KC-390 / C-390 Millenium (Embraer, Brazília)

Brazilian Air Force Acquires Second Firefighting Equipment Unit to Equip KC-390 Fleet


webimage-CA845C93-940E-426C-A3CBDC15E380EB41.jpg
EMBRAER-FAB-MAFFS_02-scaled.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Portugália...

Electronic warfare under testing...

In the particular case of the KC-390 aircraft, it was the initial step in validating the capabilities of those systems. The tests included the launch of countermeasures, called Chaffs and Flares, in an exercise context, as well as interoperability processes between the forces present, allowing crews to be trained in this capacity, recreating demanding and complex scenarios.

241217prtn4704g004.JPG


 
  • Tetszik
Reactions: BJani and fishbed
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

54186869159_04d3705d0b_h.jpg
54186869259_301ddb3b2c_h.jpg

54186853728_1b3b1059cc_h.jpg
54187026965_59ccfae7f5_h.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Hortator
""We are interested in opening an Embraer Defense & Security office in Europe, which would very likely be in Portugal," defense unit Chief Executive Bosco da Costa Junior told Reuters in an interview on Sunday." :)

https://www.reuters.com/business/ae...office-europe-c-390-sales-pick-up-2024-11-11/

Embraer Defense Europe

Embraer expands its presence in Europe through a subsidiary in Portugal dedicated to defense matters. Embraer proudly announces its new office (“Embraer Defense Europe”) focused on defense and security activities in Lisbon, Portugal, which will be linked to the Portuguese subsidiary entity of the Embraer group. With the opening of the office, the company marks a strategic milestone for its expansion in Europe, reinforcing Embraer's commitment to strengthening its presence in the region, focusing on innovative defense and security solutions for NATO (North Atlantic Treaty Organisation) member countries and the European Union (EU).

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az Embraer szerződést írt alá egy ismeretlen ügyféllel két C-390 Millenniumrepülőgép eladásáról.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Az Embraer szerződést írt alá egy ismeretlen ügyféllel két C-390 Millenniumrepülőgép eladásáról.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Szerintem Szlovákia. Nem kértek rá üzemanyag tötltőt és a szlovák F-16-osok nem tölthetőek a KC-390-es rendszerérről.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
Az Embraer szerződést írt alá egy ismeretlen ügyféllel két C-390 Millenniumrepülőgép eladásáról.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Marokkó, Chile, Dél-Afrika közül lehet valamelyik? Az Egyesült Arab Emirátusokat, Indiát szerintem kiírták volna.
 
Szerintem India és Dél-Afrika nem 2 példányt kérne. Ez valami kisebb ország lesz, Marokkó, UAE méretileg stimmelhet, Chile már szerintem túl hosszú... kb. át sem tudja repülni hosszában a típus...
Ők vannak ott az Embreaer egyik prezentációjában. A brazil oldalakon Nigériára vagy Üzbegisztánra tippelnek.
Kolumbiában, Szaud-Arábiában, Angolában, Ruandában és a görögöknél járt még a gép bemutatkozni az utóbbi időben, ha jól emlékszem
 
  • Tetszik
Reactions: BJani
Áhh, kérem!
Pedig megmondták, hogy ezt rajtunk, balek magyarokon és a portugálokon kívül senki nem fogja megvenni, a brazilok is csak muszájból!

Ha jól számolom, 44 gépre van megrendelés, plusz a svéd, ahol nem találtam darabszámot. Üzbegisztánnal együtt 10 megrendelő.
 
Áhh, kérem!
Pedig megmondták, hogy ezt rajtunk, balek magyarokon és a portugálokon kívül senki nem fogja megvenni, a brazilok is csak muszájból!

Ha jól számolom, 44 gépre van megrendelés, plusz a svéd, ahol nem találtam darabszámot. Üzbegisztánnal együtt 10 megrendelő.
Oké, egy zsír újonnan fejlesztett gép mekkora darabszám után lesz üzletileg sikeres? Ha jól tudom az A380 251 eladása után üzletileg bukás volt.
 
Oké, egy zsír újonnan fejlesztett gép mekkora darabszám után lesz üzletileg sikeres? Ha jól tudom az A380 251 eladása után üzletileg bukás volt.
Ezt így most komolyan megkérdezed?
Nem lehetséges, hogy esetleg függ az adott típus üzleti stratégiájától?
Máshogy kérdezem: Szerinted egy lapon lehet említeni egy civil utasszállítót egy taktikai teherszállítóval?
 
Ezt így most komolyan megkérdezed?
Nem lehetséges, hogy esetleg függ az adott típus üzleti stratégiájától?
Máshogy kérdezem: Szerinted egy lapon lehet említeni egy civil utasszállítót egy taktikai teherszállítóval?
Ok, C-130 2500+ 70 év alatt, C-17 279, A-400 127, C-27J 117, Kawasaki C-2 15... Kínát meg CCCP/Oroszorzságot nem néztem.
Jah, és CASA C-295 225.