Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 066
113
FSzB kijelentette, hogy egy kb 1 kg TNT hatóerejével megegyező házilag készített bombától zuhant le az orosz gép a Sínai-félszigeten:
http://sputniknews.com/russia/20151117/1030241199/a321-crash-explosive-explodes.html
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 066
113
50 millió dollárnyi jutalmat ajánlott fel az FSzB annak aki segít terrorakció végrehajtóinak megtalálásában: https://www.rt.com/news/322393-russian-plane-crash-terrorist-attack/
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 066
113
Egyiptomban letartóztattak 2 reptéri alkalmazottat akik segíthettek a bomba repülőgépre juttatásában: https://www.rt.com/news/322398-egypt-suspects-bomb-sinai/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
2015-os repulogép/helikopter veszteségek:

USA: 5 F-18, 3 F-16, 2 C-130, 2 AH-64, 5 UH-60, CH-53, OH-58, 2 UH-1Y, MV-22 - osszesen 22 (+ 8 támadó UAV)

Oroszország: 3 Su-24, Su-34, 2 Мig-29, 2 Тu-95, Мi-28, Мi-24, Мig-31, Мi-8 - osszesen 12
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 633
113
Elég nagy a hullás. Az oroszoknál szinte bele lehetett volna írni egy PAK-FA-t is a lista végére.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 598
12 641
113
2015-os repulogép/helikopter veszteségek:

USA: 5 F-18, 3 F-16, 2 C-130, 2 AH-64, 5 UH-60, CH-53, OH-58, 2 UH-1Y, MV-22 - osszesen 22 (+ 8 támadó UAV)

Oroszország: 3 Su-24, Su-34, 2 Мig-29, 2 Тu-95, Мi-28, Мi-24, Мig-31, Мi-8 - osszesen 12
Jó lenne tudni, hogy ez hogy viszonyul a két ország repülőerőinél az egy gépre jutó repóraszámhoz, netán felszálláshoz.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
Az Egypt Air A320 Párizsból Kairóba tartó járata ma a Foldkozi-tengerbe zuhant .Nem zárható ki, hogy terrorista merénylet kovetkeztében zuhanrt le a gép, mely fedélzetén az egyiptomiakon kívul 15 francia, 1 brit, portugál, kanadai állampolgár is volt.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 488
23 985
113
Úgy látom ez egy ilyen nap!


http://www.hirado.hu/2016/05/19/lezuhant-egy-azeri-repulo-afganisztanban/
 

yrkon

Well-Known Member
2012. február 24.
816
2 169
93
"A görög védelmi miniszter szerint az egyiptomi gép „hirtelen kanyarogni” kezdett, tett egy 90 fokos jobb-, majd egy teljes balkanyart, és hatezer métert zuhant, mielőtt eltűnt volna a radarképernyőről, mintegy 3000 méteres magasságon – számolt be a Reuters.

Panosz Kammenosz elmondta azt is, hogy egyelőre nem találtak roncsdarabokat, de a kutatás folytatódik."

A hozzáértőbbek majd cáfolnak, de szvsz mintha küzdöttek volna a gép irányításáért (pl. egy pilótafülkébe jutott terroristával, aki 3000 méteren robbantott végül - igaz talán műszaki hiba is lehet, de ez nem az én asztalom.)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
"A görög védelmi miniszter szerint az egyiptomi gép „hirtelen kanyarogni” kezdett, tett egy 90 fokos jobb-, majd egy teljes balkanyart, és hatezer métert zuhant, mielőtt eltűnt volna a radarképernyőről, mintegy 3000 méteres magasságon – számolt be a Reuters.

Panosz Kammenosz elmondta azt is, hogy egyelőre nem találtak roncsdarabokat, de a kutatás folytatódik."

A hozzáértőbbek majd cáfolnak, de szvsz mintha küzdöttek volna a gép irányításáért (pl. egy pilótafülkébe jutott terroristával, aki 3000 méteren robbantott végül - igaz talán műszaki hiba is lehet, de ez nem az én asztalom.)

Ha 6000 métert zuhant a gép, akkor nem is kellett robbantani. Ha elég meredek a zuhanás (mondjuk 40-50 fokon túl), akkor a túlgyorsuló gép egyszerűen a sebességgel négyzetes arányban növekvő légellenállás miatt is darabokra szakad a levegőben. A gépek többsége a zuhanásból való esetleges hirtelen kivétel túlterhelése miatt is darabokra eshet, de az Airbus-nál ez ellen van automatikus védelem (ha működik a rendszer és nem kapcsolják ki), így ez esetben ez kevésbé valószínű.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 992
113
"
szvsz mintha küzdöttek volna a gép irányításáért (pl. egy pilótafülkébe jutott terroristával, aki 3000 méteren robbantott végül - igaz talán műszaki hiba is lehet, de ez nem az én asztalom.)

Lehetséges. Mint kiderult az egyiptomi titkosszolgálat tisztjei is a gépen voltak, valószinu ellenuk irányult a merénylet.
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 488
23 985
113
Több mint valószínű hogy terrortámadás történt :

http://www.origo.hu/nagyvilag/20160519-nem-tudni-mi-lett-eltunt-egyiptomi-geppel.html
 
M

molnibalage

Guest
Ez nem igaz... Cirka 1 hét alatt négy bemutató kötelékben volt repesemény...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 006
113
Eléggé hihetetlen pechszéria ez. Nem is tudom, hogy volt-e eddig egyáltalán ilyen?
 
M

molnibalage

Guest
Nem emlékszek ilyesmire. A USAF-nál (asszem Navy eset is volt azért) volt egy elépesztő baleset és katasztrófa sorozat pont a USAF 50. évforuló évébem, de végül az azokat követő kivizsgálás nem talált rendszerszintű hibát. Pecszéria és véletlenek feltorlódása volt.
 
M

molnibalage

Guest
13412970_728796647262642_1380745543098938350_n.jpg
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Mi is 10 év után egy hónap alatt veszítettünk két gépet :(

Ennyi, vagyis sima véletlen. Arra is mekkora volt az esély, hogy pont a Malaysia Airlines, vagyis egy légitársaság két azonos típusa semmisül meg pár hónapon belül... Van ilyen, sajnos.