Mindezt úgy hogy a Gripen rendszeresítésénél már belefutott a Honvédség a flottamenedzselés problémájába, az Airbus EC135 mentőhelikoptereknél pedig belefutottak a hangár hiányára visszavezetett gépveszteségbe...A flottamenezsdment és a józan ész tényleg csak a nyugati technikára való áttérés velejárója kell, hogy legyen? Korábban nem lehetett volna ezt elkezdeni? Az infránál is előre kellett volna gondolkozni.
Akkor az Alpokban sincs télen légimentés? Vagy a norvégoknál télen nincs légimentő szolgálat? A Flightradar nem ezt mutatja. Pedig ott elég hosszú a tél...A jégtelenítő rendszer hiánya a H145M-en botrányos, nem is értem, hogy a légügyi hatóság hogyan adhatott ki erre certifikátot...
Egyáltalán hogyan vehettük így át műszakilag?
Az, hogy a mai huszonéves szoftverfejlesztők milyen munkakörnyezetben és hogyan hajlandóak csak dolgozni, az egy régi rendhez szokott 40+-os embernek már feldolgozhatatlan. Nem véletlenül vannak a legtöbb cégnél külön helyen az ilyenek.Említésre került, hogy babzsákfotelben heverésző pingpongozó fiatal mérnökök fejlesztik a H145M-et Dunauwörthben.
Azért az meglepő, hogy ez egy nagy dolognak számít. Azt gondoltam, hogy máshol ezt a szintet már 10+ évvel ezelőtt valahogy megugrották, akinek szüksége volt rá.Ez az adattovábbítás és annak eladása nagyon jó, gratula érte (hogy ne csak fikázzak).
Ez melyik előadáson volt?A horvátországi balesetről korábban már volt egy előadás, az volt a konklúzió, hogy a kötélpálya nem volt felvéve a horvátok adatbázisába és a helijeink azon adatbázis alapján repültek. Nem számítottak rá...