Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

BN3JeJfE8MrHjo22xjH6GOja28d_K42R3RQyZOcrxnw_T5aWEvcxxono6KJnL8eMZcHElMVeSrQsOVopCb7CyuNp.jpg
 

"...Visually, the R-77M differs from the R-77 in having conventional cropped cruciform tailfins, instead of the original ‘potato-masher’ lattice-type control surfaces..."
 

"...Visually, the R-77M differs from the R-77 in having conventional cropped cruciform tailfins, instead of the original ‘potato-masher’ lattice-type control surfaces..."
De a szárnyai ott vannak attól, higy a vezersík változott.
 

"...Visually, the R-77M differs from the R-77 in having conventional cropped cruciform tailfins, instead of the original ‘potato-masher’ lattice-type control surfaces..."

A krumpli reszelőt azt amúgy miért is nem lehet előre felé behajtani?
Úgy emlékszem az ugyan ilyet használó ballisztikus rakétáknál szállítási pozícióban behajtható volt.
Ezen képen pl. simán be vannak hajtva:
iu
 
  • Tetszik
Reactions: endre
De még egy kép a témában:
iu


Ezt a rakétát már annak idején arra tervezték, hogy belső fegyvertérbe is rakható legyen. Nagyon meglepett volna ha nem lehetett volna behajtani a kormány felületeket.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Luthero
Az R-77-esnek és az R-77M-nek a szárny fesztávja kisebb, mint az AIM-120C, illetve D modelleké és azok sincsenek behajtva az F-35-ösben, vagy F-22-esben:

Az internet szerint 350mm és 454mm közt van változattól függően a szarnyfesztávolság.
 
Dubajba is a szögletes fúvócsöves makettet vitték ki, szóval vszeg ez lesz a végleges változat. Mondtam én, hogy lesznek érdekességek
 
Dubajba is a szögletes fúvócsöves makettet vitték ki, szóval vszeg ez lesz a végleges változat. Mondtam én, hogy lesznek érdekességek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Dubajba is a szögletes fúvócsöves makettet vitték ki, szóval vszeg ez lesz a végleges változat. Mondtam én, hogy lesznek érdekességek
Kivitték a másik hajtóművet is. Láttam róla a videót, ahogy pakolják, csak elfelejtettem ide betenni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and nyugger
Kivitték a másik hajtóművet is. Láttam róla a videót, ahogy pakolják, csak elfelejtettem ide betenni.
Igen az az Izgyelije 117Sz, aminél @Allesmor Obranna kolléga is írta, hogy egyfajta pimpelt AL-41, az AL-51-en alkalmazott technológiával. Az exportpéldányokba az fog kerülni, mert az AL-51F1-et nem fogják külföldre eladni. Gyakorlatilag az egy 5- generációs hajtómű
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gépről illesztetted be vagy hogyan? Mert nem ez az első, hogy megszopat az FB a beillesztésnél
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and cirqle
Igen az az Izgyelije 117Sz, aminél @Allesmor Obranna kolléga is írta, hogy egyfajta pimpelt AL-41, az AL-51-en alkalmazott technológiával. Az exportpéldányokba az fog kerülni, mert az AL-51F1-et nem fogják külföldre eladni. Gyakorlatilag az egy 5- generációs hajtómű

Gépről illesztetted be vagy hogyan? Mert nem ez az első, hogy megszopat az FB a beillesztésnél
177Sz, ami a 117Sz modernizált változata a 30-as hajtómű alapján.
Megtévesztő a sok egyes, meg hetes, különféle kombinációkban.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Elírás van benne.
A ferdén beépített hajtóművek önmagukban csak 2D-sek, kizárólag csak párban képesek a 3D vektoráló hatásra.
 
Telefonról. Google-ben megnyitom a facebook posztot, majd az url-t bemásolom a fórum médiamegosztójába.
Ahh, én meg direkte FB linket másolom, akkor az a problem
177Sz, ami a 117Sz modernizált változata a 30-as hajtómű alapján.
Megtévesztő a sok egyes, meg hetes, különféle kombinációkban.
Na basszameg, engem is megkevert. Mint ahogy a HIMARS-nál is sikerült pár sajtóterméknek 227 helyett 277 millis kalibert írni, trükkös
Elírás van benne.
A ferdén beépített hajtóművek önmagukban csak 2D-sek, kizárólag csak párban képesek a 3D vektoráló hatásra.
Javítom
 
Jut eszembe, mikor először megjelentek a képek a 30-as hajtómű szögletes fúvócsövéről, akkor volt mellé egy elég béna animáció is, amit az összes szagértő youtuber kritika nélkül átvett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nos, tekintve, hogy a Csepkin-féle V alakban beépített "ál-3D" TVC is csak nagyon nehezen ment át sokaknak, főleg Nyugaton, holott már 1997 óta velünk van, attól tartok, újabb súlyos évtizedek fognak eltelni, mire ezt a "elforgatható-elcsavarható" szögletes orosz megoldást is el fogják felejteni.
De ne legyen igazam.

Ugyanis, ismerve az oroszok hozzáállását, illetve a 36 fokra elforgatott V alakú forgássík okát (a vezérsík és a törzsközép közti szintkülönbség kényszerének és a kombináltan mozgatva kiadódó 3D-s hatásának az együttes előnye), továbbá a közel 30 éve jól működő TVC program meglétét, én nem hiszem, hogy a Szu-57M-nél most előállnának egy jóval bonyolultabb, egyszerre kitéríthető és még el is tekerhető nagynyomású forszázskamrával és fúvócsővel.
Gondoljunk csak bele: ha az elcsavarással forgássíkot akarunk váltani, akkor annak fáziskésése miatt a komplex manőver már lekövethetetlen lesz!
Arról nem is beszélve, hogy hogyan szigetjünk le egy 2000 fokos nagynyomású forszázskamrát, ha annak egymásba tolt külső-belső hengerpalástja egymásban elforog, miközben a két deflektor felületen kitérített gázsugár miatt többtonnás erővel hajlításra is igénybe van véve a szerkezet.

