[BIZTPOL] Szíriai helyzet

Az oldalirányú kitérésnél meg azt hiszem, hogy az indítás helye-, a te (kamera) helyzeted-, és a becsapódás helye által bezárt szög koszinuszával meg kell szorozd az indítás hangja és a robbanás hangja minusz az utazás ideje által megadott időt.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
Ha a kérdés nekem szólt, akkor épp most próbálom matematikailag is igazolni (vagy cáfolni) csak előtte egy óra szarakodás kellett ahoz, hogy a nem találó eredmények miatt végül kiköbözzem, hogy az excel szögfüggvényei (meg a google-é is, meg a windows számológépéjé is) radiánban számolnak fokok helyett. Láttam, hogy nem jó az érték, csak nem tudtam miért :) Ha sikerűl valami csodát tennem az ügyben, akkor posztolom, hanem elhallgatom :D
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Így már értem hogy jutott oda a Visztrel meg a másik jármű. A Mi-8 vajon Palmírából startolhatott,vagy a levegőben volt? Mert máshonnét odaérni nem 5 perc, igaz egy MI-8 indítás is kb 10perc + az út. Gyors egy roham lehetett a helikopterig mindenkinek, nem sok idejük volt. Talán a Mi-8 a levegőben volt a 35-el. A teherautókkal másképp gyorsabb lett volna kimenteni.
A tifuri reptér egy köpésre van,elképzelhető,hogy onnan riasztották a szállító helit. Homsz és Palmíra között fut a 3/32 főút amin nagy a katonai forgalom az oroszok sűrűn használják szerintem a beszivárgás/pokolgépes próbálkozások miatt sok az őrjárat/technikai felderítés nem kizárt,hogy a kocsikat onnan ugrasztották.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Kellene már a segítség, mert stagnál a helyzet

CwaKd4LUcAAGs6N.jpg:large
 
Kellene már a segítség, mert stagnál a helyzet

CwaKd4LUcAAGs6N.jpg:large

Megy már a segítség :

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Megy már a segítség :

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Odaszóltál? :-)
 
  • Tetszik
Reactions: szegcsab
Ha a kérdés nekem szólt, akkor épp most próbálom matematikailag is igazolni (vagy cáfolni) csak előtte egy óra szarakodás kellett ahoz, hogy a nem találó eredmények miatt végül kiköbözzem, hogy az excel szögfüggvényei (meg a google-é is, meg a windows számológépéjé is) radiánban számolnak fokok helyett. Láttam, hogy nem jó az érték, csak nem tudtam miért :) Ha sikerűl valami csodát tennem az ügyben, akkor posztolom, hanem elhallgatom :D
Ha csodát nem is tettem, de kiderűlt, hogy jó irányba halad az elméletem, még ha tökéletesítésre is szorúlt. Arra jutottam, hogy a kilövőállásra és a célpontra is rá kell láss ahoz, hogy a kettő közti távolságot meg tudd adni. Tehát kell lásd és halld az indítást és a becsapódást is, hanem nem tudod megmondani hogy egyik vagy másik milyen távolságra van tőled, így a kettőjük közti távolságot sincs ahogy kiszámold. (lézeres távmérővel ha fel vagy szerelve akkor a helyszínen lehetséges, vagy ha tereptárgyakból megállapíthatóa távolság) Ha nem vagy közvetlen a tűzvonalban, akkor néhány trigonometriai képlettel, szögfüggvénnyel és szögmérővel kiszámítható pontosan, aki gyorsabb módszert szeret és képletek nélkül (lehet ha hasonlóan pontosan), az arányaiban felrajzolhatja egy lapra a két irányt, köztük pontosan a szöget, méretarányosan a távolságokat és összekötve összekötve méretarányosan meglesz az indító és a célpont közti táv. Ha van plusz infó a rakéta sebességéről, akkor abból is kiszámolható, ott csak rálátás kell az indítóra meg a célra, nem kell hallani. Nem kaptam olyan módszert ahol pontos távolságméréshez elégséges lenne csak hallani az indítást vagy a becsapódást, esetleg az indításnál azt mondhatod, hogy max X méterről hallod, és használod azt az értéket vagy a felét vagy akármi, a ziránynál is saccolsz, de pontosnak nem lesz pontos egyetlen megfigyelőpontról ha nem látsz rá az indítóra meg a célra is.