Űrkutatás

A leendő orosz holdbázis egy önszabályozó Selena atomerőművet kap a fejlesztő cég anyagai szerint

uselanxKTsU.jpg
 
Megint Starliner...
Tegnap ismeretlen pulzáló hangot rögzített a legényseg a hajóból. Továbbították a Földi irányítás felé. A videó vége felé hallható.
Valami mechanikai hangnak tűnik. Lehet valami tartály keverő ventilátor?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Megint Starliner...
Tegnap ismeretlen pulzáló hangot rögzített a legényseg a hajóból. Továbbították a Földi irányítás felé. A videó vége felé hallható.
Valami mechanikai hangnak tűnik. Lehet valami tartály keverő ventilátor?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Egyébként tényleg úgy hangzik, mintha a keverőlapátok nekiütköznének valaminek a tartályban.
 
Megint Starliner...
Tegnap ismeretlen pulzáló hangot rögzített a legényseg a hajóból. Továbbították a Földi irányítás felé. A videó vége felé hallható.
Valami mechanikai hangnak tűnik. Lehet valami tartály keverő ventilátor?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Azon töröm az agyam, hogy melyik sci-fi filmben volt ilyen hang!?

Vicces konstruktőrök dolgoznak a Boeing-nél...
 
Megint Starliner...
Tegnap ismeretlen pulzáló hangot rögzített a legényseg a hajóból. Továbbították a Földi irányítás felé. A videó vége felé hallható.
Valami mechanikai hangnak tűnik. Lehet valami tartály keverő ventilátor?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Úgy tűnik megvan a megoldás:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Bár lehet, hogy a humorba kellett volna. :)
 
Megint Starliner...
Tegnap ismeretlen pulzáló hangot rögzített a legényseg a hajóból. Továbbították a Földi irányítás felé. A videó vége felé hallható.
Valami mechanikai hangnak tűnik. Lehet valami tartály keverő ventilátor?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Beleköltözött valami földönkívüli, vagy csak az egerek szaladgálnak odabent!?
 
Azon töröm az agyam, hogy melyik sci-fi filmben volt ilyen hang!?

Vicces konstruktőrök dolgoznak a Boeing-nél...
Úgy tűnik megvan a megoldás:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Bár lehet, hogy a humorba kellett volna. :)
Na ugye, hogy ismerős volt, nem megmondtam!?:D

Csak az eredetijét tévedtem...
A Boeing meg a folytatást tévesztette el.
Nem mindegy...
 
Megint Starliner...
Tegnap ismeretlen pulzáló hangot rögzített a legényseg a hajóból. Továbbították a Földi irányítás felé. A videó vége felé hallható.
Valami mechanikai hangnak tűnik. Lehet valami tartály keverő ventilátor?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Prózai oka volt a pulzáló hangoknak. Mint kiderült a hajó kommunikációs rendszere az ISS-el való audió-konfiguralás eredménye;
 
...én érteni vélem, hogy azért megy el rengeteg idő manapság minden élenjáró technikai eszköz fejlesztésénél, mert már a határoknál járunk, s nem a technológiák elején, amikor egy benzinmotoros kocsi egy átalakított hintó volt, egy repülőgép meg bútorasztalosok és bútorkárpitosok számára leadott érdekes megrendelés...
Mégis elgondolkoztató, hogy az ötvenes években pl. a MiG tervező iroda pár havonta(!) dobott össze és repült be egy-egy vadonatúj fejlesztésű szuperszonikus sárkányt (no meg dobott a kukába...)

Az űrhajózásban gyakorlatilag teljesen ismeretlen területre indultak a fejlesztők; csak sejtéseik lehettek az űrben várható viszonyokról; a kijutás aerodinamikai erőhatásai, vákuum, hőviszonyok, azok asszimetriája, mágneses ill. lehet teljesen ismeretlen erőhatások, a visszatérésről még nem is beszéltünk...
Szó nem volt fejlett szenzorokról, rádiótechnika..., adatátvitel...automatizálás...hagyjuk már...egy indexrelé megbízhatósága is esetleges volt...

Ami könnyebbség volt, az a társadalmak egészséges fatalizmusa, a tesztelők/hősök elvesztésének könnyebb elfogadása.
Nem volt ilyen médiahisztéria, mint ma.
No meg - ahogy ezt már máskor már megírtam más téma kapcsán - nem volt az sem, hogy mindenki hozzáfért volna médiaszerepléshez, még az is, aki a legelemibb információkkal sem rendelkezik egy téma kapcsán (Mint most én...). Szia Uram!
(Tegnap döbbentem rá, hogy egy diplomás(!) átlagember elektromos autóhoz való viszonya az, hogy nem szennyezi a környezetet, a töltése meg napelemről történik. Ennyi...)

Na szóval ma este bemondta atévé (retekláb híradó, mindenkiben ott van valahol a perverzitás, nekem ez az), hogy a Starliner hét éves csúszásban van.
Úgy, hogy gyakorlatilag már nem kell feltalálni semmit, az elődök már mindennel megküzdöttek...

...elképzeltem az űrversenyt, hogy a Mercury űrhajó a Vosztokhoz képest hétéves késéssel szállt volna fel, a zűrhajóst meg a már Voszhodon túl, de még azon is túl; már a Szojuz hozta volna vissza (még jó hogy nem a Szaljut 1-ről, bár ekkora csúszásokkal már lassan az az megtörténhetett volna...).

Még a CEO-t is kötél általi tarkónlövéssel díjazták volna, nemhogy részvényopciók lehívásának aktualizálásával.

Ahogy kollégám mondaná; vicc ez az egész...


Ui:
Ez nem csak a Starlinerről szól, mert ez a szenvedés megy az oroszoknál is, meg ez megy a repülőiparban is, de már az autóiparban is.
 
...én érteni vélem, hogy azért megy el rengeteg idő manapság minden élenjáró technikai eszköz fejlesztésénél, mert már a határoknál járunk, s nem a technológiák elején, amikor egy benzinmotoros kocsi egy átalakított hintó volt, egy repülőgép meg bútorasztalosok és bútorkárpitosok számára leadott érdekes megrendelés...
Mégis elgondolkoztató, hogy az ötvenes években pl. a MiG tervező iroda pár havonta(!) dobott össze és repült be egy-egy vadonatúj fejlesztésű szuperszonikus sárkányt (no meg dobott a kukába...)

Az űrhajózásban gyakorlatilag teljesen ismeretlen területre indultak a fejlesztők; csak sejtéseik lehettek az űrben várható viszonyokról; a kijutás aerodinamikai erőhatásai, vákuum, hőviszonyok, azok asszimetriája, mágneses ill. lehet teljesen ismeretlen erőhatások, a visszatérésről még nem is beszéltünk...
Szó nem volt fejlett szenzorokról, rádiótechnika..., adatátvitel...automatizálás...hagyjuk már...egy indexrelé megbízhatósága is esetleges volt...

Ami könnyebbség volt, az a társadalmak egészséges fatalizmusa, a tesztelők/hősök elvesztésének könnyebb elfogadása.
Nem volt ilyen médiahisztéria, mint ma.
No meg - ahogy ezt már máskor már megírtam más téma kapcsán - nem volt az sem, hogy mindenki hozzáfért volna médiaszerepléshez, még az is, aki a legelemibb információkkal sem rendelkezik egy téma kapcsán (Mint most én...). Szia Uram!
(Tegnap döbbentem rá, hogy egy diplomás(!) átlagember elektromos autóhoz való viszonya az, hogy nem szennyezi a környezetet, a töltése meg napelemről történik. Ennyi...)

Na szóval ma este bemondta atévé (retekláb híradó, mindenkiben ott van valahol a perverzitás, nekem ez az), hogy a Starliner hét éves csúszásban van.
Úgy, hogy gyakorlatilag már nem kell feltalálni semmit, az elődök már mindennel megküzdöttek...

...elképzeltem az űrversenyt, hogy a Mercury űrhajó a Vosztokhoz képest hétéves késéssel szállt volna fel, a zűrhajóst meg a már Voszhodon túl, de még azon is túl; már a Szojuz hozta volna vissza (még jó hogy nem a Szaljut 1-ről, bár ekkora csúszásokkal már lassan az az megtörténhetett volna...).

Még a CEO-t is kötél általi tarkónlövéssel díjazták volna, nemhogy részvényopciók lehívásának aktualizálásával.

Ahogy kollégám mondaná; vicc ez az egész...


Ui:
Ez nem csak a Starlinerről szól, mert ez a szenvedés megy az oroszoknál is, meg ez megy a repülőiparban is, de már az autóiparban is.
Valódi eistenek és teslák kellenének, akik TÉNYLEG ki tudnak törni a begyepesedett, megkövült dogmák szorításából.
Kb. 80 éve minden rakéta pont úgy működik, pont olyan mint a V2.
Nem kellene már tovább lépni?