A másik megoldás az lehetne, ha ezt a szögletes 2D TVC fúvócsövet mégegy helyen, a mozgó síklapok előtti keresztmetszetben, az AN-100-ashoz hasonlóan egy félgömb-palást szelet mentén ténylegesen fel- és lefelé is ki lehetne téríteni.
De ez egyrészt bonyolultabb, másrészt ennek forgastengelye kilépne a törzshátsórész síkjából, ahogy az az egykori Szu-37-esnél is történt.
Ott emiatt egy-egy hatalmas megerősített hengert kellett a hajtóművek köré építeni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kijött az első dubai bemutatórepülés felvétele. Hasonló a Kínában, és Indiában látotthoz, de még jobb is lett, mint azok voltak. Már amikor a gép a gurulóúton közelít a várópont és a végrehajtó felé, az is érdekes: a kabintető mögött és az orr rész alatt egy-egy üveg félgömbben nagyon komoly sebességgel forog egy-egy nagyon kisméretű, radarra hasonlító cucc. A vontatásnál az alsó félgömb egy piros takaróelemmel volt ellátva. Aztán maga a repülés még intenzívebb volt mint a korábbiak. Nekem különösen a "hulló falevél" indítása sokkal jobban tetszett, mint a korábbiak. Nem vízszintes repülésből kezdte megforgatni, hanem emelkedésből, ami miatt az egész a vitorlázó műrepülős "double avalanche" (nem tudok franciául, úgyhogy a helyesírásra nem adok garanciát) manőverre hasonlított. Nagyon klassz látvány, ahogy egy 30 tonnás vas, a hátán pörög, és közben emelkedik is. De nem akarok többet spoilerezni. Az 509-es egy nagyon másik gép, mint a 054-es volt. Itt kaptak külső borítást a hajtóművek is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kijött az első dubai bemutatórepülés felvétele. Hasonló a Kínában, és Indiában látotthoz, de még jobb is lett, mint azok voltak. Már amikor a gép a gurulóúton közelít a várópont és a végrehajtó felé, az is érdekes: a kabintető mögött és az orr rész alatt egy-egy üveg félgömbben nagyon komoly sebességgel forog egy-egy nagyon kisméretű, radarra hasonlító cucc. A vontatásnál az alsó félgömb egy piros takaróelemmel volt ellátva. Aztán maga a repülés még intenzívebb volt mint a korábbiak. Nekem különösen a "hulló falevél" indítása sokkal jobban tetszett, mint a korábbiak. Nem vízszintes repülésből kezdte megforgatni, hanem emelkedésből, ami miatt az egész a vitorlázó műrepülős "double avalanche" (nem tudok franciául, úgyhogy a helyesírásra nem adok garanciát) manőverre hasonlított. Nagyon klassz látvány, ahogy egy 30 tonnás vas, a hátán pörög, és közben emelkedik is. De nem akarok többet spoilerezni. Az 509-es egy nagyon másik gép, mint a 054-es volt. Itt kaptak külső borítást a hajtóművek is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Én inkább azt látom, hogy a felszállási úthossz ugyan szerencsére már ugyanolyan rövid, mint Kínában volt (az Aero India airshow-n viszont elég meleg volt, így ott nem), kb a fele a MAKSz bemutatós startoknak, de utána az emelkedési szakasz sokkal laposabban indul.
Ennek oka talán az, hogy az 509-es jóval nehezebb, mint a 054-es. Fegyvermakettek, dupla hajtómű borítás, avionikai eltérések...

Ami azt a bizonyos manővert illeti, nos az nem újdonság, már 2021-ben az 511-essel is megvolt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Igazából új elem nem nagyon van.
A gép felszállási dinamizmusát így szemre egy F-22-es, vagy akár egy helyi UAE F-16E block 60-as is meghaladja.
Bár ez optikai csalódás is lehet, szóval ezen vitatkozhatunk, illetve talán az F-15QA 2023-ból nézett ki hasonlóan:

https://youtu.be/S2bHaNgvwl0?si=XkJx30ckMhCHdlu5

De a kameraszög nagyon csalóka lehet:

https://youtu.be/HKjok4b9kMQ?si=aqrW9DWMj717lqHd

Amit ilyenkor látni kell az az, hogy a starthossz csak egy közvetett, sokkal inkább virtuális "ráutaló magatartás" mert pl a szuperrövid starthosszú 9.12-es MiG-29-es Kvocsurral, 1988 Farnborough ersón az is kb 75% töltéssel, RPT-vel, nagyon jó pilótával és nagyon rövid, de annál intenzívebb repülési programmal volt csak lehetséges.
Köze nem volt a valós harcászati képességekhez.
Illetve függ még a dolog az időjárástól, helyi hőmérséklettől és attól, hogy a pilóta hova akar megérkezni, milyen magasan, milyen sebességgel és abból milyen manőverbe akar belekezdeni.

Ami biztos, a Szu-57 egy dinamikus madár, de igazán kirívó majd csak a 30-as hajtóművel lesz.
Addig meg marad a Raptor, ami most a legdurvább a felszállások terén.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle