Repülőesemények (balesetek, szerencsétlenségek) - katonai gépekkel

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1526

Guest
Felszállás előtt került a bomba az orosz gépre

Brit szakértők a Sínai-félszigeten tartózkodó iszlamista militánsok lehallgatott üzenetváltására hivatkozva azt állítják, hogy a Kogalimavia (Metrojet) orosz légitársaság szombaton a felszállás után lezuhant gépének poggyászterébe közvetlenül az indulás előtt csempésztek be egy bombát.
A BBC szerint a szakértők továbbra sem zárják ki, hogy műszaki hiba áll a tragédia hátterében, ezt egyre kevésbé tekintik valószínűnek. Sokkal inkább valószínű, hogy az utolsó pillanatban egy bőröndbe vagy azok tetejére helyeztek el egy robbanószerkezetet.
http://index.hu/kulfold/2015/11/06/felszallas_elott_kerult_a_bomba_az_orosz_gepre/
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 991
113
Obama: "Bomba volt az orosz gépen"

Milyen jól tudják az ameriakaik és a britek, hogy mi tortént......
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Obama: "Bomba volt az orosz gépen"

Milyen jól tudják az ameriakaik és a britek, hogy mi tortént......

Érdekes:
- Ezek az arabok - álljanak bármelyik oldalon is - előszeretettel nyíltan bemondják a telefonba, elküldik SMS-ben a legdurvább titkos tetteiket is. Pedig már sokszor lehallgatták őket. Szíriában a szarin támadásnál is egy állítólagos lehallgatott beszélgetésre hivatkozott az USA. Azután valahogy az derült ki, hogy esélyesebben az FSA hajtotta végre a támadást.
- Ezek a lehallgatások mindig az amcsiknak sikerülnek. Nem az adott országnak (esetünkben Egyiptomnak), ahol történik, nem az oroszoknak, nem a németeknek, franciáknak stb... Pedig az ő titkosszolgálataik is biztosan hallgatóznak.
- A felvételt nem teszik közzé. Pedig ha valóban létezik ilyen felvétel, akkor azután, hogy elmondták mi a tartalma, az érintettek már biztos tudják kit hallgattak le. Csak névtelen források állítják, hogy van olyan felvétel és hogy mi a tartalma.
- A lehallgatásnak nem az a következménye, hogy megakadályozzák a cselekményt, figyelmeztetik az érintetteket, hanem mindig csak az, hogy utólag nagyon jól értesült az USA.
- Ha az IÁ bombát csempészett a gépre, akkor miért állították, hogy lelőtték? Ők már csak tudták, hogy mit csináltak, vagy nem? Nem lett volna hitelesebb elsőre a bombás verziót bemondani?
- Miért állítják arról finoman szólva nagyon gyanús videóról, hogy a lelövést mutatja?
- Egyes "jól értesült" források szerint a fekete doboz adatai alapján megállapították, hogy hajtómű robbanás volt. Na de a csomagtérben, vagy az utastérben lévő bomba hogy okoz hajtómű robbanást? Hogy okozza egyszerre mindkét hajtómű leállását?
- Hogyan hozták működésbe a bombát? A távirányítás kizárható a gép repülési magassága miatt és amiatt hogy már jó ideje repült. Az útvonalat nem lehetett annyira pontosan előre tudni, hogy a rádió jeladót pont a gép útvonala alá telepíthessék. A magasságra beállított nyomáskapcsoló (mint amilyen Lockerbieben működtette a bombát) szintén kizárt, hiszen a gép nem emelkedés közben robbant, hanem már utazó magasságon történt vele valami. Lehetne időzítés is, de az a legkevésbé megbízható módszer, mert ha késik a felszállás, akkor a földön robban a bomba.
- Ha a robbanás utazó magasságon történt, akkor miért csak ekkora területen szóródtak a roncsok? Az biztos, hogy a levegőben letört róla több darab, de valószínűleg nem közel 10 km magasan.
- A gép nem egyenesen zuhant le, hanem a pilóták még küzdöttek vele. Legalábbis a liftezés erre utal. A Lockerbie esetben ugyanezen a magasságon egy 40 dekás plasztik bomba és a túlnyomás elég volt, hogy 3 másodpercen belül leváljon a gép orra, 8 másodpercen belül pedig már közel 2 km távol legyenek egymástól a legtávolabbi roncsdarabok.
- Hivatalosan az USA és szövetségesei több, mint 1 éve harcolnak az IÁ ellen. De a francia, angol, vagy amerikai turisták gépeit eddig nem robbantották fel, csak most az oroszokat, 1 hónappal azután hogy ők is beszálltak a buliba.
- Ha az USA-nak és az angoloknak van valami komoly bizonyítékuk, információjuk, akkor ezt miért nem a vizsgálatot végzőkhöz juttatják el, vagy az érintett oroszokhoz, egyiptomiakhoz? Miért a sajtóban teszik közzé akkor, amikor a vizsgálat még éppen csak megindult?

