[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 442
14 862
113
Szerintem az nem 00/"Szig-biz" infó, hogy az NG egy(-két)póttartállyal mennyivel tud "füvet nyírni".
Valaki bepötyöghetné! :oops:

...+amúgy": A katalógusokban 900km/h max vizszintes van 6000 méteren az NG/SkyFox-nak.
Ebben a tartományban, ezeknél a gépeknél 150-de inkább 100km/h-val kevesebb az utazó-sebesség, szintén 6000-en.
Földközelben meg kb még -50km/h.


Korábban írták leszerelt hivatásosok, hogy a régi Alba is bőven 600 felett tudta "nyírni a füvet".
A korabeli városi legendák szerint több menyasszony "jutalmazott" a sikeres L-39-es udvarlások áthúzások után! ;)

Tudta ezt a régi-Alba, valamikor a 80-as években! :oops:
Papiron azonos a tolóerő!
Engem is érdekelne a Valóság! :oops:


U.I.: Az meg a Jelenlegiek szégyene, hogy a Néphadseregben/-nél több politikai akarat volt a Honvédelem mögött, mint most! :mad:


.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 683
11 992
113
Én az egész bejegyzésemet szar poénnak szántam mint a PR-os az Aero-nál, felrajzolni bakker ennek a digitális szúnyognak a HI-LO-Hi bevetését, távolsággal, istenem. Bakker, a Fiat Cinquecento 700-as motorjának nyomatékgörbéjét sem nézegetem.

Szerintem Ukrajna és Szerbia kivételével jelen pillanatban bármely szomszédos állammal a háború egy röhely lenne, az eszközök egy nagy része (nálunk is a BTR és az URAL, meg Kraz az alap eszköz még mindig) elhullana a hadszintér felé menet, majd a maradék 2000 katona kétségbe esve keresné a másik 2000 katonát. A románoknak rosszabb, az eddig látottak alapján még a folyóik is kipusztulnának a lukas tanku gépek miatt.
Ukrajna és Szerbia más liga, Ukrajna átmenne rajtunk mint teherautó a kéhetes tacskókölykön, Kriss már amúgy is felfestette hogy egy árokparton végzi 50 tártáskás szerencsétlennel, akiknek a keresztjére majd acélbilit akasztunk, bár remélem ez azért elmarad.
röhej, faszom, idióta vagyok
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 762
105 331
113


Az új repülőgépek modern avionikai és fedélzeti rendszereiknek köszönhetően lehetővé teszik, hogy a JAS-39 Gripen szuperszonikus repülőgépekre átképezendő pilóták szinte a teljes képzési tananyagot el tudják végezni rajtuk. Az integrált VTS rendszer és adatkapcsolat révén emellett lehetővé teszik komplex forgatókönyvek szimulálását is, amelyek a légi harcra összpontosítanak, beleértve az alapvető és haladó harcászati manőverek végrehajtását, a fegyverrendszerek és a radar használatát, valamint általánosságban a taktikai döntéshozatalt. Így a Magyar Légierő egy, az új kiképző platformokon és modern szimulációs technológiákon alapuló, korszerű és költséghatékony fiatal pilóta-kiképző rendszert fog integrálni az egész közép- és kelet-európai régióban. A magyar védelmi minisztérium képviselői egyúttal nyíltan vállalják a szándékukat, hogy az új repülőgépeket és a hozzájuk kapcsolódó kiképző infrastruktúrát integrálják a NATO Flight Training Europe (NFTE) szövetséges programjába.
...
Itt van a magyar fordítás a szövegrészletre:

