MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

Szvsz bullshit.. Oroszországnak nem kell egy régi 4+ gen, kisebb hatótávolságú és fegyverterhelésű repülőgép mint a Szu-35/57.. Ja és ne felejstük el, hogy a vadászok, vadászbombázók már nagy hatótávolságú rakétákat kell hordozzanak. Ez sincs a 29-esnek, ahogy sorozatban gyártott PESA/AESA radar..
Persze, hogy kamu.
 
Kelleni biztosan nem kell nekik semmilyen 29-es ez tökéletesen látszik az elmúlt 10 évből. Ellenben nagyon úgy néz ki, hogy rákényszerülnek, mert az UAC nem tud elég Szuhojt gyártani.
Itt a baj az, hogha az UAC nem tud elég Szuhojt gyártani, akkor a MiG sem fog mellé beférni.
A MiG-31BM legújabb újramodernizálását és a K-konverziót is részben a Szuhoj támogatásával végzik.

Amire most inkább fókuszálni kellene, az a Szu-30SzM és Szu-34 avionikai modernizációja, amivel kapcsolatban zajlik ugyan egy program, de ez még mindig nélkülözi a fejlett önvédelmet, mint pl a MAWS, holott ez a Szu-35-ösökben már ott van.
A Szu-35-ösöket fel kéne hozni a Szu-57 szintjére, a Szu-57M-el pedig el kéne érni a végleges kialakítást.

Minden Szuhoj program le van maradva technológiailag, de nem csak az eredeti önmagához, hanem a Különleges Katonai Műveletbeli tapasztalatokhoz képest is.

Az SMO/SzVO/Akárni legfőbb tanulsága, hogy a rendelkezésre álló harcászati repülőgép flotta nem tudja leuralni az ukrán légteret. Az általuk hordozott fegyverzet hatótávja kisebb, mint az ukrán légvédelem halálos zónája és ez a képlet addig így lesz, amíg a gépek aktív/passzív önvédelme, észlelhetősége és/vagy fegyverzetük hatótávolsága drámai mértékben meg nem változik.
 
Itt a baj az, hogha az UAC nem tud elég Szuhojt gyártani, akkor a MiG sem fog mellé beférni.
A MiG-31BM legújabb újramodernizálását és a K-konverziót is részben a Szuhoj támogatásával végzik.

Amire most inkább fókuszálni kellene, az a Szu-30SzM és Szu-34 avionikai modernizációja, amivel kapcsolatban zajlik ugyan egy program, de ez még mindig nélkülözi a fejlett önvédelmet, mint pl a MAWS, holott ez a Szu-35-ösökben már ott van.
A Szu-35-ösöket fel kéne hozni a Szu-57 szintjére, a Szu-57M-el pedig el kéne érni a végleges kialakítást.

Minden Szuhoj program le van maradva technológiailag, de nem csak az eredeti önmagához, hanem a Különleges Katonai Műveletbeli tapasztalatokhoz képest is.

Az SMO/SzVO/Akárni legfőbb tanulsága, hogy a rendelkezésre álló harcászati repülőgép flotta nem tudja leuralni az ukrán légteret. Az általuk hordozott fegyverzet hatótávja kisebb, mint az ukrán légvédelem halálos zónája és ez a képlet addig így lesz, amíg a gépek aktív/passzív önvédelme, észlelhetősége és/vagy fegyverzetük hatótávolsága drámai mértékben meg nem változik.
A MIG-nek van egy gyártósora amin tud gyártani. Ez +1 gyartósor amin készülni tudnak a gépek.
Az orosz gépek fogyatékosságai mellett azt se felejtsük el, hogy az orosz légierő kicsi. Van nekik kb 400 modern 4.gen. multirole repülőjuk amiből kb 250 gep az amit Ukrajna fölé oda is mernek engedni. Ennyi géppel egy Ukrajna méretű ország felett légifölényt, pláne légiuralmat kialakítani nem lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
Április 1-jén éjjel az algériai légierő MiG-29M vadászgépei megsemmisítették a török Bayraktar Akıncı drónt, amely a mali fegyveres erőkhöz tartozott. Az incidens a határvidéken történt Ti-n-Zaouateen (Mali) és Tin-Zaouateen (Algéria) városok közelében.

Az algériai fél szerint az UAV megsértette az ország légterét a határ menti Ti-n-Zaouateen (Mali) és Tin-Zaouateen (Algéria) környékén. A gép törmeléke a határ mindkét oldalára hullott, ami megerősítette, hogy megsértette a légi határt.

Ez a második török Akıncı, amelyet Mali veszített el – az első nem sokkal a szállítás után, 2024 novemberében zuhant le.

8M9g0F_uOao.jpg
 
Április 1-jén éjjel az algériai légierő MiG-29M vadászgépei megsemmisítették a török Bayraktar Akıncı drónt, amely a mali fegyveres erőkhöz tartozott. Az incidens a határvidéken történt Ti-n-Zaouateen (Mali) és Tin-Zaouateen (Algéria) városok közelében.

Az algériai fél szerint az UAV megsértette az ország légterét a határ menti Ti-n-Zaouateen (Mali) és Tin-Zaouateen (Algéria) környékén. A gép törmeléke a határ mindkét oldalára hullott, ami megerősítette, hogy megsértette a légi határt.

Ez a második török Akıncı, amelyet Mali veszített el – az első nem sokkal a szállítás után, 2024 novemberében zuhant le.

8M9g0F_uOao.jpg
És mit illusztrál a Szuhoj?
 
  • Tetszik
Reactions: Pocok75
Április 1. tréfa lenne ez is? Vagy hogy kell ezt értelmezni?
Korábban Szu-30MKA-ra tippeltek, hogy az durrantotta le az Akinci B-t, de aztán algír források alapján MiG-29M-re helyesbítették. Gondolom azért maradt benn még a Szuhoj.

Plusz elvileg az Akinci 2 kilométerre hatolt be az algír légtérbe, szóval sanszosan várhatták előre
 
Kelleni biztosan nem kell nekik semmilyen 29-es ez tökéletesen látszik az elmúlt 10 évből. Ellenben nagyon úgy néz ki, hogy rákényszerülnek, mert az UAC nem tud elég Szuhojt gyártani.

De hogy a Jehova rágja meg a fülüket, hát miért erőltetik ezt a sárkányt még mindig? Az ősproblémája a két hajtómű ennek a gépnek. Hihetetlen...
 
  • Hűha
Reactions: weasel007
Mert nincs más. Eszükbe nem jutna, tudnának elég Flankert gyártani.
Alapvető probléma, hogy az orosz hadiipar eltékozolta a "habzsidőzsi" időszakban rejlett nagy lehetőségeket.
Mert jó ötlet volt az UAC - UEC létrehozása, de csigalassú volt a korrupció és a sok önös érdek miatt.
Az orosz hadiipar mindig is szenvedett az olcsósítás kontraproduktivitásától.
Mert egy haditechnikának olcsónak és egyszerűnek kell lenni, mert:

  • Mert az ipar csak így tudja majd legyártani
  • Mert a hadsereg csak így tudja majd rendszerbe állítani
  • Mert drágán kiszámlázva csak így lesz meg a profit
Ugyanis hiába jött létre az UAC, ha külön készült a legmodernebb, együléses Szu-35Sz, de ennek kétüléses megfelelője nem a Szu-35UBSz, hanem a konkurens Irkutnál készülő Szu-30SzM. Ez egy másik sárkány, másik hajtómű, másik avionika, másik radar, másik kabinbelső, másik FbW. És nincs MAWS és nem annyira potens. Pedig csak át kellett volna adni a Szu-35Sz terveit és ki kellett volna dolgozni a kétüléses verziót. Miközben a KnAAZ is gyártott kétüléses Szuhojt, a Szu-30M2-t, ami megint másik hajtómű, másik radar, másik FbW, másik kabin. Nulla MAWS. Miért? És a NAPO gyártja a Szu-34-et. Ez meg megint egy újabb architektúra. Etetik az összes beszállítót ész nélkúl, ok nélkül, koordinálatlanul.

Sokkal több forrás maradhatott volna a Szu-57-esre, ha a légierő új 4++ gen flottája csak a Szu-35Sz, Szu-35UBSz és a Szu-34-esen alapult volna, mely utóbbi lényegében ugyanúgy a 35-ösök rendszerein osztozna.
Ez a fajta harmonizáció komplexitás ide, újdonság oda, a légierőnek is könyebben elsajátítható lett volna.
De most látjuk, hogy mire juottak vele.

Még a távolsági bombázó trió három gépe is három különféle hajtóművet használ, hiába ugyanaz a gyártó.

Az USAF B-1B és B-2-es gépei, de még az U-2S és a KC-135-ösök, illetve az E-3 Sentry hajtóműveinek core része azonos és ugyanaz, mint az F-16C egyes verzióié. És megegyezik számos polgári B737-es hajtóművével.
És ez csak a hajtómű, pedig ha valahol igazán van pénz a hadiipari túlszámlázásban, az Amerika.
 
