Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
A cikkben van egy hatalmas tévedés: nem standard eljárás, hogy kényszerleszállás előtt kiengedik a tüzelőanyagot, a legtöbb utasszállítónál nincs is erre mód. Többféle megoldás van:
1., Ha még túl sok a keró a gépben (ez miatt nagyobb a súly mint a max megengedett leszállósúly), akkor tényleg kiengedhetik a FÖLÖSLEGES kerót (ha fel van szerelve a gép leeresztő rendszerrel), de soha nem az összeset !!!!!!, azért tessék már gondolkozni még ha újságíró is valaki!
2., Ha nincs mód leengedni a fölösleget, akkor addig köröz, "kifogyaszt" a gép, míg a súly megfelelő szintre csökken
3., Ha nincs mód se leeresztésre se idő kifogyasztásra (pl. sérült a gép, leállt egyik hajtómű, fedélzeti tűz, rosszul lévő utasnak azonnal orvosra van szüksége), akkor azonnali leszállás következik. A túlsúly miatt viszont nagyobb lesz a leszállósebesség, így a talajfogás is durvább és vészfékezésre lesz szükség, így utána kötelező a gép műszaki átvizsgálása hogy nem érte-e sérülés (ált. min a kerekeket éa a fékeket cserélni kell, esetleg a futószárat és a bekötési pontok perselyeit is, persze előfordulhat totálkár is).
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Konkrétan az esetről: a hangfelvételnek ez csak a legvége, máhol kb. 6 perces, ebből és az előzményekből kiderült, hogy a pilóta (aki résztulajdonos is volt a cégnél!) egyértelműen sumákolt és kockáztatott! "Megspórolt" egy tankolást (máshol is leszállhattak volna üzemanyagért nemcsak a bezárt reptéren), így a célig nem volt meg az üzemanyag + a kötelező tartalék (hátszélben vagy az imában bízott??!). Ennek ellenére a célhoz közeledve nem jelentett vészhelyzetet csak valami problémáról makogott, így várakozó körözésre kényszerültek egy másik vészhelyzetben leszálló gép miatt. Ez az Airbus-320 viszont bőven meg volt tankolva, várhatott is volna ha a sumák kapitány vészhelyzetet jelenve elsőbbséget kért volna. Mikor a légi-irányító csaj valami megérzés hatására nagy nehezen kiszedte a kapitányból hogy mi is a problémája konkrétan, mekkora a baj (percekre elég csak a keró!), azonnal ki is fordította a leszállóban lévő Airbust a siklópályáról és megpróbálta beirányítani a várakozó gépet a reptérre, de közben azok kifogytak az üzemanyagból és az elvesztegetett magasság miatt már nem tudtak a pályáig elvitorlázni sem. És itt volt vége....
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 517
60 097
113
Csak ùgy megfordult a fejemben, hogy az F-16-ok, meg az F18-ak potyognak az egböl ( làsd Hirhalom is...), de a kèt orosz gép elvesztése az ugye a totàlis csöd. Pedig nagy a különbsèg a hordozòi es a szàrazföldi repkedés között.:)
 
  • Tetszik
Reactions: bartinieffektus

Skrabi

Member
2010. szeptember 13.
41
2
8
Csak ùgy megfordult a fejemben, hogy az F-16-ok, meg az F18-ak potyognak az egböl ( làsd Hirhalom is...), de a kèt orosz gép elvesztése az ugye a totàlis csöd. Pedig nagy a különbsèg a hordozòi es a szàrazföldi repkedés között.:)

A balesetek számàt repórára vetítve érdemes nézni, akár hordozós, akár szárazföldi üzem.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 928
73 105
113
Ez is esemény bár nem épp szerencsétlenség:
http://www.origo.hu/tudomany/20170602-stratolaunch-a-vilag-legnagyobb-repulogepe.html

StratolaunchCarrier_SL4X3.jpg
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Pont most akartam betenni, de van Űrkutatás topik, szerintem inkább odavaló.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 803
2 555
113
Ja mellesleg a cikkben benne van hogy egy AHL is eltűnt egy mentési akció során még kedden!!