A cikkben van egy hatalmas tévedés: nem standard eljárás, hogy kényszerleszállás előtt kiengedik a tüzelőanyagot, a legtöbb utasszállítónál nincs is erre mód. Többféle megoldás van:
1., Ha még túl sok a keró a gépben (ez miatt nagyobb a súly mint a max megengedett leszállósúly), akkor tényleg kiengedhetik a FÖLÖSLEGES kerót (ha fel van szerelve a gép leeresztő rendszerrel), de soha nem az összeset !!!!!!, azért tessék már gondolkozni még ha újságíró is valaki!
2., Ha nincs mód leengedni a fölösleget, akkor addig köröz, "kifogyaszt" a gép, míg a súly megfelelő szintre csökken
3., Ha nincs mód se leeresztésre se idő kifogyasztásra (pl. sérült a gép, leállt egyik hajtómű, fedélzeti tűz, rosszul lévő utasnak azonnal orvosra van szüksége), akkor azonnali leszállás következik. A túlsúly miatt viszont nagyobb lesz a leszállósebesség, így a talajfogás is durvább és vészfékezésre lesz szükség, így utána kötelező a gép műszaki átvizsgálása hogy nem érte-e sérülés (ált. min a kerekeket éa a fékeket cserélni kell, esetleg a futószárat és a bekötési pontok perselyeit is, persze előfordulhat totálkár is).