Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 823
2 543
113

Miniszter Úr világosan kifejezte számunkra, hogy ő örülne, ha a Volán autóbuszaival ki lehetne váltani pár vonalon a vasúti közlekedést. (Módváltás 2.0)
A levél az elrendelt utasszámlást a mellékvonali dízel motorvonatok, azaz a Bz-k hiányával indokolja, de Mohács felé például Desirók is járnak.
Az alábbi vonalakról van szó:
  • 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu–Komárom)
  • 14. sz. vasútvonal (Pápa–Csorna)
  • 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg–Rédics) – itt a GYSEV a szolgáltató, és jobbára 5047 sorozatú motorkocsik (Berényik) viszik az utasokat
  • 35. sz. vasútvonal (Siófok–Kaposvár)
  • 66. sz. vasútvonal (Villány–Mohács)
  • 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg–Tornanádaska)
  • 106. sz. vasútvonal (Sáránd–Nagykereki) – itt meg tavaly nyáron volt pályafelújítás
  • 127. sz. vasútvonal (Gyoma–Szeghalom)
Az érintett vasútvonalakon április 15-én indul, és június 15-ig tart az utasszámlálás.
A szándék tehát egyértelmű, a vasúti személyszállítás leállítása, a Módváltás 2.0 elnevezés is ezt jelzi. Az időzítés se lehet véletlen. Noha a tavaly augusztusban bezárt tíz mellékvonal ügye nem váltott ki országos ellenállást, azért a június 9-i önkormányzati választásba nyilván nem akarnak belezavarni, így a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium a választás utánra időzíti a bezárásokat.
Nem a te hibád, a cikk íróé, de a Villány-Mohács az a 65ös vonal. A 66 az a Villány- Magyarbóly. :D
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 958
21 757
113
  • Tetszik
Reactions: enzo

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 366
10 820
113
"...Az incidens nyomán kiderült, hogy a Cybertruck használati útmutatójában – sok más furcsaságon kívül – az is szerepel, ne mossuk le az autót, ha azt közvetlen napfény éri, és akkor sem, ha előtte huzamosabb ideig a szabadban használtuk. A mosásból eredő károkat ráadásul nem javítják garanciálisan, ha a mosás előtt nem aktiválták az autómosó üzemmódot..."


S mi van, ha jön egy hirtelen nyári zápor/zivatar!?:eek:
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 967
19 284
113
"...Az incidens nyomán kiderült, hogy a Cybertruck használati útmutatójában – sok más furcsaságon kívül – az is szerepel, ne mossuk le az autót, ha azt közvetlen napfény éri, és akkor sem, ha előtte huzamosabb ideig a szabadban használtuk. A mosásból eredő károkat ráadásul nem javítják garanciálisan, ha a mosás előtt nem aktiválták az autómosó üzemmódot..."


S mi van, ha jön egy hirtelen nyári zápor/zivatar!?:eek:
Mi lenne? Semmi, le van sárgára fóliáztatva, taxinak veszi mindenki! :)
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
8 210
27 723
113
Na megjött a modern kor fiat multipája....
fiat-unveils-five-new-concepts-including-a-pickup-that-makes-the-cybertruck-look-dull_4.jpg

 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and enzo

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 535
46 517
113
Na megjött a modern kor fiat multipája....
fiat-unveils-five-new-concepts-including-a-pickup-that-makes-the-cybertruck-look-dull_4.jpg

Nem egészen. Ezek értelmetlenségek. Különösen a főleg európai piacra termelő Fiat esetén. Ezek a Tesla Cybertruck utánérzései. Amit szódával elvisel az amerikai piac, de nem véletlenül nem hozzák Európába.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
6 967
19 284
113

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 905
15 406
113
A jó öreg Camry, lassan az utulsó mohikán, ha igazi középkategóriás (nagy)szedánt akarsz venni a SUVozás helyett, hiszen a klasszikus Passat, Mondeo, Mazda 6, Accord, Optima kimúlt vagy hamarosan kimúlik, legalábbis EurópábanX a Giulia és az 508 kerekítési hiba, minden nagy gyártó szinte kizárólag SUV-ot önt a nyakadba.