**"A magyar gépek teljesen azonos konfigurációban készültek, mint a pardubici CLV L-39NG-i, és mind az izraeli VTS kiképzőrendszerrel (adatkapcsolattal), mind az éjszakai műveletekhez szükséges NVG-kompatibilitással rendelkeznek. A cseh gépektől eltérően azonban további, szabványos szövetségi (NATO) 14 hüvelyk távolságú felfüggesztőpontokkal ellátott szárny alatti pilonok is kerültek rájuk, amelyek póttartályok vagy különféle lőszerfélék felszerelésére alkalmasak.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

sisimoto

Well-Known Member
2020. február 1.
760
3 623
93
Lehet volt róla szó korábban(sőt, a grippen esetében biztos), de a rókák szükség esetén indíthatnának cdapásmérő robotrepülőt, mint pl az Elbit féle Ice Braker, ami 400 kg alatti össztömegével egy-egy db felfüggeszthető a szárnyak belső pilonjaira. Ha jól tudom azok max 400 kilót bírnak.
Így akár 300 km távolságra lévő célpont ellen bevethetőek. A gépek számára még biztonságos távolságból, és alacsony magasságból indíthatnak, mert eleve olyan alacsonyan repülnek ezek a rakéták, hogy a radarok ne szúrják ki.
Így a rókák segitségével nem lenne szükség földi indítokra ez esetben.
Felderítésre úgysem alkalmas, de kissebb méretű csapásmérő stand off fegyver indítónak talán igen.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 762
105 331
113
Ennek ellenére ez a sugárhajtású gyakorló kategória egyértelműen kihalt a fejlett légierőknél.
Már megint nem szólt senki az olaszoknak...
A magyar gép drágább tesója most lesz ott rendszeresítve hasonló feladatra.

Olaszország innovációt hoz a pilótaképzésbe: az M-345 szolgálatba áll az Olasz Légierőnél​


 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
5 731
19 026
113
Már megint nem szólt senki az olaszoknak...
A magyar gép drágább tesója most lesz ott rendszeresítve hasonló feladatra.

Olaszország innovációt hoz a pilótaképzésbe: az M-345 szolgálatba áll az Olasz Légierőnél​


Sot az osztrákoknak se szolt senki mert ott is lesz ilyen kategoriaju gép…
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 762
105 331
113
Már megint nem szólt senki az olaszoknak...
A magyar gép drágább tesója most lesz ott rendszeresítve hasonló feladatra.

Olaszország innovációt hoz a pilótaképzésbe: az M-345 szolgálatba áll az Olasz Légierőnél​


Egyébként itt egy cikk az olasz képzésről

 
  • Tetszik
Reactions: Kávé

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
21 015
36 717
113
Már megint nem szólt senki az olaszoknak...
A magyar gép drágább tesója most lesz ott rendszeresítve hasonló feladatra.

Olaszország innovációt hoz a pilótaképzésbe: az M-345 szolgálatba áll az Olasz Légierőnél​


Hazai ipartámogatás.És nincs nagy teljesitményű turbopop gépük.
Ugyanezért van cseh L39 is.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 392
90 883
113
Sot az osztrákoknak se szolt senki mert ott is lesz ilyen kategoriaju gép…
Az osztrákok M-346-ot vettek... az egy mérettel nagyobb, kéthajtóműves, radaros. A magyar pilóták is ilyen gépeken tanulnak az olaszoknál (4. fázis) és ez az L-39 rendszerbe állása után is így lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 442
14 862
113
.


Minden ilyen drón-inditási hullámos konfliktus után el lehetne adni 1-2 tucat L-39 SkyFox Dron-Hunter/-Killer-t, ha lenne!!!

Mennyi ilyen konfliktus is volt a COVID óta??? ...4-5(+) ??? :oops:

Ezeket az iráni drónokat egy 2-pót-tankos L-39 egy törzs alatti mini-gunnal lazán leszedegeti!
A szaudi-aknak biztos nincs rá pénzük! Nem is érdekes, hagyjuk!
Egyébként is venni kell még 2-3 Nemzet-mentő Honvédelmi bázist, de ez titkossas, irodaháznak vannak álcázva! Ne is mondjátok el senkinek, maradjon köztünk! "Szig-Biz!!!" ;)

Jó ez NER-es szakmai vezetés! :mad: Meg is tolom őket, jár nekik egy újabb 2/3-ad! " :hadonaszos: :hadonaszos: "

...--nem csak-- nyomokban irónia!
Enélkül nem lehet bírni! :mad:


.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 442
14 862
113
.


