• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az nincs beleírva, hogy nyilván dobták az úszóképességet, hiszen a hullámtörő ugrott róla. De nagyon úgy néz ki.
Én igazság szerint még azon is elgondolkodnék, hogy mi a csöcsnek ez az üveg + felhajtható acéllemez a szélvédőn.
Felhajintani rá egy lvl. 5 lövedékállót, aztán el is lehet felejteni azt a kézzel nyitható szart.
A másik fontos az lenne, hogy a sofőrnek oldalra is kellene egy kisebb - akár lőrés szerű - oldalsó ablak is (az előbbi lvl 5 üveggel lezárva), amivel jelentősen nőne a sofőr kilátása. Cserébe dobható lenne az összes lőrés, + sofőr és a parancsnok miatt berakott periszkóp is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 327
81 352
113

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 497
84 598
113
Az nincs beleírva, hogy nyilván dobták az úszóképességet, hiszen a hullámtörő ugrott róla. De nagyon úgy néz ki.
Én igazság szerint még azon is elgondolkodnék, hogy mi a csöcsnek ez az üveg + felhajtható acéllemez a szélvédőn.
Felhajintani rá egy lvl. 5 lövedékállót, aztán el is lehet felejteni azt a kézzel nyitható szart.
A másik fontos az lenne, hogy a sofőrnek oldalra is kellene egy kisebb - akár lőrés szerű - oldalsó ablak is (az előbbi lvl 5 üveggel lezárva), amivel jelentősen nőne a sofőr kilátása. Cserébe dobható lenne az összes lőrés, + sofőr és a parancsnok miatt berakott periszkóp is.
Ha üveg van kell elé az acéllap, hogy legalább egy géppuska vagy gépkarabély találattól ne legyen használhatatlan az üveg.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha üveg van kell elé az acéllap, hogy legalább egy géppuska vagy gépkarabély találattól ne legyen használhatatlan az üveg.
Nem kell! Ma már azért egy 3-4 kamerás day/night rendszer felszerelése a periszkópok helyére nem fogja megdönteni a projekt költségvetését.
Erre mindenképpen szükség is lenne, mivel nálam az egyik alap tétel, hogy az infra lámpákat le kell róla szerelni.
Ma már menetrögzítő kamerában is lehet olyan minőséget kapni, amelyik elegendő lehet egy tartalék rendszer kiszolgálásához. Az a röhelyes, hogy szerintem olyat is kapni, amelyik még módosítás nélkül is beférne a periszkópok házába.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 497
84 598
113
Nem kell! Ma már azért egy 3-4 kamerás day/night rendszer felszerelése a periszkópok helyére nem fogja megdönteni a projekt költségvetését.
Erre mindenképpen szükség is lenne, mivel nálam az egyik alap tétel, hogy az infra lámpákat le kell róla szerelni.
Ma már menetrögzítő kamerában is lehet olyan minőséget kapni, amelyik elegendő lehet egy tartalék rendszer kiszolgálásához. Az a röhelyes, hogy szerintem olyat is kapni, amelyik még módosítás nélkül is beférne a periszkópok házába.
Ha ott a kamera minek egyáltalán az ablak? Amúgy nagyon nem olcsók azok a kamerarendszerek amiről beszélsz.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
"Also, water jets were removed from the vehicle."
Bocs! Az utolsó sorra ezek szerint már nem volt erőm. Én csak a képről következtettem...
Különben szerintem a soros motor behelyezése majdnem biztosan magával kell vonja a jet kiszedését.
Egyszerűen a releváns sor6os motorok magasabbak és hosszabbak a V8-nál.
De ahogy korábban is írtam, azokat egy szimpla hidraulikus motorral hajtott független 2 propelleres rendszerrel kiválthatják.
Ez slankítani fog az osztóművön, kardan "borzalmon", és cserébe egy hidraulikus kompresszorral hajtható a vízi hajtás, meg az elejébe átszerelt hidraulikus csörlő is.
Asszem elektromos rendszert csak akkor pakolnék bele, ha vagy soros hibridet csinálnak, vagy ha teljesen hagyják az úszóképességet.
Akkor ugye csak egy elektromos csörlő kell előre.
Hidraulikus rendszer esetén nem kell annyira nagy generátor a motortérbe.
Maga a hidraulikus kompresszor egyszerüen felszerelhető az osztómű jet kihajtásának kardán bekötésére.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ha ott a kamera minek egyáltalán az ablak? Amúgy nagyon nem olcsók azok a kamerarendszerek amiről beszélsz.
Pont amiatt, hogy ne legyen olyan drága. Tartalék rendszerről beszélünk.
Amennyiben megkap két kis ablakot kétoldalt a gép, akkor elsődlegesen a szélvédőn keresztül vezet a sofőr. Éjszaka éjjellátóban.
Ahogy írtam, tartalék rendszernek elegendő egy fos menetrögzítő kamera rendszer beszerelése.
Cserébe elhagyható a felhajtható acéllemez a saját rudazattal.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 497
84 598
113
Pont amiatt, hogy ne legyen olyan drága. Tartalék rendszerről beszélünk.
Amennyiben megkap két kis ablakot kétoldalt a gép, akkor elsődlegesen a szélvédőn keresztül vezet a sofőr. Éjszaka éjjellátóban.
Ahogy írtam, tartalék rendszernek elegendő egy fos menetrögzítő kamera rendszer beszerelése.
Cserébe elhagyható a felhajtható acéllemez a saját rudazattal.
Már miért lenne elég? Meg mi az, hogy tartalék? Éjszaka a kamera lenne az elsődleges eszköze.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Már miért lenne elég? Meg mi az, hogy tartalék? Éjszaka a kamera lenne az elsődleges eszköze.
...amennyiben már meglőtték a golyóálló üveget!
Tartalék! Tudod az valami olyan, amit nem elsődleges felhasználásra terveztek. Ahogy írtam is az elsődleges, és a felhasználó szempontjából sokkal természetesebb megoldás a kibővített szélvédőüveg, ami ellenáll a .50-es kalibernek (stanag5). Éjszaka továbbra is a szélvédő használandó éjjellátóval.
Jelzem: akár a Gidránba rakott teljes kamerarendszert is átpakolhatják tőlem. Ott sem a kamera az elsődleges érzékelési forma, hanem a szélvédő.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 938
73 199
113

