Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

BN3JeJfE8MrHjo22xjH6GOja28d_K42R3RQyZOcrxnw_T5aWEvcxxono6KJnL8eMZcHElMVeSrQsOVopCb7CyuNp.jpg
 

"...Visually, the R-77M differs from the R-77 in having conventional cropped cruciform tailfins, instead of the original ‘potato-masher’ lattice-type control surfaces..."
 

"...Visually, the R-77M differs from the R-77 in having conventional cropped cruciform tailfins, instead of the original ‘potato-masher’ lattice-type control surfaces..."
De a szárnyai ott vannak attól, higy a vezersík változott.
 

"...Visually, the R-77M differs from the R-77 in having conventional cropped cruciform tailfins, instead of the original ‘potato-masher’ lattice-type control surfaces..."

A krumpli reszelőt azt amúgy miért is nem lehet előre felé behajtani?
Úgy emlékszem az ugyan ilyet használó ballisztikus rakétáknál szállítási pozícióban behajtható volt.
Ezen képen pl. simán be vannak hajtva:
iu
 
  • Tetszik
Reactions: endre
De még egy kép a témában:
iu


Ezt a rakétát már annak idején arra tervezték, hogy belső fegyvertérbe is rakható legyen. Nagyon meglepett volna ha nem lehetett volna behajtani a kormány felületeket.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Luthero
De még egy kép a témában:
iu


Ezt a rakétát már annak idején arra tervezték, hogy belső fegyvertérbe is rakható legyen. Nagyon meglepett volna ha nem lehetett volna behajtani a kormány felületeket.
A szárny a baj, nem a kormányfelület.
 
  • Vicces
Reactions: fip7
Az R-77-esnek és az R-77M-nek a szárny fesztávja kisebb, mint az AIM-120C, illetve D modelleké és azok sincsenek behajtva az F-35-ösben, vagy F-22-esben:

Az internet szerint 350mm és 454mm közt van változattól függően a szarnyfesztávolság.
 
Dubajba is a szögletes fúvócsöves makettet vitték ki, szóval vszeg ez lesz a végleges változat. Mondtam én, hogy lesznek érdekességek
 
Dubajba is a szögletes fúvócsöves makettet vitték ki, szóval vszeg ez lesz a végleges változat. Mondtam én, hogy lesznek érdekességek
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Dubajba is a szögletes fúvócsöves makettet vitték ki, szóval vszeg ez lesz a végleges változat. Mondtam én, hogy lesznek érdekességek
Kivitték a másik hajtóművet is. Láttam róla a videót, ahogy pakolják, csak elfelejtettem ide betenni.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and nyugger
Kivitték a másik hajtóművet is. Láttam róla a videót, ahogy pakolják, csak elfelejtettem ide betenni.
Igen az az Izgyelije 117Sz, aminél @Allesmor Obranna kolléga is írta, hogy egyfajta pimpelt AL-41, az AL-51-en alkalmazott technológiával. Az exportpéldányokba az fog kerülni, mert az AL-51F1-et nem fogják külföldre eladni. Gyakorlatilag az egy 5- generációs hajtómű
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Gépről illesztetted be vagy hogyan? Mert nem ez az első, hogy megszopat az FB a beillesztésnél
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and cirqle
Igen az az Izgyelije 117Sz, aminél @Allesmor Obranna kolléga is írta, hogy egyfajta pimpelt AL-41, az AL-51-en alkalmazott technológiával. Az exportpéldányokba az fog kerülni, mert az AL-51F1-et nem fogják külföldre eladni. Gyakorlatilag az egy 5- generációs hajtómű

Gépről illesztetted be vagy hogyan? Mert nem ez az első, hogy megszopat az FB a beillesztésnél
177Sz, ami a 117Sz modernizált változata a 30-as hajtómű alapján.
Megtévesztő a sok egyes, meg hetes, különféle kombinációkban.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Elírás van benne.
A ferdén beépített hajtóművek önmagukban csak 2D-sek, kizárólag csak párban képesek a 3D vektoráló hatásra.
 