Szokatlanul a Toyotától még csak nem is néz ki szarul, a műszaki tartalmat meg majdnem felesleges boncolgatni, hiszen golyóálló, Amerika evtizedek óta egyik letközkedveltebb autója.


 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 958
21 757
113
A jó öreg Camry, lassan az utulsó mohikán, ha igazi középkategóriás (nagy)szedánt akarsz venni a SUVozás helyett, hiszen a klasszikus Passat, Mondeo, Mazda 6, Accord, Optima kimúlt vagy hamarosan kimúlik, legalábbis EurópábanX a Giulia és az 508 kerekítési hiba, minden nagy gyártó szinte kizárólag SUV-ot önt a nyakadba.

Szokatlanul a Toyotától még csak nem is néz ki szarul, a műszaki tartalmat meg majdnem felesleges boncolgatni, hiszen golyóálló, Amerika evtizedek óta egyik letközkedveltebb autója.


Szerintem a német gyártók továbbra is öntik/öntenék a piacra a szedánokat a kicsitől a nagyig, csak a kereslet a divat és az átalakult életvitel egyszerűen megváltozott. És míg Mercedes a CLA, C, és E osztályokba továbbra is gyártja, ahogy az Audi az A3, A4, A6-ból szintén, a is BMW is tolja a 3-as, 4-es és 5-ösben eközben már a Seat, Opel, Ford palettájáról elkopik lassan. Egyszerűen ez utóbbi gyártók típusait vásárlók álltak át más típusokra vagy gyártókra.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 022
32 457
113
Szerintem a német gyártók továbbra is öntik/öntenék a piacra a szedánokat a kicsitől a nagyig, csak a kereslet a divat és az átalakult életvitel egyszerűen megváltozott. És míg Mercedes a CLA, C, és E osztályokba továbbra is gyártja, ahogy az Audi az A3, A4, A6-ból szintén, a is BMW is tolja a 3-as, 4-es és 5-ösben eközben már a Seat, Opel, Ford palettájáról elkopik lassan. Egyszerűen ez utóbbi gyártók típusait vásárlók álltak át más típusokra vagy gyártókra.

Ez nem piaci folyamat, hanem EU-s szabályozással elért.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 958
21 757
113
Ez nem piaci folyamat, hanem EU-s szabályozással elért.
És pl. az Audi A3-at nem érte el? 1996-tól 2012-így nem gyártották szedánba, azóta viszont öntik a piacra és a módosabb országokban szépen tarol is. Az ős A4-et, A6-ot nem érte el? A 3-as BMW-t? 2013 januártól indult a 4-es az F32-vel és bár a 4 ajtós Gran Coupe néven fut, de bizony Sedan csak parasztvakító néven.
BMW2015_435IGranCoupe_669587_01.jpg

Klasszik 5-ös sorozat? Merci ezer éve fútó kikezdhetetlenül szedán C és E osztály? A nem olyan öreg CLA? Sőt múltkor a CLS-t kihagytam, ami szintén szedán mégha olyan hangzatos Coupe Limousine néven is árulják.
2021-mercedes-benz-cls-class-mmp-2-1591736372.jpg

Ezt a 3 gyárt nem érte el az EU-s szabályozás? Évtizedek óta gyártják a szedán formájú autóikat százezer számra. Én azt gondolom, hogy az Opel, Peugeot, Ford alól elfogyott a kereslet és az ezeket vásárlók vagy átpártoltak egyéb típusokra vagy teljesen más márkákra, pl Kia, Hyundai. A fenti 3 német gyártónál viszont nem, mert komoly igény van rá továbbra is.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 905
15 406
113
Ezt a 3 gyárt nem érte el az EU-s szabályozás? Évtizedek óta gyártják a szedán formájú autóikat százezer számra. Én azt gondolom, hogy az Opel, Peugeot, Ford alól elfogyott a kereslet és az ezeket vásárlók vagy átpártoltak egyéb típusokra vagy teljesen más márkákra, pl Kia, Hyundai. A fenti 3 német gyártónál viszont nem, mert komoly igény van rá továbbra is.

