F-15 Eagle (McDonell Douglas/Boeing)

GT4wkEpW0AAFrXT
GT4wkErWcAASeoT
GT4wk92XQAA6ZFF
 
Itt azért látszik, hogy milyen rátét "vasalásokkal" erősítették meg a függőleges vezérsíkokat, mert azok amúgy rendesen remegek, ha meg van tépve a gép:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Itt azért látszik, hogy milyen rátét "vasalásokkal" erősítették meg a függőleges vezérsíkokat, mert azok amúgy rendesen remegek, ha meg van tépve a gép:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha jól emlékszem te raktál be képet a MIG-ek radarját tervező iroda épületéről és írtad azt, hogy ezzel a MIG-nek végleg vége. Szerintem nagyon jól mutatja ez az F-15 függőleges vezérsík azt, hogy mi is járult nagyban hozzá a MIG végéhez. Ha megnézzük a megerősítéseket, akkor azt látjuk, hogy az egy becsületes iparos munka, nem csak úgy ráokádtak egy "laposvasat" mint ahogy a MIG-nél csinálták a 29-esek függőleges vezérsíkjával. Nekem szent meggyőződésem, hogy ez nem kirívó eset volt a MIG-nél, hanem tendencia, egész egyszerűen nem akarták felfogni, hogy a SZU-nak vége, Oroszország már nem vesz át minden szart amit kiokádnak a gyárkapun.
 
Ha jól emlékszem te raktál be képet a MIG-ek radarját tervező iroda épületéről és írtad azt, hogy ezzel a MIG-nek végleg vége. Szerintem nagyon jól mutatja ez az F-15 függőleges vezérsík azt, hogy mi is járult nagyban hozzá a MIG végéhez. Ha megnézzük a megerősítéseket, akkor azt látjuk, hogy az egy becsületes iparos munka, nem csak úgy ráokádtak egy "laposvasat" mint ahogy a MIG-nél csinálták a 29-esek függőleges vezérsíkjával. Nekem szent meggyőződésem, hogy ez nem kirívó eset volt a MIG-nél, hanem tendencia, egész egyszerűen nem akarták felfogni, hogy a SZU-nak vége, Oroszország már nem vesz át minden szart amit kiokádnak a gyárkapun.
Ezeknek a rátét lemezeléseknek az optikája sokféle lehet. Itt szépen néz ki, a Szu-27-esek kései változatain, felújított SzM és SzM3-asokon, a Szu-35-ösökön is szépen néz ki, a MiG-29-eseken nem nézett ki szépen.
Ahogyan egy F-16-oson sem, de ot pl a minőség mégis megvolt. Mondjuk úgy, a kis filigrán F-16-osoknak ezek a jókora vastag lemezelések úgy festenek, mint a Mi-24-esen a péncéllemezek a kabin környékén.
0

0

0
 
WASHINGTON, August 13, 2024

The Secretary of State has approved a possible Foreign Military Sale to the Government of Israel of F-15IA and F-15I+ Aircraft and related equipment for an estimated cost of $18.82 billion. The Defense Security Cooperation Agency delivered the required certification notifying Congress of this possible sale today.

The Government of Israel has requested to buy up to fifty (50) new F-15IA multi-role fighter aircraft, as well as Mid-Life Update modification kits for its existing twenty-five (25) F-15I multi-role fighter aircraft; one hundred twenty (120) F110-GE-129 engines; ninety (90) Advanced Display Core Processors II; seventy-five (75) APG-82(V)1 Active Electronically Scanned Array radars; fifty (50) AN/AAQ-13 LANTIRN navigation pods with containers; three-hundred twenty (320) LAU-128 Advanced Medium Range Air-to-Air Missile launchers; twenty-five (25) M61A Vulcan cannons; and one hundred eighty (180) Embedded Global Positioning System/Inertial Navigation System devices with M-Code. Also included are Cartridge Actuated Devices and Propellant Actuated Devices; Joint Helmet Mounted Cueing Systems; APX-119 Identification Friend or Foe (IFF) systems; KIV-77 Mode 4/5 IFF cryptographic appliques; AN/PYQ-10 Simple Key Loaders; impulse cartridges, chaff, and flares; integration and test support and equipment; aircraft and munitions support and support equipment; secure communications equipment, precision navigation, and cryptographic devices; classified software development, delivery, and support; spare parts, consumables and accessories, and repair and return support; major and minor modifications, maintenance, and maintenance support; facilities and construction support; transportation and airlift support; classified publications and technical documentation; personnel training and training equipment; warranties; studies and surveys; U.S. Government and contractor engineering, technical, and logistics support services; and other related elements of logistics and program support. The estimated total cost is $18.82 billion. Deliveries are estimated to begin in 2029.

The United States is committed to the security of Israel, and it is vital to U.S. national interests to assist Israel to develop and maintain a strong and ready self-defense capability. This proposed sale is consistent with those objectives.