Alapvető probléma, hogy az orosz hadiipar eltékozolta a "habzsidőzsi" időszakban rejlett nagy lehetőségeket.
Mert jó ötlet volt az UAC - UEC létrehozása, de csigalassú volt a korrupció és a sok önös érdek miatt.
Az orosz hadiipar mindig is szenvedett az olcsósítás kontraproduktivitásától.
Mert egy haditechnikának olcsónak és egyszerűnek kell lenni, mert:

  • Mert az ipar csak így tudja majd legyártani
  • Mert a hadsereg csak így tudja majd rendszerbe állítani
  • Mert drágán kiszámlázva csak így lesz meg a profit
Ugyanis hiába jött létre az UAC, ha külön készült a legmodernebb, együléses Szu-35Sz, de ennek kétüléses megfelelője nem a Szu-35UBSz, hanem a konkurens Irkutnál készülő Szu-30SzM. Ez egy másik sárkány, másik hajtómű, másik avionika, másik radar, másik kabinbelső, másik FbW. És nincs MAWS és nem annyira potens. Pedig csak át kellett volna adni a Szu-35Sz terveit és ki kellett volna dolgozni a kétüléses verziót. Miközben a KnAAZ is gyártott kétüléses Szuhojt, a Szu-30M2-t, ami megint másik hajtómű, másik radar, másik FbW, másik kabin. Nulla MAWS. Miért? És a NAPO gyártja a Szu-34-et. Ez meg megint egy újabb architektúra. Etetik az összes beszállítót ész nélkúl, ok nélkül, koordinálatlanul.

Sokkal több forrás maradhatott volna a Szu-57-esre, ha a légierő új 4++ gen flottája csak a Szu-35Sz, Szu-35UBSz és a Szu-34-esen alapult volna, mely utóbbi lényegében ugyanúgy a 35-ösök rendszerein osztozna.
Ez a fajta harmonizáció komplexitás ide, újdonság oda, a légierőnek is könyebben elsajátítható lett volna.
De most látjuk, hogy mire juottak vele.

Még a távolsági bombázó trió három gépe is három különféle hajtóművet használ, hiába ugyanaz a gyártó.

Az USAF B-1B és B-2-es gépei, de még az U-2S és a KC-135-ösök, illetve az E-3 Sentry hajtóműveinek core része azonos és ugyanaz, mint az F-16C egyes verzióié. És megegyezik számos polgári B737-es hajtóművével.
És ez csak a hajtómű, pedig ha valahol igazán van pénz a hadiipari túlszámlázásban, az Amerika.
Ez van ha a korrupciót nem szabályozza semmi, sem a piac, sem valamilyen szintű átláthatóság, vagy a politika. Van korrupció máshol is, de a mértéke össze sem hasonlítható azzal ami az oroszoknál van.
 
Ez van ha a korrupciót nem szabályozza semmi, sem a piac, sem valamilyen szintű átláthatóság, vagy a politika. Van korrupció máshol is, de a mértéke össze sem hasonlítható azzal ami az oroszoknál van.
Nem szerecsenmosdatásként, de hidd el, az USA sokkal durvább. Csak ott nyomtatják hozzá a pénzt.
 
Nem szerecsenmosdatásként, de hidd el, az USA sokkal durvább. Csak ott nyomtatják hozzá a pénzt.
Nem, ott sokkal kisebb a korrupció, mert sem a politikai sem az államigazgatási rendszer nem arra van kódolva. Már eleve az, hogy ott kétpárt rendszer van megakadályozza azt a rendszerszintű korrupciót amit Putyin létrehozott a korlátlan egyszemélyi túlhatalmával az elmúlt 25 évben. Ezenkívül ott a piac és az átláthatóság amik ugyancsak csöllektik a korrupciót, mert valódi versenyt generálnak. Az USA-ban egy Szu-30M2 sohasem állt volna rendszerbe, mert a verseny és az átlathatóság nem engedi meg egy ennyire nyilvanvalóan semmirevaló típus rendszerbeállítását.
Nevezhetjük korrupciónak azt ahogyan F-35 helyett az Eagle II-t rendszeresítette Trump a légierőnél, épp csak az Eagel II nem egy semmirevaló F-15 variáns, hanem modernebb mindennél ami az orosz légierőnek van a Felont leszámítva.
Szóval amíg az amerikai korrupció egy Eagle II-t termelt ki addig az orosz egy Szu-30M2-t.