Nem azt állítom, hogy biztosan nem bomba volt, hanem csak azt, hogy az amcsik és az angolok nagyon gyorsan készek a válasszal, miközben benne sincsenek a vizsgálatban. Az információjukat szokás szerint bizonyítékkal nem támasztják alá, viszont a sajtóban teszik közzé, nyomásgyakorlás jelleggel. Ezen kívül van pár kérdés, ami bombás verzió esetén meg kellene válaszolni, mielőtt bárki bemondaná a tutit.
 

jumbo

Member
2015. július 31.
69
0
6
Hmmm...
Azt nem tudom, hogy az amerikaiak és az angolok mit/kit hallgatta le, ill mit <i>nem</i> közöltek előre azt érintett légitársaságokkal, reptérrel, stb. DE!

Az alábbi képeket most találtam, és mintha kifelé nyíló repesznyomok(?) lennének.
Az A321-nek oldalanként 4 nagy ajtaja van, a képen valószínűleg a jobb hátsó. Érdekes módon az ajtó belső burkolatának felső paneljén is vannak lyukadások.

forrás
http://www.checksix-forums.com/viewtopic.php?f=279&t=191569&p=1513512&sid=0aebf736f326aebd4e3814e931fa39e5

CS-_sl9WoAEBGIO.jpg

CS-_uZqW4AAuOHr.jpg

CS-_vS5WIAEocHL.jpg
 

szuvorov

Well-Known Member
2014. május 16.
7 488
23 985
113
Egy érdekes komment az IHO oldaláról:

http://iho.hu/hir/orosz-airbus-robbanas-de-mi-robbant-151105

"Nekem sántít az amerikai és a brit vélemény, hogy titkosszolgálati infók szerint ők úgy gondolják, hogy valaki bombát helyezett el a gépen/feladta a poggyászba/stb.
Nyilván valamire alapozzák ezt a kijelentésüket és akkor valószínűleg nem ma és nem tegnap hallottak erről először.Tehát:Miért nem tettek eddig semmit az oda utazó illetve onnan elutazó utasok biztonságának érdekében?Kicsit megkérdőjeleződik (leginkább a britek részéről, mert nekik naponta több tucat járatuk van Birminghamből, Londonból, Manchesterből, stb.-ből)), hogy mennyire fontos az emberélet.

Amúgy azt nézte már bárki is, hogy a farokrész milyen "szép" egyenes szakadás mentén vált le a törzsről?Meg engem továbbra is érdekelne, hogy az APU és a vízszintes vezérsík hová a francba tűnt.Mert ha robbant a repülő, akkor azoknak azért nem kellene leszakadniuk, ha közben a szárnyak és a törzs első fele egyben ér földet.Merthogy a képek szerint egyben ért le."
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Hmmm...
Azt nem tudom, hogy az amerikaiak és az angolok mit/kit hallgatta le, ill mit <i>nem</i> közöltek előre azt érintett légitársaságokkal, reptérrel, stb. DE!

Az alábbi képeket most találtam, és mintha kifelé nyíló repesznyomok(?) lennének.
Az A321-nek oldalanként 4 nagy ajtaja van, a képen valószínűleg a jobb hátsó. Érdekes módon az ajtó belső burkolatának felső paneljén is vannak lyukadások.

forrás
http://www.checksix-forums.com/viewtopic.php?f=279&t=191569&p=1513512&sid=0aebf736f326aebd4e3814e931fa39e5

CS-_sl9WoAEBGIO.jpg

Úgy tűnik, hogy még a kb 1 mm vastag alumínium lemezen sem mentek át, ami még madár sörétnek is gyenge akkora kezdősebességnél (2000-2500 m/s), amit egy robbanástól kapna és ilyen kis távolságon. Egy repülőgép felrobbantására használt bombának a legtöbbször nincs repeszhatást előidéző burkolata. Értelmetlen, nehéz és könnyen kimutathatóvá teszi. Ha mégis mondjuk kézigránátból, gyalogsági repesz aknából, nem irányított rakéta fejéből, vagy aknagránátból csinálnak bombát, akkor viszont annak a repeszei az itt látható nyomoknál nagyságrenddel komolyabbak.