Incorporating F-15IAs into the Israel Air Force’s fleet of fighter aircraft will enhance Israel’s interoperability with U.S. systems and bolster Israel’s aerial capabilities to meet current and future enemy threats, strengthen its homeland defense, and serve as a deterrent to regional threats. Israel will have no difficulty absorbing these articles and services into its armed forces.

The proposed sale of this equipment and support will not alter the basic military balance in the region.

The prime contractor will be The Boeing Corporation, located in St. Louis, MO. The purchaser typically requests offsets. Any offset agreement will be defined in negotiations between the purchaser and the contractor.

Implementation of this proposed sale will require the assignment of five additional U.S. Government representatives and one U.S. contractor representative to Israel for a duration of approximately eight years to support modification of the F-15I+, provide security for classified equipment, and provide technical assistance, familiarization, and training for Israel’s F-15IA and F-15I+ programs.

There will be no adverse impact on U.S. defense readiness as a result of this proposed sale.

The description and dollar value are for the highest estimated quantity and dollar value based on initial requirements. Actual dollar value will be lower depending on final requirements, budget authority, and signed sales agreement(s), if and when concluded.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
"...Az igazából kényszerből indult Advanced F-15 projekt egy- és kétüléses változatot is eredményezett: a légierő végül a tandemüléses F-15EX mellett döntött..."
"...A több fedélzeti felderítő és érzékelőrendszer kezelése, a radar használata, a három rádión zajló kommunikáció, a drónok és cirkálórakéták rajainak pontos nyomon követése, a felderített helyzetkép közvetítése a légvédelmi rakétaütegek számára - mindezek hihetetlenül sok feladatot jelentettek volna egyetlen hajózó számára egy ilyen taktikai forgatókönyv esetén, s bizony hamar beállhatott volna a túlterhelés és így a hibázás lehetősége is. Nos, pont ezért ül az F-15EX hátsó katapultülésében a specialista…"


Nos, itt utólag találtak a légierőnél magyarázatot arra, hogy ha már egyszer az USAF mindig is együléses gépet akart (F-15CX az F-15X programból), akkor miért is fogadta el a Boeing erősen profitorientált nyomását a kétüléses F-15SA/QA jóformán változtatások nélküli átvételét illetően.
Ez is tisztán mutatja a MIC érdekérvényesítő erejét, hogy akarhat a Pentagon, vagy az USAF bármit, ha a megmentésért könyörgő Boeing úgy követel magának katonai megrendeléseket, hogy lehetőleg minimális változtatást kelljen csak a terméken eszközölnie.
Ugyanis 1987 óta nem gyártottak együléses F-15-öst, mi több, az utolsó pár darab F-15C (ami végül a szaúdi légierőnél kötött ki) már az akkor vadonat új F-15E sárkányára épült. Utána még gyártottak pár hibrid F-15D-t ugyanígy, de lényegében 1988 óta csak a kétüléses F-15E sárkányok készülnek St. Louis-ban.
Persze gondolhatnánk, hogy egy Boeing Co. számára nem kéne, hogy gond legyen egy ilyen módosítás (újra) gyártásba vitele, de a chicagoi HQ-ban ülő menedzserek annyira profit-centrikusak, hogy inkább gyártatnak némi kenőpénzért doktrínát a Pentagonban ülő egyenruhás embereikkel, semmint fizikailag építsenek át egy törzselsőrész és kabintető gyártókeretet.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Israel MOD Acquires 25 Advanced F-15 Aircraft for $5.2 Billion...

The $5.2 billion agreement, part of a broader package of U.S. aid approved by the U.S. Administration and Congress earlier this year, includes an option for 25 additional aircraft.

The deal was finalized yesterday following negotiations between the IMOD’s Mission to the U.S. and Boeing in collaboration with the Israeli Air Force. DG of the IMOD, Maj. Gen. (Res.) Eyal Zamir signed the procurement authorization during his visit to the U.S. last month.

The new F-15IA will be equipped with cutting-edge weapon systems, including state of the art Israeli technologies. The upgraded aircraft will feature enhanced range capabilities, increased payload capacity, and improved performance across various operational scenarios.

These advantages will enable the Israeli Air Force to maintain its strategic superiority in addressing current and future challenges in the Middle East.

Delivery of the F-15 aircraft will begin in 2031, with 4-6 aircraft to be supplied annually. This procurement marks a significant milestone in deepening the defense cooperation between Israel and the United States, reflecting their mutual commitment to regional security.

DG of the IMOD, Maj. Gen. (Res.) Eyal Zamir: "The Ministry is executing a comprehensive strategy to enhance the IDF's operational capabilities. We have secured procurement agreements worth nearly $40 billion (approximately NIS 150 billion) since the onset of the war.

While focusing on immediate needs for advanced weaponry and ammunition at unprecedented levels, we're simultaneously investing in long-term strategic capabilities.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.