Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Oszt mégis mi a búbánatról fog üzemelni? Annyi Gorskovjuk nincs, hogy megérje rá repülőt fejleszeni. Vagy a jövő orosz prognózisai szerint nem lesz elég nagy Oroszország ahhoz, hogy elférjenek rajta a felszállópályák?Ay UAC megkezdi az 5 .generációs Jak-51(VTOL) fejlesztését.
Benne a videóban, a szöveget kell hallgatni.Oszt mégis mi a búbánatról fog üzemelni?
An angolok megmutatták anno, VTOL repülő elüzemel egy teherhajó fedélzetéről is...Oszt mégis mi a búbánatról fog üzemelni? Annyi Gorskovjuk nincs, hogy megérje rá repülőt fejleszeni. Vagy a jövő orosz prognózisai szerint nem lesz elég nagy Oroszország ahhoz, hogy elférjenek rajta a felszállópályák?
Igazából csak szálítódott.An angolok megmutatták anno, VTOL repülő elüzemel egy teherhajó fedélzetéről is...
A Project 23900-as deszanthajókról repülnének. Az első ilyen hajónak már 2020-ban megtörént a gerincfektetése a kercsi Zaliv hajógyárban.Oszt mégis mi a búbánatról fog üzemelni? Annyi Gorskovjuk nincs, hogy megérje rá repülőt fejleszeni. Vagy a jövő orosz prognózisai szerint nem lesz elég nagy Oroszország ahhoz, hogy elférjenek rajta a felszállópályák?
Valószínűleg hallani hallja, csak nem érti meg. Leírtam neki, hogy miről üzemeltetnék.Benne a videóban, a szöveget kell hallgatni.
Blablablabla az f-xxx topicba is !!! Képeket akarunkKicsit talán felgyorsulnak a fejlesztések Kína "felzárkózása" miatt.2 hajtóműves F55-öst/Super F22-est jelentett be Trump.Második érdekes lenne mert gyártósort újra fel kéne húzni hacsak nem a régi gépeket akarják "újraépiteni".Elsőnek végül is lenne értelme mert a strike-eagle-nek nincs utódja lehetne az egy megnövelt méretű 2 hajtőműves F35.Meg ha jól tudom raptor alapján volt tervezve FB-22-es az F35-ös F135-ös hajtóműveire "alapozva"
Hát eléggé sok logikai bukfenc van az elképzelésben még ha az alapötlet az működőképes is tudna lenni. Ha tényleg akarnak egy kéthajtóműves F-35-öt F-55 néven, akkor gyakorlatilag a pilótafülke kivételével szinte az egész sárkányt újra kell tervezniük, ahol helyet kell szorítaniuk a plusz hajtómű mellett az extra kerónak, a duplilált rendszereknek, miközben a tömegnövekedés következtében egy jóval masszívabb futómű sem árt.Vagy Trump "hadovált" valamit vagy valós "projectek" ezek.Teljesen függetlenek az NGAD-tól(amit a boeing nyert és a Navy FA-XX 6 gen "projectjétől".F55 az F35 "tovabfejlesztése" lenne/meg valami super F22 egyik se 6-gen lenne ha megvalósul.Logika végül is lenne bennük ha meglévő technológiára alapozva viszonylag gyorsan gyártásba lehetne küldeni őket ellensúlyozva Kína "felpörgetett" új generációs
Mi...Kicsit talán felgyorsulnak a fejlesztések Kína "felzárkózása" miatt.2 hajtóműves F55-öst/Super F22-est jelentett be Trump.Második érdekes lenne mert gyártósort újra fel kéne húzni hacsak nem a régi gépeket akarják "újraépiteni".Elsőnek végül is lenne értelme mert a strike-eagle-nek nincs utódja lehetne az egy megnövelt méretű 2 hajtőműves F35.Meg ha jól tudom raptor alapján volt tervezve FB-22-es az F35-ös F135-ös hajtóműveire "alapozva"
Pár hete volt hír, hogy az F-22-esek hajtóműveit modernizálni, upgrade-elni fogják.Mi...
a...
fasz...
Első gondolatra ez egy irgalmatlan baromság. Mert az F-35 egésze full alkalmatlan arra, hogy 2 hajtóművet akasszanak bele, az utolsó csavarig egy új gépet jelentene. Csakhogy:
Első blikkre nekem (ha ez igaz) annyinak tűnik, hogy az LM kilobbizta, hogy kapjanak valami fejlesztést, ha már a Boeing elvitte az PCA fejlesztését (F-47), és valszeg a Northrop az F/A-XX-et.
- Ha új hajtómű, akkor 2 kisebb, és kijön nekik a J-35... bravó!
- Ha két F-135 - akkor meg kb egy J-36 méretű madár lesz, akkora annak a hajtóműnek a tolóereje. Megint csak brilliáns...
- És persze ha F-22 váltó (ami amúgy az F-47), akkor meg semmi köze az F-35-höz, mert az egy vadászbombázó, nem légifölény gép, semmi AG, VTOL optimalizációs, semmi.
Persze az F-35 átalakítás egy ordas nagy kamu, full új gép, max. avionikai rendszereket emelnek át, a sárkány egyetlen elemében nem fog egyezni. Ergó egy új fejlesztés.
És itt az szopta be, aki eddig vett F-35-öst...
Mire ez a kapkodás az usa részéről ? ennyire nincsenek kész semmivel hogy trumplinak az irodából egy AI képet mutogatva kell reklámozni ?Mi...
a...
fasz...
Első gondolatra ez egy irgalmatlan baromság. Mert az F-35 egésze full alkalmatlan arra, hogy 2 hajtóművet akasszanak bele, az utolsó csavarig egy új gépet jelentene. Csakhogy:
Első blikkre nekem (ha ez igaz) annyinak tűnik, hogy az LM kilobbizta, hogy kapjanak valami fejlesztést, ha már a Boeing elvitte az PCA fejlesztését (F-47), és valszeg a Northrop az F/A-XX-et.
- Ha új hajtómű, akkor 2 kisebb, és kijön nekik a J-35... bravó!
- Ha két F-135 - akkor meg kb egy J-36 méretű madár lesz, akkora annak a hajtóműnek a tolóereje. Megint csak brilliáns...
- És persze ha F-22 váltó (ami amúgy az F-47), akkor meg semmi köze az F-35-höz, mert az egy vadászbombázó, nem légifölény gép, semmi AG, VTOL optimalizációs, semmi.
Persze az F-35 átalakítás egy ordas nagy kamu, full új gép, max. avionikai rendszereket emelnek át, a sárkány egyetlen elemében nem fog egyezni. Ergó egy új fejlesztés.
És itt az szopta be, aki eddig vett F-35-öst...
Nem feltétlenül "csak" BVR légifölény vadászra lenne szükségük közép/hosszú távon.Ott a strike eagle "széria" amit valamivel váltani kellene.Ezt anno az FB-22-vel tervezték de megragadt koncepciónál.Én magam részéről ebben is látok logikát ami nyilván teljesen új gép lenne ami az F35 "rendszereire" támaszkodna 2 F135 hajtóművel.Nagyobb hatósugárral és lényegesen nagyobb belső fegyvertérrel.Mert hiába lehet külső függesztmennyel "bombakamionnak" használni az F35-öst ez csak "lenullázott" légvédelem ellen működne.És egy 2 hajtóműves belső fegyvertérrel rendelkező vadászbombázónak lenne helye az F35-F47 "között".Magam részéről az Európai gyártókat nem értem miért akarnak mindenáron egy generációt átugrani.És miért nem terveznek meglévő rendszerekre(radar/hajtómű) egy stealth 5 gen gépet.Mert piac lenne rá és az Indiai "fiaskó" után nem feltétlenül tudják elsózni "méregdrágán" a 4 gen plusszos gépeket.Hát eléggé sok logikai bukfenc van az elképzelésben még ha az alapötlet az működőképes is tudna lenni. Ha tényleg akarnak egy kéthajtóműves F-35-öt F-55 néven, akkor gyakorlatilag a pilótafülke kivételével szinte az egész sárkányt újra kell tervezniük, ahol helyet kell szorítaniuk a plusz hajtómű mellett az extra kerónak, a duplilált rendszereknek, miközben a tömegnövekedés következtében egy jóval masszívabb futómű sem árt.
Az F-16XL és FB-22 koncepciókkal ellentétben ennek kb egy új típus lesz a vége. Plusz kérdés, hogy egyáltalán melyik változatot kívánják majd átalakítani, de tippre úgyis az A lesz a donor. Viszont ha tényleg végigviszik akkor egy nagy hatótávolságú, masszív BVR légifölény vadász lesz a vége - NGAD kiegészítésként -, amire kifejezetten szükségük lesz a Csendes-óceánon.
AZ F-22 Super meg a frissített avionika mellett vszeg az F135-re történő áthajtóművezést foglalhatja magában, ahol kérdés mi lesz a TVC-vel.
Összességében úgy látom, hogy az F-1xx Century szériához hasonlóan egyrészt megpróbálnak modulszerűen a méglévő alapolból minél többet kihozni, miközben nem hivatalosan versenyeztetik is a gyártókat egymással, ahol egy megbízás nem jelent valódi monopóliumot
Kicsit talán felgyorsulnak a fejlesztések Kína "felzárkózása" miatt.2 hajtóműves F55-öst/Super F22-est jelentett be Trump.Második érdekes lenne mert gyártósort újra fel kéne húzni hacsak nem a régi gépeket akarják "újraépiteni".Elsőnek végül is lenne értelme mert a strike-eagle-nek nincs utódja lehetne az egy megnövelt méretű 2 hajtőműves F35.Meg ha jól tudom raptor alapján volt tervezve FB-22-es az F35-ös F135-ös hajtóműveire "alapozva"
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..