Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 837
31 953
113
Úgy néz ki, hogy lehet. Fake-nek szerintem nem fake, de, hogy ez lesz-e a végleges, az jó kérdes. Pl, a fő tulajdonság, a lapos, szögletes kilépő profil így 36 fokban megdöntve ugyanúgy fogja redukálni az IR és radar képet?
Van tolóerővesztés? Netán extra tömeg?
Nem tudom, csak kérdezem.
Te honnan látod, hogy pont 36 fokban van megdöntve?

Ez az F-22-hez hasonló konstrukciónak tűnik. Van plusz haszna ha a TVC nem csak fel-le hanem jobbra-balra irányban is működik?

Vajon tud forogni a gép hosszanti tengelyéhez képest, hogy oldalirányban is legyen TVC vagy rögzítve van ebben a "kicsvart" állásban?
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 311
58 126
113
Te honnan látod, hogy pont 36 fokban van megdöntve?

Ez az F-22-hez hasonló konstrukciónak tűnik. Van plusz haszna ha a TVC nem csak fel-le hanem jobbra-balra irányban is működik?

Vajon tud forogni a gép hosszanti tengelyéhez képest, hogy oldalirányban is legyen TVC vagy rögzítve van ebben a "kicsvart" állásban?


Ránézésre olyan mint a Purci és társa:mindent tud!
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 844
85 384
113
Úgy néz ki, nem csak a fúvócső, de az egész hajtómű is új. Ez itt egy, az F119/F135 és EJ200-hoz hasonló lángstabilizátornak tűnik:

file.php
A 30-ashoz képeat is új?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 844
85 384
113
Te honnan látod, hogy pont 36 fokban van megdöntve?

Ez az F-22-hez hasonló konstrukciónak tűnik. Van plusz haszna ha a TVC nem csak fel-le hanem jobbra-balra irányban is működik?

Vajon tud forogni a gép hosszanti tengelyéhez képest, hogy oldalirányban is legyen TVC vagy rögzítve van ebben a "kicsvart" állásban?
Ha "ferdén" van beépítve úgy tud 3D vektorálást adni, hogy csak függőlegesen kell mozgatni. Ha normálisan lenne beépítve mint a Raptornál és csak függőlegesen mozogna akkor csak 2D vektorálás lenne.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 697
85 614
113
Ma jelentették be az Első Csatorna(Pervij Kanal) projektjét a Szuhoj Tervező Iroda és a MiG Tervező Iroda „Lords of the Sky” évfordulójára. A promóciós videó alatt pedig egy lapos fúvóka teszteléséről készült felvételek villantak fel a T-50-2LL repülőlaboratóriumon.

Emlékezzünk arra, hogy ennek a fejlesztésnek a részleteit először tavaly nyáron jelentette be egy szamarai konferencián az A. Lyulki Tervező Iroda főtervezője és igazgatója, Jevgenyij Marchukov. Azzal az ígérettel, hogy még abban az évben megkezdik a repülési teszteket. Nos, mondhatjuk, betartotta az ígéretét.

A többiről egyelőre nem nyilatkozok, jobb, ha megvárjuk a teljes epizódot, amely december 15-én, vasárnap 17:00-kor kerül adásba.

Előzetes.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 852
10 934
113
Ma jelentették be az Első Csatorna(Pervij Kanal) projektjét a Szuhoj Tervező Iroda és a MiG Tervező Iroda „Lords of the Sky” évfordulójára. A promóciós videó alatt pedig egy lapos fúvóka teszteléséről készült felvételek villantak fel a T-50-2LL repülőlaboratóriumon.

Emlékezzünk arra, hogy ennek a fejlesztésnek a részleteit először tavaly nyáron jelentette be egy szamarai konferencián az A. Lyulki Tervező Iroda főtervezője és igazgatója, Jevgenyij Marchukov. Azzal az ígérettel, hogy még abban az évben megkezdik a repülési teszteket. Nos, mondhatjuk, betartotta az ígéretét.

A többiről egyelőre nem nyilatkozok, jobb, ha megvárjuk a teljes epizódot, amely december 15-én, vasárnap 17:00-kor kerül adásba.

Előzetes.

Sajnos semmit nem látok az előzetesből, pedig VK felhasználó vagyok. Átirányít máshova.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 813
67 065
113
Te honnan látod, hogy pont 36 fokban van megdöntve?

Ez az F-22-hez hasonló konstrukciónak tűnik. Van plusz haszna ha a TVC nem csak fel-le hanem jobbra-balra irányban is működik?

Vajon tud forogni a gép hosszanti tengelyéhez képest, hogy oldalirányban is legyen TVC vagy rögzítve van ebben a "kicsvart" állásban?
Semmi új nincs az eddigi AN-100-as fúvócsövek ferde beépítési síkjához képest, már ami az irányokat illeti, hiszen nyilván egyszerűbb volt annak a vektorálási síkjait továbbörökíteni.
Ez pedig még az 1997-es Szu-30MKI AL-31FP idejéből származik és ez ment tovább a 2008-ban megjelent Szu-35BM, illetve a 2010-ben megjelent T-50-1-esre is.
Így nem nagyon kell az FbW-t se módosítani.

