Egyéb 5. generációs vadászbombázók

Ay UAC megkezdi az 5 .generációs Jak-51(VTOL) fejlesztését.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Oszt mégis mi a búbánatról fog üzemelni? Annyi Gorskovjuk nincs, hogy megérje rá repülőt fejleszeni. Vagy a jövő orosz prognózisai szerint nem lesz elég nagy Oroszország ahhoz, hogy elférjenek rajta a felszállópályák?
 
  • Tetszik
Reactions: gafzhu and Aladeen
Oszt mégis mi a búbánatról fog üzemelni? Annyi Gorskovjuk nincs, hogy megérje rá repülőt fejleszeni. Vagy a jövő orosz prognózisai szerint nem lesz elég nagy Oroszország ahhoz, hogy elférjenek rajta a felszállópályák?
An angolok megmutatták anno, VTOL repülő elüzemel egy teherhajó fedélzetéről is...
 
Oszt mégis mi a búbánatról fog üzemelni? Annyi Gorskovjuk nincs, hogy megérje rá repülőt fejleszeni. Vagy a jövő orosz prognózisai szerint nem lesz elég nagy Oroszország ahhoz, hogy elférjenek rajta a felszállópályák?
A Project 23900-as deszanthajókról repülnének. Az első ilyen hajónak már 2020-ban megtörént a gerincfektetése a kercsi Zaliv hajógyárban.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
Kicsit talán felgyorsulnak a fejlesztések Kína "felzárkózása" miatt.2 hajtóműves F55-öst/Super F22-est jelentett be Trump.Második érdekes lenne mert gyártósort újra fel kéne húzni hacsak nem a régi gépeket akarják "újraépiteni".Elsőnek végül is lenne értelme mert a strike-eagle-nek nincs utódja lehetne az egy megnövelt méretű 2 hajtőműves F35.Meg ha jól tudom raptor alapján volt tervezve FB-22-es az F35-ös F135-ös hajtóműveire "alapozva"
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kicsit talán felgyorsulnak a fejlesztések Kína "felzárkózása" miatt.2 hajtóműves F55-öst/Super F22-est jelentett be Trump.Második érdekes lenne mert gyártósort újra fel kéne húzni hacsak nem a régi gépeket akarják "újraépiteni".Elsőnek végül is lenne értelme mert a strike-eagle-nek nincs utódja lehetne az egy megnövelt méretű 2 hajtőműves F35.Meg ha jól tudom raptor alapján volt tervezve FB-22-es az F35-ös F135-ös hajtóműveire "alapozva"
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Blablablabla az f-xxx topicba is !!! Képeket akarunk
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Vagy Trump "hadovált" valamit vagy valós "projectek" ezek.Teljesen függetlenek az NGAD-tól(amit a boeing nyert és a Navy FA-XX 6 gen "projectjétől".F55 az F35 "tovabfejlesztése" lenne/meg valami super F22 egyik se 6-gen lenne ha megvalósul.Logika végül is lenne bennük ha meglévő technológiára alapozva viszonylag gyorsan gyártásba lehetne küldeni őket ellensúlyozva Kína "felpörgetett" új generációs
 
Vagy Trump "hadovált" valamit vagy valós "projectek" ezek.Teljesen függetlenek az NGAD-tól(amit a boeing nyert és a Navy FA-XX 6 gen "projectjétől".F55 az F35 "tovabfejlesztése" lenne/meg valami super F22 egyik se 6-gen lenne ha megvalósul.Logika végül is lenne bennük ha meglévő technológiára alapozva viszonylag gyorsan gyártásba lehetne küldeni őket ellensúlyozva Kína "felpörgetett" új generációs
Hát eléggé sok logikai bukfenc van az elképzelésben még ha az alapötlet az működőképes is tudna lenni. Ha tényleg akarnak egy kéthajtóműves F-35-öt F-55 néven, akkor gyakorlatilag a pilótafülke kivételével szinte az egész sárkányt újra kell tervezniük, ahol helyet kell szorítaniuk a plusz hajtómű mellett az extra kerónak, a duplilált rendszereknek, miközben a tömegnövekedés következtében egy jóval masszívabb futómű sem árt.