Legyünk "bátrak és merészek", és a média-gumicsontok sikeres figyelem elterelése helyett nézzük egy pillanatra saját szempontból az eseményeket!
Ismét egy kihagyott --Aero Vodochody-- lehetőség a sokból, hogy egy változásból jól jöjjünk --és ne megint csak "kicsit" veszítve--:
:oops:



U.I.: Kinek "gratulálhatok" sokadik "sikerünkért"??? :mad:


.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 442
14 862
113
Az eltelt idő óta "A Cég" --nem létező, hazai tervező-fejlesztő irodájának-- már kb valami ilyen két-hajtóműves, szubszonikus(+) terveknél kéne tartani:
375px-Profil_AIDC_AT-3.png



...aminek a gyártás-technológiai megteremtésére már évekkel ezelőtt adtak is vmi-pécsi cégnek összesen kb. 5 milliárd HUF-ot! :eek:
Na ezzel a technológiával a sárkány-szerkezet annyival könnyebb lehetne már, hogy kezdetnek a jelenlegi NG/SkyFox szárny-futómű,+rengeteg elem azonos lehetne az NG/SkyFox-szal! ;)
Mi is a helyzet a témában --az agyon-hallgatáson kívül-- ??? :oops:

Ehhez képest az AV ügyekben kb. annyi az utolsó jelentős hír, hogy az a(z ál-)Nemzeti-Hablaty(Habony) bukkant fel ismét a Cég körül, aki eddig NER-strómani szerepben alakított főleg "nagyot", erős milliárdokkal jutalmazva!
Ebből, és a NER-mechanizmusokból "profilozva", sajnos egy AV kimentés fogatókönyve vehető biztosra a "háttérben"!

Tévedni szeretnék! Sőt: Tudnék a tévedésemnek örülni!



.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 679
6 317
113
Ja, ha nincsen semmi fuggesztve a kis cseh gépre. Ne keress neki harci funkciót, mert nincsen.
.
.
Pedig lehetne találni neki funkciókat: időjárásfelderitő, futárgép, repülőtéri porfogó, repülőnapi attrakció, VIP/celeb repültetés vagy lőgyakorlathoz céltárgynak is lehetne jó. :)
.
Amúgy teljesen abszurd, hogy meg kellett venni ezek a semmire se jó xarokat, és azután megy az ötletelés, hogy mire is lehetne talán jó
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 802
49 210
113
.
.
Pedig lehetne találni neki funkciókat: időjárásfelderitő, futárgép, repülőtéri porfogó, repülőnapi attrakció, VIP/celeb repültetés vagy lőgyakorlathoz céltárgynak is lehetne jó. :)
.
Amúgy teljesen abszurd, hogy meg kellett venni ezek a semmire se jó xarokat, és azután megy az ötletelés, hogy mire is lehetne talán jó
Árpi és barátai örülnek és ebben az országban ez a lényeg... ;)
 
  • Szomorú
Reactions: Veér Ispán

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 971
11 256
113
.
.
Pedig lehetne találni neki funkciókat: időjárásfelderitő, futárgép, repülőtéri porfogó, repülőnapi attrakció, VIP/celeb repültetés vagy lőgyakorlathoz céltárgynak is lehetne jó. :)
.
Amúgy teljesen abszurd, hogy meg kellett venni ezek a semmire se jó xarokat, és azután megy az ötletelés, hogy mire is lehetne talán jó
Oktatásra azért valószínűleg jók...
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 679
6 317
113
Nah, Mizu??? :cool:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
.
.
A szimulátor cockpitja teljesen nevetséges. 4 képernyő a fizikai gombok helyett a két oldalon, középen is egy tévéképernyő a tényleg fizikai kezelőszervek és az eredeti képernyők helyett? Mi ez??
1f642.png
Remélem, erre nem költöttetek sokat.
1f642.png
Az otthoni B737 szimulátorom több nagyságrenddel komolyabb.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 762
105 331
113
.
.
A szimulátor cockpitja teljesen nevetséges. 4 képernyő a fizikai gombok helyett a két oldalon, középen is egy tévéképernyő a tényleg fizikai kezelőszervek és az eredeti képernyők helyett? Mi ez??
1f642.png
Remélem, erre nem költöttetek sokat.
1f642.png
Az otthoni B737 szimulátorom több nagyságrenddel komolyabb.
Két mindenxarista fikázás közt tájékozódj, úgy majd hatékonyabban tudod köpköni.

