 
Pont amiatt, hogy ne legyen olyan drága. Tartalék rendszerről beszélünk.
Amennyiben megkap két kis ablakot kétoldalt a gép, akkor elsődlegesen a szélvédőn keresztül vezet a sofőr. Éjszaka éjjellátóban.
Ahogy írtam, tartalék rendszernek elegendő egy fos menetrögzítő kamera rendszer beszerelése.
Cserébe elhagyható a felhajtható acéllemez a saját rudazattal.
Már miért lenne elég? Meg mi az, hogy tartalék? Éjszaka a kamera lenne az elsődleges eszköze.
 
Már miért lenne elég? Meg mi az, hogy tartalék? Éjszaka a kamera lenne az elsődleges eszköze.
...amennyiben már meglőtték a golyóálló üveget!
Tartalék! Tudod az valami olyan, amit nem elsődleges felhasználásra terveztek. Ahogy írtam is az elsődleges, és a felhasználó szempontjából sokkal természetesebb megoldás a kibővített szélvédőüveg, ami ellenáll a .50-es kalibernek (stanag5). Éjszaka továbbra is a szélvédő használandó éjjellátóval.
Jelzem: akár a Gidránba rakott teljes kamerarendszert is átpakolhatják tőlem. Ott sem a kamera az elsődleges érzékelési forma, hanem a szélvédő.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Találtam egy ilyet irakból a közelmúltból.
Mondjuk az irakiaknak nem az uszokepesseg számít.

Nincs egyébként valami nyugati torony aknavetővel? Olyannal ami azért elég nagy és a lotav valahol 10 km körül van.
Netán elektronikai zavaro/felderítő jármű hamar ott az az üres belső tér?
 
...amennyiben már meglőtték a golyóálló üveget!
Tartalék! Tudod az valami olyan, amit nem elsődleges felhasználásra terveztek. Ahogy írtam is az elsődleges, és a felhasználó szempontjából sokkal természetesebb megoldás a kibővített szélvédőüveg, ami ellenáll a .50-es kalibernek (stanag5). Éjszaka továbbra is a szélvédő használandó éjjellátóval.
Jelzem: akár a Gidránba rakott teljes kamerarendszert is átpakolhatják tőlem. Ott sem a kamera az elsődleges érzékelési forma, hanem a szélvédő.
Éjszaka akkor is a kamera az elsőszámú eszköze.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Jó vastagon ezek a +lemezek. o_O Mondjuk ha a futóműhöz nem nyúltak, nagy súly nem mehet rá.
Attól, hogy nem említik, mint fő feature-t, az nem jelenti azt, hogy nem piszkáltak bele....
Ha marad a lengőkar, és kap egy új gátlót, rugóval, akkor azt nem biztos, hogy meg kell említeni egy ilyen twitter bejegyzésben.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa
Nem kell! Ma már azért egy 3-4 kamerás day/night rendszer felszerelése a periszkópok helyére nem fogja megdönteni a projekt költségvetését.
Erre mindenképpen szükség is lenne, mivel nálam az egyik alap tétel, hogy az infra lámpákat le kell róla szerelni.

Mindenképpen multispektrális rendszer kell. Lásson legalább NIR-ben, meg hő, ugye.
Ha az infra lámpákat levennéd, hogy látnának éjszaka?
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0
Mindenképpen multispektrális rendszer kell. Lásson legalább NIR-ben, meg hő, ugye.
Ha az infra lámpákat levennéd, hogy látnának éjszaka?
Minek kellene multispektrális rendszer?
A vezetéshez?
Az irányzáshoz OK, de az úgy is jön a RC fegyvertoronnyal együtt.
 
Azt mondtátok ne legyen szabdalva az eleje a gépnek, megpróbálkoztam így is valamit összehozni.

3d9e65291ce83a88232620f4ad1fd613.jpg


Most csak a motor elhelyezése s hajtás volna fontos. A 8V vagy 10V-s motor után egy hidraulikus hajtás lenne beépítve! Innentől kezdve a váltót egy hidraulikus motor hajtaná! Így a motor már elférne talán az orrban! Mivel az orrész nem lesz alakítva így szerintem emelkedik a motor magassága! (Nem lehet annyira letenni). Ám ha az ablakot megfelezzük akkor egy törökös ablakot kapunk s a motor is elfér!
A váltó a sofőr mellet, alatt közvetlen, majd az osztásház!
A hátsórészt teljesen kilehetne takarítani! Rudazatok tömkelege szünne meg, ami a rengeteg meghibásodás forrása volt! Meglehetne oldani a hátsó deszantot is.
 
  • Hűha
  • Vicces
Reactions: tarzaan and fip7