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 497
84 598
113
...amennyiben már meglőtték a golyóálló üveget!
Tartalék! Tudod az valami olyan, amit nem elsődleges felhasználásra terveztek. Ahogy írtam is az elsődleges, és a felhasználó szempontjából sokkal természetesebb megoldás a kibővített szélvédőüveg, ami ellenáll a .50-es kalibernek (stanag5). Éjszaka továbbra is a szélvédő használandó éjjellátóval.
Jelzem: akár a Gidránba rakott teljes kamerarendszert is átpakolhatják tőlem. Ott sem a kamera az elsődleges érzékelési forma, hanem a szélvédő.
Éjszaka akkor is a kamera az elsőszámú eszköze.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Jó vastagon ezek a +lemezek. o_O Mondjuk ha a futóműhöz nem nyúltak, nagy súly nem mehet rá.
Attól, hogy nem említik, mint fő feature-t, az nem jelenti azt, hogy nem piszkáltak bele....
Ha marad a lengőkar, és kap egy új gátlót, rugóval, akkor azt nem biztos, hogy meg kell említeni egy ilyen twitter bejegyzésben.
 
  • Tetszik
Reactions: Törppapa

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 746
12 303
113
Nem kell! Ma már azért egy 3-4 kamerás day/night rendszer felszerelése a periszkópok helyére nem fogja megdönteni a projekt költségvetését.
Erre mindenképpen szükség is lenne, mivel nálam az egyik alap tétel, hogy az infra lámpákat le kell róla szerelni.

Mindenképpen multispektrális rendszer kell. Lásson legalább NIR-ben, meg hő, ugye.
Ha az infra lámpákat levennéd, hogy látnának éjszaka?
 
  • Hűha
Reactions: LMzek 2.0

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
919
1 911
93
Azt mondtátok ne legyen szabdalva az eleje a gépnek, megpróbálkoztam így is valamit összehozni.

3d9e65291ce83a88232620f4ad1fd613.jpg


Most csak a motor elhelyezése s hajtás volna fontos. A 8V vagy 10V-s motor után egy hidraulikus hajtás lenne beépítve! Innentől kezdve a váltót egy hidraulikus motor hajtaná! Így a motor már elférne talán az orrban! Mivel az orrész nem lesz alakítva így szerintem emelkedik a motor magassága! (Nem lehet annyira letenni). Ám ha az ablakot megfelezzük akkor egy törökös ablakot kapunk s a motor is elfér!
A váltó a sofőr mellet, alatt közvetlen, majd az osztásház!
A hátsórészt teljesen kilehetne takarítani! Rudazatok tömkelege szünne meg, ami a rengeteg meghibásodás forrása volt! Meglehetne oldani a hátsó deszantot is.
 
  • Hűha
  • Vicces
Reactions: tarzaan and fip7