Audi, Mercedes, BMW. Ezek a prémium kategóriára (árszabásban, csicsában mindenképp) pozicionált gyártók, lsd. Audi a VW cégcsoporton belül. Ezek soha nem voltak / lesznek átlagos tömegtermékek, mint pl. általám említett "átlagjóska" típusok, amik egyébként érdekes módon mindenhol máshol köszönik szépen, megvannak és nagyon jól teljesítenek.

A klasszikus szedánformára van igény, de itt egyre inkább a sport / prémium szintet fogja jelenteni, ott lesz elérhető, miközben az átlagember számára elérhető árkategóriákból lassan kikopik, az alacsony árréssel, nagy volumennel operáló gyártók pedigt nem fogják erőltetni az itteni forgalmazást. Lásd pl. német vonalon, a VW csoportban a középkategóriás Passat gyártását beszűntetik, pedig mondjuk úgy sok a közös az Audival - hajtáslánc, alváz stb., persze az Audi cégcsoporton belül feljebb van pozícionálva. Csak az van, hogy amilyen agybajt az EU-ban előírnak teljesíteni, azt egy bizonyos árszint alatt már nem lehet értelmes haszonnal. Ott a SUV-divat is, azért valamiért el lehet kérni most többet, abba bele fog férni.

A fenti 3 német gyártónál viszont nem, mert komoly igény van rá továbbra is.

Németországban, a prémiumkategóriában.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
3 958
21 757
113
Audi, Mercedes, BMW. Ezek a prémium kategóriára (árszabásban, csicsában mindenképp) pozicionált gyártók, lsd. Audi a VW cégcsoporton belül. Ezek soha nem voltak / lesznek átlagos tömegtermékek, mint pl. általám említett "átlagjóska" típusok, amik egyébként érdekes módon mindenhol máshol köszönik szépen, megvannak és nagyon jól teljesítenek.

A klasszikus szedánformára van igény, de itt egyre inkább a sport / prémium szintet fogja jelenteni, ott lesz elérhető, miközben az átlagember számára elérhető árkategóriákból lassan kikopik, az alacsony árréssel, nagy volumennel operáló gyártók pedigt nem fogják erőltetni az itteni forgalmazást. Lásd pl. német vonalon, a VW csoportban a középkategóriás Passat gyártását beszűntetik, pedig mondjuk úgy sok a közös az Audival - hajtáslánc, alváz stb., persze az Audi cégcsoporton belül feljebb van pozícionálva. Csak az van, hogy amilyen agybajt az EU-ban előírnak teljesíteni, azt egy bizonyos árszint alatt már nem lehet értelmes haszonnal. Ott a SUV-divat is, azért valamiért el lehet kérni most többet, abba bele fog férni.



Németországban, a prémiumkategóriában.
Igen, van igazság abban amit írsz és valóban lehet vagy van ilyen oka, hogy náluk továbbra is jól mennek a szedánok. Viszont érdekes, hogy mind a 3 márka már a legkisebbtől a legnagyobbig kínál SUV formájú, adottságú típusokat Mercedes GLA, GLC, GLE, BMW X1-től, Audi a Q1-től végig és mégis pörögnek a szedánok. Szemben az “átlagjóska” márkáknál -én legalábbis így tapasztalom- ezek a divat SUV formák kifogták a szedánok vitorlájából a szelet és átpártolt a célközönség. Ahogy írtam is további nagy részük mindenféle KIA és Hyundai modellekre váltott, ami a minőséget, garancia időt tekintve meg is értek.