A bulgárok BTR-60-asait így rakják rendbe az ukránok

Ukraine_Modernizes_BTR-60PB_Armored_Personnel_Carriers_from_Bulgaria_925_001.jpg

The Ukranians have made the following technical modifications to the Bulgarian BTR-60PBs. Originally from Soviet stock and considered beyond repair due to their wear, these vehicles receive more than essential replacements, including swapping the old twin 90-horsepower GAZ-40P engines for two new 102-horsepower Deutz BF4M2012 engines from Germany. This upgrade boosts the vehicle's power to 205 horsepower while maintaining a weight of 10,500 kg. The modernization strategy prefers using two engines instead of one to simplify the process and minimize structural changes, contrasting with previous Bulgarian updates that required significant modifications to the armored hull and engine compartment.

Changes include replacing impractical hatches with proper doors on the sides of the troop compartment, facilitating easier exit for soldiers. The seating arrangement inside has also been modified to improve capacity. The vehicle now accommodates seven paratroopers and three crew members—a commander, a driver-mechanic, and a gunner, the latter managing an enclosed machine gun turret.

The armament includes a 14.5-mm KPVT machine gun and a 7.62-mm PKT machine gun, enhanced with new optical and thermal sighting systems. Additionally, the driver-mechanic's station is equipped with the Ukrainian "SPO MBT" thermal imaging system, featuring cameras that provide visibility for up to 600 meters ahead and 25 meters to the rear. The armor of the BTR-60PB has been fortified with Armox 500T steel panels, effective against small arms and heavy machine gun fire, while maintaining the vehicle’s amphibious capabilities.
 
A bulgárok BTR-60-asait így rakják rendbe az ukránok

Ukraine_Modernizes_BTR-60PB_Armored_Personnel_Carriers_from_Bulgaria_925_001.jpg

The Ukranians have made the following technical modifications to the Bulgarian BTR-60PBs. Originally from Soviet stock and considered beyond repair due to their wear, these vehicles receive more than essential replacements, including swapping the old twin 90-horsepower GAZ-40P engines for two new 102-horsepower Deutz BF4M2012 engines from Germany. This upgrade boosts the vehicle's power to 205 horsepower while maintaining a weight of 10,500 kg. The modernization strategy prefers using two engines instead of one to simplify the process and minimize structural changes, contrasting with previous Bulgarian updates that required significant modifications to the armored hull and engine compartment.

Changes include replacing impractical hatches with proper doors on the sides of the troop compartment, facilitating easier exit for soldiers. The seating arrangement inside has also been modified to improve capacity. The vehicle now accommodates seven paratroopers and three crew members—a commander, a driver-mechanic, and a gunner, the latter managing an enclosed machine gun turret.

The armament includes a 14.5-mm KPVT machine gun and a 7.62-mm PKT machine gun, enhanced with new optical and thermal sighting systems. Additionally, the driver-mechanic's station is equipped with the Ukrainian "SPO MBT" thermal imaging system, featuring cameras that provide visibility for up to 600 meters ahead and 25 meters to the rear. The armor of the BTR-60PB has been fortified with Armox 500T steel panels, effective against small arms and heavy machine gun fire, while maintaining the vehicle’s amphibious capabilities.
Távozz tőlem, Sátán! :cool:
 
Korábban már említettem, hogy BTR-80-asok beszerzésekor lett volna lehetőség a BMP-1 UTD-20 motorjának, vagy a 2S1 Gvozgyika JAMZ-238N beépítésére.

Ebből 2 dolog következik.
  1. Az osztómű maximális nyomatékátvitele legalább 1079 Nm (max(torque(UTD-20;JAMZ-238N))

  2. Az UTD-20-szal jártunk volna legjobban - ez esetben akár a 3 tengelyesítésre is sor kerülhetett volna, lévén alig hosszabb, mint az általam javasol GM Duramax L5P 7632 mm-re!
    Ráadásul ennek a legkisebb a tömege is!
TípusTeljesítményNyomatéktömeghosszszélességmagasság
Kamaz 740326078583511609001100
UTD-20300883-1030+5 (?)6657901150742/732
JAMZ-238N30010791150/1210134510301065
 
Korábban már említettem, hogy BTR-80-asok beszerzésekor lett volna lehetőség a BMP-1 UTD-20 motorjának, vagy a 2S1 Gvozgyika JAMZ-238N beépítésére.

