Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Gecv-Ky-NWw-AAYn2w.jpg
 
Úgy néz ki, hogy lehet. Fake-nek szerintem nem fake, de, hogy ez lesz-e a végleges, az jó kérdes. Pl, a fő tulajdonság, a lapos, szögletes kilépő profil így 36 fokban megdöntve ugyanúgy fogja redukálni az IR és radar képet?
Van tolóerővesztés? Netán extra tömeg?
Nem tudom, csak kérdezem.
Te honnan látod, hogy pont 36 fokban van megdöntve?

Ez az F-22-hez hasonló konstrukciónak tűnik. Van plusz haszna ha a TVC nem csak fel-le hanem jobbra-balra irányban is működik?

Vajon tud forogni a gép hosszanti tengelyéhez képest, hogy oldalirányban is legyen TVC vagy rögzítve van ebben a "kicsvart" állásban?
 
Te honnan látod, hogy pont 36 fokban van megdöntve?

Ez az F-22-hez hasonló konstrukciónak tűnik. Van plusz haszna ha a TVC nem csak fel-le hanem jobbra-balra irányban is működik?

Vajon tud forogni a gép hosszanti tengelyéhez képest, hogy oldalirányban is legyen TVC vagy rögzítve van ebben a "kicsvart" állásban?


Ránézésre olyan mint a Purci és társa:mindent tud!
 
Te honnan látod, hogy pont 36 fokban van megdöntve?

Ez az F-22-hez hasonló konstrukciónak tűnik. Van plusz haszna ha a TVC nem csak fel-le hanem jobbra-balra irányban is működik?

Vajon tud forogni a gép hosszanti tengelyéhez képest, hogy oldalirányban is legyen TVC vagy rögzítve van ebben a "kicsvart" állásban?
Ha "ferdén" van beépítve úgy tud 3D vektorálást adni, hogy csak függőlegesen kell mozgatni. Ha normálisan lenne beépítve mint a Raptornál és csak függőlegesen mozogna akkor csak 2D vektorálás lenne.
 
Ma jelentették be az Első Csatorna(Pervij Kanal) projektjét a Szuhoj Tervező Iroda és a MiG Tervező Iroda „Lords of the Sky” évfordulójára. A promóciós videó alatt pedig egy lapos fúvóka teszteléséről készült felvételek villantak fel a T-50-2LL repülőlaboratóriumon.

Emlékezzünk arra, hogy ennek a fejlesztésnek a részleteit először tavaly nyáron jelentette be egy szamarai konferencián az A. Lyulki Tervező Iroda főtervezője és igazgatója, Jevgenyij Marchukov. Azzal az ígérettel, hogy még abban az évben megkezdik a repülési teszteket. Nos, mondhatjuk, betartotta az ígéretét.

A többiről egyelőre nem nyilatkozok, jobb, ha megvárjuk a teljes epizódot, amely december 15-én, vasárnap 17:00-kor kerül adásba.

Előzetes.
 
Ma jelentették be az Első Csatorna(Pervij Kanal) projektjét a Szuhoj Tervező Iroda és a MiG Tervező Iroda „Lords of the Sky” évfordulójára. A promóciós videó alatt pedig egy lapos fúvóka teszteléséről készült felvételek villantak fel a T-50-2LL repülőlaboratóriumon.

Emlékezzünk arra, hogy ennek a fejlesztésnek a részleteit először tavaly nyáron jelentette be egy szamarai konferencián az A. Lyulki Tervező Iroda főtervezője és igazgatója, Jevgenyij Marchukov. Azzal az ígérettel, hogy még abban az évben megkezdik a repülési teszteket. Nos, mondhatjuk, betartotta az ígéretét.

A többiről egyelőre nem nyilatkozok, jobb, ha megvárjuk a teljes epizódot, amely december 15-én, vasárnap 17:00-kor kerül adásba.

Előzetes.

Sajnos semmit nem látok az előzetesből, pedig VK felhasználó vagyok. Átirányít máshova.
 
Te honnan látod, hogy pont 36 fokban van megdöntve?

Ez az F-22-hez hasonló konstrukciónak tűnik. Van plusz haszna ha a TVC nem csak fel-le hanem jobbra-balra irányban is működik?

Vajon tud forogni a gép hosszanti tengelyéhez képest, hogy oldalirányban is legyen TVC vagy rögzítve van ebben a "kicsvart" állásban?
Semmi új nincs az eddigi AN-100-as fúvócsövek ferde beépítési síkjához képest, már ami az irányokat illeti, hiszen nyilván egyszerűbb volt annak a vektorálási síkjait továbbörökíteni.
Ez pedig még az 1997-es Szu-30MKI AL-31FP idejéből származik és ez ment tovább a 2008-ban megjelent Szu-35BM, illetve a 2010-ben megjelent T-50-1-esre is.
Így nem nagyon kell az FbW-t se módosítani.

Ez az ábra pont azért félrevezető, mert a nyilakat el kellett volna forgatnia a kédzítőnek 36 fokkal a függőlegeshez képest, illetve egész pontosan a fúvócsövek V-alakban dolgoznak, bár tény, hogy differenciáltan is.
 
A 30-ashoz képeat is új?
Óvatosnak kell lenni e téren, mert ismerve az oroszok lépcsőzetes fejlesztési módszereit, ez az utánégető rendszer ugyan gyökeresen eltér attól, amit idáig az AL-31F...AL-31FP...AL-41F-1 családnál láttunk, de, hogy maga a hajtómű is új-e, hogy ez már a 30-as hajtómű, vagy csak ez is annak egy újabb részelemét átvevő hibrid, hasonlóan, mint amilyen a Kínában bemutatott 177-es gyártmány, ennyiből még nem megállapítható.

Magának a hetvenes évek végi AL-31F-nek (99-es gyártmány) pont a magasfokú modularitásából következik, hogy mindenféle hibrid verziókat lehetett idáig és lehet még ezután is összelegózni belőle.
Olyan, mint a Mi-8-as helikopter.
 
Ez az elcsavartsági fok ez fix? Úgy értem a fúvócső külső gyűrűje nem forgatható?
Értem a kérdést és jogos is lenne, technikailag még csak nem is lehetetlen, de tudtommal erről szó sincs.
Ez a forgásszög fix, mert eleve azon két pont közé került, ami a korábbi AL-41F-1-nél is adva volt, pont az egyszerűsítés végett. A hossztengely mentén elcsavarás rendszere meg pont, hogy bonyolultabb lenne, még, ha jobb eredményt is adhatna.

Visszatérve boki ábrájára:

Ebből a videóból van:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Értem a kérdést és jogos is lenne, technikailag még csak nem is lehetetlen, de tudtommal erről szó sincs.
Ez a forgásszög fix, mert eleve azon két pont közé került, ami a korábbi AL-41F-1-nél is adva volt, pont az egyszerűsítés végett. A hossztengely mentén elcsavarás rendszere meg pont, hogy bonyolultabb lenne, még, ha jobb eredményt is adhatna.

Visszatérve boki ábrájára:


Ebből a videóból van:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Végén a sisak?
Kijelzősnek tünik.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Értem a kérdést és jogos is lenne, technikailag még csak nem is lehetetlen, de tudtommal erről szó sincs.
Ez a forgásszög fix, mert eleve azon két pont közé került, ami a korábbi AL-41F-1-nél is adva volt, pont az egyszerűsítés végett. A hossztengely mentén elcsavarás rendszere meg pont, hogy bonyolultabb lenne, még, ha jobb eredményt is adhatna.

Visszatérve boki ábrájára:


Ebből a videóból van:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nahát...!
Ott a videó a posztban. Ezek szerint Allesmor nem nézel VK videókat. :)
Ma jelentették be az Első Csatorna(Pervij Kanal) projektjét a Szuhoj Tervező Iroda és a MiG Tervező Iroda „Lords of the Sky” évfordulójára. A promóciós videó alatt pedig egy lapos fúvóka teszteléséről készült felvételek villantak fel a T-50-2LL repülőlaboratóriumon.

Emlékezzünk arra, hogy ennek a fejlesztésnek a részleteit először tavaly nyáron jelentette be egy szamarai konferencián az A. Lyulki Tervező Iroda főtervezője és igazgatója, Jevgenyij Marchukov. Azzal az ígérettel, hogy még abban az évben megkezdik a repülési teszteket. Nos, mondhatjuk, betartotta az ígéretét.

A többiről egyelőre nem nyilatkozok, jobb, ha megvárjuk a teljes epizódot, amely december 15-én, vasárnap 17:00-kor kerül adásba.

Előzetes.
 
Csak 50 évvel van elkèsve. Gondolom a szupercrirkáló képességre meg mèg kell várni vagy 100-at.
Az is csoda, hogy ide eljutottak, tekintve, hogy 30 éve az az ország össze volt omolva...
De innen nézve pl. Európa számára nincs mentség, réges régen repülnie kéne 5.th gen EU gépnek, ahelyett, hogy a 3 kacsával szórakoztak. Ebből a szemszögből nézve az orosz hatalmasatt vitt végbe, a kínai meg egyenesen piramidális előrelépést, hogy 30 év alatt a 3.th genről a 5.th genre ugottak.
Szóval minden relatív.

Ellenben az új fúvócső, ha csak nem egy techdemó, akkor annak lehet a jele, hogy Ukrajnában rájöttek, az LO kialakítás igenis baromira kell, tekintve, hogy az Ukrán légtér lényegében le van tiltva a légierejük 99%-a számára. A Szu-57 mer csak berepülni nagyon indokolt esetben (pl. mikor lelőtte az Sz-70-est), de amúgy ez a képességük hiányzik.
Mivel pedig más platform nincs (Szu-75 egy szép rajz csak), azt kell szögelni, ami van. Ez a hajtómű pedig új RAM borítással elvileg leviheti a Szu-57 RCS-t valami normálisabb értékre.
Szóval igen, kullognak a tender után, amit az USAF jól felismert at ATF program idején. Ez most amolyan vészhelyzeti catch up.