FCAS - Future Combat Air System (francia,német,spanyol kooperáció) / SCAF

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 633
48 902
113
Sztem ez a kettő nem biztos hogy összefügg. Max. annyiban hogy az új vadászgép tuti éveket késik a tervezethez bármi is volt.

Viszont hazai vadászgépgyártás és fejlesztés az Airbus szívfájdalma és azé a több ezer mérnöké és technikusé, aki ehhez kapcsolódik Manchingban és a környéken. Ezen nem segít az F-35, még akkor sem, ha a Rheinmetall bedolgozik egy új német üzemmel az F-35 -be. Sztem inkább ezzel az utóbbival függ össze az esetleges plusz megrendelés.
Még simán beszállhatnak a németek a Tempestbe - abból szinte biztos hogy lesz valami működő a 30-as években.
A franciák meg magukra mardnak - megint...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 480
104 721
113
Még simán beszállhatnak a németek a Tempestbe - abból szinte biztos hogy lesz valami működő a 30-as években.
A franciák meg magukra mardnak - megint...
Abban már túl sokan vannak. Még a japánok is talán, akik mindig fejlesztenek, aztán megveszik a szajrét az amcsiktól.

Sztem a németek nyugodtan akár önállóan is nekiugorhatnak. Ha túl sok állam van benne, túl sok a kompromisszum meg a tökölődés. Most hogy lesz pénz a hadiiparban, az ilyen csoportos, tökölődős békeprojekteket sztem hanyagolni kell. Közös beszerzés életképes lehet, de a közös fejlesztés mindig nyögvenyelős

Max. két állam, ha az egyik nem a franciák. ;)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 633
48 902
113
Abban már túl sokan vannak. Még a japánok is talán, akik mindig fejlesztenek, aztán megveszik a szajrét az amcsiktól.

Sztem a németek nyugodtan akár önállóan is nekiugorhatnak. Ha túl sok állam van benne, túl sok a kompromisszum meg a tökölődés. Most hogy lesz pénz a hadiiparban, az ilyen csoportos, tökölődős békeprojekteket sztem hanyagolni kell. Közös beszerzés életképes lehet, de a közös fejlesztés mindig nyögvenyelős
Még svédeket érdekelheti valamilyen új generációs fejlesztés...
Max. két állam, ha az egyik nem a franciák. ;)
Akkor ki? :D
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 633
48 902
113
Abban már túl sokan vannak. Még a japánok is talán, akik mindig fejlesztenek, aztán megveszik a szajrét az amcsiktól.;)
Vennénk belőle 100+ darabot meg adnánk bele X milliárd eurót - van még hely a csapatban?

Szted mi lesz a válasz? ;)

Itt igazán csak németeknek van pénze: ők vannak a legkevésbé eladósodva - egyelőre. Barmira örülne a másik három ha kevesebb pénzből megúsznák dolgot...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 480
104 721
113
Kicsit MGCS/EMBT utánérzése van a dolognak, ahol a jövőbeli típus fejlesztésével adminisztratívan annyit elpöcsmörögnek, hogy a végén inkább az adott fejlesztő ország bevásárol a meglévő megoldásokból. Viszont az igaz, hogyha az FCAS-ból nem lesz semmi és Hansék nem csatlakoznak egy meglévő next gen fejlesztéshez (Tempestet mondanék én is), akkor a német repipar katonai szárnyának lőttek
Ezek a projektek állnak már vhol??
Mindig csak új szereplők jönnek, mennnek és papírokat tologatnak.

Miért ne indithatnának egy újat?? Most hogy a német adósságféket törölték, a politikai szándék megvan, a német katonai hadiipari kapacitások léteznek én nem nagyon p#csölnék másokkal.

Ha abból indulunk ki, Európában nekik van a legtöbb pénzük, nekik van a legnagyobb ipari kapcitásuk, most mit bajlódnának a többiekkel. A franciák nagyon élősködő üzemmódban vannak. A németek pénzéből akarják a hazai fejlesztéseiket megoldani. Sztem ezek a bünbánó idők már elmúltak.
Ha mki saját zsiron megy, akkor a németeknek vannak a legjobb esélyeik, aztán futhat a francia projekt is külön, meg a Tempet. Meglátjuk ki, mire megy.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 634
10 956
113
A Németek tudják, hogy az FCAS-ból semmi sem lesz még egy ideig. Viszont sehova se csatlakozhatnak már be, ujabb 5-6. gen repcsi pedig német-svéd stb. már nem fér a paiacra. Igy is sokkal drágább lesz mint az amcsi megfelelője, mert a három európaiból akkor minimális mennyiségeket gyártanának.. Olyan F-22 mennyiségeket akkor már talán sokat mondok..
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 159
90 509
113
Belgium a lehető leghamarabb teljes jogú partnerként szeretne csatlakozni a FCAS/SCAF projekthez...

A STAR terv részeként 300 millió eurós költségvetést különítettek el arra, hogy országunk teljes jogú partnerként részt vehessen a jelenleg a 2026-2030 közötti időszakra tervezett fejlesztési szakaszban, amelynek ezután egy technológiai demonstrátor létrehozásához kellene vezetnie.

(De emellett Belgium további tizenegy F-35A vadászbombázót is rendel.)

 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 584
35 173
113
Belgium a lehető leghamarabb teljes jogú partnerként szeretne csatlakozni a FCAS/SCAF projekthez...

A STAR terv részeként 300 millió eurós költségvetést különítettek el arra, hogy országunk teljes jogú partnerként részt vehessen a jelenleg a 2026-2030 közötti időszakra tervezett fejlesztési szakaszban, amelynek ezután egy technológiai demonstrátor létrehozásához kellene vezetnie.

(De emellett Belgium további tizenegy F-35A vadászbombázót is rendel.)

Mily meglepő, a Dassault vezérigazgatója nem akarja a belgákat az "ő" FCAS programjában, mert Rafale helyett F-35-t vettek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 480
104 721
113
Az a helyzet, sztem a Dassault vezérigazgatójának igaza van, ha Európa önálló szereplő kíván maradni.


Az FCAS vizsgálat alatt – döntés 2025-ben

A jövőbeli vadászrepülőgépekre vagy légi harcrendszerekre (FCAS) vonatkozó német-francia projekt ismételten elakadt. Boris Pistorius védelmi miniszter most bejelentette, hogy francia kollégájával együtt „az év végéig tisztázzák az FCAS-t is”

Az igazság az” – mondja Pistorius –, „hogy az érintett vállalatok némelyike nemcsak hatalmas szakértelemmel rendelkezik, hanem – és ez a dolgok természete – saját érdekekkel és akarattal is rendelkezik. Ezt a kezdetektől fogva tudtuk.”

A német védelmi miniszter a francia Dassault vállalat gyakori késedelmeire és elutasításaira utalt, amely a harci repülőgépek pilléréért, és így az összes ipari ág integrálásáért az FCAS keretrendszerébe felelős. A Dassault viszont többször is új szerződéses feltételeket szorgalmazott, néha hónapokig függőben hagyva a szerződéseket. A francia vállalatnak túl nagyok a nehézségei, amikor legnagyobb versenytársával, az Airbusszal kell együttműködnie az új technológiák fejlesztésében.

Ugyanakkor a vállalat súrlódásokat okozott partnernemzeteivel. A Dassault vezérigazgatója tegnap azt mondta Belgium FCAS projektben való részvételére utalva: „Ha [Belgium] lemond az F-35-ösök vásárlásáról, azokat szívesen látjuk. Ha nem, akkor tényleg bolondot csinálnak belőlünk.” Belgium jelenleg fontolgatja az FCAS programból való kilépést, ahogy az Euractiv is beszámol róla.

„Mindkettőnk számára az a fontos” – mondta Pistorius tegnap egy közös nyilatkozatban francia kollégájával az MGCS-ről és az FCAS-ról –, „hogy a projektek a francia-német együttműködést és partnerséget képviseljék. Nem a nemzeti egoizmust. Közös képességfejlesztést akarunk, és teljes mértékben, egyértelműen és egyhangúlag elkötelezettek vagyunk mind az FCAS, mind az MGCS iránt.”

Pistorius hozzátette: „Ez még fontosabb jelzés az európai szuverenitás számára ezekben az időkben. Az év végére tisztázni szeretnénk a helyzetet az FCAS-szal kapcsolatban. Az akadályokat meg kell vitatni. De meg vagyok győződve arról, hogy az európai védelmi készenlét megerősítése csak szoros német-francia együttműködéssel lehet sikeres.”

Mindazonáltal fontos, hogy a projektek és programok megvalósuljanak, ezért 2025 végére kézzelfogható eredményt kell elérni a jövőbeli harci repülőgépekkel kapcsolatban. Sébastien Lecornu francia védelmi miniszter hozzátette: „Az FCAS számára ez most az igazság pillanata, az elkövetkező hónapokban az 1a és 1b fázisokkal. Vagyis egy demonstrációs repülőgép megépítésének képességével. Ez a működőképesebb fázis, és mindennek össze kell állnia ahhoz, hogy harci repülőgépet építhessünk.”

A francia védelmi miniszter hangsúlyozta: „Figyelembe kell vennünk a hadműveleti igényeket, ahogy azt két légierő-parancsnokunk is mondta nekünk. Végül is nem azért vagyunk itt, hogy ipari projekteket mozdítsunk elő; hanem azért, hogy fegyveres erőink szolgálatában fegyverkezési projekteket mozdítsunk elő, és megfelelő megrendeléseket adjunk az iparnak.”