Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Status
Not open for further replies.
M

molnibalage

Guest
Nem maiak. Van köztük néhány egészen durva és érthetetlen is. Mi fenéért húzta túl a Greyhound touch and go után...?

http://www.liveleak.com/view?i=47f_1465764890
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nem maiak. Van köztük néhány egészen durva és érthetetlen is. Mi fenéért húzta túl a Greyhound touch and go után...?

http://www.liveleak.com/view?i=47f_1465764890

Nem biztos, hogy a pilóta cseszte el, már csak azért is, mert ugye a Greyhound-ban ketten ülnek. Viszont ilyen manőverre bőven elég egy rosszkor rossz irányba átálló magassági trimm, amit okozhat egy egyszerű rugótörés a vezérlő kapcsolóban, vagy kötélszakadás/tolórúd-törés a vezérlő rendszerben, amiket meg okozhat egy túl kemény leszállás a tatfedélzeten - ezt ugye nem láttuk a felvételen. Ugyanígy előfordulhat a teher elszabadulása és hátracsúszása, ami faroknehézzé teszi a gépet (az eredményt láthattuk egy cargo-Jumbo-nál is).
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 823
2 542
113
Oda a T1es! :(
http://www.forces.tv/04479507
hawk%20t1.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
www.airlive.net/breaking-southwest-boeing-737-sw3472-looses-part-of-left-engine-after-explosion/

Szerencsére csak majdnem szerencsétlenség, így csak rep-esemény.
 
M

molnibalage

Guest
A KAPITÁNY-nak!! gyakorlatilag élete első kézivezérlésű leszállása volt az adott típuson, és nem ugrott be neki, hogy mikor kissé túlgyorsultak süllyedéskor és túlságosan lehúzta a gázkarokat, kikapcsolt a hajtóművek automatikus sebességstabilizáló rendszere, ezután későn eszméltek és túl későn adtak újra gázt. A megsüllyedt gép törzsének hátsó része elakadt a pálya előtti betonkerítésben, gyakorlatilag szétszakadt a törzs a szárny mögött, az eleje meg csinált egy kishíján 360 fokos pördületet a függőleges tengely körül mielőtt a talajra csapódtak. Ezzel együtt óriási szerencséjük volt, alig volt halottjuk.
Tökéletesen tiszta időben miért volt kézivezérléses leszállás? Egyáltalán milyen ok miatt döntenek adott fajta megközelítés mellett? Videón nézem meg az esetet. Isteni csoda, hogy nem halt meg mindenki, ezt 3 hallottal letudni olyan, mint 4-es a lóttón.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Tökéletesen tiszta időben miért volt kézivezérléses leszállás? Egyáltalán milyen ok miatt döntenek adott fajta megközelítés mellett? Videón nézem meg az esetet. Isteni csoda, hogy nem halt meg mindenki, ezt 3 hallottal letudni olyan, mint 4-es a lóttón.
Nem tudom biztosan, de valószínűleg pont a kiváló körülmények adták a lehetőséget hogy alacsony kockázattal egy kis gyakorlatot szerezhessen, csakhogy ilyenkor a másik pilótának jobban kellene figyelni/felügyelni. Az automatika akkor fontos igazán (a gazdaságosságon kívül), mikor kézi vezérléshez nagyon rosszak a körülmények (köd, havazás, alacsony felhőalap, erős oldalszél, zivatar, stb.), tehát sokkal nagyobb a valószínűsége a pilóták hibás kormányzásának/döntéseinek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Tökéletesen tiszta időben miért volt kézivezérléses leszállás?

A baleset idején nem ment az ILS ergo nem működhetett az auto landing, de full CAVOK időjárási helyzet volt és a PAPI lámpák működtek ezért nem lett volna szabad gondot okozzon egy manuális leszállás.
A keleti légitársaságoknál mindig is gondot okozott a multi crew management. Emlékezetes volt amikor a Korean Air guamon katasztrófát szenvedett jórészt szintén a személyzet hibás együttműködése miatt.
 
Status
Not open for further replies.