Ebből 2 dolog következik.
  1. Az osztómű maximális nyomatékátvitele legalább 1079 Nm (max(torque(UTD-20;JAMZ-238N))

  2. Az UTD-20szal jártunk volna legjobban - ez esetben akár a 3 tengelyesítésre is sor kerülhetett volna, lévén alig hosszabb, mint az általam javasol GM Duramax L5P 7632 mm-re!
    Ráadásul ennek a legkisebb a tömege is!
TípusTeljesítményNyomatéktömeghosszszélességmagasság
Kamaz 740326078583511609001100
UTD-20300883-1030+5 (?)6657901150742/732
JAMZ-238N30010791150/1210134510301065
Minek cserélgettünk volna egy szar motort egy hasonlóan szar motorra?
 
.

Én a Rheinmetall-al csináltatnám!
:oops:
:hadonaszos:


.



Nem értem mi a gondotok vele:
  • Német,
  • drága lesz, nem-kicsit...
  • 10 év múlva megjön a fele,
  • közben tolhatjátok a rendszám-cserés poént!


Mindenben jó, a Főni is simizi majd mindenki buksiját, aki bólogat! Nnnna:
:hadonaszos:



Ne lazsáljatok, B+, bekészítettem kólasör-pocornt!
:D

.

Poénkodás nélkül nem lehet elviselni a megrendelt --remélem, mert ha magatoktól még rosszabb-- időhúzást, gumicsont-nyam-nyam-ot! Hajrááá... :hadonaszos:

.

.
 
Azért xar mert made in USSR.
Közben az ukránok felkoppintott Btr-60-asaba ami egy ésszerű felújítás szerintem a beepitett két Deutz motor Kínában készült, de az jó mert német.
Mondjuk a 60-asnal épp a két motorral szokott gond lenni annak idején mert folyton elterő fordulatszámon működtek és ez problémát okozott.
De az ukránnak gyorsan kellettek így nem érte meg mokolni hogy egy motor legyen benn mint a bulgar fejlesztésben.
 
Csak arra akarok utalni, hogy ők se bontották szét atomjaira a gépet és építették újra.
Háát arra idejük sem nagyon van. Meg ugye nekik elég, hogyha elindul, meg gyorsan tud menni. Nem az örökkévalóságnak építik.
Még a dupla motort is meghagyták, hogy egyszerűsítsék a modernizálást és ne kelljen sokat mókolni vele....
Igen, emiatt nem életszerűek a nagy szétvágós megoldások. A soros hibrid megoldást is csak azért mertem bedobni, mert ott sem kellene alapvető szerkezeti elemhez hozzányúlni, meg egy ilyen rendszer modularis elemeinek elhelyezése gyakorlatilag korlátlan variálhatósagot tesznek lehetővé.
Ha maradunk a sima dízeles megoldásnál, akkor az belefér, hogy a motortér középvonalában a V8-at sor6-ra cseréled, kardánnal az osztóműre kötve, de nekem már egy keresztbefordítás is meredeknek tűnik.
 
Én továbbra is azt gondolom, hogy a BTR-80-asainkat nem mint lövésszállítókat, hanem mint platform- és speciális feladatú járműveket kellene hadrendben tartani.

  • Mistral légrak hordozó
  • nagyobb hatótávolságú páncéltörő rakéta hordozó
  • aknavetős jármű
  • felderítő jármű
  • tűztámogató jármű
  • radar platform
  • híradós jármű
stb.

Lövésszállítóként való megtartása min, egy olyan átépítést igényelne, mint amit a romulánok csináltak (és egy BTR-3 szerű jármű lett az eredménye).
 
Én továbbra is azt gondolom, hogy a BTR-80-asainkat nem mint lövésszállítókat, hanem mint platform- és speciális feladatú járműveket kellene hadrendben tartani.

  • Mistral légrak hordozó
  • nagyobb hatótávolságú páncéltörő rakéta hordozó
  • aknavetős jármű
  • felderítő jármű
  • tűztámogató jármű
  • radar platform
  • híradós jármű
stb.

Lövésszállítóként való megtartása min, egy olyan átépítést igényelne, mint amit a romulánok csináltak (és egy BTR-3 szerű jármű lett az eredménye).
Csak kb 50x lett elmondva, hogy maradni fog feladatkörrel együtt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7