Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
sajnos nem!A Rampageből 2 db mehet az L-39-re is súly alapján.Jó volna, ha azokat a gépeket is lehetne valamire használni éles helyzetben. Akkor meg már a Gripenre is mehet.
Azért figyelembe kéne venni a fizikai korlátokat is, pl. van-e elég hely a függesztett fegyvernek (RAMPAGE), valamint kell erő is az elhajításhoz. Szóval az L-39-et felejtsük el ebből a szempontból.sajnos nem!
A legerősebb felfüggesztője a Skyfoxnak 400 kg-ot bír, a Rampage meg féltonna fölött van.
![]()
Amúgy "bomb trucknak" jó lehet a Skyfox: 4 SDB-t elbír, ha van hozzá dupla bombatartó, akkor akár kétszer ennyit is.
100+ km-et talán nem tud a kisebb sebesség és magasság miatt, de saccra 60-70 km-re így is elreptetheti ezeket a bombákat. Ha nagyobb hatótávú légvédelmi rendszerek már ki vannak iktatva (ami top prioritás a háború elején), akkor ez teljesen életképes megoldás lehet. Mivel kevés Gripenünk, amit csak lehet ki kell szervezni más repülőgépeknek.
Egy bombát felcipelni és leoldani szinte bármilyen repülőeszköz tud - akár a KC-390-es is. Nyilván utóbbi másra kell és kevés van belőle, de Skyfoxból meg bőven van/lesz felesleg.
Létezik amúgy lézervezérlésű SDB is, szóval azokat maga is célra tudja vezetni a has alá függesztett MX-15D "gömbbel".
"Csak" 16 kg robbanóanyag van benne, de azzal bármilyen harcjárművet vagy lövegállást vagy bunkert elintézhet bőven VSHORAD hatótávján kívülről.
Ez lehetne a legegyszerűbben integrálható és legolcsóbb CAS fegyverzet, aminek azért van hatótávolsága siklóbombáról lévén szó.
Talán még Hellfire integráció lenne megfontolandó: SAL rávezetésű fegyverként nem igényel különösebb integrációt. Van hozzá dupla meg tripla indítósín. 500-600+ km/órával indítva valószínűleg bőven tudna 12-15 km-es hatótávot vagyis MANPADS hatótávon kívülről indítható.
Szóval lehetne használható CAS-ra meg "bomb-trucknak" a Skyfox, ha nagyobb hatótávú légvédelem már hatástalanítva lett. Ezekből minden országnak kevés van, idővel ki lőhetőek pl. RAMPAGE-ekkel. Ezt követőn bizonyos feladatokat átvehetnek L-39-esek.
Azért egy alapvető önvédelmi rendszert érdemes rátenni: RWR, Flare, Chaff, MAWS
Rampage-nek pont nem kell nagy hajítás, mert van saját hajtóműve, bár pont ez a rakéta túl nehéz a L-39-nek.Azért figyelembe kéne venni a fizikai korlátokat is, pl. van-e elég hely a függesztett fegyvernek (RAMPAGE), valamint kell erő is az elhajításhoz. Szóval az L-39-et felejtsük el ebből a szempontból.
A CAS-t felejtsd el, a Hellfire-t még inkább - akkor inkább Brimstone.Összességében CAS-ra HELLFIRE lenne a legjobb: saját hajtóműve van, könnyű is. Nem is igényel komoly integrációt, elég neki ha MX-15D megvilágítja célt.
Maga dupla HELLFIRE indító 21 kilogram.
Tank-vadász üzemmódban ez lehetne a terhelése:
4 db Dupla Indító sín: 4x21 kg = 84 kg
8 db AGM-114R Hellfire II rakéta: 8x49 kg = 392 kg
1 db SCARPOD MX-15D-vel: kb. 70 kg
Összesen: 546 kg
Ez meg sem kottyan L-39-nek! A hivatalos terhelhetőség bőven 1 tonna fölött van.
Amúgy meg Gripennek is kevés pilonja van, levegő-föld fegyverzet terén is nagyon szűkösek a lehetőségei.
Radar meg önvédelmi rendszer és nagyobb sebesség terén van előnye: fegyverből alig vihet többet - sajnos...
BRIMSTONE-hot kell radar ami nincs Skyfoxon, meg amúgy k. drága is, komoly integrációt igényelne.A CAS-t felejtsd el, a Hellfire-t még inkább - akkor inkább Brimstone.
Nem véletlenül nincs Hellfire repülőgépekre integrálva és a Brimstone igen.
(Bár az OV-10-nek volt tankvadász tervezete 12-16 hellfire-rel)
A Brimstone is kettős rávezetéses; van lézeres is:BRIMSTONE-hot kell radar ami nincs Skyfoxon, meg amúgy k. drága is, komoly integrációt igényelne.
A HELLFIRE olcsóbb és nem kell komoly integráció: elég egy jelölő lézer.
Nem találtam semmilyen infót mit szerin lenne korlátozás az indító repülőgép sebességére vonatkozóan. Kialakítása amúgy nagyban megegyezik a BRIMSTONE-nal, amiket meg szuperszonikus gépekről lövöldöznek. ,Tehát egy 500-600 km/ órával repülő Skyfoxról is simán kilőhető kell legyen a HELLFIRE.
Szóval HELLFIRE megoldható és gazdaságos - a BRIMSTONE meg egyik sem!
BRIMSTONE-t a Gripenre tenném inkább, bár nem tartom valószínűnek, hogy ez bekövetkezik...
Guidance system | 94-GHz millimetric-wave active radar homing and INS autopilot; dual-mode, II, and III adds laser guidance[7] |
---|
Csak k. drága mm-es radar miatt!A Brimstone is kettős rávezetéses; van lézeres is:
"Experience in Afghanistan led to the addition of laser guidance in the dual-mode Brimstone missile"
Guidance
system94-GHz millimetric-wave active radar homing and INS autopilot; dual-mode, II, and III adds laser guidance[7]
https://en.wikipedia.org/wiki/Brimstone_(missile)
https://en.wikipedia.org/wiki/Brimstone_(missile)#Targeting_and_sensors
https://en.wikipedia.org/wiki/Brimstone_(missile)#Dual-Mode_Brimstone
Továbbá a Tornádóra is integrálták.
Másrészt NEM KELL RADAR az indító gépen, mivel a rakétában már eleve van egy aktív célzóradar.
Harmadrészt a Hellfire-ből is van már kettős rávezetéses, tehát annak az integrációjának ugyanolyan bonyolultságúnak kell lennie, mint a Brimstone-nak.
Hát akkor azt majd nem kérjük a dual seekeres variánshoz!Csak k. drága mm-es radar miatt!
Tök elég lenne a HELLFIRE...
én realista vagyok: a Skyfox HELLFIRE integrációra 0,00001% esélyt látok, a BRIMSTONE-osra meg 0,00000000000000001%-ot!Hát akkor azt majd nem kérjük a dual seekeres variánshoz!
Legyél már egy kicsit kreatív.![]()
Gripenre ezt tenném mindenképp - de csak SPICE és RAMPAGE integrálása után...Egyébként pedig a Brimstone II-t kéne venni, 60+ km-es hatótávval.
Szia,Összességében CAS-ra HELLFIRE lenne a legjobb: saját hajtóműve van, könnyű is. Nem is igényel komoly integrációt, elég neki ha MX-15D megvilágítja célt.
Maga dupla HELLFIRE indító 21 kilogram.
Tank-vadász üzemmódban ez lehetne a terhelése:
4 db Dupla Indító sín: 4x21 kg = 84 kg
8 db AGM-114R Hellfire II rakéta: 8x49 kg = 392 kg
1 db SCARPOD MX-15D-vel: kb. 70 kg
Összesen: 546 kg
Ez meg sem kottyan L-39-nek! A hivatalos terhelhetőség bőven 1 tonna fölött van.
Mert Gripen jobban túl él aktív légvédelem mellett CAS-t repülve?Szia,
Azt ertem, hogy lesz annyi L-39, hogy nem gond, ha a fele megsemmisul, de azokban a gepekben pilota is lesz!
Osszessegeben CAS-ra harci repulogep lenne a legjobb, nem kikepzogep 0 redundanciaval, 0 esellyel arra, hogy pl. egy 1965-bol itt felejtett KRUG, vagy akar csak egy 1948-bol itt felejtett KS-19 a'gyuval valo talalkozast tuleljen.
Szia,Mert Gripen jobban túl él aktív légvédelem mellett CAS-t repülve?
Lehet hogy gyorsabb valamivel meg több fegyver fér rá (pontosabban ugyannyi felfüggesztője van csak terhelhetőbbek), de ugyanúgy lelövik!
Szóval ilyen alapon semmi nem tud CAS-t repülni!![]()
Mint írtam volt: önvédelmi rendszer bármilyen gépre lehet tenni - a Skyfoxra is. Az AERO prosi alapján a felderítő és könnyű támadó ugyanaz, ezek első szállítása nem véletlen volt "2028-ra kiírva", mert ezek át lesznek dolgozva a kiképzőhöz képest.Szia,
Nem, nem ugyanugy lovik le:
Egyreszt sokkal agodobb pilotaval lovik le - hiszen van rajta besugarzasjelzo, tudja, mikor eri felderito radar sugarzasa, es mikor tuzvezeto radare, mikozben a kikepzogepen nyilvan nincs ilyen, tehat ott szep nyugodtan repked a pilota, aztan egyszercsak felrobban.
Nyilvan kitero manovert nem csak azert tud jobban tenni a Gripen, mert vadaszgepkent messze jobban manoverezik, hanem leginkabb azert, mert akar kitero manovert tenni, miutan a besugarzasjelzo bejelzett.
Nyilvan van rajta elektronikai ellentevekenyseg, dipolcsiktol kezdve az altalam nem ismert joval bonyolultabb eszkozokig.
Fene tudja mennyire lövés állót a Gripen - sztem nem nagyon! Nem egy A-10, meg egy hajtóműves, szóval valszeg le esne könnyen.Es azert sem ugyanugy lovi le, mert egy vadaszgepet arra terveznek, hogy ha egy "kicsit" belelonek, akkor meg repuljon tovabb. Bizonyara egy Gripen nem eri el az F-15 szinvonalat ebben sem, de messze jobbra kell tervezni egy vadaszgepet, mint egy kikepzogepet.
F-35-öst remélem nem nyomják ránk, mert az haveri áron is államcsőd...
Ha nem fizetünk érte mert nincs miből akkor ők sem adják oda!Szerintem ez most már nem választás kérdése.
Az Elbit weboldala nem üzemel, de lehet próbálkozni a következő címeken:Na, akkor várjuk a bejelentéseket
Bobo gyakoroljon.
már egy hete nem megy...Az Elbit weboldala nem üzemel, de lehet próbálkozni a következő címeken:
[email protected]
[email protected]
contratcs@...
personanongrata@...
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..