FCAS - Future Combat Air System (francia,német,spanyol kooperáció) / SCAF

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 886
49 376
113
Sztem ez a kettő nem biztos hogy összefügg. Max. annyiban hogy az új vadászgép tuti éveket késik a tervezethez bármi is volt.

Viszont hazai vadászgépgyártás és fejlesztés az Airbus szívfájdalma és azé a több ezer mérnöké és technikusé, aki ehhez kapcsolódik Manchingban és a környéken. Ezen nem segít az F-35, még akkor sem, ha a Rheinmetall bedolgozik egy új német üzemmel az F-35 -be. Sztem inkább ezzel az utóbbival függ össze az esetleges plusz megrendelés.
Még simán beszállhatnak a németek a Tempestbe - abból szinte biztos hogy lesz valami működő a 30-as években.
A franciák meg magukra mardnak - megint...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and nyugger

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 920
105 838
113
Még simán beszállhatnak a németek a Tempestbe - abból szinte biztos hogy lesz valami működő a 30-as években.
A franciák meg magukra mardnak - megint...
Abban már túl sokan vannak. Még a japánok is talán, akik mindig fejlesztenek, aztán megveszik a szajrét az amcsiktól.

Sztem a németek nyugodtan akár önállóan is nekiugorhatnak. Ha túl sok állam van benne, túl sok a kompromisszum meg a tökölődés. Most hogy lesz pénz a hadiiparban, az ilyen csoportos, tökölődős békeprojekteket sztem hanyagolni kell. Közös beszerzés életképes lehet, de a közös fejlesztés mindig nyögvenyelős

Max. két állam, ha az egyik nem a franciák. ;)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 886
49 376
113
Abban már túl sokan vannak. Még a japánok is talán, akik mindig fejlesztenek, aztán megveszik a szajrét az amcsiktól.

Sztem a németek nyugodtan akár önállóan is nekiugorhatnak. Ha túl sok állam van benne, túl sok a kompromisszum meg a tökölődés. Most hogy lesz pénz a hadiiparban, az ilyen csoportos, tökölődős békeprojekteket sztem hanyagolni kell. Közös beszerzés életképes lehet, de a közös fejlesztés mindig nyögvenyelős
Még svédeket érdekelheti valamilyen új generációs fejlesztés...
Max. két állam, ha az egyik nem a franciák. ;)
Akkor ki? :D
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
24 886
49 376
113
Abban már túl sokan vannak. Még a japánok is talán, akik mindig fejlesztenek, aztán megveszik a szajrét az amcsiktól.;)
Vennénk belőle 100+ darabot meg adnánk bele X milliárd eurót - van még hely a csapatban?

Szted mi lesz a válasz? ;)

Itt igazán csak németeknek van pénze: ők vannak a legkevésbé eladósodva - egyelőre. Barmira örülne a másik három ha kevesebb pénzből megúsznák dolgot...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 920
105 838
113
Kicsit MGCS/EMBT utánérzése van a dolognak, ahol a jövőbeli típus fejlesztésével adminisztratívan annyit elpöcsmörögnek, hogy a végén inkább az adott fejlesztő ország bevásárol a meglévő megoldásokból. Viszont az igaz, hogyha az FCAS-ból nem lesz semmi és Hansék nem csatlakoznak egy meglévő next gen fejlesztéshez (Tempestet mondanék én is), akkor a német repipar katonai szárnyának lőttek
Ezek a projektek állnak már vhol??
Mindig csak új szereplők jönnek, mennnek és papírokat tologatnak.

Miért ne indithatnának egy újat?? Most hogy a német adósságféket törölték, a politikai szándék megvan, a német katonai hadiipari kapacitások léteznek én nem nagyon p#csölnék másokkal.

Ha abból indulunk ki, Európában nekik van a legtöbb pénzük, nekik van a legnagyobb ipari kapcitásuk, most mit bajlódnának a többiekkel. A franciák nagyon élősködő üzemmódban vannak. A németek pénzéből akarják a hazai fejlesztéseiket megoldani. Sztem ezek a bünbánó idők már elmúltak.
Ha mki saját zsiron megy, akkor a németeknek vannak a legjobb esélyeik, aztán futhat a francia projekt is külön, meg a Tempet. Meglátjuk ki, mire megy.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 752
11 157
113
A Németek tudják, hogy az FCAS-ból semmi sem lesz még egy ideig. Viszont sehova se csatlakozhatnak már be, ujabb 5-6. gen repcsi pedig német-svéd stb. már nem fér a paiacra. Igy is sokkal drágább lesz mint az amcsi megfelelője, mert a három európaiból akkor minimális mennyiségeket gyártanának.. Olyan F-22 mennyiségeket akkor már talán sokat mondok..
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 595
91 164
113
Belgium a lehető leghamarabb teljes jogú partnerként szeretne csatlakozni a FCAS/SCAF projekthez...

A STAR terv részeként 300 millió eurós költségvetést különítettek el arra, hogy országunk teljes jogú partnerként részt vehessen a jelenleg a 2026-2030 közötti időszakra tervezett fejlesztési szakaszban, amelynek ezután egy technológiai demonstrátor létrehozásához kellene vezetnie.

(De emellett Belgium további tizenegy F-35A vadászbombázót is rendel.)

 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 626
35 498
113
Belgium a lehető leghamarabb teljes jogú partnerként szeretne csatlakozni a FCAS/SCAF projekthez...

A STAR terv részeként 300 millió eurós költségvetést különítettek el arra, hogy országunk teljes jogú partnerként részt vehessen a jelenleg a 2026-2030 közötti időszakra tervezett fejlesztési szakaszban, amelynek ezután egy technológiai demonstrátor létrehozásához kellene vezetnie.

(De emellett Belgium további tizenegy F-35A vadászbombázót is rendel.)

Mily meglepő, a Dassault vezérigazgatója nem akarja a belgákat az "ő" FCAS programjában, mert Rafale helyett F-35-t vettek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
29 920
105 838
113
Az a helyzet, sztem a Dassault vezérigazgatójának igaza van, ha Európa önálló szereplő kíván maradni.


Az FCAS vizsgálat alatt – döntés 2025-ben

A jövőbeli vadászrepülőgépekre vagy légi harcrendszerekre (FCAS) vonatkozó német-francia projekt ismételten elakadt. Boris Pistorius védelmi miniszter most bejelentette, hogy francia kollégájával együtt „az év végéig tisztázzák az FCAS-t is”

Az igazság az” – mondja Pistorius –, „hogy az érintett vállalatok némelyike nemcsak hatalmas szakértelemmel rendelkezik, hanem – és ez a dolgok természete – saját érdekekkel és akarattal is rendelkezik. Ezt a kezdetektől fogva tudtuk.”

A német védelmi miniszter a francia Dassault vállalat gyakori késedelmeire és elutasításaira utalt, amely a harci repülőgépek pilléréért, és így az összes ipari ág integrálásáért az FCAS keretrendszerébe felelős. A Dassault viszont többször is új szerződéses feltételeket szorgalmazott, néha hónapokig függőben hagyva a szerződéseket. A francia vállalatnak túl nagyok a nehézségei, amikor legnagyobb versenytársával, az Airbusszal kell együttműködnie az új technológiák fejlesztésében.

Ugyanakkor a vállalat súrlódásokat okozott partnernemzeteivel. A Dassault vezérigazgatója tegnap azt mondta Belgium FCAS projektben való részvételére utalva: „Ha [Belgium] lemond az F-35-ösök vásárlásáról, azokat szívesen látjuk. Ha nem, akkor tényleg bolondot csinálnak belőlünk.” Belgium jelenleg fontolgatja az FCAS programból való kilépést, ahogy az Euractiv is beszámol róla.

„Mindkettőnk számára az a fontos” – mondta Pistorius tegnap egy közös nyilatkozatban francia kollégájával az MGCS-ről és az FCAS-ról –, „hogy a projektek a francia-német együttműködést és partnerséget képviseljék. Nem a nemzeti egoizmust. Közös képességfejlesztést akarunk, és teljes mértékben, egyértelműen és egyhangúlag elkötelezettek vagyunk mind az FCAS, mind az MGCS iránt.”

Pistorius hozzátette: „Ez még fontosabb jelzés az európai szuverenitás számára ezekben az időkben. Az év végére tisztázni szeretnénk a helyzetet az FCAS-szal kapcsolatban. Az akadályokat meg kell vitatni. De meg vagyok győződve arról, hogy az európai védelmi készenlét megerősítése csak szoros német-francia együttműködéssel lehet sikeres.”

Mindazonáltal fontos, hogy a projektek és programok megvalósuljanak, ezért 2025 végére kézzelfogható eredményt kell elérni a jövőbeli harci repülőgépekkel kapcsolatban. Sébastien Lecornu francia védelmi miniszter hozzátette: „Az FCAS számára ez most az igazság pillanata, az elkövetkező hónapokban az 1a és 1b fázisokkal. Vagyis egy demonstrációs repülőgép megépítésének képességével. Ez a működőképesebb fázis, és mindennek össze kell állnia ahhoz, hogy harci repülőgépet építhessünk.”

A francia védelmi miniszter hangsúlyozta: „Figyelembe kell vennünk a hadműveleti igényeket, ahogy azt két légierő-parancsnokunk is mondta nekünk. Végül is nem azért vagyunk itt, hogy ipari projekteket mozdítsunk elő; hanem azért, hogy fegyveres erőink szolgálatában fegyverkezési projekteket mozdítsunk elő, és megfelelő megrendeléseket adjunk az iparnak.”
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
13 116
28 327
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Hűha
Reactions: endre

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
47 595
91 164
113