Telefonról. Google-ben megnyitom a facebook posztot, majd az url-t bemásolom a fórum médiamegosztójába.
Ahh, én meg direkte FB linket másolom, akkor az a problem
177Sz, ami a 117Sz modernizált változata a 30-as hajtómű alapján.
Megtévesztő a sok egyes, meg hetes, különféle kombinációkban.
Na basszameg, engem is megkevert. Mint ahogy a HIMARS-nál is sikerült pár sajtóterméknek 227 helyett 277 millis kalibert írni, trükkös
Elírás van benne.
A ferdén beépített hajtóművek önmagukban csak 2D-sek, kizárólag csak párban képesek a 3D vektoráló hatásra.
Javítom
 
Jut eszembe, mikor először megjelentek a képek a 30-as hajtómű szögletes fúvócsövéről, akkor volt mellé egy elég béna animáció is, amit az összes szagértő youtuber kritika nélkül átvett:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Nos, tekintve, hogy a Csepkin-féle V alakban beépített "ál-3D" TVC is csak nagyon nehezen ment át sokaknak, főleg Nyugaton, holott már 1997 óta velünk van, attól tartok, újabb súlyos évtizedek fognak eltelni, mire ezt a "elforgatható-elcsavarható" szögletes orosz megoldást is el fogják felejteni.
De ne legyen igazam.

Ugyanis, ismerve az oroszok hozzáállását, illetve a 36 fokra elforgatott V alakú forgássík okát (a vezérsík és a törzsközép közti szintkülönbség kényszerének és a kombináltan mozgatva kiadódó 3D-s hatásának az együttes előnye), továbbá a közel 30 éve jól működő TVC program meglétét, én nem hiszem, hogy a Szu-57M-nél most előállnának egy jóval bonyolultabb, egyszerre kitéríthető és még el is tekerhető nagynyomású forszázskamrával és fúvócsővel.
Gondoljunk csak bele: ha az elcsavarással forgássíkot akarunk váltani, akkor annak fáziskésése miatt a komplex manőver már lekövethetetlen lesz!
Arról nem is beszélve, hogy hogyan szigetjünk le egy 2000 fokos nagynyomású forszázskamrát, ha annak egymásba tolt külső-belső hengerpalástja egymásban elforog, miközben a két deflektor felületen kitérített gázsugár miatt többtonnás erővel hajlításra is igénybe van véve a szerkezet.

A másik megoldás az lehetne, ha ezt a szögletes 2D TVC fúvócsövet mégegy helyen, a mozgó síklapok előtti keresztmetszetben, az AN-100-ashoz hasonlóan egy félgömb-palást szelet mentén ténylegesen fel- és lefelé is ki lehetne téríteni.
De ez egyrészt bonyolultabb, másrészt ennek forgastengelye kilépne a törzshátsórész síkjából, ahogy az az egykori Szu-37-esnél is történt.
Ott emiatt egy-egy hatalmas megerősített hengert kellett a hajtóművek köré építeni:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Kijött az első dubai bemutatórepülés felvétele. Hasonló a Kínában, és Indiában látotthoz, de még jobb is lett, mint azok voltak. Már amikor a gép a gurulóúton közelít a várópont és a végrehajtó felé, az is érdekes: a kabintető mögött és az orr rész alatt egy-egy üveg félgömbben nagyon komoly sebességgel forog egy-egy nagyon kisméretű, radarra hasonlító cucc. A vontatásnál az alsó félgömb egy piros takaróelemmel volt ellátva. Aztán maga a repülés még intenzívebb volt mint a korábbiak. Nekem különösen a "hulló falevél" indítása sokkal jobban tetszett, mint a korábbiak. Nem vízszintes repülésből kezdte megforgatni, hanem emelkedésből, ami miatt az egész a vitorlázó műrepülős "double avalanche" (nem tudok franciául, úgyhogy a helyesírásra nem adok garanciát) manőverre hasonlított. Nagyon klassz látvány, ahogy egy 30 tonnás vas, a hátán pörög, és közben emelkedik is. De nem akarok többet spoilerezni. Az 509-es egy nagyon másik gép, mint a 054-es volt. Itt kaptak külső borítást a hajtóművek is.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and ghostface