Az F-16XL és FB-22 koncepciókkal ellentétben ennek kb egy új típus lesz a vége. Plusz kérdés, hogy egyáltalán melyik változatot kívánják majd átalakítani, de tippre úgyis az A lesz a donor. Viszont ha tényleg végigviszik akkor egy nagy hatótávolságú, masszív BVR légifölény vadász lesz a vége - NGAD kiegészítésként -, amire kifejezetten szükségük lesz a Csendes-óceánon.

AZ F-22 Super meg a frissített avionika mellett vszeg az F135-re történő áthajtóművezést foglalhatja magában, ahol kérdés mi lesz a TVC-vel.

Összességében úgy látom, hogy az F-1xx Century szériához hasonlóan egyrészt megpróbálnak modulszerűen a méglévő alapolból minél többet kihozni, miközben nem hivatalosan versenyeztetik is a gyártókat egymással, ahol egy megbízás nem jelent valódi monopóliumot
 
Kicsit talán felgyorsulnak a fejlesztések Kína "felzárkózása" miatt.2 hajtóműves F55-öst/Super F22-est jelentett be Trump.Második érdekes lenne mert gyártósort újra fel kéne húzni hacsak nem a régi gépeket akarják "újraépiteni".Elsőnek végül is lenne értelme mert a strike-eagle-nek nincs utódja lehetne az egy megnövelt méretű 2 hajtőműves F35.Meg ha jól tudom raptor alapján volt tervezve FB-22-es az F35-ös F135-ös hajtóműveire "alapozva"
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Mi...
a...
fasz...
Első gondolatra ez egy irgalmatlan baromság. Mert az F-35 egésze full alkalmatlan arra, hogy 2 hajtóművet akasszanak bele, az utolsó csavarig egy új gépet jelentene. Csakhogy:
  • Ha új hajtómű, akkor 2 kisebb, és kijön nekik a J-35... bravó!
  • Ha két F-135 - akkor meg kb egy J-36 méretű madár lesz, akkora annak a hajtóműnek a tolóereje. Megint csak brilliáns...
  • És persze ha F-22 váltó (ami amúgy az F-47), akkor meg semmi köze az F-35-höz, mert az egy vadászbombázó, nem légifölény gép, semmi AG, VTOL optimalizációs, semmi.
Első blikkre nekem (ha ez igaz) annyinak tűnik, hogy az LM kilobbizta, hogy kapjanak valami fejlesztést, ha már a Boeing elvitte az PCA fejlesztését (F-47), és valszeg a Northrop az F/A-XX-et.
Persze az F-35 átalakítás egy ordas nagy kamu, full új gép, max. avionikai rendszereket emelnek át, a sárkány egyetlen elemében nem fog egyezni. Ergó egy új fejlesztés.
És itt az szopta be, aki eddig vett F-35-öst...
 
Mi...
a...
fasz...
Első gondolatra ez egy irgalmatlan baromság. Mert az F-35 egésze full alkalmatlan arra, hogy 2 hajtóművet akasszanak bele, az utolsó csavarig egy új gépet jelentene. Csakhogy:
  • Ha új hajtómű, akkor 2 kisebb, és kijön nekik a J-35... bravó!
  • Ha két F-135 - akkor meg kb egy J-36 méretű madár lesz, akkora annak a hajtóműnek a tolóereje. Megint csak brilliáns...
  • És persze ha F-22 váltó (ami amúgy az F-47), akkor meg semmi köze az F-35-höz, mert az egy vadászbombázó, nem légifölény gép, semmi AG, VTOL optimalizációs, semmi.
Első blikkre nekem (ha ez igaz) annyinak tűnik, hogy az LM kilobbizta, hogy kapjanak valami fejlesztést, ha már a Boeing elvitte az PCA fejlesztését (F-47), és valszeg a Northrop az F/A-XX-et.
Persze az F-35 átalakítás egy ordas nagy kamu, full új gép, max. avionikai rendszereket emelnek át, a sárkány egyetlen elemében nem fog egyezni. Ergó egy új fejlesztés.
És itt az szopta be, aki eddig vett F-35-öst...
Pár hete volt hír, hogy az F-22-esek hajtóműveit modernizálni, upgrade-elni fogják.
Hogy hova és minek, az jó kérdes, de lehet, hogy valami "egészalakos" átépítése lesz a típusnak.
Furcsa hír volt az is, de ez se különb.
 
Mi...
a...
fasz...
Első gondolatra ez egy irgalmatlan baromság. Mert az F-35 egésze full alkalmatlan arra, hogy 2 hajtóművet akasszanak bele, az utolsó csavarig egy új gépet jelentene. Csakhogy:
  • Ha új hajtómű, akkor 2 kisebb, és kijön nekik a J-35... bravó!
  • Ha két F-135 - akkor meg kb egy J-36 méretű madár lesz, akkora annak a hajtóműnek a tolóereje. Megint csak brilliáns...
  • És persze ha F-22 váltó (ami amúgy az F-47), akkor meg semmi köze az F-35-höz, mert az egy vadászbombázó, nem légifölény gép, semmi AG, VTOL optimalizációs, semmi.
Első blikkre nekem (ha ez igaz) annyinak tűnik, hogy az LM kilobbizta, hogy kapjanak valami fejlesztést, ha már a Boeing elvitte az PCA fejlesztését (F-47), és valszeg a Northrop az F/A-XX-et.
Persze az F-35 átalakítás egy ordas nagy kamu, full új gép, max. avionikai rendszereket emelnek át, a sárkány egyetlen elemében nem fog egyezni. Ergó egy új fejlesztés.
És itt az szopta be, aki eddig vett F-35-öst...
Mire ez a kapkodás az usa részéről ? ennyire nincsenek kész semmivel hogy trumplinak az irodából egy AI képet mutogatva kell reklámozni ?
 
Hát eléggé sok logikai bukfenc van az elképzelésben még ha az alapötlet az működőképes is tudna lenni. Ha tényleg akarnak egy kéthajtóműves F-35-öt F-55 néven, akkor gyakorlatilag a pilótafülke kivételével szinte az egész sárkányt újra kell tervezniük, ahol helyet kell szorítaniuk a plusz hajtómű mellett az extra kerónak, a duplilált rendszereknek, miközben a tömegnövekedés következtében egy jóval masszívabb futómű sem árt.

Az F-16XL és FB-22 koncepciókkal ellentétben ennek kb egy új típus lesz a vége. Plusz kérdés, hogy egyáltalán melyik változatot kívánják majd átalakítani, de tippre úgyis az A lesz a donor. Viszont ha tényleg végigviszik akkor egy nagy hatótávolságú, masszív BVR légifölény vadász lesz a vége - NGAD kiegészítésként -, amire kifejezetten szükségük lesz a Csendes-óceánon.

AZ F-22 Super meg a frissített avionika mellett vszeg az F135-re történő áthajtóművezést foglalhatja magában, ahol kérdés mi lesz a TVC-vel.

Összességében úgy látom, hogy az F-1xx Century szériához hasonlóan egyrészt megpróbálnak modulszerűen a méglévő alapolból minél többet kihozni, miközben nem hivatalosan versenyeztetik is a gyártókat egymással, ahol egy megbízás nem jelent valódi monopóliumot
Nem feltétlenül "csak" BVR légifölény vadászra lenne szükségük közép/hosszú távon.Ott a strike eagle "széria" amit valamivel váltani kellene.Ezt anno az FB-22-vel tervezték de megragadt koncepciónál.Én magam részéről ebben is látok logikát ami nyilván teljesen új gép lenne ami az F35 "rendszereire" támaszkodna 2 F135 hajtóművel.Nagyobb hatósugárral és lényegesen nagyobb belső fegyvertérrel.Mert hiába lehet külső függesztmennyel "bombakamionnak" használni az F35-öst ez csak "lenullázott" légvédelem ellen működne.És egy 2 hajtóműves belső fegyvertérrel rendelkező vadászbombázónak lenne helye az F35-F47 "között".Magam részéről az Európai gyártókat nem értem miért akarnak mindenáron egy generációt átugrani.És miért nem terveznek meglévő rendszerekre(radar/hajtómű) egy stealth 5 gen gépet.Mert piac lenne rá és az Indiai "fiaskó" után nem feltétlenül tudják elsózni "méregdrágán" a 4 gen plusszos gépeket.
 
Kicsit talán felgyorsulnak a fejlesztések Kína "felzárkózása" miatt.2 hajtóműves F55-öst/Super F22-est jelentett be Trump.Második érdekes lenne mert gyártósort újra fel kéne húzni hacsak nem a régi gépeket akarják "újraépiteni".Elsőnek végül is lenne értelme mert a strike-eagle-nek nincs utódja lehetne az egy megnövelt méretű 2 hajtőműves F35.Meg ha jól tudom raptor alapján volt tervezve FB-22-es az F35-ös F135-ös hajtóműveire "alapozva"
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.