Igen, ez a jobb hátsó ajtó. De ha megnézed annak az ajtónak a környezetét is akkor láthatod hogy a földet érésig a helyén volt és valószínűleg csak a becsapódástól szakadt le, nem pedig robbanástól. Elég kicsi az a robbanás, ami még az ajtót sem viszi ki:

web650.jpg




Ezekkel a képekkel meg az a gond, hogy nagy felületen van egy lyuk. Márpedig egy repesz nem repesz. Azok csoportosan járnak.
 

jumbo

Member
2015. július 31.
69
0
6
laiki

A repesznyom mögé nem véletlenül tettem a kérdőjelet. Pont.
A jobb hátsó ajtóról nem állítottam, hogy a robbanás szakította ki. Pont.

(lehet, hogy nem hihető, de láttam már közelről repülőgépet)
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Az Iszlám Állam katonái gratulálnak kollégáiknak a gép leszedéséért, Putyint ledisznózzák és közlik vele, hogy ez csak válasz volt az orosz bombázásra.
https://www.youtube.com/watch?v=orxg0eA7J94
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 991
113
Az Iszlám Állam katonái gratulálnak kollégáiknak a gép leszedéséért, Putyint ledisznózzák és közlik vele, hogy ez csak válasz volt az orosz bombázásra.
https://www.youtube.com/watch?v=orxg0eA7J94

Ismét a terroristákat reklámozod, azokkal szimpatizálsz. Ez undorító !
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 991
113
Friss!

A gép fekete dobozának adatai szerint robbanás volt a gépen és ami nincs osszefuggésben a gép muszaki állapotával!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 991
113
Tehát bomba robbant a gépen! A felelosoket szaudi, torok, amerika kozott kell keresni.....
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 632
113
A forrás mennyire megbízható? Az amerikaiak és a britek miért tudtak róla hamarabb, mint az oroszok? Ha igaz, akkor első tippre szóbajöhetnek tettesként: ISIS (és társai), USA, Ukrajna, Szíria, második tippre meg EU, Izrael, Szaúd Arábia.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 991
113
A forrás:
http://sputniknews.com/world/20151106/1029706540/a321-crash-sinai-debris.html
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 632
113
Közben még eszembe jutott pár potenciális tettes, elég sok elkövető lehet mindenféle okkal. Ezt nehéz lesz kibogozni.
 
T

Törölt tag 1526

Guest
Azért elég kínos, hogy az orosz polgároknak a brit sajtóból kellett megtudnia, hogy bomba robbant a gépen. Pedig nyilván tudott már róla Putyin is, de a médiája lefagyott és csak maszatolt, úgy látszik nem tudják hogyan tálalják a dolgot, biztos azt a kérdést akarják elkerülni, hogy Putyin szíriai kalandjának mennyi felelőssége van abban, hogy ez történt.

És talán azt se tudják most hogyan reagáljanak. Ha bosszúból elkezdenek bombázni az már nem újdonság, hisz már egy hónapja megállás nélkül bombáznak. Ha emiatt porig bombáznak egy várost több ezer civillel azzal csak még alávalóbbá válnak mint a terroristák. A szíriai kaland marketingje is megsínyli ezt, eddig az emberek imádták a műsort, vidám dolog volt nézni az orosz gépeket a hírekben, "a mai nap 100 bevetést hajtottak végre 200 célponton", jó a buli volt a bombázás, de mindjárt nem olyan vidám a dolog ha ők is kapnak egy bombát.

A másik dolog meg ami sötét árnyékként vetül most az orosz médiára a maláj gép ügye. Azt is terroristák szedték le mint ezt. Az emberek még homályosan emlékeznek valami kitalált Szu-25-re ami Putyin gépét akarta lelőni, de inkább már elfelejtették volna az egészet, és most ezzel az esettel újra előjön a maláj gép ügye, mert mindkét ügy ugyanolyan tragédia ártatlan civil áldozatokkal és gyilkos terroristákkal.

És a Putyim rezsim a maláj géppel a háta mögött és egy masszív bombázó hadjárat közepén még csak az áldozat szerepét se tudja most előadni, ezért van lefagyva a médiájuk.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 582
18 557
113
Vagy esetleg megvárják a vizsgálatot, és utána nyilatkoznak? Természetesen a szuper jól informált brit sajtónak mindent elhiszünk.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 632
113
Kb fél év ignore után beleolvastam ulippo kommentjébe, kár volt. Ugyanúgy hülyeséget ír, mint ezelőtt, csak mostmár terjed más topikokra is, mint a rák vagy a pestis. Azt teszem, mint az ellenőr, aki a lerakóban még mindig túl nagy sugárdózist mért, "zárjuk le még 50 évre aztán utána újra megnézzük".