Ez az ábra pont azért félrevezető, mert a nyilakat el kellett volna forgatnia a kédzítőnek 36 fokkal a függőlegeshez képest, illetve egész pontosan a fúvócsövek V-alakban dolgoznak, bár tény, hogy differenciáltan is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 813
67 065
113
A 30-ashoz képeat is új?
Óvatosnak kell lenni e téren, mert ismerve az oroszok lépcsőzetes fejlesztési módszereit, ez az utánégető rendszer ugyan gyökeresen eltér attól, amit idáig az AL-31F...AL-31FP...AL-41F-1 családnál láttunk, de, hogy maga a hajtómű is új-e, hogy ez már a 30-as hajtómű, vagy csak ez is annak egy újabb részelemét átvevő hibrid, hasonlóan, mint amilyen a Kínában bemutatott 177-es gyártmány, ennyiből még nem megállapítható.

Magának a hetvenes évek végi AL-31F-nek (99-es gyártmány) pont a magasfokú modularitásából következik, hogy mindenféle hibrid verziókat lehetett idáig és lehet még ezután is összelegózni belőle.
Olyan, mint a Mi-8-as helikopter.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 903
17 908
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 813
67 065
113
Ez az elcsavartsági fok ez fix? Úgy értem a fúvócső külső gyűrűje nem forgatható?
Értem a kérdést és jogos is lenne, technikailag még csak nem is lehetetlen, de tudtommal erről szó sincs.
Ez a forgásszög fix, mert eleve azon két pont közé került, ami a korábbi AL-41F-1-nél is adva volt, pont az egyszerűsítés végett. A hossztengely mentén elcsavarás rendszere meg pont, hogy bonyolultabb lenne, még, ha jobb eredményt is adhatna.

Visszatérve boki ábrájára:

Ebből a videóból van:

 

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 499
14 090
113
Értem a kérdést és jogos is lenne, technikailag még csak nem is lehetetlen, de tudtommal erről szó sincs.
Ez a forgásszög fix, mert eleve azon két pont közé került, ami a korábbi AL-41F-1-nél is adva volt, pont az egyszerűsítés végett. A hossztengely mentén elcsavarás rendszere meg pont, hogy bonyolultabb lenne, még, ha jobb eredményt is adhatna.

Visszatérve boki ábrájára:


Ebből a videóból van:

Végén a sisak?
Kijelzősnek tünik.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 697
85 614
113
Értem a kérdést és jogos is lenne, technikailag még csak nem is lehetetlen, de tudtommal erről szó sincs.
Ez a forgásszög fix, mert eleve azon két pont közé került, ami a korábbi AL-41F-1-nél is adva volt, pont az egyszerűsítés végett. A hossztengely mentén elcsavarás rendszere meg pont, hogy bonyolultabb lenne, még, ha jobb eredményt is adhatna.

Visszatérve boki ábrájára:


Ebből a videóból van:

Nahát...!
Ott a videó a posztban. Ezek szerint Allesmor nem nézel VK videókat. :)
Ma jelentették be az Első Csatorna(Pervij Kanal) projektjét a Szuhoj Tervező Iroda és a MiG Tervező Iroda „Lords of the Sky” évfordulójára. A promóciós videó alatt pedig egy lapos fúvóka teszteléséről készült felvételek villantak fel a T-50-2LL repülőlaboratóriumon.

Emlékezzünk arra, hogy ennek a fejlesztésnek a részleteit először tavaly nyáron jelentette be egy szamarai konferencián az A. Lyulki Tervező Iroda főtervezője és igazgatója, Jevgenyij Marchukov. Azzal az ígérettel, hogy még abban az évben megkezdik a repülési teszteket. Nos, mondhatjuk, betartotta az ígéretét.

A többiről egyelőre nem nyilatkozok, jobb, ha megvárjuk a teljes epizódot, amely december 15-én, vasárnap 17:00-kor kerül adásba.

Előzetes.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 488
16 414
113
Csak 50 évvel van elkèsve. Gondolom a szupercrirkáló képességre meg mèg kell várni vagy 100-at.
Az is csoda, hogy ide eljutottak, tekintve, hogy 30 éve az az ország össze volt omolva...
De innen nézve pl. Európa számára nincs mentség, réges régen repülnie kéne 5.th gen EU gépnek, ahelyett, hogy a 3 kacsával szórakoztak. Ebből a szemszögből nézve az orosz hatalmasatt vitt végbe, a kínai meg egyenesen piramidális előrelépést, hogy 30 év alatt a 3.th genről a 5.th genre ugottak.
Szóval minden relatív.

Ellenben az új fúvócső, ha csak nem egy techdemó, akkor annak lehet a jele, hogy Ukrajnában rájöttek, az LO kialakítás igenis baromira kell, tekintve, hogy az Ukrán légtér lényegében le van tiltva a légierejük 99%-a számára. A Szu-57 mer csak berepülni nagyon indokolt esetben (pl. mikor lelőtte az Sz-70-est), de amúgy ez a képességük hiányzik.
Mivel pedig más platform nincs (Szu-75 egy szép rajz csak), azt kell szögelni, ami van. Ez a hajtómű pedig új RAM borítással elvileg leviheti a Szu-57 RCS-t valami normálisabb értékre.
Szóval igen, kullognak a tender után, amit az USAF jól felismert at ATF program idején. Ez most amolyan vészhelyzeti catch up.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 844
85 384
113
Az is csoda, hogy ide eljutottak, tekintve, hogy 30 éve az az ország össze volt omolva...
De innen nézve pl. Európa számára nincs mentség, réges régen repülnie kéne 5.th gen EU gépnek, ahelyett, hogy a 3 kacsával szórakoztak. Ebből a szemszögből nézve az orosz hatalmasatt vitt végbe, a kínai meg egyenesen piramidális előrelépést, hogy 30 év alatt a 3.th genről a 5.th genre ugottak.
Szóval minden relatív.

Ellenben az új fúvócső, ha csak nem egy techdemó, akkor annak lehet a jele, hogy Ukrajnában rájöttek, az LO kialakítás igenis baromira kell, tekintve, hogy az Ukrán légtér lényegében le van tiltva a légierejük 99%-a számára. A Szu-57 mer csak berepülni nagyon indokolt esetben (pl. mikor lelőtte az Sz-70-est), de amúgy ez a képességük hiányzik.
Mivel pedig más platform nincs (Szu-75 egy szép rajz csak), azt kell szögelni, ami van. Ez a hajtómű pedig új RAM borítással elvileg leviheti a Szu-57 RCS-t valami normálisabb értékre.
Szóval igen, kullognak a tender után, amit az USAF jól felismert at ATF program idején. Ez most amolyan vészhelyzeti catch up.
Az RCS szempontjából a gép hátsó része sokadlagos, hisz ha a fejed tetejére állsz, akkor sem tudod eltakarni a hajtómű lapátjait és mint egy lámpa világít a csupasz "vasdarab" amit fúvócsőnek hívunk. Nem lehet S alakú fúvócsövet csinálni a légbeömlő mintájára, nem lehet RCS csökkentő lapátsor odarakni mint ahogy a szívócsőnél és burkolni sem tudod a gázsebesség fokozót semmivel. Ha nagyon kezdeni akarnak valamit az RCS-vel akkor először tegyék rendbe a fegyvertérajtók hézagjait, az sokkal többet érne.
 
  • Vicces
Reactions: fip7

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 488
16 414
113
Az RCS szempontjából a gép hátsó része sokadlagos, hisz ha a fejed tetejére állsz, akkor sem tudod eltakarni a hajtómű lapátjait és mint egy lámpa világít a csupasz "vasdarab" amit fúvócsőnek hívunk. Nem lehet S alakú fúvócsövet csinálni a légbeömlő mintájára, nem lehet RCS csökkentő lapátsor odarakni mint ahogy a szívócsőnél és burkolni sem tudod a gázsebesség fokozót semmivel.
Én LO kialakítást írtam, nem RCS értéket. Két külön dolog, pontosabban az első része a második.
Ennek a kialakításnak a lényege az infra tartományban a kisugárzás csökkentése, ami része az LO kialakításnak.
Ha nagyon kezdeni akarnak valamit az RCS-vel akkor először tegyék rendbe a fegyvertérajtók hézagjait, az sokkal többet érne.
Olvass vissza, kielemeztük, hogy a T-50, amit kínába vittek, az volt ilyen állapotban, mert egy műrepülő testbed. Az ajtókat simán beszegecselték, nincs használatban, a festése sem grafitos, ha jobban megnézed.
Ami szériagépet láttam, repműszakiként semmi kivetnivalót nem találtam a felületén. Ott az ajtók is jók. De az orosz a szériagépeit alig mutogatja, jó okkal.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 844
85 384
113
Én LO kialakítást írtam, nem RCS értéket. Két külön dolog, pontosabban az első része a második.
Ennek a kialakításnak a lényege az infra tartományban a kisugárzás csökkentése, ami része az LO kialakításnak.

Olvass vissza, kielemeztük, hogy a T-50, amit kínába vittek, az volt ilyen állapotban, mert egy műrepülő testbed. Az ajtókat simán beszegecselték, nincs használatban, a festése sem grafitos, ha jobban megnézed.
Ami szériagépet láttam, repműszakiként semmi kivetnivalót nem találtam a felületén. Ott az ajtók is jók. De az orosz a szériagépeit alig mutogatja, jó okkal.
Eddig minden gépen aminek lefényképezték a fegyvertér ajtajait tántongó hézag látható.

Infra tartományban a hagyományos fúvócső is pont olyan tökéletesen tud rejteni, mint ez a szögletes. Viszont amivel nem nagyon lehet mit kezdeni, az a kilépő gáz hőmérséklwte, meet azt csökkenteni érdemben nem lehet.
 
  • Vicces
Reactions: fip7