Többfajta szimulátorunk is van, gyakorlatilag három különböző szintű. Kezdve az alapvetőbb dolgok begyakorlására használható, egyszerűbb kialakításútól, egészen a Full Mission Simulator-ig (FMS). Ez egy az egyben a repülőgép kabinjának a replikája, ami egy félgömb alakú vetítőrendszerben, úgynevezett dome-ban helyezkedik el és megfelel az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) előírásai szerinti kettes szintű repülőkiképző eszköznek (FTD Level 2 – Flight Training Device Level 2), ami azt jelenti, hogy hivatalosan is alkalmas oktatásra, valamint a benne töltött idő valós repült időnek is elszámolható.” – mesélte érdeklődésünkre Csák Sándor őrnagy.

Ezt a szimulátort egyébként a Lom Praha, cseh repülőgépipari cég leányvállalata, a VR Group fejlesztette. Hivatalosan egy pilótafülkéből, az azt körülvevő, a környezetet, a repülés képét vízszintesen 300°-os, függőlegesen 120°-os, gömb alakú területre vetítő kupolából, nyolc darab 4K felbontású lézerprojektort tartalmazó vetítőegységből és egy oktatói munkaállomásból áll. Természetesen a kapcsolók, gombok, kezelőszervek működése teljesen modellezve van, még a kormányszervekre ható erők is, a különböző manőverek jelentette terhelésekkel együtt, a valós repülések érzetét keltve. A rendszer az igazi repülőgép szoftvereit használja, azonos funkciókkal és természetesen a magyarországi domborzati és repülőtéri sajátosságokat is tartalmazza. A további két szimulátorral kapcsolatban Csák Sándor őrnagytól megtudtuk: „Van egy szimulátorunk a pilótafülkében szükséges eljárások gyakorlására (CPT – Cockpit Procedures Trainer), ez érintőképernyőkből és monitorokból áll, szintén képes a repülőgép valamennyi funkcióját szimulálni, de a repülést csak monitorokon látjuk és a kabin berendezései érintőképernyőkön lettek kialakítva. Ez a műszeres eljárások, a repülőgépben használatos eljárásrendek gyakorlásához tökéletesen használható. Ezen felül pedig vannak asztali taktikai szimulátoraink (DTT – Desktop Tactical Trainer) ezek a legegyszerűbbek az előzőekhez képest, VR szemüveggel és a kormányszervek replikáival használhatóak és egyben a legolcsóbb, legköltséghatékonyabb rendszer mindhárom közül, mégis bármikor, bárki megismerkedhet a repülőgéppel virtuális környezetben, gyakorolhatja az összetett fedélzeti rendszerek kezelését, a kijelzők működését, a navigációs rendszert, gyakorlatilag önállóan, oktató nélkül.”
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 679
6 317
113
Két mindenxarista fikázás közt tájékozódj, úgy majd hatékonyabban tudod köpköni.
.
Nem fikázás, tényleg épitettem egy szimulátort otthon, valódi cockpittal, nem ilyen tévé képernyőkkel. Saját fotó, ha érdekel: https://kephost.net/p/MTk2NjUzMg.jpg
.
Az elején gondolkoztam én is a tévés változaton az overhead panel helyett, egy 43-as érintőképernyőt kb 500 ezerért megveszel, de sokkal bénább a végeredmény, mintha nekiállsz és rendesen megcsinálod.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 683
11 992
113
.
Nem fikázás, tényleg épitettem egy szimulátort otthon, valódi cockpittal, nem ilyen tévé képernyőkkel. Saját fotó, ha érdekel: https://kephost.net/p/MTk2NjUzMg.jpg
.
Az elején gondolkoztam én is a tévés változaton az overhead panel helyett, egy 43-as érintőképernyőt kb 500 ezerért megveszel, de sokkal bénább a végeredmény, mintha nekiállsz és rendesen megcsinálod.
De te magadnak csináltad, szeretettel, keresve a spórolást.
Az állami közbeszerzési hivatal nem tudja így csinálni, hisz a pénz egy része elmegy a közbeszerzésre, a maradék felé meg haszonkilcsra
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed